Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Bjørn Wesstrøm

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    Oprindeligt indsendt af Magge Se indlæg

    Vi kigger vel kun efter gratis spillere, så er han nok ledig :-)
    Det er ikke hvad der bliver fortalt i de lidt større sponsornetværk og lign kredse når man prikker nogen på maven. Ikke at jeg hører noget om transfer rekorder eller lign men jeg har hørt at Bjørn kigger efter 1-2 spillere af høj kaliber her til vinter og der er penge at handle for hvis det er nødvendigt. Men kan jo også blive leje med option

    Comment


      https://bold.dk/fodbold/klubber/ob/n...-nye-chefscout

      Comment


        Godt valg

        Comment


          Oprindeligt indsendt af Superior Se indlæg
          Godt valg
          Kender du noget til hans evner.

          Comment


            Ikke andet end det han har udrettet i Norge, men det ser ud til at have været en flot præstation. Mange norske og skandinaviske spillere, og ingen, eller kun få, spillere fra andre kontinenter. Så jeg er positiv - so far - men jeg kan jo ikke love dig noget, da det jo især om fremtiden er svært at spå.
            Giv nu manden en chance

            Comment


              Oprindeligt indsendt af Superior Se indlæg
              Ikke andet end det han har udrettet i Norge, men det ser ud til at have været en flot præstation. Mange norske og skandinaviske spillere, og ingen, eller kun få, spillere fra andre kontinenter. Så jeg er positiv - so far - men jeg kan jo ikke love dig noget, da det jo især om fremtiden er svært at spå.
              Giv nu manden en chance
              Enig i at han naturligvis skal have en chance. Ifølge seneste udsendelse af SFÅ er Ole spion pt scout i Brann hvor Jimmi Nagel lige har været sportschef.
              Jeg er iøvrigt i tvivl om Jimmi Nagel var inde over da Esbjerg hentede Hyballa.
              Håber han i samarbejde med Weststrøm kan være ned til at vende skuden i OB.

              Comment


                Oprindeligt indsendt af Superior Se indlæg
                Ikke andet end det han har udrettet i Norge, men det ser ud til at have været en flot præstation. Mange norske og skandinaviske spillere, og ingen, eller kun få, spillere fra andre kontinenter. Så jeg er positiv - so far - men jeg kan jo ikke love dig noget, da det jo især om fremtiden er svært at spå.
                Giv nu manden en chance
                Jeg tror ikke, jeg forstår hvorfor det er positivt, når han skal assistere/samarbejde med en sportsdirektør, der netop er glad for at rekruttere geografisk meget bredt. Ville det ikke være bedre at få en ind, der har sine styrker der?

                Comment


                  Oprindeligt indsendt af Orskov Se indlæg

                  Jeg tror ikke, jeg forstår hvorfor det er positivt, når han skal assistere/samarbejde med en sportsdirektør, der netop er glad for at rekruttere geografisk meget bredt. Ville det ikke være bedre at få en ind, der har sine styrker der?
                  Vi kan da håbe at BW har evalueret sin egen indsats de seneste transfervinduer og kan se at jo ikke lige præcis er lutter pletskud det der er hentet og derfor vælger en mere “Nordic style” tilgang til nye spillere.

                  Believe OB

                  ½ sæsoner der bare skal overstås findes ikke

                  Ligegyldige kampe eksisterer ikke

                  Comment


                    Oprindeligt indsendt af manner Se indlæg
                    Vi kan da håbe at BW har evalueret sin egen indsats de seneste transfervinduer og kan se at jo ikke lige præcis er lutter pletskud det der er hentet og derfor vælger en mere “Nordic style” tilgang til nye spillere.
                    tror altså mere der er tale om manglende kvalitet frem for hvor spillerne er hentet, og så mængden af udskiftninger...selvén og sauli er mig bekendt nordiske, og mouritsen for den sags skyld. Buya har spillet en stor del i sverige - så falder han ikke også ind under den kategori? Tyler - om ikke nordisk - så fra den næstbedste engelske række.

                    Så syntes faktisk ikke man kan sige at BW henter fra så mange vildt eksotiske steder - King er vel den der stikker mest ud - og ved ikke hvor meget han var inde over den.

                    Men håber da han evaluerer og lærer af sine fejl. For en ting er en stor udskiftning, men en stor udskiftning og alt for mange spillere der er hentet på potentiale - det holder ikke

                    Comment


                      Oprindeligt indsendt af mhbp Se indlæg

                      tror altså mere der er tale om manglende kvalitet frem for hvor spillerne er hentet, og så mængden af udskiftninger...selvén og sauli er mig bekendt nordiske, og mouritsen for den sags skyld. Buya har spillet en stor del i sverige - så falder han ikke også ind under den kategori? Tyler - om ikke nordisk - så fra den næstbedste engelske række.

                      Så syntes faktisk ikke man kan sige at BW henter fra så mange vildt eksotiske steder - King er vel den der stikker mest ud - og ved ikke hvor meget han var inde over den.

                      Men håber da han evaluerer og lærer af sine fejl. For en ting er en stor udskiftning, men en stor udskiftning og alt for mange spillere der er hentet på potentiale - det holder ikke
                      det er der nok heller ingen tvivl om, og det må jo også ligge implicit når BW evaluerer dit eget arbejde. Min tanke om “Nordic style” er (uden det er ekskluderende) at nordiske spillere må have bedre forudsætninger for kortere indkøringsperiode. Personligt er jeg også lidt træt af “potentiale” .. det betyder vel ret beset kun at de har muligheden for at udvikle sig positivt.

                      Believe OB

                      ½ sæsoner der bare skal overstås findes ikke

                      Ligegyldige kampe eksisterer ikke

                      Comment


                        Oprindeligt indsendt af manner Se indlæg
                        det er der nok heller ingen tvivl om, og det må jo også ligge implicit når BW evaluerer dit eget arbejde. Min tanke om “Nordic style” er (uden det er ekskluderende) at nordiske spillere må have bedre forudsætninger for kortere indkøringsperiode. Personligt er jeg også lidt træt af “potentiale” .. det betyder vel ret beset kun at de har muligheden for at udvikle sig positivt.
                        syntes det er fint med nogle potentiale spillere - tror bare lige man overgjorde det denne gang. Især på kanterne som var så vigtige under Alm - der blev det bare for meget.

                        Angrebet der skød man bare helt forbi. En tidligere topscore i sverige - på papiret vel ok...den gik bare ikke.

                        Og så mener jeg man satsede på midtbanen og i forsvaret - man burde have set at mustafic ikke var god nok og med edum som helt ny så skulle man have bragt en mere ind inden opstart.
                        Og så burde man nok også have set at BP ikke duede i forsvaret som man ville spille.

                        Tror du har ret i at spillere fra, skal vi sige "nærområdet" alt andet lige vil have lettere ved at integrere sig på et superliga hold. Men igen - mener på ingen måde vores hold bære præg af meget eksotiske spillere. Vi har ingen koreanere rendende som i fcm - og han klare sig da for resten ganske godt - så tror mere det er kvalitet igen.

                        Comment


                          Oprindeligt indsendt af Orskov Se indlæg

                          Jeg tror ikke, jeg forstår hvorfor det er positivt, når han skal assistere/samarbejde med en sportsdirektør, der netop er glad for at rekruttere geografisk meget bredt. Ville det ikke være bedre at få en ind, der har sine styrker der?
                          Synes egentlig ikke der er meget der tyder på, at BW er glad for at rekruttere særligt grafisk bredt. Han har bare hentet så mange (og så dårlige), at det virker så cirkus-agtigt.

                          Siden det sommervindue, hvor jeg tænker man reelt kan måle hans indflydelse fra (sommer 22), har vi - efter lidt hurtig optælling - hentet 25 spillere udefra. Af dem er 14 enten skandinaviske eller har spillet længere tid i skandinaviske ligaer. 3 af dem er fra Tyskland/Holland, som jeg generelt synes falder godt til i danske klubber og vel er forbundet med ca. samme risiko som f.eks. en svensk spiller. Og af de resterende 8 er 3 afrikanske talenter, der kom ind på ungdomskontrakter.

                          Og så tænker jeg man skal passe på med at kigge på hvad en sportsdirektør har gjort i en periode i en klub og så putte ham i en kasse, som en der gør sådan eller er særligt god til det. Både ift. Wesström og Nagel. Nagel kom ind i et Brann i krise og rykkede ned. I den situation virker det naturligt at gå lidt back-to-basics og hente spillere med lavere risiko. Måske er han endda blevet ansat under den forudsætning. Det kan være det kribler i hans fingrer efter at scoute spillere i Chile :-)
                          Og mht. BW har han jo ikke haft succes med hvad han har lavet indtil nu. Så selv hvis han skulle have handlet geografisk bredt, er det ikke en selvfølge, at han vil fortsætte med det.
                          Last edited by Agbre; 05-12-2023, 14:49.

                          Comment


                            Tænker det er pænt ligegyldigt hvor spillere kommer fra hvis de har kvalitet nok.

                            Der er alligvel kun 2 slags mennesker fynboer (talenter) og dem som ønsker de var det (folk udefra)

                            Comment


                              Oprindeligt indsendt af Agbre Se indlæg

                              Synes egentlig ikke der er meget der tyder på, at BW er glad for at rekruttere særligt grafisk bredt. Han har bare hentet så mange (og så dårlige), at det virker så cirkus-agtigt.

                              Siden det sommervindue, hvor jeg tænker man reelt kan måle hans indflydelse fra (sommer 22), har vi - efter lidt hurtig optælling - hentet 25 spillere udefra. Af dem er 14 enten skandinaviske eller har spillet længere tid i skandinaviske ligaer. 3 af dem er fra Tyskland/Holland, som jeg generelt synes falder godt til i danske klubber og vel er forbundet med ca. samme risiko som f.eks. en svensk spiller. Og af de resterende 8 er 3 afrikanske talenter, der kom ind på ungdomskontrakter.

                              Og så tænker jeg man skal passe på med at kigge på hvad en sportsdirektør har gjort i en periode i en klub og så putte ham i en kasse, som en der gør sådan eller er særligt god til det. Både ift. Wesström og Nagel. Nagel kom ind i et Brann i krise og rykkede ned. I den situation virker det naturligt at gå lidt back-to-basics og hente spillere med lavere risiko. Måske er han endda blevet ansat under den forudsætning. Det kan være det kribler i hans fingrer efter at scoute spillere i Chile :-)
                              Og mht. BW har han jo ikke haft succes med hvad han har lavet indtil nu. Så selv hvis han skulle have handlet geografisk bredt, er det ikke en selvfølge, at han vil fortsætte med det.
                              Enig stort set hele vejen, og min præmis er indrømmet lidt vakkelvorn, da jeg selv tidligere har påpeget, at BWs handler ikke var nær så eksotiske, som de er blevet gjort til af eksperter og SoMe-folket. Min anke var egentlig bare, at det decideret skulle være en fordel, at Nagel kun har rekruteret skandinavisk i Brann, når han skal indgå i en organisation, hvor fokus i hvert fald også har været udenfor det skandinaviske. Og det synes jeg også, der er flere ting i Nagels CV (scountingjobs i Holland og Grækenland, for eksempel), der tyder på, at han sagtens kan indgå i. Så min anke gik på, hvorvidt det rene nordiske fokus i sig selv er en fordel, som det blev fremstillet i indlægget, jeg svared epå.

                              Comment


                                Han afløser en der primært arbejdede med statistiker og den slags. Bjørn fremhævede netop det da den unge svensker tiltrådte. Kan Nagel også det?
                                Eller har Bjørn skiftet holdning?

                                Comment

                                Working...
                                X