Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Lasse Kryger til OB

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg
    Hvornår spillede han egentlig sidst back? Og har han kun vikarieret på den plads, eller har han spillet den fast i en periode?
    Mvh Kent

    Fotografering: https://www.facebook.com/kentrasmussenfotografi

    Comment


      Oprindeligt indsendt af Polle Se indlæg
      Dem der ikke godkender Kryger som højre back, har de selv et konkret bud udover "en anden og bedre"

      Alexander Juel Andersen, som koster ?

      Daniel A. Pedersen, der (vist nok) spiller midtbane og koster ?

      Jeg melder mig på holdet, der tror vi har gjort noget smart ved at hente Kryger. Ikke smart, som i jeg tror han kommer på landsholdet som højre back, men smart som i bliver en god back for os. Jeg tror rent faktisk han holder Diarra bag sig!
      Man kan ikke forlange, at debattører kender markedet på samme niveau som scouts, sportschefer og agenter gør, så det argument holder ikke. Diskussion handler om profilen, ikke den specifikke person. Kunne vi have hentet en mere interessant profil, når nu det længe har været kendt, at Ruud var væk, eller kunne vi ikke? I det lys kan jeg godt forstå folks skuffelse, Kryger, uanset hvad man ellers måtte mene, lugter jo ikke af meget. Altså vi taler en habil divisionsspiller, med en marginal superligakarriere, som man iøvrigt henter ind til en plads, som han skal omskoles til. Hvis det ikke ryster selvforståelsen lidt, er det vel et udtryk for, at opfattelsen af OB allerede har rykket sig markant, at folk har accepteret, at vi er et bundhold. Men selv hvis vi er et bundhold, er det en tynd signing på papiret.

      Håber da, at Bech har set noget helt fantastisk, men er der noget i Bechs tid i OB, som indikerer, at han er specielt god til at opfinde spillere på pladser de ikke er vant til? Nej det har nærmest været en mindre katastrofe hver gang.

      Comment


        Oprindeligt indsendt af SU1978 Se indlæg
        Man kan ikke forlange, at debattører kender markedet på samme niveau som scouts, sportschefer og agenter gør, så det argument holder ikke. Diskussion handler om profilen, ikke den specifikke person. Kunne vi have hentet en mere interessant profil, når nu det længe har været kendt, at Ruud var væk, eller kunne vi ikke? I det lys kan jeg godt forstå folks skuffelse, Kryger, uanset hvad man ellers måtte mene, lugter jo ikke af meget. Altså vi taler en habil divisionsspiller, med en marginal superligakarriere, som man iøvrigt henter ind til en plads, som han skal omskoles til. Hvis det ikke ryster selvforståelsen lidt, er det vel et udtryk for, at opfattelsen af OB allerede har rykket sig markant, at folk har accepteret, at vi er et bundhold. Men selv hvis vi er et bundhold, er det en tynd signing på papiret.

        Håber da, at Bech har set noget helt fantastisk, men er der noget i Bechs tid i OB, som indikerer, at han er specielt god til at opfinde spillere på pladser de ikke er vant til? Nej det har nærmest været en mindre katastrofe hver gang.
        Så er selvsamme diskussion af Kryger også uden grundlag? vi debattører kender ikke til Kryger, som scouts, sportschefer og agenter gør. Polle's argument holder 100% og han forslår to alternativer i AJA og DAP, ud fra samme viden som vi har om Kryger.

        OT - som nævnt tidligere, fint med køb af Kryger. Han har uden tvivl nogle spidskompetencer som vi mangler, men omvendt er nok nok bagud på point vedr. videresalgspotentiale og teknisk fodbold. Iøvrigt er Kryger stadig hentet ind til at konkurrere på backpladsen og ikke at skulle voertage denne fra dag 1.

        Comment


          ... men ellers er der jo, alt efter hvad scenariet skulle være, rigeligt med backs... nogen vil være en seriøs konkurrent - nogen ren reserve - andre måske ikke deres foretrukne backplads, osv...

          Fredrik Stoor
          Johnny Thomsen
          Anders Randrup
          Christian Sivebæk
          Jeppe Brandrup
          Mikkel Kirkeskov
          Dennis Flinta
          Mads Gabel

          (Simon Richter)
          (Nikolaj Hagelskjaer)
          osv....
          Last edited by Kaspernon; 17-06-2014, 09:52.
          Til-afgange under Alm: 96 - still counting

          Comment


            Oprindeligt indsendt af mågen Se indlæg
            Så er selvsamme diskussion af Kryger også uden grundlag? vi debattører kender ikke til Kryger, som scouts, sportschefer og agenter gør. Polle's argument holder 100% og han forslår to alternativer i AJA og DAP, ud fra samme viden som vi har om Kryger.

            OT - som nævnt tidligere, fint med køb af Kryger. Han har uden tvivl nogle spidskompetencer som vi mangler, men omvendt er nok nok bagud på point vedr. videresalgspotentiale og teknisk fodbold. Iøvrigt er Kryger stadig hentet ind til at konkurrere på backpladsen og ikke at skulle voertage denne fra dag 1.
            så fordi man ikke kender til hvad der render rundt derude af potentielle højrebacks så har man ikke lov til at udtrykke sin bekymring eller skuffelse?
            Der er jo ikke en eneste af os der ikke håber på det lykkedes med Kryger på hb - vi vil jo det bedste for OB, men at det er af den kaliber spiller man henter når man har vidst i et halvt år, hvis ikke et helt år at Ruud ville videre - det skuffer ihvertfald mig. Et er man henter en spiller fra 1 div., men man er også nødt til at købe ham fri, og så forsøger man igen igen med en troels bechsk omskoling af en spiller, noget der ikke plejer at gå alt for godt. Det skuffer mig - for det kommer vel ikke som en overraskelse at der skulle findes en ny hb - man har haft tiden til at kigge sig omkring, og så er det her den bedste løsning man kan komme op med??
            - det er i min verden at sætte barren for lavt

            Comment


              Oprindeligt indsendt af Kaspernon Se indlæg
              ... men ellers er der jo, alt efter hvad scenariet skulle være, rigeligt med backs... nogen vil være en seriøs konkurrent - nogen ren reserve - andre måske ikke deres foretrukne backplads, osv...

              Fredrik Stoor
              Johnny Thomsen
              Anders Randrup
              Christian Sivebæk
              Jeppe Brandrup
              Mikkel Kirkeskov
              Dennis Flinta
              Mads Gabel

              (Simon Richter)
              (Nikolaj Hagelskjaer)
              osv....
              Samtlige af de listede her er jo i kategori med, måske endda dårligere end, Lasse Kryger. Måske lige bortset fra Mikkel Kirkeskov, som jo også er venstre back.

              Comment


                Oprindeligt indsendt af SU1978 Se indlæg
                Man kan ikke forlange, at debattører kender markedet på samme niveau som scouts, sportschefer og agenter gør, så det argument holder ikke. Diskussion handler om profilen, ikke den specifikke person. Kunne vi have hentet en mere interessant profil, når nu det længe har været kendt, at Ruud var væk, eller kunne vi ikke? I det lys kan jeg godt forstå folks skuffelse, Kryger, uanset hvad man ellers måtte mene, lugter jo ikke af meget. Altså vi taler en habil divisionsspiller, med en marginal superligakarriere, som man iøvrigt henter ind til en plads, som han skal omskoles til. Hvis det ikke ryster selvforståelsen lidt, er det vel et udtryk for, at opfattelsen af OB allerede har rykket sig markant, at folk har accepteret, at vi er et bundhold. Men selv hvis vi er et bundhold, er det en tynd signing på papiret.

                Håber da, at Bech har set noget helt fantastisk, men er der noget i Bechs tid i OB, som indikerer, at han er specielt god til at opfinde spillere på pladser de ikke er vant til? Nej det har nærmest været en mindre katastrofe hver gang.
                Jeg deler sådan set alle dine bekymringer.

                At vi henter en snart 32-årig offensivspiller fra 1. division som vi vil omskole til at tage over for Espen Ruud overrasker (og til dels ryster) også mig. Jeg har godt nok også mine tvivl om det vil fungere. Ikke fordi jeg som sådan tvivler på Bechs evne til at se talent og omskole spillere - men jeg frygter i den grad, at han vil blive endnu en af de spillere der bliver flyttet rundt på forskellige positioner når vi kommer ud for skader, karantæner og bare dårlige præstationer. Bech har i den grad forsømt at være konsekvent i sine valg og vi har derfor ikke haft nær nok kontinuitet på mange positioner.

                Det siger mig mest af alt om hvor vi er økonomisk og tiltrækningsmæssigt pt.

                Men det er ikke sådan, at jeg tænker "ej det er bare mangel på scouting og uambitiøst". Førstnævnte fordi det svært at sige noget om (er dog meget ærgelig over, at vi har skåret så meget ned på scoutingen). For mig at se virker det lidt desperat (havde hellere set man turde satse på en meget yngre spiller) og satset - fordi man i klubben er ambitiøse.

                Man er ikke tilfreds med resultaterne og vil have forbedringer nu. Man har så kigget på det nære marked efter højre backs, og hvis man så mener, at det man kunne komme i nærheden af simpelthen ikke er godt nok må man jo tænke anderledes. Enten gå på andre markeder eller forsøge at opfinde en selv ud fra de spillere man har godt kendskab til.

                Comment


                  Og jeg kan sagtens følge dine synspunkter - jeg synes dog at Jesper Hansen og Troels Bech skal have den ros, at de har scoutet en spiller, som har spidskompetencer på områder, hvor vi i den grad har manglet spidskompetencer - her tænker jeg primært på dødbolde (både de defensive og de offensive) - men også ift at Kryger beskrives som en arbejdshest, der går forrest til træning og i kamp. En god og erfaren rollemodel for de andre i truppen - også selvom han ikke spiller fast. Dette havde man måske ikke fået ved at satse på ungdommen.

                  Comment


                    Oprindeligt indsendt af mågen Se indlæg
                    Så er selvsamme diskussion af Kryger også uden grundlag? vi debattører kender ikke til Kryger, som scouts, sportschefer og agenter gør. Polle's argument holder 100% og han forslår to alternativer i AJA og DAP, ud fra samme viden som vi har om Kryger.

                    OT - som nævnt tidligere, fint med køb af Kryger. Han har uden tvivl nogle spidskompetencer som vi mangler, men omvendt er nok nok bagud på point vedr. videresalgspotentiale og teknisk fodbold. Iøvrigt er Kryger stadig hentet ind til at konkurrere på backpladsen og ikke at skulle voertage denne fra dag 1.
                    Øhhh nej, for vi kender Kryger, vi kender ikke alle højrebacks i verden, deri ligger forskellen.

                    Comment


                      Det er da klart, at hvis Bech og Hansen har set rigtigt, så er de jo tæt på geniale. Men holder de negative forventninger, er de vel nærmere gale. Det er en hårfin balance, og svaret kender vi reelt ikke endnu.

                      Men derfor kan man godt tillade sig at være lidt skuffet og bekymret, når man ser på typen af profil, og så holder det op imod opfattelsen af OBs position som klub.

                      Comment


                        Oprindeligt indsendt af obforever Se indlæg
                        Hvornår spillede han egentlig sidst back? Og har han kun vikarieret på den plads, eller har han spillet den fast i en periode?
                        Vidst ikke side Viborg i 2009

                        Comment


                          Oprindeligt indsendt af mhbp Se indlæg
                          så fordi man ikke kender til hvad der render rundt derude af potentielle højrebacks så har man ikke lov til at udtrykke sin bekymring eller skuffelse?
                          Der er jo ikke en eneste af os der ikke håber på det lykkedes med Kryger på hb - vi vil jo det bedste for OB, men at det er af den kaliber spiller man henter når man har vidst i et halvt år, hvis ikke et helt år at Ruud ville videre - det skuffer ihvertfald mig. Et er man henter en spiller fra 1 div., men man er også nødt til at købe ham fri, og så forsøger man igen igen med en troels bechsk omskoling af en spiller, noget der ikke plejer at gå alt for godt. Det skuffer mig - for det kommer vel ikke som en overraskelse at der skulle findes en ny hb - man har haft tiden til at kigge sig omkring, og så er det her den bedste løsning man kan komme op med??
                          - det er i min verden at sætte barren for lavt
                          10000*

                          Er så skuffet over TB og JH at det er hvad de kan komme op med..
                          fucking useriøst uanset hvor lidt eller mange penge de har at gøre godt med

                          Comment


                            Oprindeligt indsendt af SU1978 Se indlæg
                            Det er da klart, at hvis Bech og Hansen har set rigtigt, så er de jo tæt på geniale. Men holder de negative forventninger, er de vel nærmere gale. Det er en hårfin balance, og svaret kender vi reelt ikke endnu.

                            Men derfor kan man godt tillade sig at være lidt skuffet og bekymret, når man ser på typen af profil, og så holder det op imod opfattelsen af OBs position som klub.
                            Vi håber jo alle at det ender lykkeligt

                            Comment


                              Oprindeligt indsendt af SU1978 Se indlæg
                              Det er da klart, at hvis Bech og Hansen har set rigtigt, så er de jo tæt på geniale. Men holder de negative forventninger, er de vel nærmere gale. Det er en hårfin balance, og svaret kender vi reelt ikke endnu.

                              Men derfor kan man godt tillade sig at være lidt skuffet og bekymret, når man ser på typen af profil, og så holder det op imod opfattelsen af OBs position som klub.
                              Det er klart, at det som sagt er risikabelt det her. Derfor står de jo også i den grad til ansvar hvis de har fejlvurderet og Kryger på højre back bliver et skidt "eksperiment". Jeg kan som sagt også sagtens forstå, at skuffede og bekymrede (jeg er egentlig selv begge dele).

                              Jeg ser det bare i højere grad som et billede på den situation vi befinder os i og så forsøger jeg næsten altid i en eller anden grad at se på de positive sider. De er først og fremmest, at nok kan det gå galt, men det kan også sagtens være, at det kommer til at fungere rigtig godt. I modsætning til mange af de andre middelmådige backs der måske ellers var alternativet. Der ved man i højere grad hvad man får. Det bliver spændende at følge, helt fra træningskampene af.

                              Comment


                                Er der nogen, som har set Lasse Kryger spille mere end en kamp som højre back - og som kan fortælle, hvad han kan levere på pladsen?

                                Når man googler Kryger, højre back og Viborg, så er der udsagn, der dækker hele skalaen.

                                Op til en kamp i 2007 kan man læse følgende på VFF's hjemmeisde:

                                "Linderoth havde til dagens kamp valgt at rykke Lasse Kryger ned i rollen som højreback, blandt andet med det formål at få kommunikationen på plads i Viborg-forsvaret.

                                Dispositionen faldt ikke bare heldigt ud. Det var en decideret succes. Uden diskussion. Spørgsmålet der trænger sig på må så være, om Lasse Kryger - med back-præstationerne mod Brøndby og OB - har skrevet forsvarer på sin fremtidige jobbeskrivelse."

                                Omvendt er der blandt Viborgs-fans nogle der er ret negativt indstillet over for ham - en mener endda ikke, man vil kunne sælge ham til en norsk andendivisionsklub.

                                Comment

                                Working...
                                X