Oprindeligt indsendt af fmprOB
Se indlæg
Annoncering
Collapse
No announcement yet.
Strategi 2026
Collapse
X
-
Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg
Altså. Ikke for at tage noget kredit eller noget. Men Thorborg er med fordi vi er nogle stykker der på 2 IDentitets møder har punket ham for at at være en der burde være mere åben og komme mere ud i medierne(SFÅ,FS og OBstruktion) og vise han er kaptajn på skibet. Bla undertegnede og Parsum har rejst os og sagt det til ham direkte.
Man kunne godt se at det ikke var et drømmescenarie for ham, men han lyttede og kunne godt forstå de argumenter der kom og må have taget det til efterretning.
Han er faktisk en utrolig sjov og underholdende fyr og de fleste virkelig kunne lide ham. Så hvorfor ikke vise den side og få folk med på rejsen?
Både det og sin meget energiske deltagelse til IDentitetsmøderne viser virkelig at han lytter til fans og kun ønsker det bedste for klubben IMO
Der er sikkert nogle, der mener at han jo er vant til at sælge sig selv til store forsamlinger af fortrinsvis forretningsforbindelser, men det gjorde alligevel stort indtryk på mig som fan, der ellers ikke har lagt skjul på, at jeg synes hans OSE cirkus har været med til at ødelægge OB, og den mening vil jeg stadig holde fast i.
Hans tilstedeværelse og det ikke-proklamerede indlæg han holdte til det sidste møde i Ådalen viste en mand med passion. Jeg vælger at lade tvivlen komme ham til gode; ligesom med selve projektet. For der er absolut ingen tvivl om at de fleste der deltager i møderne, de har deres store tvivl om hvor vidt det virkelig kommer til at batte noget, men vi forsøger.
Og hvis det crasher så er det jo dét. Vi er jo efterhånden vant til at ting i OB crasher. Men tænk hvis det her bliver én af de gange, hvor det ikke gør?
MvH ChrisOB
- Likes 1
Leave a comment:
-
Oprindeligt indsendt af Ruben Se indlægThorborg takkede for invitationen til at komme ind til Stemmer fra Ådalen. Ha ha. De har ønsket at tale med ham i meget lang tid. Og hvorfor dukker han nu op. Tja, det ved jeg ikke og jeg har endnu ikke hørt hele interviewet, men mon ikke det hænger sammen med, at den tidligere stadsdrektør nu er en del al bestyrelsen, så der skal et større tryk på kommunen.
Han har siddet i bestyrelsen i 25 år.
Hørte han sagde at Uffe havde belært ham om, hvad han som bestyrelsesformand kunne og ikke kunne. Det følger han stadig, sagde han.
Det er i øvrigt dejligt at høre, at han ikke har glemt sit vestsjællandske.
Man kunne godt se at det ikke var et drømmescenarie for ham, men han lyttede og kunne godt forstå de argumenter der kom og må have taget det til efterretning.
Han er faktisk en utrolig sjov og underholdende fyr og de fleste virkelig kunne lide ham. Så hvorfor ikke vise den side og få folk med på rejsen?
Både det og sin meget energiske deltagelse til IDentitetsmøderne viser virkelig at han lytter til fans og kun ønsker det bedste for klubben IMO
- Likes 7
Leave a comment:
-
Oprindeligt indsendt af Superior Se indlægDu et altid så bedre-vidende, så man bør have en d”spand i nærheden, for at komme af med opkastet. Hvorfor er du aldrig blevet til mere, kan man spørge om, men når man læser alle dine “kloge” indlæg, forstår man det jo godt.
Kan du ikke holde en pause fra dette forum, bare 3-4 ÅR…?
Jeg har aldrig været bedrevidende, men vidende og beklager, at jeg nogen gange har delt den slags info her.
Hvad er det, jeg ikke er blevet til, som du synes jeg burde være med mine evner?
Holder da gerne en pause, da I jo allerede er en flok, som er ved at dræbe stedet her, da en debat åbenbart ikke er mulig.
Last edited by Online; 28-02-2025, 18:04.
- Likes 2
Leave a comment:
-
Thorborg takkede for invitationen til at komme ind til Stemmer fra Ådalen. Ha ha. De har ønsket at tale med ham i meget lang tid. Og hvorfor dukker han nu op. Tja, det ved jeg ikke og jeg har endnu ikke hørt hele interviewet, men mon ikke det hænger sammen med, at den tidligere stadsdrektør nu er en del al bestyrelsen, så der skal et større tryk på kommunen.
Han har siddet i bestyrelsen i 25 år.
Hørte han sagde at Uffe havde belært ham om, hvad han som bestyrelsesformand kunne og ikke kunne. Det følger han stadig, sagde han.
Det er i øvrigt dejligt at høre, at han ikke har glemt sit vestsjællandske.
Leave a comment:
-
Du et altid så bedre-vidende, så man bør have en d”spand i nærheden, for at komme af med opkastet. Hvorfor er du aldrig blevet til mere, kan man spørge om, men når man læser alle dine “kloge” indlæg, forstår man det jo godt.
Kan du ikke holde en pause fra dette forum, bare 3-4 ÅR…?
- Likes 7
Leave a comment:
-
Oprindeligt indsendt af andlox Se indlægOB er ikke til salg! :-)
https://www.tv2fyn.dk/fyn-fortjener-...XstRHUwcLl0ueQ
"Niels Thorborg, der peger på, at OB og Odense Sport & Event har haft sorte tal på bundlinjen i 2023 og ser ud til at kunne præsentere et positivt regnskab igen for regnskabet 2024."
Det er super flot for koncernen, men klubben rykkede stadigvæk ned (og opererer med et noget lavere budget).
Go' weekend til alleLast edited by Online; 28-02-2025, 16:58.
- Likes 3
Leave a comment:
-
-
Oprindeligt indsendt af Elvic Se indlæg
2 forskellige personer, 2 forskellige ønsker kunne også være grunden.
Men endnu en negativ vinkel ind på OB, jeg må indrømme jeg er glad for jeg ikke ser livet med så negativ en holdning.
Så gerne flere tidligere spillere i klubben, når vi nu taler så meget om kultur/DNA.
Man kan starte med at få Nedergaard ind som (chef)scout og rykke Helveg ind i (fodbold)bestyrelsen. Det tror jeg kan støtte identitetsprocessen og en yderligere positiv udvikling.
Last edited by Online; 23-02-2025, 10:40.
- Likes 3
Leave a comment:
-
Oprindeligt indsendt af Online Se indlægFCM sætter en tidligere landsholdsanfører i bestyrelsen... vi "forfremmer" en til scout
To klubber, to verdener !
Men endnu en negativ vinkel ind på OB, jeg må indrømme jeg er glad for jeg ikke ser livet med så negativ en holdning.
- Likes 8
Leave a comment:
-
FCM sætter en tidligere landsholdsanfører i bestyrelsen... vi "forfremmer" en til scout
To klubber, to verdener !
Leave a comment:
-
Oprindeligt indsendt af B(ob) Se indlæg
Jeg tror man kan sige det på den måde, at der ligger nogle identificerede nøgleord og en lang række fortællinger/perspektiver/nuancer bagved det på nuværende tidspunkt. Det er i en form, hvor ingen får gavn af at se det, men det er et vigtigt afsæt for den kommende proces, hvor der bliver snævret ind til et egentligt skriftligt produkt, samtidig med at der vil komme et for alle åbent arrangement + et spørgeskema.
Vi har vendt en lang række mulige handlinger i følgegruppen. Nogle af dem er antydet i blogindlægget, der blev linket til ovenfor. De har dog det tilfælles, at de skal drøftes ordentligt igennem og udfoldes konkret. Dermed undgår vi, at vi forstår noget helt forskelligt ved det og at det vi sætter i værk ikke gør nogen forskel.
Det er vigtigt at sige, at det her projekt ikke bestemmer hvor mange penge Niels skal putte i klubben, hvad strategien skal være for næste sæson eller lignende. Det handler om at komme frem til den klubidentitet, som giver os alle sammen endnu mere lyst til at give noget mere til fællesskabet. Uanset om det er spillere, ansatte, ejer, fans eller sponsorer. Og så skal dét selvfølgelig gerne afspejles i klubbens strategiske handlinger fremover.
Giver det mening?
Synes det er alt andet at let at udarbejde, konkretisere og implementere det i klubbens ageren men meget værdifuldt hvis det lykkes. Fedt at I tager kampen. :-)
Leave a comment:
-
Oprindeligt indsendt af andlox Se indlæg
Synes det er en rigtig fed initiativ og ret enestående i moderne fodbold.
Spørgsmålet er hvor tæt man er på svaret "hvad OB er" og hvilke konkrete handlinger og initiativer kan følge ud af projektet. Hvor langt er I i den hensigt og viser sig allerede konturer af kommende handlinger og initiativer?, men det er et vigtigt afsæt for den kommende proces, hvor der bliver snævret ind til et egentligt skriftligt produkt, samtidig med at der vil komme et for alle åbent arrangement + et spørgeskema.
Vi har vendt en lang række mulige handlinger i følgegruppen. Nogle af dem er antydet i blogindlægget, der blev linket til ovenfor. De har dog det tilfælles, at de skal drøftes ordentligt igennem og udfoldes konkret. Dermed undgår vi, at vi forstår noget helt forskelligt ved det og at det vi sætter i værk ikke gør nogen forskel.
Det er vigtigt at sige, at det her projekt ikke bestemmer hvor mange penge Niels skal putte i klubben, hvad strategien skal være for næste sæson eller lignende. Det handler om at komme frem til den klubidentitet, som giver os alle sammen endnu mere lyst til at give noget mere til fællesskabet. Uanset om det er spillere, ansatte, ejer, fans eller sponsorer. Og så skal dét selvfølgelig gerne afspejles i klubbens strategiske handlinger fremover.
Giver det mening?
- Likes 1
Leave a comment:
-
Oprindeligt indsendt af Jebola Se indlæg
Ja der er vi så bare ikke enige overhovedet - jeg betragter projektet som "varm luft" sat i søen for at fjerne fokus på den manglende lyst til at fokusere på de reelle udfordringer - Stadion, træningsanlæg, stab omkring 1. holdet, målsætninger og udmeldinger fra ejerskabet.
De deltagende fans er inviteret med for at virke som "nyttige idioter" - undskyld udtrykket.
Som Kentini skriver, så er initiativet kommet fra fansiden og harmonerer så med OB's ønske - derfor fandt vi en fælles model og proces. Jeg tror vi alle sammen håber at påvirke hinanden undervejs. Og der er ikke noget i projektet, som umuliggør at der arbejdes på de andre forhold. Der er jo ingen tvivl om, at vi ikke er enige om alt, men jeg tror alle der kender mig ved jeg er sådan relativt no-bullshit anlagt og jeg har ikke på noget tidspunkt oplevet, at OB brugte det her projekt som en sutteklud for at undgå andre ting.
Hvad der så skal ske af andre ting; hvilke strategiske beslutninger, der skal træffes - bl.a. på baggrund af den identitet der identificeres - det er så særligt OB's opgave. Noget vil nogen være enige i, noget vil nogen være uenige i. Vil jeg gætte på
En af de ting, der arbejdes på i OB er en strategiopdatering. Og der kan jeg da godt sige, som det har været antydet nogle gange, at der snart kommer noget fra klubben.
- Likes 1
Leave a comment:
-
Oprindeligt indsendt af Jebola Se indlæg
Ja der er vi så bare ikke enige overhovedet - jeg betragter projektet som "varm luft" sat i søen for at fjerne fokus på den manglende lyst til at fokusere på de reelle udfordringer - Stadion, træningsanlæg, stab omkring 1. holdet, målsætninger og udmeldinger fra ejerskabet.
De deltagende fans er inviteret med for at virke som "nyttige idioter" - undskyld udtrykket.
- Likes 2
Leave a comment:
Leave a comment: