Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Pokalfinale 2022

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    Oprindeligt indsendt af Oraklet Se indlæg
    Kære OB spillere,trænere og ledere og ikke mindst fans.

    Tusind tak for en fantastisk pokalfinale igår.
    Hvor var det bittert og ærgerligt,at pokalen ikke kom hjem til O`ense.
    Fansene skabte en mega fed stemning og vandt klart den duel mod FCM.
    På banen så man et tændt og fokuseret hold, der arbejdede sammen og løb for hinanden. Den tænding og det fokus, er jo lige netop det, der skal til for at være et top 6 hold igen og igen.
    Det kan ikke nytte, at alt for mange kampe ender uafgjort eller med et nederlag, fordi spillerne ikke var klar eller fokuseret. Det handler om vinderkultur og et trænerteam der også fokusere på det. Der er så bittert og se, at potentialet i holdet kun forløses ind i mellem. Jeg elsker at se Ivansevic knytte næver når han har laver en god aktion, det vil jeg gerne se mere af, istedet for opgivende attituder.
    Selvfølgelig kan det være et udtryk for spillernes manglende kvalitet, men jeg tænker også at det i høj grad handler om kulturen -træningsmiljøet.
    OB har et godt og velfunderet akademi for unge spillere,der både på U 19, U 17 og U 15 er med i toppen, hvilket tegner godt for fremtiden.
    Jeg tror og håber der blæser nye vinde i Ådalen.
    Vi skal have gang i balancen med at sælge spillere til god pris, få nyt blod ind og give egne talenter chancen. Vi mangler et kanonsalg med gode penge til klubben. Jebali er oplagt at få solgt nu, hvor han er på toppen, der skal selvfølgelig en ny ind med samme kvaliteter. Vi skal væk fra at give spillere væk, som Falk og Grytebust.
    Jeg tror på næste sæson bliver bedre end i år, det skal blive bedre.
    Byen er klar, fansene er klar, fremtiden er klar, er OB klar?

    Tusind tak for igår, mere af det. ⚽️
    Du rammer 100% rigtigt med dette indlæg. Jeg ville gerne have skrevet det samme, nu gjorde du det. Stor tak for det !

    Comment


      Oprindeligt indsendt af ChrisOB Se indlæg

      Du ved sådan set ikke, om det er blevet bestemt eller de er blevet spurgt om de ville/kunne/turde? Jeg undrer mig mest over at Larsen var sidst.

      MvH ChrisOB
      Hvis man ikke forud for en finale udpeger og træner straffespark skriger det til himlen.
      817 ⚪️
      Y.N.W.A ❤️

      Comment


        Oprindeligt indsendt af Magge Se indlæg

        Hvis man ikke forud for en finale udpeger og træner straffespark skriger det til himlen.
        En i SFÅ påtaler at Larsen tit træner straffe så han er måske ikke så underlig igen men Okusun undrer. Han har så selv sagt at han meldte sig så omvendt må der være nogen der ikke gjorde …
        "Fejlen ved verden er, at de dumme er så skråsikre på alting, og de begavede så fulde af tvivl."

        "Der findes ingen kendsgerninger, kun fortolkninger."

        Venter man for længe, får man ingenting ...

        Comment


          Oprindeligt indsendt af Plum Se indlæg

          En i SFÅ påtaler at Larsen tit træner straffe så han er måske ikke så underlig igen men Okusun undrer. Han har så selv sagt at han meldte sig så omvendt må der være nogen der ikke gjorde …
          .. og det taler lige ind i Andlox' udlægning af at det drejer sig om hvem der påtager sig ansvaret, og dermed fremstår som ledere i truppen.

          Believe OB

          ½ sæsoner der bare skal overstås findes ikke

          Ligegyldige kampe eksisterer ikke

          Comment


            Oprindeligt indsendt af Plum Se indlæg

            En i SFÅ påtaler at Larsen tit træner straffe så han er måske ikke så underlig igen men Okusun undrer. Han har så selv sagt at han meldte sig så omvendt må der være nogen der ikke gjorde …
            Ja hørte lige SFÅ , han sagde også at til træning sparkede han dem ind med fuld smadder og strakt vrist. Det skulle han have holdt sig til.

            Jeg vil aldrig acceptere et nederlag til Herning, og når det sker fordi man vælger nogle skytter, som er så ringe til at sparke så udløser det bare et møgfald herfra.
            Havde deres keeper disket op med et par klasse redninger, så havde det været til at bære.
            i
            817 ⚪️
            Y.N.W.A ❤️

            Comment


              Oprindeligt indsendt af manner Se indlæg
              .. og det taler lige ind i Andlox' udlægning af at det drejer sig om hvem der påtager sig ansvaret, og dermed fremstår som ledere i truppen.
              Det er fint at tage ansvar, det hjælper bare knap så meget når man ikke har evnerne.
              Poul Hansen tog også ansvar i OB engang ;-)
              817 ⚪️
              Y.N.W.A ❤️

              Comment


                Oprindeligt indsendt af Magge Se indlæg

                Det er fint at tage ansvar, det hjælper bare knap så meget når man ikke har evnerne.
                Poul Hansen tog også ansvar i OB engang ;-)
                Det har KL og Okosun også er jeg sikker på. Det ville have været meget værre hvis det var Breum eller HC i mangel af at andre ikke ville påtage sig opgaven.

                Believe OB

                ½ sæsoner der bare skal overstås findes ikke

                Ligegyldige kampe eksisterer ikke

                Comment


                  Oprindeligt indsendt af Magge Se indlæg

                  Hvis man ikke forud for en finale udpeger og træner straffespark skriger det til himlen.
                  Du ved ikke hvilken ledelsesstil Alm opererer under. Jeg vil sige det sådan, at en træner altid skal operere ud fra at vinde en kamp over 90 minutter. Det betyder også at tage spillere ud, som potentielt ville komme til at sparke. Jeg tror Svendsen, Tverskov og Sabbi havde stået højere på listen end Okosun og Kasper Larsen. Men de var jo skiftet ud. Så du kan ikke udelukke, at nogle af dem, der sparkede de blev spurgt om de var klar på det. Ligesom du heller ikke kan udelukke at Kasper Larsen rent faktisk har smadret dem ind til træning.

                  Jeg tror også din (og min) bias imod Okosun og Kasper Larsen har noget at skulle sige. Hell i sekunderne efter nederlaget forbandede jeg også det langt væk at lige de to skulle sparke. Fordi min mening om deres meritter ikke ligefrem skriger af at HER har vi kongerne af disciplinen.

                  I stedet vil jeg fokusere på hvor store cojones det kræver at sparke et spark i det vigtigste moment i en klubs historie i over et årti. Og ikke bebrejde nogen at det så kiksede. For du ved reelt ikke om Alm har fået et "nej, jeg har ikke nerverne i dag, chef" fra andre end Kasper Larsen og Okosun.

                  Så for mig er det faktisk sværere at acceptere at vi ikke vandt den kamp i den ordinære, fordi vi i det store hele var klart det bedste hold på banen i størstedelen af dén. End at vi tabte på straffe, hvor to spillere, der nok ikke havde været på min egen liste over spillere, der skulle sparke, brændte.

                  Det er helt ufatteligt bittert. Men jeg hverken kan eller vil bebrejde hverken Alm, Okosun eller Kasper Larsen for at vi tabte den konk. Jeg vil i stedet ærgre mig som ind i helvede at Sabbi ikke scorede mindst 2 mål og at Breum eller Bashkim ikke huggede deres chancer ind.

                  MvH ChrisOB
                  1 nederlag de sidste 14 kampe. (8-5-1 - målscore: 23-9) 0 i de sidste 9 (6-3-0 - målscore: 16-6). 0 kampe siden sidst vi vandt en kamp efter været kommet bagud 0-1. Casper Nielsen - gør hvad han vil.

                  Comment


                    Oprindeligt indsendt af manner Se indlæg
                    Det har KL og Okosun også er jeg sikker på. Det ville have været meget værre hvis det var Breum eller HC i mangel af at andre ikke ville påtage sig opgaven.
                    Jeg har generelt rigtig meget lettere ved at acceptere når vores unge fejler, derfor finder du heller ingen steder hvor jeg sviner HC for sine fejl i taberslutspillet.
                    Derfor ville det for mit vedkommende være okay hvis Breum og Fenger havde brændt, det ville have udløst en sympati for knægtene. Det er så fen forskel der er ved at skulle forestille at være rutineret og en bærende spiller med ansvar og en ung spiller i starten af sin karrierer.

                    Igen så er et nederlag til Herning bare ekstra smertefuldt.
                    Jeg er frygtelig ringe til at tabe, ikke at jeg smider rundt med tingene, skaber og vil slås, men jeg bliver bare så helvedes bitter, især hvis det enten skyldes snyd eller sjusk.
                    817 ⚪️
                    Y.N.W.A ❤️

                    Comment


                      Oprindeligt indsendt af Magge Se indlæg

                      Jeg har generelt rigtig meget lettere ved at acceptere når vores unge fejler, derfor finder du heller ingen steder hvor jeg sviner HC for sine fejl i taberslutspillet.
                      Derfor ville det for mit vedkommende være okay hvis Breum og Fenger havde brændt, det ville have udløst en sympati for knægtene. Det er så fen forskel der er ved at skulle forestille at være rutineret og en bærende spiller med ansvar og en ung spiller i starten af sin karrierer.

                      Igen så er et nederlag til Herning bare ekstra smertefuldt.
                      Jeg er frygtelig ringe til at tabe, ikke at jeg smider rundt med tingene, skaber og vil slås, men jeg bliver bare så helvedes bitter, især hvis det enten skyldes snyd eller sjusk.
                      Nu er jeg selv træner, og pt. Igang med den nye pokalsæson. Har lige været i to gange straffekon. Det er bare ikke alle der har lyst til at sparke. Selvom man kun spiller serie 2. Selv dem man mente skulle sparke, fordi man syntes de har bedst teknik, og sparketeknik.
                      For mig er det hul i hovedet, at lade Breum eller Fengers karriere starte med, at have den nedtur på sine skuldre, at have brændt. Det kan KL og Okosun bedre bære.
                      Da dk røg ud til Kroatien i 18, var det Eriksen, Schøne og Jørgensen der brændte. Tre spillere jeg 10 ud af 10 ville sætte til at sparke. Man kan bare ikke forberede eller bebrejde nogen i den situation.

                      Comment


                        Oprindeligt indsendt af claudes1 Se indlæg
                        Der hænger BIF stickers i hele Dalum indtil jeg piller dem ned år efter år. Så det er klasse med stickers overalt på Sydsiden!
                        ikke det jeg snakker om. Jeg gør det samme i Kolding, og sætter OB stickers op over alt i verden.
                        Jeg snakker om, når man låner et holds fan tribune, fordi en finale spilles på deres stadion.

                        Comment


                          Oprindeligt indsendt af ForzaLazio Se indlæg

                          Nu er jeg selv træner, og pt. Igang med den nye pokalsæson. Har lige været i to gange straffekon. Det er bare ikke alle der har lyst til at sparke. Selvom man kun spiller serie 2. Selv dem man mente skulle sparke, fordi man syntes de har bedst teknik, og sparketeknik.
                          For mig er det hul i hovedet, at lade Breum eller Fengers karriere starte med, at have den nedtur på sine skuldre, at have brændt. Det kan KL og Okosun bedre bære.
                          Da dk røg ud til Kroatien i 18, var det Eriksen, Schøne og Jørgensen der brændte. Tre spillere jeg 10 ud af 10 ville sætte til at sparke. Man kan bare ikke forberede eller bebrejde nogen i den situation.
                          Jeg er enig .. dine ord er mine ord her

                          Believe OB

                          ½ sæsoner der bare skal overstås findes ikke

                          Ligegyldige kampe eksisterer ikke

                          Comment


                            Oprindeligt indsendt af ForzaLazio Se indlæg

                            Nu er jeg selv træner, og pt. Igang med den nye pokalsæson. Har lige været i to gange straffekon. Det er bare ikke alle der har lyst til at sparke. Selvom man kun spiller serie 2. Selv dem man mente skulle sparke, fordi man syntes de har bedst teknik, og sparketeknik.
                            For mig er det hul i hovedet, at lade Breum eller Fengers karriere starte med, at have den nedtur på sine skuldre, at have brændt. Det kan KL og Okosun bedre bære.
                            Da dk røg ud til Kroatien i 18, var det Eriksen, Schøne og Jørgensen der brændte. Tre spillere jeg 10 ud af 10 ville sætte til at sparke. Man kan bare ikke forberede eller bebrejde nogen i den situation.
                            Omvendt - hvilket boost det ville give Fenger og/eller Breum at netop score i sådanne situationer... Man skal jo begynde på ét eller andet tidspunkt. Og jeg tror på, at man sagtens kan komme styrket ud af den slags nedture. Evnen til at rejse sig fra nedture er jo en katalysator for om man har psyken til at drive det langt som professionel fodboldspiller. Breum havde chancen for at afgøre det hele 2 minutter før tid; tror du at den afbrænder ender med at vælte korthuset for den unge mand? Jeg tror det ikke. Hvad jeg kan forstå og hører, så er der netop et rigtigt godt hoved skruet på knægten; så jeg synes faktisk ikke, at det havde været så meget hul i hovedet at ha ladet ham sparke. Om han så helst selv ville være fri, det er en anden sag.

                            MvH ChrisOB
                            1 nederlag de sidste 14 kampe. (8-5-1 - målscore: 23-9) 0 i de sidste 9 (6-3-0 - målscore: 16-6). 0 kampe siden sidst vi vandt en kamp efter været kommet bagud 0-1. Casper Nielsen - gør hvad han vil.

                            Comment


                              Oprindeligt indsendt af Magge Se indlæg

                              Ja hørte lige SFÅ , han sagde også at til træning sparkede han dem ind med fuld smadder og strakt vrist. Det skulle han have holdt sig til.

                              Jeg vil aldrig acceptere et nederlag til Herning, og når det sker fordi man vælger nogle skytter, som er så ringe til at sparke så udløser det bare et møgfald herfra.
                              Havde deres keeper disket op med et par klasse redninger, så havde det været til at bære.
                              i
                              Jeg har også svært ved at acceptere at Sabbi, ifølge FS, ikke spillede med de rigtige knopper på støvlerne. Pga den våde bane ville længere knopper være mere egnede.
                              Men igen lige med Sabbi er det måske usikkert om det havde hjulpet ved målchancerne, han havde nok ramt bolden med knæet eller hælen.

                              Synes for iøvrigt at Sabbi spillede en af sine bedre kampe

                              Comment


                                Sabbi var en stor trussel, men som OB-fan sidder man også med følelsen af, at han kan få 10 chancer uden at score.

                                Han har dage, hvor intet lykkes, og så har han dage, hvor noget lykkes. Gør man det hele op, så er der ikke nok slutprodukt. Kommer der et tilbud, så synes jeg, det er tid til at sige farvel. Ellers er han en ok spiller til rotationen på de forreste pladser, men jeg forventer, han får mindre spilletid end i indeværende sæson.

                                Comment

                                Working...
                                X