Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Sæsonen 2023/2024

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

  • jojo
    replied
    Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg

    Sådan set meget enig. Det har ikke været godt, mange af de dispositioner han har foretaget sig. Han skulle have skiftet væk fra den 5 back kæde forlængst
    Hvis man kigger tilbage…
    Jeg vælger at kigge fremad og vælger den lange bane strategi. Og her tror jeg han er den helt rigtige. Jeg tror han har fundet den rigtige opskrift og tilbage til det gamle OB jeg sådan har savnet.
    Men det er jo så min måde at se tingene på
    Der er også bare spillere der først her i 11. time er tjekket ind, hvor sæsonen hidtil har været håbløs. Adelgård, Paulsen, Manneh, Ejdum, Kjerrumgård. det er spillerne på banen der skal levere, det har de ikke gjort før nu og specielt igår hvor man vel så det niveau man håber på over en hel sæson. Jeg er enig i, at SK har trukket den 5-back linie for langt, den skulle have været ændret da man begyndte nedrykningsspillet. Men det er let at være bagklog, og ærligt så var der vel ikke mange der havde set den præstation igår komme, det så virkelig godt ud.

    Leave a comment:


  • fmprOB
    replied
    Oprindeligt indsendt af hankatten Se indlæg

    Det er jo så måden man har valgt at løse det på. Isolere sig fra omverdenen og angiveligt indgået dialog med spillerne om, hvordan vi skal spille. Umiddelbart ikke nogen dum idé, men man burde nok være startet lidt før.
    OB har ikke noget ud af at udskamme eksempelvis Köhler. Man ender måske med at redde livet i suppen og så skal han jo sælges, i stedet for han går kvit og frit. Her vil det nok ikke hjælpe at gå ud og erklære ham totalt uprofessionel eller hvad man nu kan finde på.
    Meget enig. Skulle det utopiske ske at både Vejle og Lyngby tabe idag bliver det en vild sidste spillerunde. Og så står man jo og skal lave en masse salg i stedet.

    Leave a comment:


  • fmprOB
    replied
    Oprindeligt indsendt af Plum Se indlæg

    Kan ikke se han er den rette med de dispositioner han har foretaget og den manglende erfaring har kostet stort ..
    Sådan set meget enig. Det har ikke været godt, mange af de dispositioner han har foretaget sig. Han skulle have skiftet væk fra den 5 back kæde forlængst
    Hvis man kigger tilbage…
    Jeg vælger at kigge fremad og vælger den lange bane strategi. Og her tror jeg han er den helt rigtige. Jeg tror han har fundet den rigtige opskrift og tilbage til det gamle OB jeg sådan har savnet.
    Men det er jo så min måde at se tingene på

    Leave a comment:


  • hankatten
    replied
    Oprindeligt indsendt af Bjarne_OB Se indlæg
    Desværre tror jeg ikke, at OB er reddet endnu - det kan lyde så pessimistisk men en enlig svale gør ingen sommer.
    Jeg er usikker på den nuværende cheftræner: vi har ikke en gang, så vidt jeg erindrer før kampene hørt hvad taktikken skulle gå ud på, hvilke initiativer og rokeringer der er foretaget / lagt op til.
    At få at vide efter kampen hvordan taktikken var tænkt er simpelthen for tyndt.
    Og tyndt er det også at kommunikationen mellem de “sortlistede” spillere og ledelse / trænerstab er svag ledelse.
    Jeg kan huske da et par af FCMs største profiler var sat af - den ene taget ud efter en svag indsats, sad oppe på tilskuerrækkerne og storsurmulede i TV da deres holdkammerater kæmpede en vigtig sejr hjem.
    Det blev omgående meldt ud fra stabens side, at den attitude ville man ikke finde sig i.
    Naturligvis indså de deres dårlige stil og ændrede adfærd - og de blev selvfølgelig også brugt i de kommende kampe. At straffe nogle af sine stærkeste spillere med udelukkelse fra kampkortet er ligesom at skyde sig selv i foden
    Det er jo så måden man har valgt at løse det på. Isolere sig fra omverdenen og angiveligt indgået dialog med spillerne om, hvordan vi skal spille. Umiddelbart ikke nogen dum idé, men man burde nok være startet lidt før.
    OB har ikke noget ud af at udskamme eksempelvis Köhler. Man ender måske med at redde livet i suppen og så skal han jo sælges, i stedet for han går kvit og frit. Her vil det nok ikke hjælpe at gå ud og erklære ham totalt uprofessionel eller hvad man nu kan finde på.

    Leave a comment:


  • WhyNot?
    replied
    Oprindeligt indsendt af Christian89 Se indlæg

    Man holdt vel stædigt fast i den femback-kæde fordi der
    var et offentligt ønske om, at vi skulle stoppe med at lukke det store antal mål ind. Retfærdigvis!

    Og fordi det var én af de positioner, hvor vi - på papiret - så stærke ud. Med Helander, Paulsen, Gomez, Slotsager.

    Det er nemt at være mandagstræner, og hvor ville jeg dog ønske, at den femback-kæde var blevet skyllet ud med
    badevandet længe før.

    Min pointe er nok bare, at der jo var et ønske og et behov for, at få lukket af bagtil. Det viste sig jo så åbenbart, at systemet kun var en del af problemet. Det største og mest graverende problem var primadonnaer med stjernenykker og egoer ude af trit med virkeligheden.
    Jeg synes jo faktisk netop det er mandagstræner agtigt (hvis det er et ord), at fordi vi lukker for mange mål ind så spiller vi med 5 nede bagved. Det er ikke antallet dernede der afgør defensiv struktur, og lige netop den defensive struktur bleve ødelagt med de 5 nede bagved. Specielt de kampe hvor vi kan havde to foran dem på den cm. Der blev de to cm alt for ofte fanget ude af position, som efterlod store rum foran midterforsvaret, som ikke kunne håndtere det. Synes de sidste to kampe med al tydeligvis har vist vi skal have en 6’er foran forsvarskæden til at lukke af. Så har forsvarerne primært kunne fokusere på mand mand dueller mod deres direkte modstander, på lange bolde eller indlæg, fordi rummet foran dem har været lukket. Og netop indlæg og lange bolde er de jo alle i midterforsvaret gode til at håndtere.

    Så jeg synes nu også vi har været aaaaalt for længe om at ændre system. Om det er SK selv eller der har været andre inde over til at bestemme det, ved jeg ikke.

    Når det er sagt, synes jeg den helt store fejl i år, er den store udskiftning der er foregået på spillerfronten. Det er nemt at sige “hvad sagde jeg”, men jeg skrev et bange indlæg tilbage i sommers, hvor jeg var bange for en nedrykning grundet den store udskiftning. Der er SÅ mange eksempler på man ikke kan udskifte størstedelen af truppen og så præstere. De seneste 5 år har vi bla set det ske i Esbjerg, Vejle og Sønderjyske, og med samme resultat, nedrykning.
    BW ville skifte tabermentalitet ud, men han fik samtid også skifte noget OB mentalitet ud.
    Og når vi så skifter Jebali, Sabbi, Frøkjær, Breum, Tverskov, Tongya, Minteh, nogle frivilligt andre fordi budene var for gode eller de ikke ville være her mere, så forventer jeg også noget kvalitet ind. Ret beset er der vel kun Rami der på sin gode dage er lige så gode som de nævnte, ellers har vi vel ikke hentet nogen ind hvor man kan sige vi decideret er forstærket?

    Leave a comment:


  • Kaspernon
    replied
    Oprindeligt indsendt af Plum Se indlæg

    Kan ikke se han er den rette med de dispositioner han har foretaget og den manglende erfaring har kostet stort ..
    Helt enig. Det er totalt uambitiøst.

    Leave a comment:


  • manner
    replied
    Oprindeligt indsendt af mhbp Se indlæg

    forstår bare ikke man ikke har trukket stikket noget før. Er tilliden der ikke mere - hvorfor så have ham gående?

    Det er klart BW har et stort medansvar - men hvad han hentet ind til? Det burde jo ikke komme som en overraskelse at det er hans stil?

    Jeg er lidt bekymret for hvordan det ender - fint at der er en evaluering i gang - men hvem står for den?

    Og hvem skal finde BWs efterfølger?
    Vi stod i en situation hvor den assisterende sportschef var stoppet efter gensidig aftale og der skulle ansættes en ny træner. Havde BW også været smidt ud havde vi haft en klub der var uden daglig sportslig ledelse. Det forestiller jeg mig havde havde været endnu mere skidt end den var/er dengang og nu. BW har trods alt "rykket sammen i bussen" med træneren og den øvrige stab for at få det optimale ud af situationen. Professionelt nok af BW hvis han ved han er DMW må man sige hvis det er tilfældet.

    Leave a comment:


  • Bjarne_OB
    replied
    Desværre tror jeg ikke, at OB er reddet endnu - det kan lyde så pessimistisk men en enlig svale gør ingen sommer.
    Jeg er usikker på den nuværende cheftræner: vi har ikke en gang, så vidt jeg erindrer før kampene hørt hvad taktikken skulle gå ud på, hvilke initiativer og rokeringer der er foretaget / lagt op til.
    At få at vide efter kampen hvordan taktikken var tænkt er simpelthen for tyndt.
    Og tyndt er det også at kommunikationen mellem de “sortlistede” spillere og ledelse / trænerstab er svag ledelse.
    Jeg kan huske da et par af FCMs største profiler var sat af - den ene taget ud efter en svag indsats, sad oppe på tilskuerrækkerne og storsurmulede i TV da deres holdkammerater kæmpede en vigtig sejr hjem.
    Det blev omgående meldt ud fra stabens side, at den attitude ville man ikke finde sig i.
    Naturligvis indså de deres dårlige stil og ændrede adfærd - og de blev selvfølgelig også brugt i de kommende kampe. At straffe nogle af sine stærkeste spillere med udelukkelse fra kampkortet er ligesom at skyde sig selv i foden
    Last edited by Bjarne_OB; 20-05-2024, 00:55.

    Leave a comment:


  • Ruben
    replied
    Oprindeligt indsendt af Christian89 Se indlæg

    Jeg forstår, hvad du mener, men jeg synes også, du er meget hård.

    Jeg synes ikke, jeg kan pege fingeren på et sted og sige, at der ligger den fejl fra Søren Krogh, der koster os i denne sæson.

    Det er en sværm af fejl, begået af alle i og omkring klubben, der summes sammen til overhængende fare for nedrykning. Læg dertil, at hvad end der findes på markedet, så tvivler jeg på, at vi kan gøre det bedre.

    Vi risikerer også til slut at lave den samme fejl med vores træner, som vi har lavet med vores trup: vi går over åen efter vand, og så henter vi endnu en ny mand, med nye tanker, nye ideer og nye præferencer.

    For mit vedkommende er SK den rette, både for det hjerte han har for klubben og det potentiale, jeg tror på, han besidder.
    Der har været for mange spillere på forkerte positioner inkl bænken. Og forkerte opstillinger. Vi har hele sæsonen og også mod de andre nedrykkere spillet med for få på midtbanen. Det har alle undtagen den eller de der sætter holdet kunnet se. Jeg fatter ikke hvad Thomas H bruges til. Han må da have erfaring nok til at kunne hviske et eller andet klogt til Søren.

    Leave a comment:


  • Christian89
    replied
    Oprindeligt indsendt af Plum Se indlæg

    Kan ikke se han er den rette med de dispositioner han har foretaget og den manglende erfaring har kostet stort ..
    Jeg forstår, hvad du mener, men jeg synes også, du er meget hård.

    Jeg synes ikke, jeg kan pege fingeren på et sted og sige, at der ligger den fejl fra Søren Krogh, der koster os i denne sæson.

    Det er en sværm af fejl, begået af alle i og omkring klubben, der summes sammen til overhængende fare for nedrykning. Læg dertil, at hvad end der findes på markedet, så tvivler jeg på, at vi kan gøre det bedre.

    Vi risikerer også til slut at lave den samme fejl med vores træner, som vi har lavet med vores trup: vi går over åen efter vand, og så henter vi endnu en ny mand, med nye tanker, nye ideer og nye præferencer.

    For mit vedkommende er SK den rette, både for det hjerte han har for klubben og det potentiale, jeg tror på, han besidder.

    Leave a comment:


  • Plum
    replied
    Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg

    Tror Krogh fortsætter. Jeg holder fast i at han er den rette for OB uanset hvilken division vi spiller i. Tror jeg også at en evaluering finder frem til.
    Det OB vi så idag var den vildeste nær erotiske oplevelse i mange år. Endelig et hold man kunne spejle sig i.. Fedeste tur på stadion i laaaang tid
    Kan ikke se han er den rette med de dispositioner han har foretaget og den manglende erfaring har kostet stort ..

    Leave a comment:


  • Christian89
    replied
    Oprindeligt indsendt af mhbp Se indlæg

    tja - ser ud til han er ved at have knækket koden, men syntes godt nok han har været lang tid om det, underlige beslutninger undevejs i kampene. Men mest af alt så tvivler jeg nok lidt på om han selv ønsker trænerjobbet?

    Efter de første 5 kampe i foråret var jeg ikke i tvivl om at han var den rette, men så faldt ALT jo bare sammen - så nu er der en del flere spørgsmålstegn ved ham.

    De sidste to kampe giver trods alt en smule tiltro til tingene, men spiller han denne oppstilling af nød? Og hvordan vil han spille fremadrettet? Den 5 backkæde holdt han lidt for stædigt fast i...og nu holdt det i dag - men var da ikke rolig da vi skiftede system sidst i kampen.

    Jeg er bestemt ikke afvisende for at beholde Krogh som træner, men jeg er omvendt heller ikke fuldt ud overbevist
    Man holdt vel stædigt fast i den femback-kæde fordi der
    var et offentligt ønske om, at vi skulle stoppe med at lukke det store antal mål ind. Retfærdigvis!

    Og fordi det var én af de positioner, hvor vi - på papiret - så stærke ud. Med Helander, Paulsen, Gomez, Slotsager.

    Det er nemt at være mandagstræner, og hvor ville jeg dog ønske, at den femback-kæde var blevet skyllet ud med
    badevandet længe før.

    Min pointe er nok bare, at der jo var et ønske og et behov for, at få lukket af bagtil. Det viste sig jo så åbenbart, at systemet kun var en del af problemet. Det største og mest graverende problem var primadonnaer med stjernenykker og egoer ude af trit med virkeligheden.

    Leave a comment:


  • SU1978
    replied
    Oprindeligt indsendt af mhbp Se indlæg

    tja - ser ud til han er ved at have knækket koden, men syntes godt nok han har været lang tid om det, underlige beslutninger undevejs i kampene. Men mest af alt så tvivler jeg nok lidt på om han selv ønsker trænerjobbet?

    Efter de første 5 kampe i foråret var jeg ikke i tvivl om at han var den rette, men så faldt ALT jo bare sammen - så nu er der en del flere spørgsmålstegn ved ham.

    De sidste to kampe giver trods alt en smule tiltro til tingene, men spiller han denne oppstilling af nød? Og hvordan vil han spille fremadrettet? Den 5 backkæde holdt han lidt for stædigt fast i...og nu holdt det i dag - men var da ikke rolig da vi skiftede system sidst i kampen.

    Jeg er bestemt ikke afvisende for at beholde Krogh som træner, men jeg er omvendt heller ikke fuldt ud overbevist
    Meeen det er heller ikke lige til at smide de lønførende profiler ud, logikken i at gøre dem til ledere giver mening, de får lønnen for det og burde levere også. Det har de så bare ikke gjort, og så er skelettet faldet sammen. Men nu har sk til gengæld fuld legitimitet til at kassere stjernerne og satse på de unge kræfter.

    Leave a comment:


  • mhbp
    replied
    Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg

    Tror Krogh fortsætter. Jeg holder fast i at han er den rette for OB uanset hvilken division vi spiller i. Tror jeg også at en evaluering finder frem til.
    Det OB vi så idag var den vildeste nær erotiske oplevelse i mange år. Endelig et hold man kunne spejle sig i.. Fedeste tur på stadion i laaaang tid
    tja - ser ud til han er ved at have knækket koden, men syntes godt nok han har været lang tid om det, underlige beslutninger undevejs i kampene. Men mest af alt så tvivler jeg nok lidt på om han selv ønsker trænerjobbet?

    Efter de første 5 kampe i foråret var jeg ikke i tvivl om at han var den rette, men så faldt ALT jo bare sammen - så nu er der en del flere spørgsmålstegn ved ham.

    De sidste to kampe giver trods alt en smule tiltro til tingene, men spiller han denne oppstilling af nød? Og hvordan vil han spille fremadrettet? Den 5 backkæde holdt han lidt for stædigt fast i...og nu holdt det i dag - men var da ikke rolig da vi skiftede system sidst i kampen.

    Jeg er bestemt ikke afvisende for at beholde Krogh som træner, men jeg er omvendt heller ikke fuldt ud overbevist

    Leave a comment:


  • fmprOB
    replied
    Oprindeligt indsendt af mhbp Se indlæg

    lige præcis. Godt at man erkender det ikke er godt nok - og går alt igennem. Men ja - hvem går det igennem?

    Tror du får ret i at björn ryger - syntes også han har set meget ramt ud på det sidste. Lidt i tvivl om Krogh selv ønsker at fortsætte.

    Men igen; tænker man hentede BW ind for at gøre tingene anderledes - ruske op i det hele - og ikke mindst lave salg og skabe nogle indtægter. Det er sket. Og har han ikke fået muligheden for at handle ordenligt ind - så kan hele aben ikke placeres ved ham.

    - og hele problemet bliver ikke løst ved at fjerne ham.

    Og så frygter jeg bare det er "fodboldudvalget" der igen skal finde en ny sportsdirektør - noget de selv indrømmede de ikke havde kompetencerne til da de hyrede folk udefra til at stå for den proces.

    edit; ja det har været spredehagl vinduer. Men hvor meget har BW haft mandat til at hente for? Vil tror han godt kunne have fundet 2 gode afløsere for de små 25 mill....måske 15 mill og så 10 i overskud. Så kunne man have hentet for 1 lille mill euro pr spiller...burde have været muligt.
    Tror Krogh fortsætter. Jeg holder fast i at han er den rette for OB uanset hvilken division vi spiller i. Tror jeg også at en evaluering finder frem til.
    Det OB vi så idag var den vildeste nær erotiske oplevelse i mange år. Endelig et hold man kunne spejle sig i.. Fedeste tur på stadion i laaaang tid

    Leave a comment:

Working...
X