Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Sæsonen 2023/2024

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    Oprindeligt indsendt af Online Se indlæg

    Thjaaaa.... kan se at OSE skriver - "Koncernen har i 2022 øget sin finansering via nyt banklån og ny prioritetsgæld", så man har åbenbart manglet penge... gør vi stadigvæk det


    "Af selskabets gæld er i alt 88.610 t. kroner pr. 31. december 2022 forrentet med fast rente mod 190.707 t. kroner pr. 31. december 2021.

    Af selskabets gæld er i alt 193.212 t. kroner pr. 31. december 2022 er forrentet med variabel rente mod 64.480 t. kroner pr. 31. december 2021. Der henvises til note 32, finansielle risici og finansielle instrumenter.

    Selskabets renteeksponering vurderes at være betydelig, da 32% (63% i 2021) af selskabets rentebærende
    gæld er fastforrentet​
    "

    Det vil sige, at man i 2022 har satset (gamblet) på at renten ville falde og derfor ændret risiko-/renteeksponeringen, så størstedelen af gælden nu er variabelt forrentet

    Nu har jeg kun skimmet regnskabet, så måske har de haft en plausibel grund til at gøre det...
    Ja det er spændende at se hvor meget de bruger til at afbetale gæld.
    Men mon ikke hele den gæld er i Thorborgs egen bank og pengene derved bliver i “huset”…

    De 100 mill er givetvis allerede øremærket til faciliteter og reducering af gæld

    Comment


      Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg

      Ja det er spændende at se hvor meget de bruger til at afbetale gæld.
      Men mon ikke hele den gæld er i Thorborgs egen bank og pengene derved bliver i “huset”…

      De 100 mill er givetvis allerede øremærket til faciliteter og reducering af gæld

      Nej, banken tilbyder kun forbrugslån og opsparingskonti. Ingen erhvervsafdeling som ville kræve et helt andet set-up / kapitalkrav.

      Comment


        Oprindeligt indsendt af Online Se indlæg


        Nej, banken tilbyder kun forbrugslån og opsparingskonti. Ingen erhvervsafdeling som ville kræve et helt andet set-up / kapitalkrav.
        Nåh okay. Fair nok. Så ligger det nok ved nogle af bank sponsorerne i OB

        Comment


          Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg

          Nåh okay. Fair nok. Så ligger det nok ved nogle af bank sponsorerne i OB
          Mon ikke Jyske Bank er én af dem

          Comment


            Oprindeligt indsendt af Online Se indlæg

            Tror du misforstår mig.

            Det er de færreste millionærer/milliardærer der har masser af "kontanter" til rådighed. Ofte er deres formuer baseret på værdiansættelserne af deres ejendomme/grunde/landarealer og virksomheder, som er mere eller mindre illikvide (kan selvfølgelig relativt hurtigt realiseres, hvis der opstår en likviditetskrise).

            Så jeg tror ikke lige umiddelbart, at NT har en kasse med 100.000.000,- stående under sengen til "personlige udskejelser"
            Se hvad jeg skriver, det kan han let planlægge sig ud af.
            naturligvis er pengene bundet med forskellige tidsperspektiver. Men han kan stadig uden problemer hælde 20 mil i. Ellers kender han en som ejer en bank.

            Comment


              Oprindeligt indsendt af tOrnBjerg Se indlæg

              Se hvad jeg skriver, det kan han let planlægge sig ud af.
              naturligvis er pengene bundet med forskellige tidsperspektiver. Men han kan stadig uden problemer hælde 20 mil i. Ellers kender han en som ejer en bank.
              Beklager, men det du skriver er decideret vrøvl / uden mening

              Comment


                Oprindeligt indsendt af Online Se indlæg

                Beklager, men det du skriver er decideret vrøvl / uden mening
                Det giver da totalt mening, men du vil have ret. Men Niels kan sagtens bruge flere penge på OB. Du antager at alle hans midler er bundet - den antagelser er netop vrøvl.

                Comment


                  jeg ville have lagt det her i Charly Noucks tråd - men opgav at finde den.

                  Charlys flotte tilbageløb i søndags fik mig til at tænke på en situation med DK Metcalf fra Seattle Seahawks for et par år siden

                  https://www.youtube.com/watch?v=3N0m_rzB_9U

                  Comment


                    Oprindeligt indsendt af mhbp Se indlæg
                    jeg ville have lagt det her i Charly Noucks tråd - men opgav at finde den.

                    Charlys flotte tilbageløb i søndags fik mig til at tænke på en situation med DK Metcalf fra Seattle Seahawks for et par år siden

                    https://www.youtube.com/watch?v=3N0m_rzB_9U
                    Haha ja det er fedt at se sådan noget - lavede Max Fenger ikke også et fedt returløb engang

                    Believe OB

                    œ sæsoner der bare skal overstås findes ikke

                    Ligegyldige kampe eksisterer ikke

                    Comment


                      Oprindeligt indsendt af tOrnBjerg Se indlæg

                      Se hvad jeg skriver, det kan han let planlægge sig ud af.
                      naturligvis er pengene bundet med forskellige tidsperspektiver. Men han kan stadig uden problemer hælde 20 mil i. Ellers kender han en som ejer en bank.
                      • ”det kan han let planlægge sig ud af”. – hvordan ? Forstår ikke hvad du mener !
                      • ”naturligvis er pengene bundet med forskellige tidsperspektiver” - Så han skal begynde at planlægge et salg af Odeon eller Odense Evertyr Golf. Forstår ikke hvad du mener !
                      • ”Men han kan stadig uden problemer hælde 20 mil i” – Har du hørt om Financial Fairplay reglerne ?
                      • ”Ellers kender han en som ejer en bank” – Hvem skulle det være og hvad skulle det hjælpe… ? ? ?

                      Comment


                        Oprindeligt indsendt af tOrnBjerg Se indlæg

                        Det giver da totalt mening, men du vil have ret. Men Niels kan sagtens bruge flere penge på OB. Du antager at alle hans midler er bundet - den antagelser er netop vrøvl.
                        Som nævnt overfor kan han ikke bare gøre det.

                        Du kender tydeligvis ikke reglerne omkring økonomisk fairplay

                        (Kan hjælpe dig lidt på vej... derfor BW hele tiden taler om en BÆREDYGTIG forretning)

                        Comment


                          Oprindeligt indsendt af Online Se indlæg

                          Som nævnt overfor kan han ikke bare gøre det.

                          Du kender tydeligvis ikke reglerne omkring økonomisk fairplay

                          (Kan hjælpe dig lidt på vej... derfor BW hele tiden taler om en BÆREDYGTIG forretning)
                          Tænker du man kommer i karambolage med financiel fairplay hvis man bruger 20 mill på transfers i en vindue hvor man har solgt spillere for små 100 mill.?

                          Comment


                            Oprindeligt indsendt af stonebear Se indlæg

                            Tænker du man kommer i karambolage med financiel fairplay hvis man bruger 20 mill på transfers i en vindue hvor man har solgt spillere for små 100 mill.?
                            Nej, men det er jo heller ikke det, der bliver diskuteret her

                            Comment


                              Oprindeligt indsendt af Online Se indlæg

                              Nej, men det er jo heller ikke det, der bliver diskuteret her
                              Bum du er da helt væk.

                              Comment


                                Oprindeligt indsendt af tOrnBjerg Se indlæg
                                Bum du er da helt væk.
                                Okay, flot kommentar, når du ikke kan/vil svare på mine spørgsmål

                                Her kommer de lige igen
                                • ”det kan han let planlægge sig ud af”. – hvordan ? Forstår ikke hvad du mener !
                                • ”naturligvis er pengene bundet med forskellige tidsperspektiver” - Så han skal begynde at planlægge et salg af Odeon eller Odense Evertyr Golf. Forstår ikke hvad du mener !
                                • ”Men han kan stadig uden problemer hælde 20 mil i”Har du hørt om Financial Fairplay reglerne ?
                                • ”Ellers kender han en som ejer en bank”Hvem skulle det være og hvad skulle det hjælpe… ? ? ?
                                Last edited by Online; 12-10-2023, 08:37.

                                Comment

                                Working...
                                X