Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Sæsonen 2022/2023

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    Oprindeligt indsendt af Striwetforlivet! Se indlæg

    Jeg er uenig. At pege på Alm som skurk i det der, holder i min verden ikke, jeg ved godt at der er flere der gør det. Han er hentet ind for at spille den spillestil han spiller og med en forståelse af at cheftræneren ikke skal blande sig i, hvilke spillere der bliver hentet ind. Manden gør det han er hentet ind til, at truppen ikke er bedre end den er, er ikke Alms ansvar.

    Det er heller ikke længe siden vi stod i en pokalfinale.

    Problemet er mere internt i OB hvor man gerne vil sadle om og har lagt en strategi som man vil følge og det er alt sammen meget fint, men så finder man også ud af at, de tanker man har gjort sig måske ikke er helt så simple i virkeligheden og man er ikke for alvor begyndt at kunne høste af de ressourcer man har investeret i sit akademi.

    Og så står man med en førsteholdstrup hvor der mangler en centralstamme af spillere der kan spille det system man gerne vil. Jeg ville gerne have at man hentede en ordentlig midtbanespiller ind, men sandheden er også at jeg godt ved at det kommer ikke til at gøre det her hold rigtigt konkurrencedygtigt. Der mangler alt for meget kvalitet, så i min verden er det optimale at gøre at opbygge en stamme af spillere og få ryddet ud i truppen.få implementeret den spillestil man gerne vil og så være konsistent i det man foretager sig, så må man tage den nedrykning, set over de sidste 10 år, er det fuldt fortjent at man må en tur i første division.
    Alm er selvfølgelig meget medskyldig, det er ikke udelukkende den ringe, og horribelt sammensatte trup som er skyldige. Der har været mange mærkelige ind/udskiftninger. Det er ikke tilfældigt at Alm kun har 0,8 i point i snit for 26 grundspils kampe.


    Jeg er ikke der hvor jeg tror på nedrykning endnu, men det har jeg heller ikke gjort i nogle af de foregående sæsoner. Men der skal point på kontoen når vi møder Horsens og Viborg hjemme, og når vi skal til lyngby. Derudover skal vi håbe SIF har hovedet for meget i Europa så vi kan stjæle et enkelt point deroppe.
    Jeg gættede på at Alm ville være fortid efter 11 kampe i denne sæson, det er stadig et gæt jeg står ved, men det er ikke ensbetydende med ,at jeg tror det ændrer det helt store.
    817 ⚪️
    Y.N.W.A ❤️

    Comment


      Oprindeligt indsendt af AKB77 Se indlæg
      Off topic. Allan Gaarde’s firma hjælper FCM med at finde deres nye træner. Hvilken hylde mon de skal afsøge, måtte for min skyld gerne kigge nærmere på Fyn og OB
      Er de ikke ved at hente assistenttræneren fra Celtic ? (forstår ikke helt det valg, hvis de vil i Top50)

      Comment


        Oprindeligt indsendt af AKB77 Se indlæg
        Off topic. Allan Gaarde’s firma hjælper FCM med at finde deres nye træner. Hvilken hylde mon de skal afsøge, måtte for min skyld gerne kigge nærmere på Fyn og OB
        Det kommer aldrig til at ske, men det er vel også ment som en joke.
        Alm har været en fiasko i begge sine ophold i suppen, han står ikke i kø til jobbet i FCM, eller jo ... men så er der 1489 andre trænere der skal sige nej først.
        Tror gerne på at det er nemt, har bare aldrig tjekket det ...

        Jeg er ikke fan.
        Men kan finde på at informere om træning og opdatere på ungdomsfronten ... hvorfor, fordi bold er sjovt og Ådalen er tæt på :).

        Comment


          Oprindeligt indsendt af Striwetforlivet! Se indlæg

          Jeg er uenig. At pege på Alm som skurk i det der, holder i min verden ikke, jeg ved godt at der er flere der gør det. Han er hentet ind for at spille den spillestil han spiller og med en forståelse af at cheftræneren ikke skal blande sig i, hvilke spillere der bliver hentet ind. Manden gør det han er hentet ind til, at truppen ikke er bedre end den er, er ikke Alms ansvar.

          Det er heller ikke længe siden vi stod i en pokalfinale.

          Problemet er mere internt i OB hvor man gerne vil sadle om og har lagt en strategi som man vil følge og det er alt sammen meget fint, men så finder man også ud af at, de tanker man har gjort sig måske ikke er helt så simple i virkeligheden og man er ikke for alvor begyndt at kunne høste af de ressourcer man har investeret i sit akademi.

          Og så står man med en førsteholdstrup hvor der mangler en centralstamme af spillere der kan spille det system man gerne vil. Jeg ville gerne have at man hentede en ordentlig midtbanespiller ind, men sandheden er også at jeg godt ved at det kommer ikke til at gøre det her hold rigtigt konkurrencedygtigt. Der mangler alt for meget kvalitet, så i min verden er det optimale at gøre at opbygge en stamme af spillere og få ryddet ud i truppen.få implementeret den spillestil man gerne vil og så være konsistent i det man foretager sig, så må man tage den nedrykning, set over de sidste 10 år, er det fuldt fortjent at man må en tur i første division.
          Nu ligger ansvaret for vores situation helt sikker ikke alene hos Alm. Men han er del af det. Og som træner har han ikke leveret hidtil. Man kan sikker sige at der mangler kvalitetsspiller i holdet om at spille den fodbold Alm vil. Men så er det også Alms opgave at blande sig i transferpolitikken og kræve hvad han har brug for og hvis det er ikke. muligt at hente de spiller han har brug for så skal han tilpasse spilsystemet. Sidstnævnte skete nu men ikke på Alms alternative men åbenbart pga ordre fra Wesstrøm.
          Derudover hentede vi Alm som træner som kan udvikle unge spiller. Og lige der fejler han hidtil fuldstændig. De kommer med overskud fra akademiet. Kun om at gå i stå i førsteholdet. Breum blev en skygge af sig selv, Robin ofte ikke en gang med i truppen, Max virkede til dels også frustreret pga manglende spilletid selv da han var sksdefri. Og Frø? Fik ja rigeligt spilletid men uden fremskridt. Det taler mest imod Alm i mine øjne. Hvad skal vi med et rigtig stærkt akademi hvis talenterne går i stå under Alm? Det ødelægger ja også strategien i økonomisk hensigt at udvikle spiller om at sælge de dyrt. Og hvis man kigger på hele truppen? Hvem blev egentlig bedre under Alm? Sabbi? Nej. Måske Aron, men der skyldes vel i første linje st lade ham spille på en central position men ikke som kant. Ellers er der spiller som Tverskovs og Jebali som som var allerede god og kunne holde niveauet, men har svært at se hvilke spiller Alm gjorde bedre. Først var der begejstret om den rolige måde han arbejder med truppen under træningen men nu bliver virkelig skuffet og har tabt tiltro.
          "Einstellung ist alles. Talent wird überschätzt. Talent ist Grundvoraussetzung, ohne Talent geht nichts, aber Talent stellt dich nur in die Tür. Charakter, Einstellung und Fleiß bringen dich hindurch"
          - Norbert Elgert -

          Comment


            Oprindeligt indsendt af Magge Se indlæg

            Alm er selvfølgelig meget medskyldig, det er ikke udelukkende den ringe, og horribelt sammensatte trup som er skyldige. Der har været mange mærkelige ind/udskiftninger. Det er ikke tilfældigt at Alm kun har 0,8 i point i snit for 26 grundspils kampe.


            Jeg er ikke der hvor jeg tror på nedrykning endnu, men det har jeg heller ikke gjort i nogle af de foregående sæsoner. Men der skal point på kontoen når vi møder Horsens og Viborg hjemme, og når vi skal til lyngby. Derudover skal vi håbe SIF har hovedet for meget i Europa så vi kan stjæle et enkelt point deroppe.
            Jeg gættede på at Alm ville være fortid efter 11 kampe i denne sæson, det er stadig et gæt jeg står ved, men det er ikke ensbetydende med ,at jeg tror det ændrer det helt store.
            Jeg tror ikke vi tager point mod Silkeborg, de spiller en seriøs omgang fodbold og er kommet rigtig godt i gang.

            ​​​​​Alm kan sagtens ryge, fordi presset kan stige, men det kommer ikke til at ændre noget på den lange bane. Det ændrer ikke ved trup sammensætningen og ved at kvaliteten ganske enkelt ikke er der og det kommer til at stå helt tydeligt når vi bliver ramt af skader.



            Comment


              Oprindeligt indsendt af andlox Se indlæg

              Nu ligger ansvaret for vores situation helt sikker ikke alene hos Alm. Men han er del af det. Og som træner har han ikke leveret hidtil. Man kan sikker sige at der mangler kvalitetsspiller i holdet om at spille den fodbold Alm vil. Men så er det også Alms opgave at blande sig i transferpolitikken og kræve hvad han har brug for og hvis det er ikke. muligt at hente de spiller han har brug for så skal han tilpasse spilsystemet. Sidstnævnte skete nu men ikke på Alms alternative men åbenbart pga ordre fra Wesstrøm.
              Derudover hentede vi Alm som træner som kan udvikle unge spiller. Og lige der fejler han hidtil fuldstændig. De kommer med overskud fra akademiet. Kun om at gå i stå i førsteholdet. Breum blev en skygge af sig selv, Robin ofte ikke en gang med i truppen, Max virkede til dels også frustreret pga manglende spilletid selv da han var sksdefri. Og Frø? Fik ja rigeligt spilletid men uden fremskridt. Det taler mest imod Alm i mine øjne. Hvad skal vi med et rigtig stærkt akademi hvis talenterne går i stå under Alm? Det ødelægger ja også strategien i økonomisk hensigt at udvikle spiller om at sælge de dyrt. Og hvis man kigger på hele truppen? Hvem blev egentlig bedre under Alm? Sabbi? Nej. Måske Aron, men der skyldes vel i første linje st lade ham spille på en central position men ikke som kant. Ellers er der spiller som Tverskovs og Jebali som som var allerede god og kunne holde niveauet, men har svært at se hvilke spiller Alm gjorde bedre. Først var der begejstret om den rolige måde han arbejder med truppen under træningen men nu bliver virkelig skuffet og har tabt tiltro.
              Det er jo let at pege på træneren når det går dårligt og man kan heller ikke fritage Alm for kritik og det skal han heller ikke være, der kan rettes en kritik af hans måde at skifte ud på, det gør jeg selv, men det skal jo igen ses i lyset af at det der sidder på bænken mangler meget.

              I forhold til kritikken af Alm, på transfer politikken så er Alm jo netop hentet ind under forudsætning af at han ikke blander sig i transfer politikken, det er jo en af grundene til at vores trup ser ud som den gør. Vi vil gerne spille det system vi spiller og vi har en politik om at der skal hentes spillere ind der kan spille det system og de skal hentes af klubben som har en klar plan om hvilken type spillere der skal hentes ind til positionerne, det er en klog måde at gøre tingene på, allerhelst vil man dog uddanne dem selv.

              Når man gerne vil implementere spilsystemet så kræver det en solid stamme af spillere der er dygtige nok og forstår spilsystemet som vi kan bygge det op omkring. Det er her vi fejler, det fodbold vi gerne vil spille, kræver fodboldspillere der er gode på bolden og pasningssikre som en i helvede, vores spillestil bærer præg af at vi ikke har stammen til at bære det, det skal se sådan her ud når det gøres rigtigt: https://youtu.be/3yxhAUuOV4s det er en afart af det der man gerne vil, så forsøger man at fusionere det med at man gerne vil spille meget direkte samtidigt og rent fysisk er det nok ikke rigtigt muligt, ihvertfald ikke i 90 minutter. Det er lidt svært at lure for mig det der. En af grundene til at jeg var varm fortaler for Lars Kramer, han kender det der system og har spillet det siden han var 8 år gammel.

              I forhold til talentudviklingen så er jeg meget uenig i den kritik, sammenlignet med Michelsen har Alm givet væsentligt mere spilletid til talenterne.

              Breum er ikke gået i stå, vi har spillet 4 kampe i sæsonen, han skal bare stemple ind. Det samme gælder for Fenger.

              Charly er kommet bragende lyn og torden.

              Man har forsøgt at holde fast i HC som første keeper.

              ​​​​​​Østrøm er jo min øjesten så der er jeg meget enig i at han burde få flere indhop især nu her hvor vi er så udfordret centralt. Det gælder på flere af de defensive positioner, hvor vi ikke har knækket nøden til at få dem ordentligt kørt ind endnu.
              ​​​​​​
              ​​​​​​Frø er jeg lodret uenig i, han har i den grad lagt på i sit spil, men der opstår bare omkring OB hurtigt en historie om en spiller, hvis ikke spilleren har fråde om munden og spiller som var det 1978 i Newcastle, så er han ikke god nok, man så det sidste år med JJ. Det er det absolut mest rædselsfulde kulturelle træk der er omkring OB, jeg kan huske jeg diskuterede Frø med en bruger på det her forum efter den her kamp https://www.eurosport.dk/fodbold/3f-...37/video.shtml han mente ikke Frø havde spillet en god kamp, det var bizart.

              Sabbi har aldrig rigtigt fungeret i OB, han skal spille i en klub som Vejle hvor man mere satser på spillernes individuelle kvaliteter.

              ​​​​​Jeg tror Alm er en god træner til at køre det system ind man gerne vil, problemet er at mange af de spillere man har ikke egner sig til at spille den slags fodbold, fordi tidligere trænere har sat deres præg på truppen, det og så bærer førsteholdstruppen præg af at man har ført ressourcer over i akademiet og der har man stadig ikke fået oparbejdet en stærk nok stamme på førsteholdet til at de kan bære holdet. Hvilket vil sige at man står med en billig førsteholdstrup
              ​​​ og et dyrt akademi og at få ført akademidelen ind på førsteholdstruppen kræver tid, i bund og grund ville det være fint og rykke ned og give dem et år i 1 division, den der trup kommer ikke til
              At vinde superligaen alligevel.
              ​​​​​​
              Last edited by Striwetforlivet!; 10-08-2022, 13:59.

              Comment


                Oprindeligt indsendt af Striwetforlivet! Se indlæg

                Jeg er uenig. At pege på Alm som skurk i det der, holder i min verden ikke, jeg ved godt at der er flere der gør det. Han er hentet ind for at spille den spillestil han spiller og med en forståelse af at cheftræneren ikke skal blande sig i, hvilke spillere der bliver hentet ind. Manden gør det han er hentet ind til, at truppen ikke er bedre end den er, er ikke Alms ansvar.

                Det er heller ikke længe siden vi stod i en pokalfinale.

                Problemet er mere internt i OB hvor man gerne vil sadle om og har lagt en strategi som man vil følge og det er alt sammen meget fint, men så finder man også ud af at, de tanker man har gjort sig måske ikke er helt så simple i virkeligheden og man er ikke for alvor begyndt at kunne høste af de ressourcer man har investeret i sit akademi.

                Og så står man med en førsteholdstrup hvor der mangler en centralstamme af spillere der kan spille det system man gerne vil. Jeg ville gerne have at man hentede en ordentlig midtbanespiller ind, men sandheden er også at jeg godt ved at det kommer ikke til at gøre det her hold rigtigt konkurrencedygtigt. Der mangler alt for meget kvalitet, så i min verden er det optimale at gøre at opbygge en stamme af spillere og få ryddet ud i truppen.få implementeret den spillestil man gerne vil og så være konsistent i det man foretager sig, så må man tage den nedrykning, set over de sidste 10 år, er det fuldt fortjent at man må en tur i første division.
                Jeg er enig med dig i at Alm ikke er den eneste skurk i det her og det synes jeg heller ikke jeg gør, men jeg vil stadig mene han er medskyldig. Hans 1-4-2-3-1 formation med to 6’ere med en trup der ikke har to 6’er har fra dag ét tydeligvis ikke fungeret. Man kan spille 4-3-3 på mange måder afhængigt af hvilke spillere man har til rådighed og Alms måde har bare ikke rykket os i positiv retning. Hans filosofi med at han ikke blander sig i hvilke spilllere der skal hentes ind er en smuk tanke, men det øger jo bare rsiskoen for at de spillere vi henter (Kante, Mucolli, Grubbe) åbenbart ikke er noget Alm kan bruge før skadessituationen er endnu mere håbløs. At en spiller som Østrøm slet ikke får nogen spilminutter/ indhop før han pludselig bliver smidt i startopstillingen virker ikke særlig gennemtænkt. Når modstanderne skifter taktik i løbet af kampene virker Alms modsvar ofte hæmmende for os. Men nej det primære problem for os er vores trupsammensætning og det ansvar har Alm rigtigt nok 100% fraskrevet sig. Om det så er smart i vores nuværende situation er jeg absolut ikke sikker på.
                Last edited by OleKBH; 10-08-2022, 17:20.

                Comment


                  Man kan sgu ikke engang syntes det er fedt BIF er i forlænget, det gik ik for godt sidst.
                  817 ⚪️
                  Y.N.W.A ❤️

                  Comment


                    Av FCM kollaps er skidt for Os.

                    Comment


                      Jeg gentager: Horsens er for sindsyge - kunne OB nogensinde lave et sådant comeback? Nope....

                      EDIT: Jeg elsker den ydmyghed, som jo bare er ekstremt vigtig, når man kæmper med det: Og fed melding af Horsens-angriber efter kampen: "Det er den vildeste kamp jeg har været med i. Vi er bagud 3-0 og burde nok have vundet.
                      Last edited by claudes1; 12-08-2022, 20:02.

                      Comment


                        Oprindeligt indsendt af tOrnBjerg Se indlæg
                        Av FCM kollaps er skidt for Os.
                        jeg morer mig nu over det

                        og så tænker jeg lige - hvor dårlige er OB egenlig? Hvordan kunne vi tabe SÅ stort til så dårligt et fcm hold?

                        Comment


                          HahaHaHaHa, HaHaHaHaHerning!
                          "Einstellung ist alles. Talent wird überschätzt. Talent ist Grundvoraussetzung, ohne Talent geht nichts, aber Talent stellt dich nur in die Tür. Charakter, Einstellung und Fleiß bringen dich hindurch"
                          - Norbert Elgert -

                          Comment


                            Oprindeligt indsendt af tOrnBjerg Se indlæg
                            Av FCM kollaps er skidt for Os.
                            Hader Horsens, og har aldrig brudt mig om noget, eller nogen derfra. Men det der det er sgu vanvittigt fedt.

                            Må resten af deres sæson blive ad helvede til, indtil de møder Herning igen
                            817 ⚪️
                            Y.N.W.A ❤️

                            Comment


                              Oprindeligt indsendt af andlox Se indlæg
                              HahaHaHaHa, HaHaHaHaHerning!
                              Det er sgu det fedeste, næst efter at vinde selv.
                              817 ⚪️
                              Y.N.W.A ❤️

                              Comment


                                Oprindeligt indsendt af claudes1 Se indlæg
                                Jeg gentager: Horsens er for sindsyge - kunne OB nogensinde lave et sådant comeback? Nope....

                                EDIT: Jeg elsker den ydmyghed, som jo bare er ekstremt vigtig, når man kæmper med det: Og fed melding af Horsens-angriber efter kampen: "Det er den vildeste kamp jeg har været med i. Vi er bagud 3-0 og burde nok have vundet.
                                han er forsvarsspiller der blev smidt frem...og det er sådan det skal gøres - men de havde jo også nogle folk der kunne smide bolden ind i feltet. Klart det hjælper at FCM kun er 9 mand til sidst

                                Comment

                                Working...
                                X