Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Strategi 2026

Collapse
X

• Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Magge
    replied
    Oprindeligt indsendt af Online Se indlæg

Hvis klubben har så stort et potentiale, hvorfor bliver det så ikke udnyttet

Tvivler på, at nye ejere vil betale over 200 millioner for noget der åbenlyst ikke fungerer og det vil tage år/koste kassen bare at reparere !
    Der er et kæmpe opland, stor afstand til nærmeste rival geografisk. Der er allerede nu en pæn stor opbakning, fine tilskurertal.
    Hvis stadion bliver tidssvarende, og der kom en ledelse, som begyndte at gå efter at indfri nogle ambitioner med handling, fremfor tomme ord​.
    Jeg tror det vil kunne gå okay hurtigt med at vinde det tabte terræn tilbage, hvis blot der kommer en ledelse med troværdighed og ambitioner.

De sidste 10-15 år er klubben blevet drevet af en gennemgribende middelmådighed, som har gjort os aldeles intetsigende,og uinteressante for omverdenen.
    Man har kommunikeret fint , og konstant malet et rosenrødt billede, købt enkelte “holdkæft bolscher” som Kent N , og AK , og på den måde dæmpet kritikken lidt.
    Det har haft sin pris, og derfor er det ikke uden grund at du, og mange andre ikke længere kan se potentialet.

Leave a comment:

• Kielberg
    replied

Tvivler på, at nye ejere vil betale over 200 millioner for noget der åbenlyst ikke fungerer og det vil tage år/koste kassen bare at reparere !
    Der er også langt fra 100 til over 200 millioner.
    Hvorfor bliver det ikke udnyttet? Fordi der ingen ambitioner er i klubben mere.
    Man er ikke villig til at investere i faciliteter og holdet. OB bliver brugt til netværket i koncernen. Og externe forretnings forbindelser.

Leave a comment:

replied
    Oprindeligt indsendt af Kielberg Se indlæg

Man køber potentiale. Lidt som en ung spiller. OB har et kæmpe potentiale.

Leave a comment:

• Kielberg
    replied

Jeg har meget svært ved at se, hvad der skal retfærdiggøre sådan et højt beløb.
    • Spiller hakkende i 1. Division
    • Har ingen strategi
    • Spiller på et "faldefærdigt" stadion, som snart ikke lever op til UEFA/DBU krav
    • Dårlige træningsbaner
    • Få oplagte store salgsemner
    Man køber potentiale. Lidt som en ung spiller. OB har et kæmpe potentiale.

Leave a comment:

replied
    Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg

Nej det er for billigt. Jeg tænker 200+
    Jeg har meget svært ved at se, hvad der skal retfærdiggøre sådan et højt beløb.
    • Spiller hakkende i 1. Division
    • Har ingen strategi
    • Spiller på et "faldefærdigt" stadion, som snart ikke lever op til UEFA/DBU krav
    • Dårlige træningsbaner
    • Få oplagte store salgsemner
    Last edited by Online; 13-03-2025, 18:27.

Leave a comment:

• fmprOB
    replied

Er det dyrt? Det synes jeg ikke.
    Nej det er for billigt. Jeg tænker 200+

Leave a comment:

• Kielberg
    replied
    Oprindeligt indsendt af tjdebat Se indlæg
    https://fyens.dk/sport/prisen-for-at...r-meget-dyrere
    Sportsøkonom Steen Houmann bud : mellem 100-150 mill. for klubben.....
    Er det dyrt? Det synes jeg ikke.

Leave a comment:

• tjdebat
    replied
    https://fyens.dk/sport/prisen-for-at...r-meget-dyrere
    Sportsøkonom Steen Houmann bud : mellem 100-150 mill. for klubben.....

Leave a comment:

• andlox
    replied
    Der er klubmøde med Thorborg den 19.3.:
    https://ob.dk/nyheder/2025/marts/kom..._Y1bANm0zowpsQ

Leave a comment:

• ChrisOB
    replied

Det er så din måde at vurdere tingene på. Og jeg kan sagtens se hvad du mener.
    Men det er svinedyrt at drive en fodboldklub i vore dage, og med OSE er fundamentet langt stærkere.
    Tænker ikke OB havde stået et bedre sted i dag hvis de havde været alene.

Eksemplet med aab er jo meget samligneligt. Hvis de knækker her i foråret og rykker ned igen er det vel ikke usandsynligt at tyskerne siger tak for denne gang.
    Så vil jeg da godt se hvem der vil redde sådan et fallitbo. Jeg kan sagtens se aab gå konkurs i nærmeste fremtid.

Men lad os nu se om pizzabunden bliver så tyk den kan understøtte klubben, så OB om 5 år er i top 6 på rimeligt fast basis.

Jeg synes det er positivt vi er et ben i OSE. Og det er helt fint du ser anderledes på det.
    Hvis kriteriet er at undgå konkurs, så kan man jo altid argumentere vidt og bredt for OSE kontra det der sker eller kommer til at ske i Aalborg...

Jeg vil aldrig blive fan af den konstruktion også selv om vi skulle få den succes, som vi alle hungrer efter.

MvH ChrisOB

Leave a comment:

• Kielberg
    replied
    Oprindeligt indsendt af ChrisOB Se indlæg

Det er imo at sammenligne med nogen, der redder en hæderkronet bygning fra at blive revet ned og dernæst ændrer dets udseende til den rene ukendelighed, der fjerner store dele af den aura, der gjorde bygningen hæderkronet til at starte med.

Nu sidder smadremanden så i øjenhøjde med dem, der gerne vil gøre bygningen genkendelig og hæderkronet igen.

MvH ChrisOB
    Det er så din måde at vurdere tingene på. Og jeg kan sagtens se hvad du mener.
    Men det er svinedyrt at drive en fodboldklub i vore dage, og med OSE er fundamentet langt stærkere.
    Tænker ikke OB havde stået et bedre sted i dag hvis de havde været alene.

Eksemplet med aab er jo meget samligneligt. Hvis de knækker her i foråret og rykker ned igen er det vel ikke usandsynligt at tyskerne siger tak for denne gang.
    Så vil jeg da godt se hvem der vil redde sådan et fallitbo. Jeg kan sagtens se aab gå konkurs i nærmeste fremtid.

Men lad os nu se om pizzabunden bliver så tyk den kan understøtte klubben, så OB om 5 år er i top 6 på rimeligt fast basis.

Jeg synes det er positivt vi er et ben i OSE. Og det er helt fint du ser anderledes på det.

Leave a comment:

• ChrisOB
    replied

Uden OSE havde der ikke været noget der hed OB i dag. Synes det bliver forklaret ret godt i udsendelsen.
    Eksempelet med aab viser hvor solidt fundamentet i OB er.
    Det er imo at sammenligne med nogen, der redder en hæderkronet bygning fra at blive revet ned og dernæst ændrer dets udseende til den rene ukendelighed, der fjerner store dele af den aura, der gjorde bygningen hæderkronet til at starte med.

Nu sidder smadremanden så i øjenhøjde med dem, der gerne vil gøre bygningen genkendelig og hæderkronet igen.

MvH ChrisOB

Leave a comment:

• Kielberg
    replied
    Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg

Jeg har godt nok heller ikke været fan af det OSE halløj. Men han har solgt det godt og det bliver spændende at se hvad der sker fremadrettet. Nu har Minteh millionerne pyntet godt i regnskabet de sidste par år. Og skulle gøre det igen i 2025. Men kan vi fortsætte med at generere store transfers og sikre et endnu stærkere fundament der kan øge det sportslige budget
    Uden OSE havde der ikke været noget der hed OB i dag. Synes det bliver forklaret ret godt i udsendelsen.
    Eksempelet med aab viser hvor solidt fundamentet i OB er.

Leave a comment:

• fmprOB
    replied
    Oprindeligt indsendt af ChrisOB Se indlæg

Jeg sad virkelig med følelsen af "hvorfor viser han dog ikke den side af sig selv til omverdenen?" og havde også selv lyst til at sige det, som du og Parsum sagde.

Der er sikkert nogle, der mener at han jo er vant til at sælge sig selv til store forsamlinger af fortrinsvis forretningsforbindelser, men det gjorde alligevel stort indtryk på mig som fan, der ellers ikke har lagt skjul på, at jeg synes hans OSE cirkus har været med til at ødelægge OB, og den mening vil jeg stadig holde fast i.

Hans tilstedeværelse og det ikke-proklamerede indlæg han holdte til det sidste møde i Ådalen viste en mand med passion. Jeg vælger at lade tvivlen komme ham til gode; ligesom med selve projektet. For der er absolut ingen tvivl om at de fleste der deltager i møderne, de har deres store tvivl om hvor vidt det virkelig kommer til at batte noget, men vi forsøger.

Og hvis det crasher så er det jo dét. Vi er jo efterhånden vant til at ting i OB crasher. Men tænk hvis det her bliver én af de gange, hvor det ikke gør?

MvH ChrisOB
    Jeg har godt nok heller ikke været fan af det OSE halløj. Men han har solgt det godt og det bliver spændende at se hvad der sker fremadrettet. Nu har Minteh millionerne pyntet godt i regnskabet de sidste par år. Og skulle gøre det igen i 2025. Men kan vi fortsætte med at generere store transfers og sikre et endnu stærkere fundament der kan øge det sportslige budget

Leave a comment:

• fmprOB
    replied

Ja det var flot i sådan lige fik det arrangeret.
    Ingen grund til at være spydig. Jeg svarede bare på en der stillede et spørgsmål om hvorfor NT lige pludselig stiller op. Og giver ham et svar. Jeg er helt overbevist om at det ikke var sket uden et pres fra mange i identitets projektet

Leave a comment:

Working...
X