Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Bjørn Wesstrøm

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    Oprindeligt indsendt af Striwetforlivet! Se indlæg

    Igen OB rykker sig i den rigtige retning problemet er at konkurenterne rykker sig hurtigere. Jeg køber ikke at OB har det 5 største budget. vi ligger vel på en 6 til 9 plads og det er pladser som er ret tætte.

    Det er klart økonomien det er hæmmende, hvad skulle det ellers være? Hvis du vil have at akademiet skal tage et skridt op og komme op på siden af de største i DK, så vil de fortælle dig at det koster og det samme gælder for SL truppen.
    Ja det kan godt være at de andre klubber rykker sig hurtigere, men de har også GIGA store underskud i øjeblikket.
    Og rykker Aab ned (en af dem med større budget end os) så er det vel fint de bruger mere end vi gør.

    Men BW ved roret tror jeg ikke at vi behøver at have det 5 største budget for at blive nummer 5, for BW er en bedre købmænd end vi har haft længe.

    Ved godt at det ikke bare lige vender men han har haft 3 vinduer (hvoraf det første var et lige da han kom til) så lad os nu bygge stille og roligt op - vi skal bare undgå nedrykning i denne sæson - og ja den nemmeste måde at undgå det på er i top 6, men mindre kan også gøre det.

    Comment


      Oprindeligt indsendt af Striwetforlivet! Se indlæg


      ​​​Klart jeg synes også at man med BW er blevet væsentligt bedre til at hente ind. Der hvor man virkelig skal oppe sig det er ud, det er vel der BW ikke helt har vist sig endnu?

      Den forretning der skal man se at få gang i, fordi der er OB altså bagud, vi har ikke lavet et ordentligt salg siden OC og det er efterhånden et par år siden.

      Jeg er ikke fan af måden man gearer Aab på men deres ide om at ville sælge for 15 mill i hvert vindue er et fint sted at starte.
      Jeg tror at det Aab har gjort med at sælge for 15 millioner er en af grundene til at de er blandt de to nederste i ligaen, de solgte deres bedste forsvarsspiller uden en erstatning.
      Så jeg vil hellere nøjes med de 7 (som vi har) og så må vi se hvordan det går og nogen gange måske ikke sælge.

      Men at sælge det bedste holde punkt du har på et hold bare for at holde en transfer strategi kan koste mere på den lidt længere bane, tænk hvad Aab kan tabe hvis de rykker ned - det er nok mere end de 15 millioner (eller hvor meget de nu fik ind for salget af Ross).

      Comment


        Oprindeligt indsendt af Striwetforlivet! Se indlæg
        Vi skal sælge for 7,5 som jeg har forstået det årligt.

        Jeg har indtryk af at akdemiet kører fint nok, men at man bare er bagefter de store hold i ligaen, det bliver en af de store udfordringer tror jeg at finde ud af hvordan man vil tilføje talenter til akademiet fordi der er så mange der satser i DK på netop det. der er AFCON u17 for tiden det kan være de kigger med der og leder efter noget.

        Vi skal i den grad have hævet hvor meget vi skal sælge for årligt, ikke nødvendigtvist sådan at man skal geare klubben efter det, men helt praktisk er det nød til at blive en større indtægtskilde for os, det er helt klart et sted hvor konkurenter distancerer os.
        Du skal huske på at AFCON spillere kan ikke skrive kontrakt før de er 18 år, så derfor skal man nok have et samarbejde med et akademi, som vi har prøvet lidt med Minteh og den spiller der var til prøvetræning på ungdomsakademiet tidligere.

        Comment


          Oprindeligt indsendt af QuesT Se indlæg

          Ja det kan godt være at de andre klubber rykker sig hurtigere, men de har også GIGA store underskud i øjeblikket.
          Og rykker Aab ned (en af dem med større budget end os) så er det vel fint de bruger mere end vi gør.

          Men BW ved roret tror jeg ikke at vi behøver at have det 5 største budget for at blive nummer 5, for BW er en bedre købmænd end vi har haft længe.

          Ved godt at det ikke bare lige vender men han har haft 3 vinduer (hvoraf det første var et lige da han kom til) så lad os nu bygge stille og roligt op - vi skal bare undgå nedrykning i denne sæson - og ja den nemmeste måde at undgå det på er i top 6, men mindre kan også gøre det.
          En del superligaklubber har fine overskud

          Silkeborg 100 mill:
          https://bold.dk/fodbold/klubber/silk...us-90-100-mio/

          ​​​Viborg 8 mill: https://www.tipsbladet.dk/nyhed/supe...rskud-i-viborg

          AGF 11 mill:

          https://agf.dk/nyheder/2022/septembe...rde-ar-i-traek

          Randers 35 mill:

          https://www.bt.dk/superligaen/det-be...stort-overskud

          FCK 264 mill:

          https://www.tipsbladet.dk/nyhed/supe...stort-overskud

          FCM 35 mill:

          https://bold.dk/fodbold/klubber/fc-m...-35-mio-kroner

          Lyngby 10 mill:

          https://bold.dk/fodbold/nyheder/trod...regn-i-lyngby/

          FCN 27 mill:

          https://www.sn.dk/furesoe-kommune/ny...nordsjaelland/

          AC Horsens små 4 mill

          https://achorsens.dk/nyheder/2022/3m...ng-og-covid-19

          Så er der Brøndby og Aab som bruger penge, Brøndby som investerer med henblik på at få sportslig succes og Aab som bare ikke er specielt veldrevet.

          De fleste superligaklubber fint drevet. Jeg er også glad for BW men der er altså begrænsninger for hvad han kan. Og der kommer salgene ind, man skal få gang i forretningen OB.

          Comment


            Oprindeligt indsendt af QuesT Se indlæg

            Jeg tror at det Aab har gjort med at sælge for 15 millioner er en af grundene til at de er blandt de to nederste i ligaen, de solgte deres bedste forsvarsspiller uden en erstatning.
            Så jeg vil hellere nøjes med de 7 (som vi har) og så må vi se hvordan det går og nogen gange måske ikke sælge.

            Men at sælge det bedste holde punkt du har på et hold bare for at holde en transfer strategi kan koste mere på den lidt længere bane, tænk hvad Aab kan tabe hvis de rykker ned - det er nok mere end de 15 millioner (eller hvor meget de nu fik ind for salget af Ross).
            Problemet er at de har gearet klubben efter at skulle lave de salg, hvis de bare havde haft det som mål at lave de salg, så var de ikke tvunget ud i et salg af Ross, på transfervinduet sidste dag.

            Comment


              Oprindeligt indsendt af QuesT Se indlæg

              Du skal huske på at AFCON spillere kan ikke skrive kontrakt før de er 18 år, så derfor skal man nok have et samarbejde med et akademi, som vi har prøvet lidt med Minteh og den spiller der var til prøvetræning på ungdomsakademiet tidligere.
              Ja, men derfor tror jeg nu stadig at det er der man skal følge med, jeg kan se at Horsens og Randers også går lidt efter de afrikanske talenter.

              Et samarbejde med et akademi er, selvfølgelig efter hvad det indebærer, på nuværende en lidt for stor mundfuld. Menan skal helt sikkert udvide sin radius for at trække talenter til, hvis man vil finansiere sin forretning ved at uddanne fodboldspillere.

              Comment


                Oprindeligt indsendt af Striwetforlivet! Se indlæg

                20 mill er en dårlig transfer for klubber som AGF eller Brøndby.

                Der er altid et niveau af gætteri involveret i at skulle anslå hvad de forskellige superliga budgetter ligger på, Steen Houman har dykket lidt mere ned i nogle af de tak som klubberne skal offentliggøre: https://steenhouman.com/2022/02/23/f...i-superligaen/

                Du har måske en pointe i forhold til nummer 9, men fra seks til 8 er det meget tæt. Og de beregninger er lavet ud fra Viborg og Silkeborgs budgetter i 1 division.

                Det er økonomien der er hæmmende, fordi dem der ligger foran de klubber som du nævner der kører med meget højere budgetter, OB budget er mere til at forsøge at holde de der klubber bag sig end det er til at komme op på siden af de andre.
                ​​​​​​
                Jeg kan så se den er fra sidste år, hvor du jo også nævner at de omtalte klubbers budget er for 1. division. Den seneste opgørelse, for denne sæson, er lidt mere positiv, hvor vi er 5'er. I øvrigt en sjov opgørelse der derudover er lavet, over hvad det koster en klub pr. point de har fået.

                https://sport.tv2.dk/fodbold/2023-02...t-for-dit-hold

                Der er vi måske lidt overraskende en af de få klubber med fremgang, trods et lidt større budget.

                ​​​​​​Jeg er dog enig i det sidste du skriver, det er op ad bakke at følge med de klubber foran os. Det er klart, der skal simpelthen mere til. Men jeg vil stadig mene, at budgettet er til at top-6 og ambitionen kan opfyldes.
                Til-afgange under Alm: 96 - still counting

                Comment


                  Oprindeligt indsendt af Kaspernon Se indlæg

                  Jeg kan så se den er fra sidste år, hvor du jo også nævner at de omtalte klubbers budget er for 1. division. Den seneste opgørelse, for denne sæson, er lidt mere positiv, hvor vi er 5'er. I øvrigt en sjov opgørelse der derudover er lavet, over hvad det koster en klub pr. point de har fået.

                  https://sport.tv2.dk/fodbold/2023-02...t-for-dit-hold

                  Der er vi måske lidt overraskende en af de få klubber med fremgang, trods et lidt større budget.

                  ​​​​​​Jeg er dog enig i det sidste du skriver, det er op ad bakke at følge med de klubber foran os. Det er klart, der skal simpelthen mere til. Men jeg vil stadig mene, at budgettet er til at top-6 og ambitionen kan opfyldes.
                  Den der artikels kilde er jo Tipsbladet og regner altså ikke FCN ordentlig med. OB ligger et sted mellem 6-8 på den skala der og præsterer også til det iøvrigt.

                  Det er vel ikke så underligt at man præsterer lidt over målt per point? Man har jo haft en lejespiller inde fra en ret høj hylde.
                  ​​​​​
                  Men jeg er enig med dig i at der skal væsentligt mere til hvis man vil op i feltet under top holdene, der er man godt nok, blevet sat godt og grundigt.
                  ​​​​​

                  Comment


                    Oprindeligt indsendt af QuesT Se indlæg

                    Ja det kan godt være at de andre klubber rykker sig hurtigere, men de har også GIGA store underskud i øjeblikket.
                    Og rykker Aab ned (en af dem med større budget end os) så er det vel fint de bruger mere end vi gør.

                    Men BW ved roret tror jeg ikke at vi behøver at have det 5 største budget for at blive nummer 5, for BW er en bedre købmænd end vi har haft længe.

                    Ved godt at det ikke bare lige vender men han har haft 3 vinduer (hvoraf det første var et lige da han kom til) så lad os nu bygge stille og roligt op - vi skal bare undgå nedrykning i denne sæson - og ja den nemmeste måde at undgå det på er i top 6, men mindre kan også gøre det.
                    Helt enig. Og ser det faktisk som 2 vinduer fordi mener dertid blev helt tydeligt udmeldt at vintervinduet 21/22 var stadig Hemmes ansvar og forberedt af Hemme (selvom vil selvfølgelig gerne tilgive at Ivancevic-transfer lugter mere som Wesstrøm-netværk end Hemmingsen-netværk).
                    Selvom vi handlede først meget sent i sommeren så var det der vel bedste vindue i mange, mange, mange år i OB. Og vil ikke klandre BW for den sene aktivitet fordi tror det viser bare vores aktuelle plads i fødekæden: vi er nu ikke den mest interessante klub for de mest interessante spiller og så skal vi leve med at de kigger for andre muligheder før de skriver med os. Og der er vel også hvad skete i vintervinduet: vi var åbenbart tæt på meget i teressante forstærkninger som til sidst besluttede sig imod OB. Det bruger helt sikker stadig tid før det ændrer sig. Men er optimistisk at vi kommer i den rette retning med BW. Og i den overgangstid er bare glad hvis vi finder den en eller anden guldfugl og at vi har en sportsdirektør som ikke smider penge for lappeløsninger ppy bordet fordi han handler panisk.
                    "Einstellung ist alles. Talent wird überschätzt. Talent ist Grundvoraussetzung, ohne Talent geht nichts, aber Talent stellt dich nur in die Tür. Charakter, Einstellung und Fleiß bringen dich hindurch"
                    - Norbert Elgert -

                    Comment


                      Oprindeligt indsendt af Striwetforlivet! Se indlæg

                      Den der artikels kilde er jo Tipsbladet og regner altså ikke FCN ordentlig med. OB ligger et sted mellem 6-8 på den skala der og præsterer også til det iøvrigt.

                      Det er vel ikke så underligt at man præsterer lidt over målt per point? Man har jo haft en lejespiller inde fra en ret høj hylde.
                      ​​​​​
                      Men jeg er enig med dig i at der skal væsentligt mere til hvis man vil op i feltet under top holdene, der er man godt nok, blevet sat godt og grundigt.
                      ​​​​​
                      Ja, men det er jo dem der laver disse opgørelser, ligesom dit link også havde Tipsbladet som kilde. Forskellen er bare at den her er ny.
                      Du kan altså ikke bare sige, at OBs budget er på niveau med Randers, når det ikke er det. Den går jeg aldrig med på.

                      Men med det sagt, så ja, det er nok også vores ømmeste punkt, som fans, at vi ikke bare er leverpostej, til tider med bacon, men at der er lysår derop hvor det er rigtig sjovt. Den er hård at tænke på, at der kan være tale om(yderligere) årtier uden medaljer. Og der er jeg som sagt enig, der er økonomien ikke til meget hjælp.
                      Til-afgange under Alm: 96 - still counting

                      Comment


                        Jeg var fra starten af BW's tilgang i OB meget imponeret over at vi kunne tiltrække noget der duftede af en stor kapacitet på sportschefs/direktør posten. Bjørn viste fra starten at han har outstanding gode kommunikative evner og formår at holde hovedet kold under pres. Buttomline, altså en nøgle position besat af en kvalitet fra en højere hylde end vi mener vi er vant til.

                        Forelskelsen er fra min side dog dykket et par grader, og derfor sætter jeg også røven i klaskehøjde med dette indlæg, for måske har den umiddelbare forelskelse i BW gjort mig, og potentilet flere OB-fans, blinde.

                        Hvis vi kigger på de tørre fakta, så jeg jeg meget lidt imponeret over hvad der samlet set er sket i dette transfervinduet.
                        Alle Bjørns (store) salg er kommet på baggrund af frugten af andres arbejde, her tænker jeg på den håndfuld som er skudt afsted det seneste halve til hele år:
                        Sabbi, Frøkjær, Minteh, Breum, Jebali.


                        Ingen af disse spillere er nogle BW har hentet - retfærdigt skal det siges at han jo ikke har været lang tid nok i klubben til at frugten af hans arbejde og signinger giver udslag endnu.
                        på salgssiden.


                        Pga af salget af disse spillere har OB fået en rekord indtægt set i historisk perspektiv - Og hvad har vi så fået på ind som erstatninger for disse salg, med det i baghovedet at økonomien skulle være historisk i plus på transferdelen.

                        Sven Kohler, en spiller der kommer fra den 3. bedste Tyske række, endda en spiller med et afbrud i sin professionelle karriere over i en civil karriere i en periode.
                        Don Deedson, kommer fra et mellem hold i Nordic Bet Ligaen ( Dog i min optik BW's bedste signing til dato)
                        Tyler Bury, at han skulle være Sabbi erstatning er så langt skudt forbi et det tangerer en febervildelse.
                        Leeroy Owuso, fin back, dog lige rykket ned i Hollandsk fodbold.
                        Johannes Selven, et uprøvet talent som ingen i Sverige ikke rigtig troede nok på.
                        Rami El Hajj, 10'eren, en direkte erstatning for Frø, fin spiller, men Frøkjær var faktisk relativt produktiv i forhold til både assister og mål, her mangler Rami, trods godt spil, at vise noget mere
                        konkret output. Det er som sagt en del assist og mål der skal erstattes fra hans to forgængere på pladsen, i Frø og Jebali.
                        Buya, han kæmper lidt med at finde outputtet, han virker til at være købt ind på hans overpræstations sæson i Svensk foldbold, en håndfuld sæsoner tilbage.
                        Mouritzen, igen en spiller hentet i midten af Nordic bet ligaen.
                        Helander virker ok, men er hevet ind som en lappeløsning, lidt som Trybull. Korte konktrakter, men det er lovende ud på niveauet.

                        Når man koger det hele sammen, så virker de individuelle tilgange ikke som et udtryk for at OB nu har fået historisk flere transfermidler ind, ej heller et udtryk for at BW har evnerne og netværket til at scoute spillere fra højere hylder end vi har været vant til i det senest årti.

                        Vi har fået den dårligst start i Superligaen nogensinde, endda dårligere end den i 97/98 hvor vi rykkede ned. Og alligevel er der skabt en aura rundt om BW som værende godt kørende.

                        Jeg kan ikke se at det skulle være meget bedre end da JH og MH hentede El Makrini, fremfor Sven Kohler, eller Ramon Leuwin frem for Leroy Owuso, eller Deedson fremfor Sabbi, osv osv.
                        Og Bjørn burde endda økonomisk havde bedre forudsætninger ad JH, MH osv havde.

                        Bjørn har i min optik fået ridser i lakken, uanset om han fik solgt for meget i vinduet eller at han ikke fik hentet kapaciteterne ind, så er det hans ansvar at OB har fået den dårligste start i deres tid i Superligaens historie.

                        Jeg ved godt jeg er påvirket af den umiddelbare placering og derfor har let ved at kører djævlens advokat på BW, men jeg mener simpelthen ikke det vi ser pt er OB værdigt. Jeg er ikke der hvor jeg siger BW ud, men snoren er blevet meget kortere, og også hurtigere end jeg troede bare for et par uger siden.

                        Forza OB!!!!​

                        Comment


                          Oprindeligt indsendt af Schrøder Se indlæg
                          Jeg var fra starten af BW's tilgang i OB meget imponeret over at vi kunne tiltrække noget der duftede af en stor kapacitet på sportschefs/direktør posten. Bjørn viste fra starten at han har outstanding gode kommunikative evner og formår at holde hovedet kold under pres. Buttomline, altså en nøgle position besat af en kvalitet fra en højere hylde end vi mener vi er vant til.

                          Forelskelsen er fra min side dog dykket et par grader, og derfor sætter jeg også røven i klaskehøjde med dette indlæg, for måske har den umiddelbare forelskelse i BW gjort mig, og potentilet flere OB-fans, blinde.

                          Hvis vi kigger på de tørre fakta, så jeg jeg meget lidt imponeret over hvad der samlet set er sket i dette transfervinduet.
                          Alle Bjørns (store) salg er kommet på baggrund af frugten af andres arbejde, her tænker jeg på den håndfuld som er skudt afsted det seneste halve til hele år:
                          Sabbi, Frøkjær, Minteh, Breum, Jebali.


                          Ingen af disse spillere er nogle BW har hentet - retfærdigt skal det siges at han jo ikke har været lang tid nok i klubben til at frugten af hans arbejde og signinger giver udslag endnu.
                          på salgssiden.


                          Pga af salget af disse spillere har OB fået en rekord indtægt set i historisk perspektiv - Og hvad har vi så fået på ind som erstatninger for disse salg, med det i baghovedet at økonomien skulle være historisk i plus på transferdelen.

                          Sven Kohler, en spiller der kommer fra den 3. bedste Tyske række, endda en spiller med et afbrud i sin professionelle karriere over i en civil karriere i en periode.
                          Don Deedson, kommer fra et mellem hold i Nordic Bet Ligaen ( Dog i min optik BW's bedste signing til dato)
                          Tyler Bury, at han skulle være Sabbi erstatning er så langt skudt forbi et det tangerer en febervildelse.
                          Leeroy Owuso, fin back, dog lige rykket ned i Hollandsk fodbold.
                          Johannes Selven, et uprøvet talent som ingen i Sverige ikke rigtig troede nok på.
                          Rami El Hajj, 10'eren, en direkte erstatning for Frø, fin spiller, men Frøkjær var faktisk relativt produktiv i forhold til både assister og mål, her mangler Rami, trods godt spil, at vise noget mere
                          konkret output. Det er som sagt en del assist og mål der skal erstattes fra hans to forgængere på pladsen, i Frø og Jebali.
                          Buya, han kæmper lidt med at finde outputtet, han virker til at være købt ind på hans overpræstations sæson i Svensk foldbold, en håndfuld sæsoner tilbage.
                          Mouritzen, igen en spiller hentet i midten af Nordic bet ligaen.
                          Helander virker ok, men er hevet ind som en lappeløsning, lidt som Trybull. Korte konktrakter, men det er lovende ud på niveauet.

                          Når man koger det hele sammen, så virker de individuelle tilgange ikke som et udtryk for at OB nu har fået historisk flere transfermidler ind, ej heller et udtryk for at BW har evnerne og netværket til at scoute spillere fra højere hylder end vi har været vant til i det senest årti.

                          Vi har fået den dårligst start i Superligaen nogensinde, endda dårligere end den i 97/98 hvor vi rykkede ned. Og alligevel er der skabt en aura rundt om BW som værende godt kørende.

                          Jeg kan ikke se at det skulle være meget bedre end da JH og MH hentede El Makrini, fremfor Sven Kohler, eller Ramon Leuwin frem for Leroy Owuso, eller Deedson fremfor Sabbi, osv osv.
                          Og Bjørn burde endda økonomisk havde bedre forudsætninger ad JH, MH osv havde.

                          Bjørn har i min optik fået ridser i lakken, uanset om han fik solgt for meget i vinduet eller at han ikke fik hentet kapaciteterne ind, så er det hans ansvar at OB har fået den dårligste start i deres tid i Superligaens historie.

                          Jeg ved godt jeg er påvirket af den umiddelbare placering og derfor har let ved at kører djævlens advokat på BW, men jeg mener simpelthen ikke det vi ser pt er OB værdigt. Jeg er ikke der hvor jeg siger BW ud, men snoren er blevet meget kortere, og også hurtigere end jeg troede bare for et par uger siden.

                          Forza OB!!!!​
                          Din præmis bygger i al væsentlighed på at BW har haft midler at købe nye spillere for - det tror jeg ikke han har haft . Der er jo kun brugt ganske få penge i dette vindue og den store pose penge er enten gået til NT eller gemt til investeringer i andet end spillere, Det er desværre resultatet heraf vi nu ser i tabellen og performance. Med de summer BW har haft til rådighed mener jeg han har får en del kvalitet for pengene(Rami, Kohler, Owusu,Helander Deedson) og så er der et par slemme smuttede i Buya (indtil videre) og Turay ( har jeg opgivet). Så en godkendt indsats ud fra de penge han IKKE har haft.

                          Comment


                            Tænker ikke de andre sports direktører vi har haft de sidste par ville have fået så mange penge ind for de spillere vi har solgt.
                            en pointe du også skal huske.
                            jeg er stadig vild med Bjørn.
                            og er sikker på han er den rigtige.
                            den eneste spiller jeg savner af de solgte.
                            er Jeppe.
                            men han ville videre.
                            giv nu spillerne lidt tid. Og få bo Henriksen ind som træner.

                            Comment


                              Der var en smutter tidligere på dagen, da man på P4 kunne høre dele af et interview med Odenses borgermester, der vil sælge Odense Stadion (tænker det er til OB), da investeringen i et nyt, lød til at ligge på omkring 250 millioner, som Odense kommune ikke ønsker at bruge penge på, da man skal spare andre steder, så det forstår man godt. Syntes der blev nævnt de ville give 35 Mill.

                              Så tænker måske det er en af grundende til BW ikke har fået så meget at handle for, samt NT ud fra det der blev sagt på TV3, ikke havde fået tilbudt nok for klubben, så nu skal den bare tømmes inde et nyt bud, så han kan få det ud han mener han skal have. (100% Spekulationer)

                              Comment


                                [QUOTE=Schrøder;n329735

                                Vi har fået den dårligst start i Superligaen nogensinde, endda dårligere end den i 97/98 hvor vi rykkede ned. Og alligevel er der skabt en aura rundt om BW som værende godt kørende.


                                Forza OB!!!!​[/QUOTE]

                                Lige det der er forkert, vi havde 2 point efter ti runder i 97/98. Det skyldes nok at sfå havde forkerte tal fra DBUs egen side, så de er lovligt undskyldt

                                Comment

                                Working...
                                X