Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Transfervindue sommer 2022

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    Men der er så nok heller ikke store chancer for at hverken DN eller BH gider at være træner i OB, som på alle leder og kanter består af katastrofer

    Comment


      Oprindeligt indsendt af Fyn er fin Se indlæg

      David Nielsen fik da bronze og en 4. plads inden sidste års blamage.
      Det virker ærligt talt som en noget højere taktisk kunnen end den AA og forgængere har udvist.
      Forgængeren vandt sølv med Haderslev - så det kan man bare ikke sige. Det handler også af assistenter, dødbold træner, fysisk træner osv.
      Hvis der er noget OB er dårlig til så er det dødbolde. Vi mangle nogle der kan serve ordentligt.

      I bund og grund ved vi jo ikke hvor faglige BO og David er, men rygterne taler dem bestemt ikke op.

      Comment


        Oprindeligt indsendt af Orskov Se indlæg

        Det er helt klart, at han kan en masse ting, og det er useriøst at afskrive hans overordnet set ganske flotte resultater.
        Min største anke er, at han ikke rigtigt har vist nogle steder, at han gør en klub bedre på sigt. Han har haft rigtigt flotte resultater i både Brønshøj og Horsens, men når han ikke var der længere, gik det ned ad bakke - fordi så meget var bundet op på hans personlighed og energi snarere end et taktisk koncept eller en rød tråd mellem klubbernes ungdomsafdelinger og førsteholdstruppen. Det er så ikke fordi det går så pokkers meget bedre med de dele i vores nuværende setup - omend jeg egentlig synes Alm overordnet set gør det fint ift. at bruge egne talenter - men hvis det er det, der er målet, er BH næppe den ideelle afløser for Alm, når/hvis det kommer dertil.
        Jeg synes det er en interessant diskussion du åbner for. Er Bo en træner der bygger en sund og varig kultur op som giver et godt grundlag for en træner til at overtage, eller er kulturen så meget bundet op på hans person, at det skaber et kæmpe tomrum når han er væk?

        Jeg har da tidligere haft en tro på, at han var det første, især fordi at han med to klubber viste, at han resultatmæssigt kunne flytte dem så markant og på trods af store benspænd, men du har da ret i, at der også er tegn på, at det måske ikke er det han gør. Og er der en ting der er helt sikkert, så er det at vi IKKE skal have en træner, hvor dem fremtidige succes er bundet op på hans person.

        Det store argument for Bo er jo, at han har bevist, at han under næsten umulige forhold har kunne sætte noget sammen der var bundsolidt og med en meget stærk fremtoning. Og noget tyder jo lidt på, at det er en type der kan fungere i en klub med mange benspænd, som vi har brug for. Men det er klart, at ideen med at tage en træner som ham er, at han kan skabe et meget stærkt fundament og en sund kultur der gør, at man kan rekruttere en træner som har nogle større visioner og kan sætte dem søen på ryggen af det fundament.

        Det tror jeg er den helt store udfordring for Alm, og hvorfor jeg overhovedet heller ikke tror, at Hjortebjerg er en god løsning på den korte bane. Det er trænere med klare visioner for de ting de gerne vil, og som ikke kan vente på den langsomme opbygning, hvor man må gå på kompromis med det man gerne vil, før man er nået til et sted, hvor klubben og holdet er klar til det. Det er tydeligt, at Alm har vidst hvad han ville fra dag 1, men det er også tydeligt, at vi ikke har været klar til det. Og nu er vi så kommet i den kedelige situation at fordi, at vi ikke har været klar til det og resultaterne er blevet derefter, så har han været nødt til at gå tilbage og prøve at bygge fundament, og det synes jeg bare er sjældent, at man ser en træner få succes, efter at han er begyndt at gå væk fra det han egentlig gerne vil.

        Det er jo det der er hele forskellen på Kent Nielsen i OB og Kent Nielsen i Silkeborg. I OB overtog Kent Nielsen et svagt fundament og en klub som ikke var gearet til det han gerne ville og står for. Så man var nødt til at lave nogle store ændringer, og hvis man ikke rammer knivskarp på de ændringer, så går det som regel galt. I Silkeborg overtog Kent Nielsen en klub der var perfekt gearet til ham. En spillertrup der langt henad vejen passede til hans stil, et akademi der producerede spillere efter hans hoved, og en klub der er afklarede med, at det er den retning de gerne vil i og har arbejdet imod i mange år. Ingen slingrekurs der. Der er vi bare ikke som klub, desværre.

        Comment


          Oprindeligt indsendt af Sheed Se indlæg

          Jeg synes det er en interessant diskussion du åbner for. Er Bo en træner der bygger en sund og varig kultur op som giver et godt grundlag for en træner til at overtage, eller er kulturen så meget bundet op på hans person, at det skaber et kæmpe tomrum når han er væk?

          Jeg har da tidligere haft en tro på, at han var det første, især fordi at han med to klubber viste, at han resultatmæssigt kunne flytte dem så markant og på trods af store benspænd, men du har da ret i, at der også er tegn på, at det måske ikke er det han gør. Og er der en ting der er helt sikkert, så er det at vi IKKE skal have en træner, hvor dem fremtidige succes er bundet op på hans person.

          Det store argument for Bo er jo, at han har bevist, at han under næsten umulige forhold har kunne sætte noget sammen der var bundsolidt og med en meget stærk fremtoning. Og noget tyder jo lidt på, at det er en type der kan fungere i en klub med mange benspænd, som vi har brug for. Men det er klart, at ideen med at tage en træner som ham er, at han kan skabe et meget stærkt fundament og en sund kultur der gør, at man kan rekruttere en træner som har nogle større visioner og kan sætte dem søen på ryggen af det fundament.

          Det tror jeg er den helt store udfordring for Alm, og hvorfor jeg overhovedet heller ikke tror, at Hjortebjerg er en god løsning på den korte bane. Det er trænere med klare visioner for de ting de gerne vil, og som ikke kan vente på den langsomme opbygning, hvor man må gå på kompromis med det man gerne vil, før man er nået til et sted, hvor klubben og holdet er klar til det. Det er tydeligt, at Alm har vidst hvad han ville fra dag 1, men det er også tydeligt, at vi ikke har været klar til det. Og nu er vi så kommet i den kedelige situation at fordi, at vi ikke har været klar til det og resultaterne er blevet derefter, så har han været nødt til at gå tilbage og prøve at bygge fundament, og det synes jeg bare er sjældent, at man ser en træner få succes, efter at han er begyndt at gå væk fra det han egentlig gerne vil.

          Det er jo det der er hele forskellen på Kent Nielsen i OB og Kent Nielsen i Silkeborg. I OB overtog Kent Nielsen et svagt fundament og en klub som ikke var gearet til det han gerne ville og står for. Så man var nødt til at lave nogle store ændringer, og hvis man ikke rammer knivskarp på de ændringer, så går det som regel galt. I Silkeborg overtog Kent Nielsen en klub der var perfekt gearet til ham. En spillertrup der langt henad vejen passede til hans stil, et akademi der producerede spillere efter hans hoved, og en klub der er afklarede med, at det er den retning de gerne vil i og har arbejdet imod i mange år. Ingen slingrekurs der. Der er vi bare ikke som klub, desværre.
          Jeg er enig i det meste, men synes lidt nemt/hurtigt du drager konklusioner Alm og Hjortebjerg.

          OB har jo fra starten også haft nogle tanker og ønsker til den spillestil, der skulle spilles. Jeg synes det er svært at sige hvor meget af det vi har set i OB, der er Alm og hvad der er klubben/strategi. Der har jeg ikke nok kendskab til hans tid i Sverige.

          Jeg er ikke en af dem, der råber på Hjortebjerg bliver cheftræner nu her, det ved jeg ganske enkelt ikke nok om ham til. Men på hvilket grundlag om dømmer du ham som en, der har for klare og store ambitioner på spilleområdet (til at han kan vente på en langsom omstilling)? Er det udelukkende ud fra, at han kommer fra FCN/Næsby/ungdomsbold, hans udtalelser eller lignende? Jeg tror ikke på man kan drage den slags konklusioner om hvilken type en træner er når han kun har været assistent.

          Comment


            SFÅ magasinet melder at de hører der snart kunne komme en transfer. Muligvis en 6’er

            Comment


              Oprindeligt indsendt af Brogaard99 Se indlæg
              SFÅ magasinet melder at de hører der snart kunne komme en transfer. Muligvis en 6’er
              Jeg er sikker på at de har nogle kilder. Men den er lidt billig her 6 dage før luk når man ved at OB er på markedet.
              Så ja. Der kommer en signing inden for den næste uge
              Last edited by fmprOB; 25-08-2022, 16:07.

              Comment


                https://www.bt.dk/superligaen/bt-afs...rcelona-talent

                Comment


                  Davidsen melder den også på Twitter og skriver det kan blive inden søndag.

                  Comment


                    Ifølge Transfermarkt: Godt med spilletid i polsk midterklub med et mål i ny og næ, cirka hver tiende kamp i snit, og assists lidt oftere.

                    Comment


                      1.200.000 € lyder dyrt...
                      siden 1887

                      Comment


                        Man må bare sige det er den helt rigtige position, fin alder og fint cv. Så må vi se om han kan løfte os og som minimum aflaste Aron og Tverskov som pt. slider med kondien i de sidste 20 min af kampen. Forhåbentlig får vi ham meget snart, så han kan blive et aktiv allerede i weekenden, det er der brug for

                        Comment


                          Oprindeligt indsendt af hankatten Se indlæg

                          Man må bare sige det er den helt rigtige position, fin alder og fint cv. Så må vi se om han kan løfte os og som minimum aflaste Aron og Tverskov som pt. slider med kondien i de sidste 20 min af kampen. Forhåbentlig får vi ham meget snart, så han kan blive et aktiv allerede i weekenden, det er der brug for
                          Ja det passer med position og ser ikke skævt ud med CV. Bider først og fremmest mærke i, at han har spillet fast. Så det er da interessant.

                          Han må gerne være lidt hurtig og aggressiv. Alle vores andre i den centrale akse (især på midtbanen med Tverskov, Aron/Okosun og Jebali) er ret tunge i vendingerne. Det er et af vores mange problemer.

                          Comment


                            Oprindeligt indsendt af Jeppetoje Se indlæg
                            1.200.000 € lyder dyrt...
                            Hvor har du det tal fra? Det tvivler jeg på vi giver, han har kun et år til age af kontrakten.

                            Comment


                              Oprindeligt indsendt af Agbre Se indlæg

                              Ja det passer med position og ser ikke skævt ud med CV. Bider først og fremmest mærke i, at han har spillet fast. Så det er da interessant.

                              Han må gerne være lidt hurtig og aggressiv. Alle vores andre i den centrale akse (især på midtbanen med Tverskov, Aron/Okosun og Jebali) er ret tunge i vendingerne. Det er et af vores mange problemer.
                              Han er jo i hvert fald en forholdsvis lille fyr, så mon ikke han er i den hurtigere ende?

                              Comment


                                Se dét lyder spændende!

                                Comment

                                Working...
                                X