Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Bjørn Wesstrøm

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    Det her handler jo ikke bare om, at BW har handlet spillere der har suspekte agenter

    Det adskiller sig på den måde, at AIK, med BW for bordenden, ansatte folk fra agentfirmaet i stillinger i AIK, hvilket bla. var i en ledende stilling i deres akademi, af folk som jo så skulle have forbindelser til bandemiljøet.

    BW er/var også personligt venner med en tidligere AIK spiller, som efterfølgende blev ansat i agentfirmaet, som så derefter er blevet dømt for bestikkelse af AIK spillere fra sin position i firmaet.

    Både AIK og OBs største handler er sket med BW som sportsdirektør og desuden involverende omtalte agentfirma, som ved AIKs rekordsalg tjente rigtig mange millioner, faktisk så meget som 20% af transfersummen. Det kunne jo i den henseende også være interessant at vide om agentfirmaet har fået penge fra Minteh salget.
    Altså nu er folk jo meget efter Thorborg for at skrabe pengene til sig, men evt. hvor meget skrev BW under på agentfirmaet kunne score på et Minteh salg? Det er yderst interessant mener jeg.
    I første omgang var jeg slet ikke klar over de var involveret, men de har jo heller ikke selv lagt skjul på det, så mon ikke der har været penge i det for dem også?

    Og der kunne nævnes flere ting, det her startede for år tilbage i medierne.

    Så når 'Wessels Er En Mur' skriver "fedtet godt og grundig ind i en shady agentvirksomhed" er det egentlig en forholdsvis rammende beskrivelse. For han er bare fedtet godt og grundig ind i et forhold med dette firma.
    ​​​​​
    Det hverken beviser eller betyder selvfølgelig at BW har gjort noget ulovligt. Og at de danske medier så har været sløve til at opsnuse den videre forbindelse nu også i OB, det fremstår jo så lidt sløjt, men det kan satme godt nok ikke undre nogen at de er interesserede i sagen.
    Til-afgange under Alm: 96 - still counting

    Comment


      Tak for at uddybe.

      Jeg gentager - jeg glæder mig til at BW er fortid i OB. Vi har alle ladet os forblænde af retorik.

      Comment


        Oprindeligt indsendt af Kaspernon Se indlæg
        Det her handler jo ikke bare om, at BW har handlet spillere der har suspekte agenter

        Det adskiller sig på den måde, at AIK, med BW for bordenden, ansatte folk fra agentfirmaet i stillinger i AIK, hvilket bla. var i en ledende stilling i deres akademi, af folk som jo så skulle have forbindelser til bandemiljøet.

        BW er/var også personligt venner med en tidligere AIK spiller, som efterfølgende blev ansat i agentfirmaet, som så derefter er blevet dømt for bestikkelse af AIK spillere fra sin position i firmaet.

        Både AIK og OBs største handler er sket med BW som sportsdirektør og desuden involverende omtalte agentfirma, som ved AIKs rekordsalg tjente rigtig mange millioner, faktisk så meget som 20% af transfersummen. Det kunne jo i den henseende også være interessant at vide om agentfirmaet har fået penge fra Minteh salget.
        Altså nu er folk jo meget efter Thorborg for at skrabe pengene til sig, men evt. hvor meget skrev BW under på agentfirmaet kunne score på et Minteh salg? Det er yderst interessant mener jeg.
        I første omgang var jeg slet ikke klar over de var involveret, men de har jo heller ikke selv lagt skjul på det, så mon ikke der har været penge i det for dem også?

        Og der kunne nævnes flere ting, det her startede for år tilbage i medierne.

        Så når 'Wessels Er En Mur' skriver "fedtet godt og grundig ind i en shady agentvirksomhed" er det egentlig en forholdsvis rammende beskrivelse. For han er bare fedtet godt og grundig ind i et forhold med dette firma.
        ​​​​​
        Det hverken beviser eller betyder selvfølgelig at BW har gjort noget ulovligt. Og at de danske medier så har været sløve til at opsnuse den videre forbindelse nu også i OB, det fremstår jo så lidt sløjt, men det kan satme godt nok ikke undre nogen at de er interesserede i sagen.
        Men er det markerede ikke lige præcis en så vigtig pointe at man netop skal/bør være påpasselig med hvad man postulere eller insinuere? Det bliver muligvis noget flueknepperi, men selv med det fine overblik du giver synes jeg ikke at man kan sige at Björn er fedtet ind i noget som helst. Hvad mener du/I i grunden med at BW skulle være fedtet ind i en shady agent virsomhed? Mener i at han er så inddraget/indvolveret i den pågældende agentvirksomhed at han har svært ved at gøre sig fri fra den igen, eller hvad er det i gerne vil insinuere? Og hvorfor?

        Comment


          Oprindeligt indsendt af Jungledyret Se indlæg
          Tak for at uddybe.

          Jeg gentager - jeg glæder mig til at BW er fortid i OB. Vi har alle ladet os forblænde af retorik.
          Fair nok. Jeg glæder mig personligt over at BW er i OB og jeg ser ham fortsat som en kæmpe kapacitet som jeg gerne giver den nødvendige tid til forhåbentligt at kunne lykkes med endnu flere ting. Ærgerligt at du tidligere har været forblændet af retorik. Endnu mere ærgerligt hvis erkendelsen af det nu har skubbet dig over i den modsatte grøft. Husk at man kan være forblændet af mange ting, også af nag, og det er sjældent mere nuanceret.

          Comment


            Oprindeligt indsendt af stonebear Se indlæg

            Men er det markerede ikke lige præcis en så vigtig pointe at man netop skal/bør være påpasselig med hvad man postulere eller insinuere? Det bliver muligvis noget flueknepperi, men selv med det fine overblik du giver synes jeg ikke at man kan sige at Björn er fedtet ind i noget som helst. Hvad mener du/I i grunden med at BW skulle være fedtet ind i en shady agent virsomhed? Mener i at han er så inddraget/indvolveret i den pågældende agentvirksomhed at han har svært ved at gøre sig fri fra den igen, eller hvad er det i gerne vil insinuere? Og hvorfor?
            Helt enig. Der er masser af klubber der bruger det firma, og der er intet der tyder på det er ulovligt. Kan ikke se det skulle være et problem.

            Comment


              Oprindeligt indsendt af stonebear Se indlæg

              Fair nok. Jeg glæder mig personligt over at BW er i OB og jeg ser ham fortsat som en kæmpe kapacitet som jeg gerne giver den nødvendige tid til forhåbentligt at kunne lykkes med endnu flere ting. Ærgerligt at du tidligere har været forblændet af retorik. Endnu mere ærgerligt hvis erkendelsen af det nu har skubbet dig over i den modsatte grøft. Husk at man kan være forblændet af mange ting, også af nag, og det er sjældent mere nuanceret.
              Bærer ikke nag. Jeg deler bare ikke værdier omkring klubkultur med BW, og for mig har han transfervindue for transfervindue udhulet truppen. Ligesom så mange så frem til nyt blod på trænerfronten, så gør jeg det på posten er nøk højere oppe.


              Comment


                "Både AIK og OBs største handler er sket med BW som sportsdirektør og desuden involverende omtalte agentfirma, som ved AIKs rekordsalg tjente rigtig mange millioner, faktisk så meget som 20% af transfersummen. Det kunne jo i den henseende også være interessant at vide om agentfirmaet har fået penge fra Minteh salget."

                Der er intet mærkeligt i, at en agent får 20% af handlens pris (der var ingen øvre grænse) (dog er der kommet nye regler 1. oktober i år, så agenter maksimalt må tjene 5% på handler under 200.000 EUR og 3% over 200.000 EUR. Det er bl.a. implementeret pga. Pogbas skifte til MaNu - 780 millioner - hvor hans agent tjente 365 millioner!!!)

                Selvfølgelig har agentfirmaet fået penge for den transfer, da de repræsenterer Minteh. Forstår simpelthen ikke kommentaren


                "Altså nu er folk jo meget efter Thorborg for at skrabe pengene til sig, men evt. hvor meget skrev BW under på agentfirmaet kunne score på et Minteh salg? Det er yderst interessant mener jeg."

                Hvad agentfirmaet har scoret rent økonomisk har da intet med BW at gøre. Det er aftalt mellem Minteh og agenten. Det er da Newcastle, der har betalt OB og agenten !​
                Last edited by Online; 08-11-2023, 11:29.

                Comment


                  Nogen med adgang som kan referere?
                  https://fyens.dk/ob/klubejer-niels-t...r-ansaettelsen
                  "Einstellung ist alles. Talent wird überschätzt. Talent ist Grundvoraussetzung, ohne Talent geht nichts, aber Talent stellt dich nur in die Tür. Charakter, Einstellung und Fleiß bringen dich hindurch"
                  - Norbert Elgert -

                  Comment


                    Oprindeligt indsendt af stonebear Se indlæg

                    Men er det markerede ikke lige præcis en så vigtig pointe at man netop skal/bør være påpasselig med hvad man postulere eller insinuere? Det bliver muligvis noget flueknepperi, men selv med det fine overblik du giver synes jeg ikke at man kan sige at Björn er fedtet ind i noget som helst. Hvad mener du/I i grunden med at BW skulle være fedtet ind i en shady agent virsomhed? Mener i at han er så inddraget/indvolveret i den pågældende agentvirksomhed at han har svært ved at gøre sig fri fra den igen, eller hvad er det i gerne vil insinuere? Og hvorfor?
                    Jo, det er det da. Jeg ved så heller ikke hvor voldsomme beskyldningerne er, i tilfælde af Bold.dks artikel.

                    Det er jo en skandale i svensk fodbold, og BW har nu engang sat for bordenden i hele forløbet.
                    Altså havde det været i OB, og det var Tonny Hermansen der var røget ud på et sidesport til fordel for BW bekendtskaber i firmaet, som så fik magten i akademiet, så skal i da heller ikke bilde mig ind i havde reageret på samme måde.
                    Men det gør det selvfølgelig ikke ulovligt, eller siger noget om, at BW skulle have ageret ulovligt på andre områder af sagen.
                    Jeg skal da heller ikke sidde og sige han har gjort noget ulovligt, det var mest for helhedens skyld, men sagen er da interessant, og at det overhovedet kunne komme her til, med bestikkelse, narkorazziaer hvor man finder transferkontrakter, og mulige forbindelse og penge fra bandemiljøet. Det er jo helt skørt.

                    Til-afgange under Alm: 96 - still counting

                    Comment


                      Oprindeligt indsendt af Kielberg Se indlæg

                      Helt enig. Der er masser af klubber der bruger det firma, og der er intet der tyder på det er ulovligt. Kan ikke se det skulle være et problem.
                      Der er intet i denne sag der omhandler, at det skulle være fordi det er ulovligt at bruge dem.
                      Til-afgange under Alm: 96 - still counting

                      Comment


                        Oprindeligt indsendt af Online Se indlæg

                        Der er intet mærkeligt i, at en agent får 20% af handlens pris (der var ingen øvre grænse) (dog er der kommet nye regler 1. oktober i år, så agenter maksimalt må tjene 5% på handler under 200.000 EUR og 3% over 200.000 EUR. Det er bl.a. implementeret pga. Pogbas skifte til MaNu - 780 millioner - hvor hans agent tjente 365 millioner!!!)

                        Selvfølgelig har agentfirmaet fået penge for den transfer, da de repræsenterer Minteh. Forstår simpelthen ikke kommentaren


                        Hvad agentfirmaet har scoret rent økonomisk har da intet med BW at gøre. Det er aftalt mellem Minteh og agenten. Det er da Newcastle, der har betalt OB og agenten !​
                        Jo, jeg vil nu nok mene, at det i både dansk og svensk fodbold er ret sjældent at agenten scorer den slags procenter. Det er i hvert fald ikke noget der tyder på det skulle være i nærheden af normalt.

                        Ja, agentfirmaet har selvfølgelig fået det almindelige agent fee, som en del af kontraktforhandlingerne mellem køber og spiller. Det var lidt skævt sat op af mig, for selvfølgelig har de det. Det jeg tænker er, om der har været et udlæg af selve transfersummen også, betalt af enten Newcastle eller OB. Det viste sig jo at være tilfældet da AIK lavede deres handel, at agenten fik del af transfersummen for at stå for salget.

                        Som sagt var det tilfældet i AIK, så det kan sagtens have noget at gøre med BW. Det kommer an på hvad aftaler der er lavet. Og da han brugte det på sin tidligere arbejdsplads, kan han vel også bruge den slags aftaler her.
                        Til-afgange under Alm: 96 - still counting

                        Comment


                          Oprindeligt indsendt af Kaspernon Se indlæg

                          Jo, jeg vil nu nok mene, at det i både dansk og svensk fodbold er ret sjældent at agenten scorer den slags procenter. Det er i hvert fald ikke noget der tyder på det skulle være i nærheden af normalt.

                          Ja, agentfirmaet har selvfølgelig fået det almindelige agent fee, som en del af kontraktforhandlingerne mellem køber og spiller. Det var lidt skævt sat op af mig, for selvfølgelig har de det. Det jeg tænker er, om der har været et udlæg af selve transfersummen også, betalt af enten Newcastle eller OB. Det viste sig jo at være tilfældet da AIK lavede deres handel, at agenten fik del af transfersummen for at stå for salget.

                          Som sagt var det tilfældet i AIK, så det kan sagtens have noget at gøre med BW. Det kommer an på hvad aftaler der er lavet. Og da han brugte det på sin tidligere arbejdsplads, kan han vel også bruge den slags aftaler her.
                          "Jo, jeg vil nu nok mene, at det i både dansk og svensk fodbold er ret sjældent at agenten scorer den slags procenter"

                          Kan du underbygge din "mening" ?


                          "Det jeg tænker er, om der har været et udlæg af selve transfersummen også, betalt af enten Newcastle eller OB. Det viste sig jo at være tilfældet da AIK lavede deres handel, at agenten fik del af transfersummen for at stå for salget."

                          Udlæg

                          Ja, agenten får en del af salget, men har da intet med OB at gøre. Beløbet kommer fra den købende part og/eller spilleren.

                          Er BW sigtet/tiltalt for noget i Sverige ?

                          I der mener at BW ikke har rent mel i posen. Kan I venligst underbygge det med beviser eller stoppe inden I bevæger jer ned ad en vej mod injurier (hvis I ikke allerede er der...) ?

                          Jeg er virkelig rystet over niveauet herinde

                          Comment


                            Oprindeligt indsendt af andlox Se indlæg
                            har ikke adgang men deres podcast kan høres ganske gratis - kan ihvertfald findes på spotify (og sikkert andre steder) den hedder "vi taler om OB"

                            de siger ikke så meget andet end at de da regner med at NT har tjekket op på BW da historien allerede var oppe og vende inden han kom til OB

                            Comment


                              Oprindeligt indsendt af Online Se indlæg


                              Kan du underbygge din "mening" ?


                              Udlæg

                              Ja, agenten får en del af salget, men har da intet med OB at gøre. Beløbet kommer fra den købende part og/eller spilleren.

                              Er BW sigtet/tiltalt for noget i Sverige ?

                              I der mener at BW ikke har rent mel i posen. Kan I venligst underbygge det med beviser eller stoppe inden I bevæger jer ned ad en vej mod injurier (hvis I ikke allerede er der...) ?

                              Jeg er virkelig rystet over niveauet herinde
                              Ikke andet end at jeg aldrig har hørt om at procenterne skulle have et så højt niveau i Skandinavien... men det har du så, tilsyneladende, eller hvad? Kan du underbygge din?

                              How, der skulle ikke stå et udlæg, my bad.
                              Det gik lidt stærkt i middags kan jeg se, men det jeg prøvede at sige var, at AIK og BW betalte firmaet for at stå for handlen. Altså penge/procenter ud over de penge/procenter de allerede fik fra Newcastle/spilleren. Det brugte BW da han var I AIK, og derfor er det jo nærliggende at tænke han måske også bruger det i OB, endda især med den travlhed der har været, så kunne det give god mening at få hjælp. Og så vil det jo nu engang have noget med OB/sælgende klub at gøre. Og det skal ikke forstås som en beskyldning imod ham, da det for det første ikke er ulovligt, ej heller unormalt. Det er bare interesant om det er tilfældet.

                              Nej, det er han ikke.

                              Tag du det nu bare helt roligt. Ingen af os to brugere herinde, som har kommenteret i den retning, er i nærheden af injurier. At han er fedtet godt ind i det hele, det er et fact. Om han så er en af dem der har gjort noget ulovligt, det er han nok næppe. Men der er også noget der hedder kompetencer, og der har ikke været styr på en skid i AIK. Den del er også interessant.
                              ​​​

                              ​​​​​
                              Til-afgange under Alm: 96 - still counting

                              Comment



                                Skygger over Ådalen kom lige med den her og den er for gidt om ikke at videregive her:

                                "Skygger over Ådalen har fået et eksklusivt interview med hele Odenses ”capo di tutti capi”, Bjørn Wesstrøm, og Onkel Riffel begav sig en råkold novemberdag mod Wesstrøms kontor for at snakke med ham om OBs krise.

                                OR: Nå, Bjørn. Det kører jo ikke skidegodt for tiden. Du forlængede med Alm, selvom alle sagde du ikke skulle, og endte med at fyre ham, som alle kunne se ville ske før eller siden. Hvad skete der lige der?

                                BW: Jeg gav ham et tilbud han ikke kunne sige nej til, men det endte med at han måtte sove hos fiskene!

                                OR: Okay? Jamen, hvad så med rygterne om at du har samarbejdet tæt med et agentfirma der er tilknyttet det svenske bandemiljø?

                                BW: Løgne! Der er tale om en forening for unge mænd, der slapper af i fritiden med lidt skydetræning og aftenskolekurser som amatørfarmaceuter. Èn gang bliver der måske skrevet nogle forkerte beløb ned i nogle hemmelige bogholderbøger mærket ”må inta visas til skatvæsnet”, og så er det pludselig en kæmpe ting! Jeg er stor modstander af alle former for bandevæsen, men du ved hvad man siger ”hold dine venner nært, men dine fjender tættere på!”

                                OR: Right… Noget helt andet: Du hyrede en 12-årig Football Manager-spiller som chefscout sidste år, men du måtte sende ham hjem til Sverige, fordi han savnede sin mor. Hvor langt er i med at finde en erstatning for Adrian?

                                BW: Vi er i gang med forskellige jobinterviews og scoutinger for at finde den rette afløser, hvorefter de sidste to kandidater skal slås mod hinanden med knækkede billiardkøer, til kun én er tilbage.

                                OR: Lyder som en effektiv proces. Hvad så med jagten på en ny træner?

                                BW: Hvad har jeg nogensinde gjort for at få dig til at vise så lidt respekt for mig? Du kommer her på min datters bryllupsdag med alle de her spørgsmål, men hvornår har du sidst kaldt mig ”Godfather”?

                                OR: Jeg er ret sikker på det ikke er din datters bryllupsdag, og jeg føler lidt, at du snakker udenom.

                                BW: Okay, denne ene gang vil jeg lade dig spørge mig om mine forretninger! Vi er i gang med forskellige jobinterviews, og når der kun er to kandidater tilbage…

                                OR: …skal de slås mod hinanden med knækkede billiardkøer. I get it.

                                *det banker på døren*

                                - Kan du ikke spørge ham fra Ådalens Skygger, om han vil købe nogle matchworn’e trøjer?

                                BW: *Sukker højlydt* Det er ikke så god timing lige nu, Steffen!

                                -Onkel Riffel, live fra Odense.​"

                                https://www.facebook.com/61550563479...Xs5wVLKdt99Ld2 UbhenA7tjQHUU2T1XRk9l/
                                "Einstellung ist alles. Talent wird überschätzt. Talent ist Grundvoraussetzung, ohne Talent geht nichts, aber Talent stellt dich nur in die Tür. Charakter, Einstellung und Fleiß bringen dich hindurch"
                                - Norbert Elgert -

                                Comment

                                Working...
                                X