Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Transfervinduet sommeren 2023

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    Oprindeligt indsendt af Striwetforlivet! Se indlæg
    Jeg kan ikke se hvordan OB skal komme i top seks uden at fedte sig igennem.
    det kan jeg godt - vi skal "bare" til at vinde de kampe der SKAL vindes. Randers hjemme - den SKAL vindes - nu fik vi så en udesejr over BIF til at veje op for de 2 mistede point der. Men ret beset skal vi bare præstere mere stabilt og søger for at vinde vores kampe. Og vi kan starte mandag aften - Viborg hjemme, ingen undskylding - den SKAL vindes.

    - Om vi så faktisk formår at gøre det er en helt anden sag. Syntes bestemt jeg ser positive tegn, men det er meget meget tidligt og der er jo også klare mangler. Syntes fx ikke at vores kanter ser vildt imponerende ud. Charly ser møg spændende ud - men er han stabil nok? Sabbi må vi regne med er væk, Tongya - god og stabil nok særligt defenssivt. Selven ser også spændende ud baseret på meget lidt. Og så er der mucolli...

    Jeg håber det lykkedes, selv om top 6 i sig selv jo er røv og nøgler. Men mon ikke det igen bliver utroligt tæt og vi ender lige +/- 1 point omkring den streg som der allerede fokuseres for meget på

    Comment


      Oprindeligt indsendt af Jungledyret Se indlæg
      Men hvor fedt er det at fedte sig igennem til top 6? Det er et åbent spørgsmål. Er den hellige gral - altså den mytiske top 6-placering - virkelig så hellig? Vil I føle jeres ambitioner for OB opfyldt, hvis vi sniger os med på en 5 eller 6 plads og så i øvrigt har udspillet vores rolle?

      Jeg så gerne noget andet og mere. At vi som landets tredjestørste by kunne være med, hvor det er rigtigt sjovt.

      Samtidigt har jeg det åbentlyst svært med tanken om at vi skal købe et halvt udenlandsk hold hver sæson og sælge vores talenter, inden de har etableret sig.

      Måske er det den eneste måde i moderne fodbold. Jeg ved det ikke.

      Er det for mig et rimeligt bytte, hvis vi ender som 6er med så få spillere, som jeg reelt føler har OB-kultur i sig? Det ved jeg sgu heller ikke.
      nej på ingen måde. Men tænker det er en trædesten - vi skal med i top 6 først, så skal vi etablere os mere fast og så forhåbentlig begynde at spille med om noget bare lidt mere interessant.

      Men det er bare ikke et skridt vi kan tage over en sommer, ikke uden massive forstærkninger. Og da slet ikke når man ser hvad de andre klubber åbenbart har at lege med økonomisk.

      Håber vi forsat bevæger os fremad. Men ja det går langsomt og det er sgu svært at blive begejstret for en (måske) top 6 plads. Drømmer om mere - især efter kadriis mål i søndags - mere af det tak

      Comment


        Oprindeligt indsendt af Jungledyret Se indlæg
        Men hvor fedt er det at fedte sig igennem til top 6? Det er et åbent spørgsmål. Er den hellige gral - altså den mytiske top 6-placering - virkelig så hellig? Vil I føle jeres ambitioner for OB opfyldt, hvis vi sniger os med på en 5 eller 6 plads og så i øvrigt har udspillet vores rolle?

        Jeg så gerne noget andet og mere. At vi som landets tredjestørste by kunne være med, hvor det er rigtigt sjovt.

        Samtidigt har jeg det åbentlyst svært med tanken om at vi skal købe et halvt udenlandsk hold hver sæson og sælge vores talenter, inden de har etableret sig.

        Måske er det den eneste måde i moderne fodbold. Jeg ved det ikke.

        Er det for mig et rimeligt bytte, hvis vi ender som 6er med så få spillere, som jeg reelt føler har OB-kultur i sig? Det ved jeg sgu heller ikke.
        Som svar til både dig og FmprOB så tror jeg at BW (og NT og resten af koncernen) fortsat vil have det grundlæggende på plads før at fodboldholdet får fuldt fokus .. ser man på hvordan klubben har udviklet sig de sidste 10 år og i særdeleshed de sidste to år så har det handlet om at holde sig i ligaen mens der er blevet lagt på andre steder som f.eks. div. faciliteter, akademiet, flere trænere etc.
        Forhåbentligt er man nu der hvor 6. pladsen er mere sandsynlig end tidligere og så kan det godt være at man skal fedte sig til det og som BIF og RFC i sidste sæson reelt ikke kan gøre sig gældende men der er stadig noget selvforståelse i at nå sine mål ligesom vi klandre ledelsen for ikke at nå sine mål.
        BW har skiftet stort set hele holdet på og udenfor banen for at kickstarte en ny kultur der ikke hænger sig i 10 års miserabelhed .. måske fansne også skulle prøve at vaske tavlen ren selvom det kan være svært.
        Jeg ved ikke hvor meget der skal på plads udenfor banen før de koncentrerer sig 100% om det der sker på banen men med dårlige træningsbaner og et nærmest faldefærdigt stadion så er det nok hverken i denne eller næste sæson ..
        Det med at have fem fantastiske individualister der kan løfte holdet helt ekstraordinært har NT prøvet, det duede ikke .. det ER det lange seje træk uagtet at det er både kedeligt og uudholdeligt for fans så er det sq nok det der er holdbart på den lange bane .. og så er det jo fansne der er klubben .. specielt på den lange bane i tykt og tyndt ..
        "Fejlen ved verden er, at de dumme er så skråsikre på alting, og de begavede så fulde af tvivl."

        "Der findes ingen kendsgerninger, kun fortolkninger."

        Venter man for længe, får man ingenting ...

        Comment


          Oprindeligt indsendt af Christian89 Se indlæg

          Hvis du vil have spillere der VIL OB, så skal du nedlægge den professionelle afdeling og genindføre amatørholdet, hvor man betaler kontingent.

          Det er skide romantisk, men der har ikke været mange spillere i OB de sidste 20 år, der ikke drømte om en større adresse, hvis ellers niveauet kunne holde.

          Dem der er blevet - de såkaldte klubmennesker - har enten ikke haft niveau til at komme videre op i hierakiet, eller været i karrierens efterår.

          Det er professionel fodbold, og vi skal acceptere, at vi er et skridt på vejen for de dygtigste, en mulighed for at slå igennem for talenterne (hvis loyalitet også kun rækker indtil der kaldes fra adresser med spilletid eller bedre løn) og et solidt sted at slutte en fin superligakarriere for andre. Når man så alligevel ender i OB, så vil de jo alle gerne vinde, for klubben, for byen, men mest for sig selv og de solide bonusordninger.

          Nogle ender med at blive glade her, og holder af klubben, det sætter vi pris på, Oliver Lund og Bashkim Kadrii er gode eksempler. :)

          Hold da op det blev kynisk, men det er nu bare engang sådan, jeg mener, at fodbold hænger sammen. :) på godt og ondt du gamle.
          SL truppen betaler da alle kontingent

          Comment


            Fine betragtninger. Jeg er helt med på det lange seje træk. Og lige så meget med på ikke at kaste penge efter spillere som i DD-tiden. Det var slet ikke for mig, og det smadrede kulturen.

            Skulle man pege på ét område, der desparat mangler, så er det faciliteter. Det er mig en gåde at man vil være top-6-hold med divisionsforhold hvad bane og stadion angår.

            Hvis vi efter denne sæson igen ender uden for top6, så står vi i en ret speciel situation med et hold af ufatteligt mange købespillere.

            Comment


              Oprindeligt indsendt af mhbp Se indlæg

              det kan jeg godt - vi skal "bare" til at vinde de kampe der SKAL vindes. Randers hjemme - den SKAL vindes - nu fik vi så en udesejr over BIF til at veje op for de 2 mistede point der. Men ret beset skal vi bare præstere mere stabilt og søger for at vinde vores kampe. Og vi kan starte mandag aften - Viborg hjemme, ingen undskylding - den SKAL vindes.

              - Om vi så faktisk formår at gøre det er en helt anden sag. Syntes bestemt jeg ser positive tegn, men det er meget meget tidligt og der er jo også klare mangler. Syntes fx ikke at vores kanter ser vildt imponerende ud. Charly ser møg spændende ud - men er han stabil nok? Sabbi må vi regne med er væk, Tongya - god og stabil nok særligt defenssivt. Selven ser også spændende ud baseret på meget lidt. Og så er der mucolli...

              Jeg håber det lykkedes, selv om top 6 i sig selv jo er røv og nøgler. Men mon ikke det igen bliver utroligt tæt og vi ender lige +/- 1 point omkring den streg som der allerede fokuseres for meget på
              Det er selvfølgelig rigtigt at vi skal vinde over vores direkte konkurrenter som Silkeborg, Viborg og Randers om den 6 plads. Vi kommer stadigvæk til at fedte os igennem og så får vi nok også brug for nogle marginaler, det er ret lige mellem de 4 hold der.

              Vi er svageste centralt i banen, især hvis vi vurderer at Mustafic ikke engang er i spil til en bænkplads og vi ikke tør spille med Ejdum i mere en 10 minutter. Der skal et solidt 3 valg ind, taber vi midtbanen så taber vi kontrollen med kampen.

              Nu hørte jeg Monnerup i Mediano tale om Benfica/Brigthons midtbane som en mulig vej for vores midtbane så jeg har lovet mig selv lige og se en Benfica kamp.

              ​​​​​​Men ligegyldigt hvordan vi vender og drejer den så ser vi meget tynde ud derinde. Det er vigtigere vi er stærke centralt i banen end på kanterne. Selvomjeg også gerne vil have en offensiv profil ind, gerne en der kan dække flere positioner. Jeg har selv en idé om at Tongya kunne blive en god centermidt.






              Comment


                Lige et hurtigt stop forbi Ådalen

                Mucolli IKKE til træning og Sabbi træner fuldt med
                Jeg er sikker på at han er med mandag

                Comment


                  Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg

                  Tror ikke så meget det er et spørgsmål om at transferdopingfixe i vores tilfælde
                  For det hentyder vel i fodboldens verden til at man gør noget man egentlig ikke har råd til?? At man går ud over sin økonomiske formåen for at opnå et hurtigt resultat.

                  Vi har jo netop skabt en sund økonomi vha salg som hele tiden har været BWs mål for at kunne øge budgettet. For at kunne købe endnu dygtigere unge spillere der kan sælges endnu dyrere. Altså træde et skridt op når det blev muligt. Den mulighed er der nu. Man har bare ikke gjort det IMO. Fortidens spøgelser hærger stadig i ådalen.
                  Det er fint for mig at vi ikke prøver at hoppe 3-4 trin på trappen med frygt for at falde.

                  Men jeg forventer altså at vi strækker benene lidt og viser sponsorer, fans og omverden at vi vil det her rent sportsligt. At det er en fodboldklub og ikke bare en virksomhed der er sat i søen for at tjene penge. Det er det mindste man kan gøre nu når man har den “frækhed” at sætte billetter,sæsonkort,sponsorater osv osv op med 20-40% i et regnskabsår der begynder at ligne noget med 50-100 mill i overskud
                  Jeg forstår helt dine pointer, men i tilfældet Falk måske er interesseret i at vende hjem er det vel sandsynligt at lønrammen sprænges, og det tror jeg nu heller ikke er godt for vores klub. Lønudvikling er vel også en ting der følger med i den samlede udvikling ag klubben. Små skridt også her tak, for at få et solidt fundament og bygge på så der vi ikke falder dybt hvis det ikke holder alle årene

                  Believe OB

                  œ sæsoner der bare skal overstås findes ikke

                  Ligegyldige kampe eksisterer ikke

                  Comment


                    Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg
                    Lige et hurtigt stop forbi Ådalen

                    Mucolli IKKE til træning og Sabbi træner fuldt med
                    Jeg er sikker på at han er med mandag
                    Det er fantastisk at du tager tid og smider lidt info til os herinde. Har nemlig selv knap 150 km derover, så er aldrig til træning. Så tusind tak for det.
                    Et eller andet sted kunne det være fedt at bo tæt på og kunne bidrage med opdateringer :D.

                    Comment


                      Oprindeligt indsendt af Galamush Se indlæg

                      Det er fantastisk at du tager tid og smider lidt info til os herinde. Har nemlig selv knap 150 km derover, så er aldrig til træning. Så tusind tak for det.
                      Et eller andet sted kunne det være fedt at bo tæt på og kunne bidrage med opdateringer :D.
                      Velbekomme. Det var ikke planlagt idag så jeg så ikke det hele.

                      Men det ligner samme 11 som sidst. Dog skal det siges at Kadrii og Turay deler spilletiden på 9’eren.

                      Sabbi ligner en der er helt klar men virker frustreret. Hørte en fugl synge om at OB havde afvist endnu et bud på ham fra en anden klub

                      Markus Jensen trænede med selvom U19 spiller træningskamp idag

                      Ellers en god træning med høj kvalitet

                      Comment


                        Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg
                        Lige et hurtigt stop forbi Ådalen

                        Mucolli IKKE til træning og Sabbi træner fuldt med
                        Jeg er sikker på at han er med mandag
                        Var det bare mig der ikke fangede ham eller var Selven ikke også fraværrende idag?

                        I kamp 11 mod 11 byttede Kadrii og Turay i øvrigt imellem A og B holdet så det kan godt være at det er tæt mellem dem i forhold til hvem af dem der starter mod Viborg. Hansen desuden på mål for A holdet.

                        Comment


                          Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg

                          Velbekomme. Det var ikke planlagt idag så jeg så ikke det hele.

                          Men det ligner samme 11 som sidst. Dog skal det siges at Kadrii og Turay deler spilletiden på 9’eren.

                          Sabbi ligner en der er helt klar men virker frustreret. Hørte en fugl synge om at OB havde afvist endnu et bud på ham fra en anden klub

                          Markus Jensen trænede med selvom U19 spiller træningskamp idag

                          Ellers en god træning med høj kvalitet
                          budene må jo ikke være høje nok. Og et eller andet sted syntes jeg det er positivt vi er nået til et punkt hvor vi ikke bare "forære" vores spillere væk.

                          - næste sommer går han gratis, håber sabbi kan lægge skuffelsen bag sig hvis ikke han får sit skifte nu - og præstere godt hen over sæsonen. Vil også være i hans egen interesse, kunne jo godt lægge et et sign on fee og vente på ham til næste sommer.

                          Når det så er sagt - så håber jeg man finder en løsning og får ham sendt afsted for alles skyld

                          Comment


                            Oprindeligt indsendt af stonebear Se indlæg

                            Var det bare mig der ikke fangede ham eller var Selven ikke også fraværrende idag?

                            I kamp 11 mod 11 byttede Kadrii og Turay i øvrigt imellem A og B holdet så det kan godt være at det er tæt mellem dem i forhold til hvem af dem der starter mod Viborg. Hansen desuden på mål for A holdet.
                            Nåh ja for satan da. Han var fraværende idag

                            Bare et gæt. Men det kunne måske være fordi han skulle have minutter på U19 senere idag. Han har jo alderen

                            Comment


                              Oprindeligt indsendt af stonebear Se indlæg

                              Var det bare mig der ikke fangede ham eller var Selven ikke også fraværrende idag?

                              I kamp 11 mod 11 byttede Kadrii og Turay i øvrigt imellem A og B holdet så det kan godt være at det er tæt mellem dem i forhold til hvem af dem der starter mod Viborg. Hansen desuden på mål for A holdet.
                              Hansen er en bedre målmand end HC, men han har nu også ser rusten ud lejlighedsvist, og efter at have været uden for træning hele ugen, samt at HC gjorde det godt mod BIF, så kunne man nu i min bog godt have givet HC chancen igen.

                              Comment


                                Oprindeligt indsendt af Jungledyret Se indlæg

                                Hansen er en bedre målmand end HC, men han har nu også ser rusten ud lejlighedsvist, og efter at have været uden for træning hele ugen, samt at HC gjorde det godt mod BIF, så kunne man nu i min bog godt have givet HC chancen igen.
                                Tvivler jeg på sker.

                                Martin Hansen bandede og svovlede over bane 1 idag. Højlydt. Men når man kommer tæt på den kan man godt se at den ikke har det super godt pt og er fyldt med huller. Hvis det våde vejr fortsætter sådan her er der ikke længe tilbage på Bane 1 inden man ryger på kunst

                                Comment

                                Working...
                                X