Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Transfervinduet sommeren 2023

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    Oprindeligt indsendt af Christian89 Se indlæg

    Jeg kan tænke på masser af eksempler fra det private arbejdsmarked, hvor medarbejdere skifter til virksomheder der konkurrerer på samme marked, fordi vilkårene er bedre. Det er vel heller ikke unormalt i mange brancher, at de medarbejdere på et tidspunkt cirkulerer tilbage, hvor de startede fordi, de på det tidspunkt i karrieren passer bedre ind til en stilling der igen. Business-wise giver det god mening at tage ud og lære en masse ting, og komme tilbage med masser af nye kompetencer du kan bidrage med.

    Konkurrencen mellem FCK og OB, foregår primært oppe i hovedet på fans. Vi har ikke været i nærheden af FCK's niveau siden 2011, og Rasmus Falk forlod os i 2016, nu skriver vi 2023. Det er 12 år siden vi var konkurrencedygtige i toppen af dansk fodbold, og det er 7 år siden en ekstremt dygtig medarbejder tog skridtet op i sin karriere. Vi kan hade det, fordi vi ikke bryder os om FCK, men de er bare bedre, og det giver fin mening for spillere der præsterer flot i OB at tage til FCK, da lønpakken 3-4-5-dobles og udstillingsvinduet/udfordringerne bliver markant større.

    Jeg bryder mig ikke principielt om, at spillere skifter fra OB til FCK. Det klandrer jeg dog aldrig spilleren, men udelukkende min egen klub, der ikke fik forløst et salg til en udenlandsk klub i tide, eller ikke fik forlænget kontrakten. Spilleren er en medarbejder og en vare, og mens Rasmus Falk var i OB var han upåklageligt dygtig og selvopofrende.

    Jeg forstår slet ikke den bitterhed, men jeg er måske også en kyniker. Vi kan bruge Rasmus Falk, og han er en dygtig fodboldspiller, kommer han til klubben, klapper jeg i mine små hænder.
    Fair nok. Jeg tror, at på det private arbejdsmarked, at hvis en medarbejder du fortsat betaler løn for, stiller sig frem med "ILOVE(konkurrenten)" så skal vedkommende ikke være i virksomheden igen. Det er i øvrigt heller ikke tilladt alle andre steder end i fodbold, og ville i de fleste tilfælde tangere til mislighold af ansættelseskontrakt.

    I min optik, er det at acceptere sin plads i hierakiet, som jeg læser din besked ovenover, og acceptere at spillere gerne vil op på den "højere hylde", en god start til at cementere sin position som et bundhold. Sådan må man slet ikke tænke, i mine øjne.



    Fas est et ab hoste doceri.

    Comment


      Et frækt bud på en ny 6'er med rutine som Tverskov. Filip Bradaric, der også står noteret for en håndfuld landskampe for Kroatien.

      31 år og uden kontrakt efter et ophold i Saudi Arabien. Har dog været uden konktrakt siden september 22, så der er nok noget rust der skal bankes af.

      Filip Bradaric - Player profile | Transfermarkt

      Comment


        Alternativt, så løber Ole Kristian Selnæs' kontrakt ud med Zurich nu her. 32 landskampe for Norge. 28 år, og i sin bedste fodboldalder. Han er godt nok også venstrebenet som Manneh, men umiddelbart også spændende.

        Ole Selnaes - Player profile 22/23 | Transfermarkt

        Comment


          Oprindeligt indsendt af Mhjortebjerg Se indlæg

          Fair nok. Jeg tror, at på det private arbejdsmarked, at hvis en medarbejder du fortsat betaler løn for, stiller sig frem med "ILOVE(konkurrenten)" så skal vedkommende ikke være i virksomheden igen. Det er i øvrigt heller ikke tilladt alle andre steder end i fodbold, og ville i de fleste tilfælde tangere til mislighold af ansættelseskontrakt.

          I min optik, er det at acceptere sin plads i hierakiet, som jeg læser din besked ovenover, og acceptere at spillere gerne vil op på den "højere hylde", en god start til at cementere sin position som et bundhold. Sådan må man slet ikke tænke, i mine øjne.


          Det sidste er jeg meget enig i, man skal virkelig lade være med at sætte sig selv i en position hvor det højeste man kan opnå som OB spiller det er at spille for FCK. Så har man defacto gjort sig selv til feeder klub.
          ​​​​​

          Comment


            Oprindeligt indsendt af mckellberg Se indlæg
            Alternativt, så løber Ole Kristian Selnæs' kontrakt ud med Zurich nu her. 32 landskampe for Norge. 28 år, og i sin bedste fodboldalder. Han er godt nok også venstrebenet som Manneh, men umiddelbart også spændende.

            Ole Selnaes - Player profile 22/23 | Transfermarkt
            OB er generelt glade for venstrebenet spillere har jeg lagt mærke til

            Comment


              SFÅ erfarer: OB tæt på tysk midtbanemand - Stemmer fra Ådalen (obstemmer.dk)
              Vi henter angiveligt Sven Köhler fra Osnabruck til midten.

              Comment


                Oprindeligt indsendt af Striwetforlivet! Se indlæg

                Det sidste er jeg meget enig i, man skal virkelig lade være med at sætte sig selv i en position hvor det højeste man kan opnå som OB spiller det er at spille for FCK. Så har man defacto gjort sig selv til feeder klub.
                ​​​​​
                Men det er der vel heller ikke en eneste OB-fan, der argumenterer for. Derfor kan man jo godt være realistisk og erkende, at det de sidste ti år de facto har været et logisk karrierevalg at tage til FCK for en OB-profil med ambitioner på egne vegne. Ligesom det har været det for spillere i snart sagt alle andre superligaklubber, FCM til dels undtaget.

                Comment


                  Oprindeligt indsendt af Oliveira Se indlæg
                  SFÅ erfarer: OB tæt på tysk midtbanemand - Stemmer fra Ådalen (obstemmer.dk)
                  Vi henter angiveligt Sven Köhler fra Osnabruck til midten.
                  Det har jeg godt nok svært ved at blive begejstret over...

                  Comment


                    Oprindeligt indsendt af Oliveira Se indlæg
                    SFÅ erfarer: OB tæt på tysk midtbanemand - Stemmer fra Ådalen (obstemmer.dk)
                    Vi henter angiveligt Sven Köhler fra Osnabruck til midten.
                    Bonus info:
                    HSV sucht Meffert-Backup: Elfadli und Köhler sind Kandidaten - Hamburger Abendblatt

                    Han blev rygtet til HSV for et par dage siden.​

                    Comment


                      Oprindeligt indsendt af Oliveira Se indlæg
                      SFÅ erfarer: OB tæt på tysk midtbanemand - Stemmer fra Ådalen (obstemmer.dk)
                      Vi henter angiveligt Sven Köhler fra Osnabruck til midten.
                      jeg kender ikke manden - så selvfølgelig skal han have en chance. Men er godt nok ikke ligefrem overvældet - og med alle de andre handler in mente, samt minteh salget. Havde sgu håbet på et par stykker man kunne kalde profiler og kunne se de kom fra en højere hylde.

                      Pengene må skulle bruges på baner og morgenmad...

                      Comment


                        Oprindeligt indsendt af Orskov Se indlæg

                        Det har jeg godt nok svært ved at blive begejstret over...
                        Puha ja. Men altså hvis han f.eks. har været bedste mand for et hold der er rykket op i 2. bundesligaen, så kan det jo måske være godt nok. Men lige fra første øjekast er det jo ikke vildt imponerende

                        Comment


                          Obstruktions tweet om rivalskifte var ungdomstræneren Andreas Beck, der bliver træner i B1909

                          Comment


                            Oprindeligt indsendt af Bobolarsen Se indlæg

                            Puha ja. Men altså hvis han f.eks. har været bedste mand for et hold der er rykket op i 2. bundesligaen, så kan det jo måske være godt nok. Men lige fra første øjekast er det jo ikke vildt imponerende
                            Tja, ligner han har været fast mand de sidste par år i tredje Bundesliga, men tidligere har haft problemer med at etablere sig i 2. Bundelsliga. Han kan selvfølgelig have udviklet sig voldsomt, og han har jo nogle fine tyske akademier på CV'et som ungdomsspiller, men jeg er godt nok ret skeptisk.

                            Comment


                              Kicker har ham som delt 26. bedste spiller i 3. bundesliga i sidste sæson, så nogen kæmpe profil har han ikke været: https://www.kicker.de/3-liga/topspieler

                              Comment


                                Oprindeligt indsendt af Bobolarsen Se indlæg

                                Puha ja. Men altså hvis han f.eks. har været bedste mand for et hold der er rykket op i 2. bundesligaen, så kan det jo måske være godt nok. Men lige fra første øjekast er det jo ikke vildt imponerende
                                Igen må vi sætte lid til vores nye scoutingchef og system der gerne skulle bone ud på de rigtige parametre

                                Believe OB

                                ½ sæsoner der bare skal overstås findes ikke

                                Ligegyldige kampe eksisterer ikke

                                Comment

                                Working...
                                X