Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Transfervindue sommer 2022

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg

    Jeg er 1000% sikker på at BW bruger rub og stub af hvad han har til rådighed her sidst i vinduet. De har været i gang længe og jeg tænker ikke der går mange dage inden vi ser en forstærkning lande i OB
    Helt enig. De penge skal nok få ben at gå på.

    Comment


      Oprindeligt indsendt af OensBK Se indlæg
      Synes igen Bjørn udviser rettidig omhu. Ikke så meget nølen og venten. Vi skal bare videre.

      Tidligere ville vi utvivlsomt have holdt fast på ham i håbet om at det ville vende lige om lidt. Det ville helt sikkert have endt med, at hans kontrakt løb ud, eller han blev løst fra kontrakt efter denne sæson uden nævneværdig spilletid.

      De må kende hans kvaliteter, og har ikke fundet dem gode nok til at få den nødvendige spilletid.

      Han kommer givetvis til at gøre det godt i Silkeborg, som har et knivskarpt koncept og har for tiden måske dét ekstra mod og overskud til at give ham mere spilletid. Sådan er det bare nogle gange. Vi har fint med spillere på højre back, som træneren tydeligvis stoler mere på.

      Det skulle bare ikke være, og så synes jeg det er det helt rigtige at få lidt mønt for ham nu (og på sigt forhåbentligt) og så i stedet frigive lønkroner og en plads i bussen til spillere vi rent faktisk har mere brug for her og nu.

      Håber for ham, at han slår igennem i Silkeborg, da han virker som en god fyr, og vi kan profitere ved et salg om nogle år.
      Men der er vel heller ikke mange, der ikke mener, at det isoleret set er fint nok at få solgt en marginaliseret spiller for en mindre slat penge og en videresalgsklausul, så på den led har BW jo gjort, hvad han skulle. Jeg tror den anke langt de fleste har er, at han er blevet marginaliseret - og at det i hvert fald udefra set virker noget uforståeligt, at man ikke har givet ham bedre vilkår for at få forløst talentet her.

      Comment


        Oprindeligt indsendt af OensBK Se indlæg

        Men vel netop fordi han er en spiller med fremtidsperspektiver i, er det muligt at finde en købende klub, der vil betale penge for ham. Med tanke på, hvor gode Silkeborg er til at forløse talenter, så kan det vise sig som ret snusfornuftigt, hvis ellers der er en god videresalgsklausul.

        Synes faktisk det er en lidt søgt kritik, når man ser på, hvem vi har skudt afsted denne sommer. Kløve, Larsen, Juel Andersen, Opondo, Ryan, Mandé. Ingen af dem (udover Larsen måske) var i nærheden af at starte for os, og de fleste af dem må have ligget i den gode ende af lønhierarkiet.

        Vi har stadig en stor trup, men når man løber den igennem, synes jeg egentligt at den er skåret okay ind til benet i forhold til "fyldspillere". Måske bare lige på nær angrebet.
        Det er jeg overordnet set enig i - BW har været imponerende god til at komme af med det åbenlyse fyld på tilsyneladende fornuftige vilkår.

        Comment


          Oprindeligt indsendt af OensBK Se indlæg

          Helt enig. De penge skal nok få ben at gå på.
          Jeg håber på den kant meget, at det viser sig, at i begge får ret i dette.

          Fas est et ab hoste doceri.

          Comment


            Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg

            Jeg er 1000% sikker på at BW bruger rub og stub af hvad han har til rådighed her sidst i vinduet. De har været i gang længe og jeg tænker ikke der går mange dage inden vi ser en forstærkning lande i OB
            Så må man sige, at han har været den mest konsekvente og aktive sportsdirektør i OBs historie på 1 vindue "ever"

            Er der nogen der har listen over, hvem der har forladt OB i denne sommer?

            Comment


              Oprindeligt indsendt af OensBK Se indlæg

              Helt enig. De penge skal nok få ben at gå på.
              Ellers ville de ti hvert fald være offensivt af OB at melde sådan her ud i nyheden om Robins transfer: "... siger fodbolddirektør, Björn Wesström, der samtidigt bifalder, at transferen giver et større økonomisk råderum, som nu bedre kan udnyttes i den resterende del af sommerens transfervindue."

              Comment


                Oprindeligt indsendt af Orskov Se indlæg

                Det er jeg overordnet set enig i - BW har været imponerende god til at komme af med det åbenlyse fyld på tilsyneladende fornuftige vilkår.
                Jeg er som udgangspunkt enig, hvis man definere fyld som ikke værende i nærheden af spilletid. Ja, vi har skåret ned.

                Men jeg er også bekymret over at se ældre, løntunge spillere i top 11, som blot skal ride deres kontrakt ud for lidt lønkroner. Helt ærligt, hvor mange mål skal Jørgen koste før han ryger ud af start 11? Kunne de yngre og mindre løntunge ikke gøre det lige så godt som Sander?

                Det er måske her vi ser en opdeling, hvor AA selvfølgelig vælger at spille ham - og derved mindsker chancerne/risikoen for et salg. Derved kunne min kritik af BW være fejlplaceret, givet.

                Fas est et ab hoste doceri.

                Comment


                  Oprindeligt indsendt af Orskov Se indlæg

                  Ellers ville de ti hvert fald være offensivt af OB at melde sådan her ud i nyheden om Robins transfer: "... siger fodbolddirektør, Björn Wesström, der samtidigt bifalder, at transferen giver et større økonomisk råderum, som nu bedre kan udnyttes i den resterende del af sommerens transfervindue."
                  Også fedt, at han siger det / at de skriver det. Det er en fed offensiv udmelding - sådan lidt FCM/FCK-agtigt. Han sætter røven i klaskehøjde. Det viser at han tror på egne evner og ikke er bange for at flashe dem. Janteloven vil nok forsøge at pille ham ned - det ville være klassisk ;o) Men jeg synes, at det er fedt med den vinder-attitude. Det kan forhåbentligt smitte af på resten af organisationen.

                  Comment


                    Oprindeligt indsendt af claudes1 Se indlæg

                    Også fedt, at han siger det / at de skriver det. Det er en fed offensiv udmelding - sådan lidt FCM/FCK-agtigt. Han sætter røven i klaskehøjde. Det viser at han tror på egne evner og ikke er bange for at flashe dem. Janteloven vil nok forsøge at pille ham ned - det ville være klassisk ;o) Men jeg synes, at det er fedt med den vinder-attitude. Det kan forhåbentligt smitte af på resten af organisationen.
                    Især med så relativt kort tid tilbage. Spændende.
                    Fas est et ab hoste doceri.

                    Comment


                      Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg

                      Syntes det er en ok handel. Lige i underkanten af hvad jeg havde håbet. Men ok og bliver garanteret til flere penge hen ad vejen
                      Enig. Det lyder selvfølgelig ikke af meget, men omvendt er han så overhovedet heller ikke slået igennem og den slags spillere plejer at ryge til de lavere divisioner når deres kontrakter udløber. Ham her får vi pludselig over en million for plus muligheder for endnu mere. Det er selvfølgelig langt fra det de store klubber lykkedes, men det er en start, men nu skal der også handles. Vi er skrøbelige på midtbanen og i forsvaret, så handlen skal kunne aktivere noget den anden vej meget straks.

                      Comment


                        Spændende at 1,5 million giver et "stort økonomisk råderum" i resten af transfervinduet. Man kan sgu da ikke få noget for 1,5 million, der tilnærmelsesvis smager af kvalitet. Eller, det er i hvert fald min antagelse.

                        Comment


                          Oprindeligt indsendt af Mhjortebjerg Se indlæg

                          Jeg er som udgangspunkt enig, hvis man definere fyld som ikke værende i nærheden af spilletid. Ja, vi har skåret ned.

                          Men jeg er også bekymret over at se ældre, løntunge spillere i top 11, som blot skal ride deres kontrakt ud for lidt lønkroner. Helt ærligt, hvor mange mål skal Jørgen koste før han ryger ud af start 11? Kunne de yngre og mindre løntunge ikke gøre det lige så godt som Sander?

                          Det er måske her vi ser en opdeling, hvor AA selvfølgelig vælger at spille ham - og derved mindsker chancerne/risikoen for et salg. Derved kunne min kritik af BW være fejlplaceret, givet.
                          Men der er jo langt færre af de ældre, løntunge spillere nu. Tag bare Kasper Larsen, der jo ikke var langt fra startopstillingen, men blev solgt alligevel fordi han ikke passer ind i projektet på sigt og fordi BW mener at kunne bruge pengene bedre. Skjelvik er jeg bestemt heller ikke fan af, men han er nok svært at komme af med og Alm bruger ham jo hyppigt. Sander er vel næppe i kategorien ældre, løntunge spillere - han er trods alt kun 25, og så har han jo rent faktisk vist fine ting så sent som i foråret, selvom sæsonstarten ganske rigtigt har været noget anonym.

                          Comment


                            Oprindeligt indsendt af mckellberg Se indlæg
                            Spændende at 1,5 million giver et "stort økonomisk råderum" i resten af transfervinduet. Man kan sgu da ikke få noget for 1,5 million, der tilnærmelsesvis smager af kvalitet. Eller, det er i hvert fald min antagelse.
                            Nu bliver der jo også sagt "et større økonomisk råderum", hvad der formentlig betyder at det kommer oveni det råderum, der nu er i forvejen. 1.5 mio. ekstra i lønposen kan imo sagtens være det, der i sidste ende bliver tungen på vægtskålen for en evt. ny profil.

                            Comment


                              Oprindeligt indsendt af Orskov Se indlæg

                              Men der er jo langt færre af de ældre, løntunge spillere nu. Tag bare Kasper Larsen, der jo ikke var langt fra startopstillingen, men blev solgt alligevel fordi han ikke passer ind i projektet på sigt og fordi BW mener at kunne bruge pengene bedre. Skjelvik er jeg bestemt heller ikke fan af, men han er nok svært at komme af med og Alm bruger ham jo hyppigt. Sander er vel næppe i kategorien ældre, løntunge spillere - han er trods alt kun 25, og så har han jo rent faktisk vist fine ting så sent som i foråret, selvom sæsonstarten ganske rigtigt har været noget anonym.
                              I grundspillet eller i nedrykningsspillet....

                              Comment


                                Oprindeligt indsendt af claudes1 Se indlæg
                                I grundspillet eller i nedrykningsspillet....
                                Hvad er din pointe?

                                Comment

                                Working...
                                X