Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Sæsonen 2022/2023

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    Oprindeligt indsendt af Sheed Se indlæg
    Fint nok man kan glæde sig og FCM og FCKs ulykke, personligt har jeg det lidt svært med, at det allerede nu ser ud til, at Nordsjælland, Silkeborg, AGF, Horsens og Randers er hold der bliver svære at hente, i hvert fald på den her side af skæringsdatoen ved 22 runder. Derudover anser jeg også FCM, FCK og Brøndby som hold der nok skal skrabe flere point sammen end os. Top 9-10 bliver ikke bare nogen let omgang at opnå i den her sæson.
    Ked af at sige det, men vi skal ikke måle os med FCN, Randers eller Silkeborg, måske heller ikke AGF. Dertil er vores hold for ringe sammensat, og håbløst forstærket hidtil i vinduet.
    Jeg tror vi får 8 uhyggeligt vigtige kampe i denne sæson, mod de to oprykkere. 4 i grundspillet og 4 i taberslutspillet, det er her vores fokus ser ud til at skulle være. Top 6 er ledelsens fatamorgana som færre og færre efterhånden naivt lader sig forblænde af. Skæringsdatoen for OB hedder 32. runde, desværre.
    817 ⚪️
    Y.N.W.A ❤️

    Comment


      Oprindeligt indsendt af tOrnBjerg Se indlæg

      Det er rigtigt. Også at der er en romantisk tro på talenterne. Virkeligheden er vel at hvis der kommer et talent fast på superliga holdet om året så er det flot. Vi får måske for mange op som ikke er gode nok.
      Og hvis der er én der lykkes, så bliver spilleren solgt, og pengene bliver ikke geninvesteret. Jeg får brækfornemmelser hver gang nogle jubler over et salg. Hvad jubler de for? At ejeren af OB, som er ligeglad med klubben, får penge i kassen

      Comment


        Det absolut vigtigste for OB er at ligge over mindst to hold efter 32 runder. Og lige pt. ser det ud til at være en udfordring i sig selv. Så fra ledelsens skyld må man gerne snart melde ud, at i denne sæson er al tale om top-6 aflyst.
        Jeg vil så tillade mig at sige, at der også, inden længe, kommer to andre skæringsdatoer, nemlig efter den 7. og den 10. runde. Nemlig når transfervinduet lukker, og vi burde have spillertruppen for efterårssæsonen klar, og når der for første gang er en pause på to uger mellem superligarunderne.
        Især efter sidstnævnte runde vil det være interessant at se, hvordan OB ligger, især i forhold til de hold vi må formodes at skulle holde bag os. Senest har vi jo set, hvilken vilje de spiller med, ved at komme stærkt igen mod en svær modstander. Jeg må sige, at jeg ikke er optimist, og mine forudsigelser (som man jo så kan more sig over) tilsiger, at vi efter 10 kampe ligger med 4 point. Med 10 point op til top-6 og 4 point op til 10pladsen. En sejr til OB over enten ACH eller VFF (eller over begge) vil dog ændre markant på denne forudsigelse.
        Men, som jeg ser det, så er det efter 10 runde, man fra ledelsens side, endeligt må finde ud af, om det er den rette vej, man har valgt, eller om der skal justeres noget (aktuelt, om AA skal fortsætte som træner). Man har så 7 runder igen, inden der kommer en lang ferie (for de fleste af OB`s spillere). Her kan man så arbejde på at få justeringer med mere på plads, for at kunne redde klubben i forårets formodede taberslutspil.
        Der er dog først en kamp i morgen, ude mod BIF. En kamp jeg vil hade at tabe, som altid, når vi møder den nok ulækreste klub i ligaen. Men jeg har svært ved at se, hvordan vi kan mobilisere både kvalitet og vilje til at tage i hvert fald en sejr. Uafgjort vil være det højeste jeg drømmer om. Også selv om uafgjort ikke rykker specielt meget på vores situation.

        Comment


          Oprindeligt indsendt af Københavnstinker Se indlæg

          Og hvis der er én der lykkes, så bliver spilleren solgt, og pengene bliver ikke geninvesteret. Jeg får brækfornemmelser hver gang nogle jubler over et salg. Hvad jubler de for? At ejeren af OB, som er ligeglad med klubben, får penge i kassen
          I det bedste af alle verdner, så betragtede Niels OB som hobby. De flest har nok en tilbøjelighed til at bruge lidt for meget på ens hobby. Men Niels ser ud som om han har sat hobby budgettet til 0.
          Ved godt han før har brugt store summer, og måske mere end vi tror. Omvendt har han måske nogle skattefordel.
          Var det min klub ville jeg polstre den med en del af mit årlige overskud.
          Bilder mig ind at han kunne smide 25-40 millioner ekstra hver år, uden at gå sulten i seng og samtidig gøre hans hobby mere interessant. Mere interesant hobby =større glæde.

          Comment


            Oprindeligt indsendt af tOrnBjerg Se indlæg

            I det bedste af alle verdner, så betragtede Niels OB som hobby. De flest har nok en tilbøjelighed til at bruge lidt for meget på ens hobby. Men Niels ser ud som om han har sat hobby budgettet til 0.
            Ved godt han før har brugt store summer, og måske mere end vi tror. Omvendt har han måske nogle skattefordel.
            Var det min klub ville jeg polstre den med en del af mit årlige overskud.
            Bilder mig ind at han kunne smide 25-40 millioner ekstra hver år, uden at gå sulten i seng og samtidig gøre hans hobby mere interessant. Mere interesant hobby =større glæde.
            Ja og jeg har af og til hørt fra fans af andre klubber "I har jo jeres sugardaddy, hvor er det nemt"

            En sugardaddy med hang til lottokuponer

            Comment


              Oprindeligt indsendt af Københavnstinker Se indlæg

              Og hvis der er én der lykkes, så bliver spilleren solgt, og pengene bliver ikke geninvesteret. Jeg får brækfornemmelser hver gang nogle jubler over et salg. Hvad jubler de for? At ejeren af OB, som er ligeglad med klubben, får penge i kassen
              Der er vel kun en som er lykkedes, af de spillere som har taget turen fra akademi til Superliga. OC havde det held at han ikke kunne flyttes rundt på uvante pladser, hvor chancen for at slå igennem og blive stabil formindskes.
              817 ⚪️
              Y.N.W.A ❤️

              Comment


                Oprindeligt indsendt af tOrnBjerg Se indlæg

                I det bedste af alle verdner, så betragtede Niels OB som hobby. De flest har nok en tilbøjelighed til at bruge lidt for meget på ens hobby. Men Niels ser ud som om han har sat hobby budgettet til 0.
                Ved godt han før har brugt store summer, og måske mere end vi tror. Omvendt har han måske nogle skattefordel.
                Var det min klub ville jeg polstre den med en del af mit årlige overskud.
                Bilder mig ind at han kunne smide 25-40 millioner ekstra hver år, uden at gå sulten i seng og samtidig gøre hans hobby mere interessant. Mere interesant hobby =større glæde.
                hvis du kigger på proff.dk kan du se at OBs egenkapital er blevet tilført 160 millioner ca, så mon ikke han er klar til at invistere i OB, nok et nyt stadion

                Comment


                  https://www.tv2nord.dk/aalborg/aab-s...r-til-traening



                  Mon vi kunne finde på noget lignende, og vil det gøre noget godt?

                  Comment


                    Oprindeligt indsendt af Striwetforlivet! Se indlæg

                    Jeg er uenig. At pege på Alm som skurk i det der, holder i min verden ikke, jeg ved godt at der er flere der gør det. Han er hentet ind for at spille den spillestil han spiller og med en forståelse af at cheftræneren ikke skal blande sig i, hvilke spillere der bliver hentet ind. Manden gør det han er hentet ind til, at truppen ikke er bedre end den er, er ikke Alms ansvar.

                    Det er heller ikke længe siden vi stod i en pokalfinale.

                    Problemet er mere internt i OB hvor man gerne vil sadle om og har lagt en strategi som man vil følge og det er alt sammen meget fint, men så finder man også ud af at, de tanker man har gjort sig måske ikke er helt så simple i virkeligheden og man er ikke for alvor begyndt at kunne høste af de ressourcer man har investeret i sit akademi.

                    Og så står man med en førsteholdstrup hvor der mangler en centralstamme af spillere der kan spille det system man gerne vil. Jeg ville gerne have at man hentede en ordentlig midtbanespiller ind, men sandheden er også at jeg godt ved at det kommer ikke til at gøre det her hold rigtigt konkurrencedygtigt. Der mangler alt for meget kvalitet, så i min verden er det optimale at gøre at opbygge en stamme af spillere og få ryddet ud i truppen.få implementeret den spillestil man gerne vil og så være konsistent i det man foretager sig, så må man tage den nedrykning, set over de sidste 10 år, er det fuldt fortjent at man må en tur i første division.
                    Både og for der er gode spillere i OB men det virker ikke som Alm formår at forløse det potentiale.
                    Han er en stor ansvarsfraskrivelse … jeg blander mig ikke i hvilke spillere der hentes og sælges, jeg blander mig ikke i den og den form for træning. Jeg er cheftræner og har ansvaret for det samlede men ikke se enkelte elementer og det virker ikke som om han hverken er særlig motiverende eller en der sætter ild i øjenene på spillerene .. meget muligt han sætter holdet og står for den overordnede taktik men når der er sat før han blev ansat og der er lagt en træningsplan for hver dag i hele sæsonen så er det ved at være småt med hvad han reelt påvirker uden for de 90+ min på kampdag og det man ser der er ikke fantastisk … han har haft denne trup i mere end en sæson og det går ikke fremad …
                    Muligt det ikke hjælper at skifte træner men p.t. ser det ud som om det heller ikke skader at gøre det …
                    Nærmest chokeret over at høre at han har ladet sig presse til den nye opstilling mod AGF og så endda at den kun er trænet i to dage på trods af en ti dages pause .. han har ikke stået fat på sidst og når han så har bøjet sig så bøjer han ikke træningsplanen for at få det på plads …
                    Jeg har efterhånden svært ved at finde plusserne frem ved Alm ..
                    "Fejlen ved verden er, at de dumme er så skråsikre på alting, og de begavede så fulde af tvivl."

                    "Der findes ingen kendsgerninger, kun fortolkninger."

                    Venter man for længe, får man ingenting ...

                    Comment


                      Oprindeligt indsendt af Plum Se indlæg

                      Både og for der er gode spillere i OB men det virker ikke som Alm formår at forløse det potentiale.
                      Han er en stor ansvarsfraskrivelse … jeg blander mig ikke i hvilke spillere der hentes og sælges, jeg blander mig ikke i den og den form for træning. Jeg er cheftræner og har ansvaret for det samlede men ikke se enkelte elementer og det virker ikke som om han hverken er særlig motiverende eller en der sætter ild i øjenene på spillerene .. meget muligt han sætter holdet og står for den overordnede taktik men når der er sat før han blev ansat og der er lagt en træningsplan for hver dag i hele sæsonen så er det ved at være småt med hvad han reelt påvirker uden for de 90+ min på kampdag og det man ser der er ikke fantastisk … han har haft denne trup i mere end en sæson og det går ikke fremad …
                      Muligt det ikke hjælper at skifte træner men p.t. ser det ud som om det heller ikke skader at gøre det …
                      Nærmest chokeret over at høre at han har ladet sig presse til den nye opstilling mod AGF og så endda at den kun er trænet i to dage på trods af en ti dages pause .. han har ikke stået fat på sidst og når han så har bøjet sig så bøjer han ikke træningsplanen for at få det på plads …
                      Jeg har efterhånden svært ved at finde plusserne frem ved Alm ..
                      Det er sådan set ikke fordi jeg skal forsvare Alm, som tidligere skrevet så er der ingen der skal være hævet over kritik.

                      Jeg mener du oversælger projektet når du siger at OB har en masse gode spillere, OB har en trup der skadesfrit kan snige sig med i top seks, får du skader på centrale positioner så er du på røven og vi er rendt ind i skader her i starten af sæsonen. Kommer der en skade til Tverskov så kunne hverken Klopp eller Guardiola holde den her trup i superligaen. Derudover så mangler vi i dén grad Mihajlo og Isaam.

                      Det er rigtigt nok at vi har gode spillere i OBs trup, men vi har også en del der ikke er det og dem som ikke er det spiller på centrale positioner og det er et problem fordi, når man gerne vil spille et offensivt system som hviler på en 433 konstellation, så er den måde at spille fodbold bundet op på at man har pasningssikre spillere, i særdeleshed centralt i banen, ideen om at spille targetspillere inde centralt er slet og ret, bizar.

                      Det danske landshold spiller en variant af 433, kan du forestille dig Andreas Cornelius spille Pierre-Emil Højbjergs position? Jeg er sikker på at han nok skulle vinde en del hovedstødsdueller og komme i vejen for en del, men han er ikke en dygtig nok pasningsspiller til at ligge der, han er ikke god nok til at læse spillet frem i banen.

                      Det er klogt af OB og sige at det ikke er træneren der skal bestemme hvad der hentes ind, han er en midlertidig karakter, så det er fint at klubben gerne strategisk vil tænke ind i at de spillere der skal hentes også skal kunne bruges af den næste træner så man ikke står med en trup der stikker i alle retninger, som man gør nu. Der hvor kritikken både kan og skal rettes både af OB og Andreas Alm er at han for længst skulle have banket på BW dør og bedt om at få spillere ind der kan spille centralt i banen og gjort opmærksom på at den nuværende trup ikke er god nok, til det, man gerne vil.

                      Når det man vil er at kigge på Ajax, hvilket er klogt når man gerne vil lave et konkurrencedygtigt hold der er gode til at talentudvikle og jeg tror også at man følger de unge spilleres udvikling ved at bruge Ajax Tips-model. Det fodbold de spillede i 2019 var både fremadrettet, aggressivt og underholdende https://youtu.be/YltPjSiRjgM og de slog mange hold der var bedre end dem på papiret, og ofte nævnt som simpel fodbold fordi det er så direkte, så er der altså grænser for hvor simpelt det er, de spillere de spillede med er meget dygtige pasningsspillere og det er en af grundene til at de kunne få det til at fungere: https://youtu.be/6WiCtSgfVnU

                      Der har man lavet en fejl og troet at den slags fodbold er mere simpelt end det egentligt er og det kan især ses på vores midtbane. I den sæson spillede Ajax med Lasse Schöne og Frenkie De Jong på de to 6'er positioner.

                      Så min hovedanke den går på at man i sin strategi har undervurderet vor krævende det system man gerne vil spille er og dermed ikke formået at få skabt en trup der kan spille sådan der, hvilket er ærgerligt fordi det er rigtigt at det er fed fodbold.
                      ​​​​​



                      ​​​​​

                      Comment


                        Oprindeligt indsendt af OdenseKK Se indlæg

                        hvis du kigger på proff.dk kan du se at OBs egenkapital er blevet tilført 160 millioner ca, så mon ikke han er klar til at invistere i OB, nok et nyt stadion
                        Tjo, men ikke nødvendig hvis vi rykker ud. Bedre med en til hver kæde.

                        Comment


                          OB rykker ned, hvilket også ser ud til at være eneste scenarie der kan pille arrogancen ud af spillere og trænere. Hvor er den ydmyge tilgang, og den realistiske sans. Tror først man finder den efter en nedrykning.

                          Comment


                            Viborg napper SIF....
                            Så består top-6 alene af hold vi burde kunne måle os med og skulle kæmpe med.

                            Der skal sgu godt nok point på kontoen i aften!!!
                            Til-afgange under Alm: 96 - still counting

                            Comment


                              AaB prøver virkelig at overhale OB i elendighed. De er pivringe. Forhåbentligt vinder FCN den kamp.

                              Comment


                                Oprindeligt indsendt af OdenseKK Se indlæg

                                hvis du kigger på proff.dk kan du se at OBs egenkapital er blevet tilført 160 millioner ca, så mon ikke han er klar til at invistere i OB, nok et nyt stadion
                                Kan man se hvornår det er sket?
                                We are what we repeatedly do. Excellence, therefore, is not an act, but a habit.

                                Comment

                                Working...
                                X