Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Sæsonen 2023/2024

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    Oprindeligt indsendt af Sheed Se indlæg

    Det er måske et lidt friskt ordvalg, ok. Der er dog ikke nogen tvivl om, at Hjortebjerg spiller spillet for at fremme egne interesser og trænerambitioner, ligesom Neestrup helt sikkert også har gjort i FCK. Hvad man så synes om det, må man jo gøre op med sig selv.
    Jeg har intet forhold til Hjortebjerg. Om han er god/dårlig, sympatisk eller whatever. Men hvilken træner med bare lidt ambitioner gør ikke det?

    Comment


      Oprindeligt indsendt af claudes1 Se indlæg

      Spørgsmålet er så, hvordan BW tackler den. Har Hjortebjerg en fremtid i klubben, eller anses han nu for illoyal. Eller vurderer han Alm som skurken. Eller noget helt tredje. Bliver sgu spændende at se næste afsnit af soap-operaen “Klubdrift i blinde”
      og er det derfor Ivancevic ikke kan bruges mere? Er det også et træner-spiller forhold der et eller andet sted har lidt et knæk?

      Med tanke på at Alm må, må, må være fortid lige om lidt er det næppe hans forhold til Alm man skal hive ham ud på. - men om han skal blive som assistent under en ny træner...

      Comment


        Oprindeligt indsendt af Agbre Se indlæg

        Synes lidt du er ude i et mindre karaktermord her og spekulerer på ekstremt tyndt grundlag. Især hvis det kun er dine egne delkonklusioner du lægger til grund for det.

        Men selv hvis du personligt kender Troels Bech og Flemming Pedersen og har deres historier fra om evt. hændelser i BIF og FCN, vil jeg synes det er et reach at konkludere som du gør uden at være ekstremt tæt på holdet i en grad som vel kun 4-5 mennesker er.
        Jeg citerer ting jeg har hørt for folk jeg mener er troværdige, ligesom Ekstra Bladet og Martin Davidsen viderebringer ting i de har hørt om forholdet mellem Alm og Hjortebjerg fra folk de mener er troværdige.

        At du så ikke mener, at man danne en holdning ud fra sådanne historier, uden ligefrem at have været i lokalet selv nærmest, er så din egen sag. Det vil nok forbløffe dig at finde ud af, hvordan journalistik fungerer i praksis og hvordan historier finder vej til medierne, både indenfor sport, politik etc. hvis du ikke mener, at disse kan dannes på baggrund af troværdige kilder.

        Jeg påpeger her en ret tydelig tendens på baggrund af nogle historier som i større eller mindre grad af offentligt kendte, de seneste ugers udvikling får i hvert fald ikke de mindre kendte historier til at fremstå mere usandsynlige. At du så ligefrem synes det kan kategoriseres som et karaktermord, virker godt nok meget ømskindet.

        Comment


          Oprindeligt indsendt af Agbre Se indlæg

          Jeg har intet forhold til Hjortebjerg. Om han er god/dårlig, sympatisk eller whatever. Men hvilken træner med bare lidt ambitioner gør ikke det?
          Hvilken træner tager ikke et assistenttræner job med håbet om at overtage, når den nuværende cheftræner skal videre/bliver fyret? Det tror jeg faktisk der er en del trænere, også dem med ambitioner, der ikke gør i dag. Og netop derfor ser du sikkert også, at mange cheftrænere rundt omkring, især på større adresser, tager deres egne assistenter med, fordi at det at være en dygtig assistenttræner også kan være en ambitiøs karrierevej, fordi at det indbyrdes kendskab gør det nemmere at fordele rollerne og fordi, at det sidste en cheftræner har brug for er en han ikke kan stole på og som han ikke ved om har sin egen dagsorden.

          Jeg synes det sætter Andreas Alms arbejdsbetingelser lidt i relief.

          På den ene side har en fodbolddirektør som sælger alle hans dygtigste spillere eller lader dem gå gratis, erstatter dem med et sammensurium af typer med varierende kvalitet, lover ham en trup der skal være klar til første træning, hvorefter han sælger 2 yderligere klare profiler, henter 4 nye spillere ind, 2 ude af form og på korte kontrakter og 2 med meget tvivlsomt niveau, og stadig her i starten af oktober er ved at lappe truppen for de fejl der er lavet i de 2 seneste vinduer.

          På den anden side har han en assistenttræner, som han er så rygende uenig med, at de ikke kan snakke sammen og han må sendes på tribunen. Vel at mærke en assistenttræner der blev ansat sidste sommer, efter at Alm allerede havde været her i et år, og som dermed må have sagt ja til at købe 100% ind på det Alm står for og gerne vil med holdet. Han har så ikke Alms ryg nu, kun 15 måneder inde i det samarbejde.

          I takt med at andre fans får fråde om munden, når de snakker om Alm, får jeg mere og mere sympati med manden. Det er nogle umulige arbejdsbetingelser han er blevet stillet, og lige om lidt skal han sikkert være syndebuk for, at vi bliver drevet af lallende amatører. Det må fandeme ikke være sjovt!

          Comment


            Oprindeligt indsendt af Sheed Se indlæg

            Hvilken træner tager ikke et assistenttræner job med håbet om at overtage, når den nuværende cheftræner skal videre/bliver fyret? Det tror jeg faktisk der er en del trænere, også dem med ambitioner, der ikke gør i dag. Og netop derfor ser du sikkert også, at mange cheftrænere rundt omkring, især på større adresser, tager deres egne assistenter med, fordi at det at være en dygtig assistenttræner også kan være en ambitiøs karrierevej, fordi at det indbyrdes kendskab gør det nemmere at fordele rollerne og fordi, at det sidste en cheftræner har brug for er en han ikke kan stole på og som han ikke ved om har sin egen dagsorden.

            Jeg synes det sætter Andreas Alms arbejdsbetingelser lidt i relief.

            På den ene side har en fodbolddirektør som sælger alle hans dygtigste spillere eller lader dem gå gratis, erstatter dem med et sammensurium af typer med varierende kvalitet, lover ham en trup der skal være klar til første træning, hvorefter han sælger 2 yderligere klare profiler, henter 4 nye spillere ind, 2 ude af form og på korte kontrakter og 2 med meget tvivlsomt niveau, og stadig her i starten af oktober er ved at lappe truppen for de fejl der er lavet i de 2 seneste vinduer.

            På den anden side har han en assistenttræner, som han er så rygende uenig med, at de ikke kan snakke sammen og han må sendes på tribunen. Vel at mærke en assistenttræner der blev ansat sidste sommer, efter at Alm allerede havde været her i et år, og som dermed må have sagt ja til at købe 100% ind på det Alm står for og gerne vil med holdet. Han har så ikke Alms ryg nu, kun 15 måneder inde i det samarbejde.

            I takt med at andre fans får fråde om munden, når de snakker om Alm, får jeg mere og mere sympati med manden. Det er nogle umulige arbejdsbetingelser han er blevet stillet, og lige om lidt skal han sikkert være syndebuk for, at vi bliver drevet af lallende amatører. Det må fandeme ikke være sjovt!
            Rørende enig.

            Jeg synes, han håndterer det med stor klasse.

            Sikke en klub OB er. Jeg er glad for, at jeg trods alt er lykkeligt uvidende om, hvad der foregår bag de lukkede døre. Det ville nok kvæle min sidste rest af… ja, hvad det nu er, man kører på som OB-mand.

            Comment


              Oprindeligt indsendt af Sheed Se indlæg

              Hvilken træner tager ikke et assistenttræner job med håbet om at overtage, når den nuværende cheftræner skal videre/bliver fyret? Det tror jeg faktisk der er en del trænere, også dem med ambitioner, der ikke gør i dag. Og netop derfor ser du sikkert også, at mange cheftrænere rundt omkring, især på større adresser, tager deres egne assistenter med, fordi at det at være en dygtig assistenttræner også kan være en ambitiøs karrierevej, fordi at det indbyrdes kendskab gør det nemmere at fordele rollerne og fordi, at det sidste en cheftræner har brug for er en han ikke kan stole på og som han ikke ved om har sin egen dagsorden.

              Jeg synes det sætter Andreas Alms arbejdsbetingelser lidt i relief.

              På den ene side har en fodbolddirektør som sælger alle hans dygtigste spillere eller lader dem gå gratis, erstatter dem med et sammensurium af typer med varierende kvalitet, lover ham en trup der skal være klar til første træning, hvorefter han sælger 2 yderligere klare profiler, henter 4 nye spillere ind, 2 ude af form og på korte kontrakter og 2 med meget tvivlsomt niveau, og stadig her i starten af oktober er ved at lappe truppen for de fejl der er lavet i de 2 seneste vinduer.

              På den anden side har han en assistenttræner, som han er så rygende uenig med, at de ikke kan snakke sammen og han må sendes på tribunen. Vel at mærke en assistenttræner der blev ansat sidste sommer, efter at Alm allerede havde været her i et år, og som dermed må have sagt ja til at købe 100% ind på det Alm står for og gerne vil med holdet. Han har så ikke Alms ryg nu, kun 15 måneder inde i det samarbejde.

              I takt med at andre fans får fråde om munden, når de snakker om Alm, får jeg mere og mere sympati med manden. Det er nogle umulige arbejdsbetingelser han er blevet stillet, og lige om lidt skal han sikkert være syndebuk for, at vi bliver drevet af lallende amatører. Det må fandeme ikke være sjovt!
              Men der kan vi ja kun gætte. Liige så godt kunne Hjortebjerg ja have henvendt sig intern til Alm med kritik og/eller ideer som Alm ville ikke høre og blev derfor fryset ud. Det virker ja også lidt som vi har en spiller som bliver fryset ud (Ivancevic).
              Vi ved det ikke og vil vel aldrig fiinde ud hvad faktisk skete der. Men fakt er at ledelsen skal træde i karakter og udtale sig nu.

              (I øvrigt gør stavekorrektur "ledelsen" mest i første omgang til "kedelsen", der skal ligge en dybere betydning i .... )
              "Einstellung ist alles. Talent wird überschätzt. Talent ist Grundvoraussetzung, ohne Talent geht nichts, aber Talent stellt dich nur in die Tür. Charakter, Einstellung und Fleiß bringen dich hindurch"
              - Norbert Elgert -

              Comment


                Oprindeligt indsendt af andlox Se indlæg

                Men der kan vi ja kun gætte. Liige så godt kunne Hjortebjerg ja have henvendt sig intern til Alm med kritik og/eller ideer som Alm ville ikke høre og blev derfor fryset ud. Det virker ja også lidt som vi har en spiller som bliver fryset ud (Ivancevic).
                Vi ved det ikke og vil vel aldrig fiinde ud hvad faktisk skete der. Men fakt er at ledelsen skal træde i karakter og udtale sig nu.

                (I øvrigt gør stavekorrektur "ledelsen" mest i første omgang til "kedelsen", der skal ligge en dybere betydning i .... )
                Det kan du have ret i, men så må jeg igen sige: Hjortebjerg må 100% have vidst, hvad han købte ind på. Alm havde været her et år i klubben, Alm er cheftræner så det er hovedsagligt hans ideer der må være lov, og hvis den strategi er så skarp på spillestil, som nogle synes at den er, så har Alm vel hidtil ikke gjort andet end at forsøge at følge den stil, så hvis Hjortebjerg er uenig i det, er han vil ikke bare illoyal overfor ham, men også over for klubben og dens strategi.

                Du har i hvert fald helt ret i, at ledelsen skal træde i karakter nu, og snak er ikke nok her, der skal handling på. Enten er Hjortebjerg illoyal overfor Alm og klubbens strategi, og så kan han ikke være en del af det længere. Ellers har Hjortebjerg set, at Alm er på vej i en forkert retning og råbt vagt i gevær på vegne af klubben og dens sportslige strategi, og så må ledelsen jo gøre op med sig selv, hvor meget den strategi er værd og stritte Alm ud, hvis det er ham der er illoyal.

                Comment


                  Oprindeligt indsendt af Sheed Se indlæg

                  Jeg citerer ting jeg har hørt for folk jeg mener er troværdige, ligesom Ekstra Bladet og Martin Davidsen viderebringer ting i de har hørt om forholdet mellem Alm og Hjortebjerg fra folk de mener er troværdige.

                  At du så ikke mener, at man danne en holdning ud fra sådanne historier, uden ligefrem at have været i lokalet selv nærmest, er så din egen sag. Det vil nok forbløffe dig at finde ud af, hvordan journalistik fungerer i praksis og hvordan historier finder vej til medierne, både indenfor sport, politik etc. hvis du ikke mener, at disse kan dannes på baggrund af troværdige kilder.

                  Jeg påpeger her en ret tydelig tendens på baggrund af nogle historier som i større eller mindre grad af offentligt kendte, de seneste ugers udvikling får i hvert fald ikke de mindre kendte historier til at fremstå mere usandsynlige. At du så ligefrem synes det kan kategoriseres som et karaktermord, virker godt nok meget ømskindet.
                  Selvfølgelig er det kilder af forskellig salgs der danner grundlag for historier i pressen. Men:

                  1. For mig er der forskel på medier og hvad man skriver som anonym bruger på et debatforum.

                  2. Medierne er omhyggelige med, at skrive det er noget de har fra kilder eller noget de "erfarer" eller lignende. Det samme med MD. Du skriver nu, at du citerer folk du stoler på. Men det er først nu du gør det.. Du startede med at præsentere det som et tørt faktum og uddybede det efterfølgende som nogle logiske konklusioner du dragede med lidt undertoner om, at du måske havde hørt et eller andet.

                  Karaktermord var måske en overdrivelse. Men jeg synes bare man som minimum bør være mere tydelig om, at det er rygter man bringer (og af hvilken karakter), når man skriver, at en person forsøgte at kuppe sig til sin chefs job. Tre gange. Om det er noget du selv har fundet på, noget du har hørt på Tingstedet kl. 2 om natten eller noget du mener at have fra folk med relevant kendskab. Så man selv kan vurdere troværdigheden af det. Det var det jeg primært blev provokeret af.

                  Comment


                    Både Alm og Hjortebjerg skal ud, skulle jeg sætte penge på hvem der tiltræder ville det blive Niels Frederiksen med Henrik Hansen som assistent

                    Comment


                      Var i Ådalen i dag i andet ærinde (datter skolefodbold bane 4), der er helt klart noget under opsejling, efter træning da alle kom retur fra træningen på Falen, var pressen naturligvis på, men det der skinnede igennem var måden folk stod på i flere små grupper og hviske tiskede. Både Alm og Hjortebjerg var der, men de var på intet tidspunkt i nærheden af hinanden, og da jeg så Hjortebjerg forlade Ådalen på sin cykel, kunne jeg ikke umiddelbart se en kommende cheftræner i hans attitude.

                      Comment


                        Oprindeligt indsendt af jojo Se indlæg
                        Var i Ådalen i dag i andet ærinde (datter skolefodbold bane 4), der er helt klart noget under opsejling, efter træning da alle kom retur fra træningen på Falen, var pressen naturligvis på, men det der skinnede igennem var måden folk stod på i flere små grupper og hviske tiskede. Både Alm og Hjortebjerg var der, men de var på intet tidspunkt i nærheden af hinanden, og da jeg så Hjortebjerg forlade Ådalen på sin cykel, kunne jeg ikke umiddelbart se en kommende cheftræner i hans attitude.
                        Målet fra holdning på en cykel kan vel kun Lars Elstrup blive vores nye træner. Han udstråler den personificerede chef når han kommer med cyklen til Ådalen.
                        "Einstellung ist alles. Talent wird überschätzt. Talent ist Grundvoraussetzung, ohne Talent geht nichts, aber Talent stellt dich nur in die Tür. Charakter, Einstellung und Fleiß bringen dich hindurch"
                        - Norbert Elgert -

                        Comment


                          Oprindeligt indsendt af jojo Se indlæg
                          Var i Ådalen i dag i andet ærinde (datter skolefodbold bane 4), der er helt klart noget under opsejling, efter træning da alle kom retur fra træningen på Falen, var pressen naturligvis på, men det der skinnede igennem var måden folk stod på i flere små grupper og hviske tiskede. Både Alm og Hjortebjerg var der, men de var på intet tidspunkt i nærheden af hinanden, og da jeg så Hjortebjerg forlade Ådalen på sin cykel, kunne jeg ikke umiddelbart se en kommende cheftræner i hans attitude.
                          Der kan ja også god være begge på vej ud
                          "Einstellung ist alles. Talent wird überschätzt. Talent ist Grundvoraussetzung, ohne Talent geht nichts, aber Talent stellt dich nur in die Tür. Charakter, Einstellung und Fleiß bringen dich hindurch"
                          - Norbert Elgert -

                          Comment


                            Oprindeligt indsendt af andlox Se indlæg

                            Målet fra holdning på en cykel kan vel kun Lars Elstrup blive vores nye træner. Han udstråler den personificerede chef når han kommer med cyklen til Ådalen.
                            Arghhhh Andreas. Nu tror jeg du skal stoppe med at drikke af natpotten

                            Comment


                              Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg

                              Arghhhh Andreas. Nu tror jeg du skal stoppe med at drikke af natpotten
                              Det var Gammeldansk, kun den en eller anden Ganmeldansk...
                              "Einstellung ist alles. Talent wird überschätzt. Talent ist Grundvoraussetzung, ohne Talent geht nichts, aber Talent stellt dich nur in die Tür. Charakter, Einstellung und Fleiß bringen dich hindurch"
                              - Norbert Elgert -

                              Comment


                                Blok B kom med en udmelding på Facebook:

                                "Der har til de 2 seneste kampe været bannere med budskaber. Budskaber rettet mod personer omkring klubben. Vi vil gerne bruge tiden, dagen derpå, til at uddybe, hvorfor og hvem det rettes mod.

                                Vi skal ikke gøre os til eksperter på, hvorvidt vi har den rigtige træner eller en ny skal til. Vi mener dog at pilen peger andre steder hen. Vi har igennem 13 (ja, 13...) år set det samme mønster. En ny træner ændrer ikke mønsteret.
                                Vi har set et utal af trænere og sportsdirektører igennem klubben, og selvom vi tydeligt ser hvad de hver især kommer med, så rykker det os bare ikke.

                                Som platform for den aktive fanscene er det vores ansvar at råbe op, når vi kan se, at noget i vores klub er råddent.

                                Og hvad er det så vi mener der er råddent? Det er i helt korte træk klubbens ejerkonstellation og struktur.

                                Vi er uforstående over for og sætter spørgsmålstegn ved, hvorfor vores øverste ledelse blander sig i den daglige drift af klubben. Hvorfor skal det sportslige udvalg (en flok med begrænset fodboldfaglig forstand) godkende transfers som vores sportsdirektør prøver at lave?

                                Vi anerkender en ejer der forstår sig på forretning. Vi anerkender at han har følelser for OB. Men lad nu den sportslige ledelse drive klubben! Tag fingrene op af kagedåsen, og hold dig fra fodboldklubben.

                                Det hele stinker af, at vores ejer stadig ikke tør lade den sportslige ledelse geninvestere de ellers flotte transferindtægter og udvikle truppen. Bliver alle pengene, mod forventning, geninvesteret i klubben, så opfordrer vi ledelsen til kommunikation! Vær transparente, og fortæl klubbens fans at de bliver brugt til at udvikle OB som klub.

                                Samtidig kan vi ikke undgå at sætte spørgsmålstegn ved det netop overståede transfervindue. Det er en bekymrende stor udskiftning truppen er gået igennem. Når der laves så stor en udskiftning, husker vores sportslige ledelse så at prioritere og videreføre klubbens DNA og kultur?

                                Et par budskaber de seneste kampe er ikke nok. Forvent at der kommer flere protester! Store som små."
                                "Einstellung ist alles. Talent wird überschätzt. Talent ist Grundvoraussetzung, ohne Talent geht nichts, aber Talent stellt dich nur in die Tür. Charakter, Einstellung und Fleiß bringen dich hindurch"
                                - Norbert Elgert -

                                Comment

                                Working...
                                X