Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Transfervinduet sommeren 2023

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    Oprindeligt indsendt af Polle Se indlæg

    Ja, tænker ikke det bliver både Rami Al Hajj og Moustafa Zeidan, de spiller samme plads, men en af dem sikkert.
    Det bliver Rami og en anden

    Comment


      Oprindeligt indsendt af Brogaard99 Se indlæg

      Det bliver Rami og en anden
      ja, jeg ved intet, men tænker det også. Tænker også Zeidan måske var førstevalg, men det blev presset for Malmø med skaden til AC.

      Comment


        Breum har vel aldrig rigtig brændt scenen af på første holdet? Udover et par fine mål, har han ikke været ret god.
        Jeg synes han minder meget om Eskesen. Flot teknik, men farten, fysikken og fighten har ikke været der. I hvert fald ikke på samme måde, som f.eks. Minteh som udover sindssyg fart og teknik også kæmpede til lunger gav op.

        Fint salg, tror desværre aldrig han bliver til noget. Kender faktisk et par stykker der har spillet sammen med ham i hans tid før OB. De var alle chokeret over at OB ville have ham.

        Men han må meget gerne modbeviser!!!! Han er jo en mega rar og sympatisk gut

        Comment


          Oprindeligt indsendt af Sheed Se indlæg
          Trist udvikling med Breum, og lyder bestemt ikke som vi er blevet belagt med bladguld for at lade ham gå. Og så indkapsler det desværre et kæmpe problem der har eksisteret i OB i årevis, og som vi i den grad skal have løst: Vi har simpelthen så svært ved at få genstartet vores talenter, når de rammer deres første nedtur.

          Desler, Greve, Eskesen, Fenger, Østrøm, Bernat og nu Breum. Allesammen spændende talenter, der virkelig kom stærkt ind på scenen og som vi med rette havde forventninger til, men efter deres første downperiode hvor de røg lidt ud af holdet, fik vi dem aldrig rigtigt op i gear igen. Jeg frygter virkelig, at Aske bliver den næste i rækken, hvis man ikke har tålmodigheden med, at det kan tage mange måneder og kampe før, at han begynder at genfinde det niveau han tidligere viste og kan ligge på igen.
          Problemet for jer er jo at talenterne ikke er gode nok, det er ingen naturlov at der kommer en længere downperiode, det er jo spillerens talent og lyst/motivation der styrer det.
          I den lange række du nævner, er der 0 store åbenlyse talenter, sådan top 10 i DK.
          Tror gerne på at det er nemt, har bare aldrig tjekket det ...

          Jeg er ikke fan.
          Men kan finde på at informere om træning og opdatere på ungdomsfronten ... hvorfor, fordi bold er sjovt og Ådalen er tæt på :).

          Comment


            Oprindeligt indsendt af Entusiastens Se indlæg

            Problemet for jer er jo at talenterne ikke er gode nok, det er ingen naturlov at der kommer en længere downperiode, det er jo spillerens talent og lyst/motivation der styrer det.
            I den lange række du nævner, er der 0 store åbenlyse talenter, sådan top 10 i DK.
            Thjaaaa.... Fenger bomber jo ikke ligefrem løs i det svenske (er det 0 mål / 0 assists?) og Østrøm har vel heller ikke taget Silkeborg med storm (små 700 minutter fordelt på 12 SL kampe i den netop afsluttede sæson) !
            Last edited by Online; 13-06-2023, 12:36.

            Comment


              Oprindeligt indsendt af El New York Se indlæg
              Breum har vel aldrig rigtig brændt scenen af på første holdet? Udover et par fine mål, har han ikke været ret god.
              Jeg synes han minder meget om Eskesen. Flot teknik, men farten, fysikken og fighten har ikke været der. I hvert fald ikke på samme måde, som f.eks. Minteh som udover sindssyg fart og teknik også kæmpede til lunger gav op.

              Fint salg, tror desværre aldrig han bliver til noget. Kender faktisk et par stykker der har spillet sammen med ham i hans tid før OB. De var alle chokeret over at OB ville have ham.

              Men han må meget gerne modbeviser!!!! Han er jo en mega rar og sympatisk gut
              Jeg ser det på præcis samme måde!

              Comment


                Oprindeligt indsendt af mhbp Se indlæg

                lød bare som om folk havde besluttet han blev solgt for ingenting.

                Jeg undrer mig da også - frø og sabbi havde jeg regnet med man ville forsøge at sende afsted som noget af det første, tongya måske også. Breum den havde jeg ikke set komme, kontraktlængden taget i betragtning.

                Men selv om man har beskrevet ham som et stort talent og udstyret ham med en 5 årig aftale så har han jo desværre på ingen måde brændt ligaen af. Måske passer han bare ikke ind. Måske trænger han til luftforandring - det er jo desværre set før at OB ikke formår at forløse talenter - nogen gange så blomstre de op når de kommer et nyt sted og får lidt mere spilletid. Greve, Desler, klynge...

                men lyder jo til der har været følere ude før - fcn i vinters, så mon ikke bare breum ikke vil sidde på bænken længere og så vil OB hellere sende ham udenlands, måske Go Ahead Eagles er ved at lægge stilen om og har besluttet sig for at sprænge banken for breum...
                Nu vil jeg gerne vedkende mig at være både sur og skuffet. Breum er et talent der imo er blevet virkelig dårligt forvaltet, og er rygtet om et salg til 2 mill. sandt er jeg rystet. Den giver et seriøst hak i min ellers fine tillid til BW.

                Comment


                  Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg
                  2 millioner synes jeg er alt for lavt. Det kan vi jo ikke engang få en halv hybridtræningsbane for. Og vi skal jo ud og finde en spiller der er minimum på niveau og det kan godt blive svært. Endnu en spiller som Alm ikke rigtig fik gjort bedre.

                  Comment


                    Oprindeligt indsendt af stonebear Se indlæg

                    Nu vil jeg gerne vedkende mig at være både sur og skuffet. Breum er et talent der imo er blevet virkelig dårligt forvaltet, og er rygtet om et salg til 2 mill. sandt er jeg rystet. Den giver et seriøst hak i min ellers fine tillid til BW.
                    Meget enig. Og man kan vel også tilføje at det ikke er en succeshistorie for trænerteamet som blev valgt og har opgaven at videreudvikle talenter til profiler. Breum kom som kæmpe talent til første holdet men blev ikke forløst - og nu giver man op for lidt småpenge selvom vi har stadig tre år kontrakt.
                    "Einstellung ist alles. Talent wird überschätzt. Talent ist Grundvoraussetzung, ohne Talent geht nichts, aber Talent stellt dich nur in die Tür. Charakter, Einstellung und Fleiß bringen dich hindurch"
                    - Norbert Elgert -

                    Comment


                      Oprindeligt indsendt af Orskov Se indlæg

                      Meget enig - især i bekymringspunkterne omkring tålmodigheden med egne talenter (omend det er lidt forskellige cases, Desler og Greve fik vel rigeligt med spilletid også efter formnedgang, Fenger har haft rigtig mange skader). jeg var egentlig overbevist om, at man havde tiltroen til Breum, og at hans nedgangsperiode blot blev set som en del af en læringsproces og at bedringstegnene og den øgede spilletid i foråret pegede i retning af, at det var tilfældet. Hvordan det går med Charly, Aske og til dels Grubbe næste sæson bliver ret definerende ift. om vi med nogen som helst troværdighed kan sælge historien om, at det nye OB er en talentudviklende klub med en central plads til akademiet.
                      Desler og Greve fik fint med spilletid, men blev meget ofte brugt til at udfylde huller på forskellige positioner og der var flere tilfælde hvor de pludselig sad på bænken også efter fine præstationer hvor de på ingen måde havde spillede sig af. Jeg synes klart at vi er for dårlige til at give kontinuerlig spilletid til vores unge spillere på deres foretrukne positioner. Kontinuiteten er generelt meget lille og som klub er vi dårlige til at acceptere udfald. Det er naturligvis en svær balance når man ligeledes jagter en sportslig målsætning, og som udgangspunkt skal træneren stille det hold aom han mener kan vinde på dagen, ligesom start11 ikke skal være garanteret blot fordi man er lokalt fynsk talent. Men altså, når den sportslige målsætning fylder så meget at man ofte spillere med aldrende middelmådige spillere der ikke højner niveauet mærkbart og som ikke har nogen form for udviklingspotentiale, så savner jeg godt nok at man tænker lidt mere langsigtet.

                      Comment


                        Oprindeligt indsendt af kroggaard Se indlæg

                        Jeg ser det på præcis samme måde!
                        Jeg har det på helt samme måde. Man skal ikke være selvskreven til holdet bare fordi man er et eget udviklet talent. Breum viste for lidt af det som han kunne. Håber for ham han får succes i Holland.

                        Comment


                          Oprindeligt indsendt af stonebear Se indlæg

                          Desler og Greve fik fint med spilletid, men blev meget ofte brugt til at udfylde huller på forskellige positioner og der var flere tilfælde hvor de pludselig sad på bænken også efter fine præstationer hvor de på ingen måde havde spillede sig af. Jeg synes klart at vi er for dårlige til at give kontinuerlig spilletid til vores unge spillere på deres foretrukne positioner. Kontinuiteten er generelt meget lille og som klub er vi dårlige til at acceptere udfald. Det er naturligvis en svær balance når man ligeledes jagter en sportslig målsætning, og som udgangspunkt skal træneren stille det hold aom han mener kan vinde på dagen, ligesom start11 ikke skal være garanteret blot fordi man er lokalt fynsk talent. Men altså, når den sportslige målsætning fylder så meget at man ofte spillere med aldrende middelmådige spillere der ikke højner niveauet mærkbart og som ikke har nogen form for udviklingspotentiale, så savner jeg godt nok at man tænker lidt mere langsigtet.
                          Er meget enig i det du skriver At udvikle takenter kræver for spilletud på deres positioner. Den balance du taler om kan vi kun få med ægte profiler på holdet som kan "bære" de unge også gennem kampe hvor de ikke præsterer bedst. Før vi får sådan en trup kan vi ikke følge begge: den sportslige målsætning og den udvikling af talenter til profiler.
                          Derfor er det absolut nødvendigt at investere en stor del af de Minteh-millioner i truppen. Ellers tror den snak om at blive en klub som udvikler talenter og sælger de dyrt kan ikke omsættes.
                          "Einstellung ist alles. Talent wird überschätzt. Talent ist Grundvoraussetzung, ohne Talent geht nichts, aber Talent stellt dich nur in die Tür. Charakter, Einstellung und Fleiß bringen dich hindurch"
                          - Norbert Elgert -

                          Comment


                            Breum forlader os, efter at han ikke har forløst sit meget hypede potentiale i de seneste 2 sæsoner. Hvor lang tid skal man vente på det ? Skal der være “friplads” i startelveren fordi man er fynbo ? Stiger spillerens værdi alene fordi han har en lang kontrakt ? Er det trænerteamets ansvar at det enkelte talent ikke slår igennem ?
                            ingen af os kan vel sige at Breum ikke har fået chancen, der har bare ikke været det håbede output. De seneste kampe har han misset adskillige kæmpechancen og kostet mål imod p.g.a. Manglende defensiv kvalitet. Det må altså koste på salgsprisen, når spillerens kvalitet ikke er højere. Jeg er enig i at en lang kontrakt er det samme som værdistigning, hvis kvaliteten er der , hvis den ikke er der er det blot lig store udgifter i lang tid ! Der har endvidere været skrevet i tråden om at Breum kontrakt indeholdt stigende løn i takt med øget antal kampe - om det passer ved ingen af os, men det ville under alle omstændigheder betyde at salget ville blive endnu mere tillokkende for BW under den præmis at tilliden til Breum ikke længere var tilstede. Er det trænerteamets ansvar at Breum ikke er lykkedes ? Han har da fået spilletid, og vi har gennem hele sæsonen spillet med et meget ungt hold med mange tidligere akademispillere på banen, flere af dem er lykkedes og en enkelt er blevet til vores største salg. Skyldes det at vores erfarne støttespillere ikke har nok kvalitet - ganske sikkert, men det er jo IKKE trænerteamets ansvar i OB - det ansvar ligger hos BW og det sportslige udvalg.
                            Min konklusion må være at Breum desværre ikke blev forløst hos os, jeg håber han lykkes i Holland, årsagen er sikkert sammensat af en række omstændigheder, men vi har ikke råd til at satse mere end 2 år på et reelt gennembrud, dertil har vi for få ledige pladser på holdet og for mange kandidater, de rigtige slår til langt hurtigere end Breum ( Minteh, Slotsager). At der så vil være “late bloomers” som først får gennembruddet andre steder (Greve, Desler) eller talenter vi fravælger (Klynge) er en konsekvens af strategien samt det faktum at vi ikke har en bundløs kasse at bruge på akademiet og vi har ingen “samarbejdsklub” hvor de yderste potentialer kan udvikle i et andet miljø. Jeg har stadig tillid til at BW, Tonny og trænerteamet gør et fortrinligt stykke arbejde - jeg er betydeligt mere bekymret for at sportsudvalget ( Thorborg, Laumann og Christensen ) blander sig uden at have den nødvendige baggrund herfor.

                            Comment


                              Oprindeligt indsendt af Jebola Se indlæg
                              Breum forlader os, efter at han ikke har forløst sit meget hypede potentiale i de seneste 2 sæsoner. Hvor lang tid skal man vente på det ? Skal der være “friplads” i startelveren fordi man er fynbo ? Stiger spillerens værdi alene fordi han har en lang kontrakt ? Er det trænerteamets ansvar at det enkelte talent ikke slår igennem ?
                              ingen af os kan vel sige at Breum ikke har fået chancen, der har bare ikke været det håbede output. De seneste kampe har han misset adskillige kæmpechancen og kostet mål imod p.g.a. Manglende defensiv kvalitet. Det må altså koste på salgsprisen, når spillerens kvalitet ikke er højere. Jeg er enig i at en lang kontrakt er det samme som værdistigning, hvis kvaliteten er der , hvis den ikke er der er det blot lig store udgifter i lang tid ! Der har endvidere været skrevet i tråden om at Breum kontrakt indeholdt stigende løn i takt med øget antal kampe - om det passer ved ingen af os, men det ville under alle omstændigheder betyde at salget ville blive endnu mere tillokkende for BW under den præmis at tilliden til Breum ikke længere var tilstede. Er det trænerteamets ansvar at Breum ikke er lykkedes ? Han har da fået spilletid, og vi har gennem hele sæsonen spillet med et meget ungt hold med mange tidligere akademispillere på banen, flere af dem er lykkedes og en enkelt er blevet til vores største salg. Skyldes det at vores erfarne støttespillere ikke har nok kvalitet - ganske sikkert, men det er jo IKKE trænerteamets ansvar i OB - det ansvar ligger hos BW og det sportslige udvalg.
                              Min konklusion må være at Breum desværre ikke blev forløst hos os, jeg håber han lykkes i Holland, årsagen er sikkert sammensat af en række omstændigheder, men vi har ikke råd til at satse mere end 2 år på et reelt gennembrud, dertil har vi for få ledige pladser på holdet og for mange kandidater, de rigtige slår til langt hurtigere end Breum ( Minteh, Slotsager). At der så vil være “late bloomers” som først får gennembruddet andre steder (Greve, Desler) eller talenter vi fravælger (Klynge) er en konsekvens af strategien samt det faktum at vi ikke har en bundløs kasse at bruge på akademiet og vi har ingen “samarbejdsklub” hvor de yderste potentialer kan udvikle i et andet miljø. Jeg har stadig tillid til at BW, Tonny og trænerteamet gør et fortrinligt stykke arbejde - jeg er betydeligt mere bekymret for at sportsudvalget ( Thorborg, Laumann og Christensen ) blander sig uden at have den nødvendige baggrund herfor.
                              Hvor er det godt skrevet og indholdet støtter jeg 100% op om. Det er ikke altid trænerholdets skyld, at talentet ikke blomstrer hver gang, så det et helt OK, at Breum søger nye græsgange, for at udvikle sit åbenbare talent, vi har bare ikke set det folde sig helt ud i OB. Good luck, Breum

                              Comment


                                Oprindeligt indsendt af Jebola Se indlæg
                                Breum forlader os, efter at han ikke har forløst sit meget hypede potentiale i de seneste 2 sæsoner. Hvor lang tid skal man vente på det ? Skal der være “friplads” i startelveren fordi man er fynbo ? Stiger spillerens værdi alene fordi han har en lang kontrakt ? Er det trænerteamets ansvar at det enkelte talent ikke slår igennem ?
                                ingen af os kan vel sige at Breum ikke har fået chancen, der har bare ikke været det håbede output. De seneste kampe har han misset adskillige kæmpechancen og kostet mål imod p.g.a. Manglende defensiv kvalitet. Det må altså koste på salgsprisen, når spillerens kvalitet ikke er højere. Jeg er enig i at en lang kontrakt er det samme som værdistigning, hvis kvaliteten er der , hvis den ikke er der er det blot lig store udgifter i lang tid ! Der har endvidere været skrevet i tråden om at Breum kontrakt indeholdt stigende løn i takt med øget antal kampe - om det passer ved ingen af os, men det ville under alle omstændigheder betyde at salget ville blive endnu mere tillokkende for BW under den præmis at tilliden til Breum ikke længere var tilstede. Er det trænerteamets ansvar at Breum ikke er lykkedes ? Han har da fået spilletid, og vi har gennem hele sæsonen spillet med et meget ungt hold med mange tidligere akademispillere på banen, flere af dem er lykkedes og en enkelt er blevet til vores største salg. Skyldes det at vores erfarne støttespillere ikke har nok kvalitet - ganske sikkert, men det er jo IKKE trænerteamets ansvar i OB - det ansvar ligger hos BW og det sportslige udvalg.
                                Min konklusion må være at Breum desværre ikke blev forløst hos os, jeg håber han lykkes i Holland, årsagen er sikkert sammensat af en række omstændigheder, men vi har ikke råd til at satse mere end 2 år på et reelt gennembrud, dertil har vi for få ledige pladser på holdet og for mange kandidater, de rigtige slår til langt hurtigere end Breum ( Minteh, Slotsager). At der så vil være “late bloomers” som først får gennembruddet andre steder (Greve, Desler) eller talenter vi fravælger (Klynge) er en konsekvens af strategien samt det faktum at vi ikke har en bundløs kasse at bruge på akademiet og vi har ingen “samarbejdsklub” hvor de yderste potentialer kan udvikle i et andet miljø. Jeg har stadig tillid til at BW, Tonny og trænerteamet gør et fortrinligt stykke arbejde - jeg er betydeligt mere bekymret for at sportsudvalget ( Thorborg, Laumann og Christensen ) blander sig uden at have den nødvendige baggrund herfor.
                                Nej man skal ikke være selvskrevet til start11eren blot fordi man er fynbo, det ser jeg heller ikke nogen der påstår. Jeg har heller ikke noget problem med at spillere som Frø, Franco, Minteh og Charly er blevet foretrukket frem for Breum - det er unge spillere med udviklingspotentiale på kontrakt som er blevet vurderet bedre på dagen og så må en som Breum istedet klø på på træningsbanen. Der hvor jeg har et problem er når en spiller som Sander Svendsen, spiller i sidste sæson og starten af denne på bekostning af eksempelvis Breum. Var Sander bedre på dagen? Givetvis ja, men han var ikke god nok til top 6, klubben prøvede aktivt at komme af med ham og holdet indfriede ikke målsætningen med ham frem for Breum. Det er imo. En håbløs disposition af både klub og træner, og sådanne er der mange eksempler på. Og nej, det står ikke skrevet i sol, måne og stjerner at Breum var blevet forløst i OB havde han fået mere spilletid, men man kunne sagtens have gjort mere for at udvikle ham, og at man ender med at skippe ham afsted til Holland for 2 mill. kan man da på ingen måde godkende.. iøvrigt er de evige sammenligninger med tidligere uforløste talenter ramt ved siden af imo. Breum er et langt større talent end Greve og Eske, hvilket hans præstationer for bl.a. u19 landsholdet også vidner om. Iøvrigt bemærkelsesværdigt at et talent der angiveligt ikke er god nok til OB er interessant for FCN og Æresdivisionen.

                                Comment

                                Working...
                                X