Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Transfervindue sommer 2022

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    Oprindeligt indsendt af Striwetforlivet! Se indlæg

    Du har selvfølgelig ret. Men han startede ude og vi spillede også godt inden han kom ind.
    Ok point taken.

    Comment


      Oprindeligt indsendt af sinus Se indlæg
      https://fyens.dk/artikel/ob-direkt%C...den-i-m%C3%A5l

      Alm er fredet, men man ser hvad mandagens kamp bringer . OB tænker langsigtet. Lover dog nye spillere.
      Hmmmm, spændende. Jeg har dog stærkt på fornemmelsen at det her er så uholdbart, at det kun er et spørgsmål om maks. 2-3 kampe før ledelsen ser sig nødsaget til at trykke på trænerskifte-knappen fordi situationen jo bare bliver mere og mere håbløs jo flere points vi kommer bagefter ifht nedrykningsstregen. Jeg bliver overrasket, hvis vi får mere end 2 points sammenlagt i de kommende 3 kampe mod hhv.: Horsens, Silkeborg og Viborg. Jeg har ingen tiltro til det projekt Alm har gang i og måden spillere som bl.a. Breum og Østrøm totalt visner imellem hænderne på ham er forfærdelig at være vidne til.
      Men spændene hvad det så er for nye spillere BW kan finde til os.

      Comment


        Oprindeligt indsendt af OleKBH Se indlæg

        Hmmmm, spændende. Jeg har dog stærkt på fornemmelsen at det her er så uholdbart, at det kun er et spørgsmål om maks. 2-3 kampe før ledelsen ser sig nødsaget til at trykke på trænerskifte-knappen fordi situationen jo bare bliver mere og mere håbløs jo flere points vi kommer bagefter ifht nedrykningsstregen. Jeg bliver overrasket, hvis vi får mere end 2 points sammenlagt i de kommende 3 kampe mod hhv.: Horsens, Silkeborg og Viborg. Jeg har ingen tiltro til det projekt Alm har gang i og måden spillere som bl.a. Breum og Østrøm totalt visner imellem hænderne på ham er forfærdelig at være vidne til.
        Men spændene hvad det så er for nye spillere BW kan finde til os.
        Mon ikke han lejer 2-3 spillere ind hvis muligt..

        Comment


          Oprindeligt indsendt af mhbp Se indlæg

          og her kommer top 6 målsætningen ind og ødelægger det hele.

          Forstår ikke at man ikke kan eller vil se det - parker den målsætning en sæson eller 2 og få lagt fundamentet. Og så gå efter top 6 - og når vi så er etableret der så bør det som minimum hedde top 4 som målsætning.

          Top 6 - er jo totalt uambitiøst. På den lange bane - for i vores nuværende forfatning er det helt håbløst at snakke om mesterskabsspil
          Jeg ved godt, at målsætningen er i vejen; jeg har i meget lang tid argumenteret for, at man netop skal parkere den. For en klub, der kun har opnået én målsætning ud af 11 kan ikke tillade sig at stille en sådan målsætning. Man kan erstatte det med ambitioner; for ambitioner er gode at have; målsætninger er en klods om benet.

          Men alt hvad der bliver skrevet og sagt falder for døve ører. Milliardæren vil ikke ændre stil. Han vil køre klubben som sit legetøj, hvor dem der vil lege med det skal mene det samme som ham, og så bliver de behandlet som ren luft efterfølgende.

          I det klima, som Sheed så perfekt beskriver det, kan man ikke forvente ret meget andet end uro og bitterhed; der forplanter sig hele vejen ned. Personligt har jeg ikke fattet dem, der har givet bare et gram tillid til Thorborgs OB, efter hvad de selv kunne læse i Lars Høghs bog. En traditionsklub, der ikke går op i traditioner mister sin berettigelse, når dens sjæl er overladt til en milliardærs luner. Og endda en milliardær, der ikke anede et hak om fodbold, da han gik ind i en fodboldklub. Og nok stadig heller ikke rigtigt fatter det.

          Det er på tide at alle parkerer deres tillid til at Thorborg og OSE har hvad der skal til for at få OB tilbage til, hvor vi hører hjemme. Og så blive glædeligt overrasket, hvis det rent faktisk lykkes dem at gøre noget rigtigt. Vi havde en gylden mulighed for måske at revitalisere vores klub i pokalfinalen; men i stedet blev vores skrøbelighed udstillet på den mest brutale vis; Fundamentet i OB er ikke stærkt nok.

          Derfor bør man parkere alle målsætninger, der ikke går ud på at bygge op - med den stribede tråd in mente.

          Mere Ivancevic - mindre Sabbi. Mere Thrandarsson, mindre Skjelvik. Breum fremfor Sander. Fenger fremfor Bashkim.

          Og ændre målsætningen til at vinde den næste fodboldkamp og så videre og så se om det kan redde/gøre os bedre.

          Det samme igen og igen vil betyde mere af det samme.

          Stil med spillere, der vil investere. Stil med Breum, Østrøm, Adelgaard, Fenger og Grubbe.

          Ryst den pose og drop den målsætning.

          MvH ChrisOB
          1 nederlag de sidste 14 kampe. (8-5-1 - målscore: 23-9) 0 i de sidste 9 (6-3-0 - målscore: 16-6). 0 kampe siden sidst vi vandt en kamp efter været kommet bagud 0-1. Casper Nielsen - gør hvad han vil.

          Comment


            Oprindeligt indsendt af Striwetforlivet! Se indlæg

            Det er rigtigt at der på nogle positioner er meget svært ved at finde ordentlige spillere. Ikke kun fordi at de største klubber køber alt hvad der er men også fordi klubber i andre ligaer køber mange af de spillere i særdeleshed 9'er og 6'er typer.

            Så kan man gå over til at spille et system med en falsk 9'er som man prøvede i OB. Det kan godt blive en succes, men det kræver så at man har gode kant angribere.

            Det ændrer bare ikke på at man i OB stadigvæk har et problem i forhold til hvad ens kriterier er for at signe en spiller. Det virker meget som om at kriteriet først og fremmest er at de skal være duelstærke og så er der jo ikke noget at sige til at man ikke kan have bolden og spiller uden nogen form for kombinationsspil og så får man svært ved at vinde fodboldkampe. Det gælder også når man sender unge spillere videre, Anders Klynge var aldrig blevet en spiller i OB, hans forcer ligger ikke i duelspillet. Jeg mistænker at det lidt er det der er ved at ske med Robin nu også.

            Vi spillede hele sidste sæson en god kamp uden JJ og det var pokalfinalen, i alle andre kampe spillede vi som en pose nødder når JJ ikke spillede. Alligevel har man ikke set hvor meget JJ betød for vores spil.

            ​​​​​​


            ​​​​​
            Al ære og respekt til JJ, så var det altså et problem, at han betød så meget for vores spil. For med ham vandt vi altså stadig ikke mere end 4 ud af 22 kampe i sidste sæsons grundspil. Så mens vi med ham, måske ikke ville være så dårlige, som vi er nu, så var vi stadig ikke et godt nok og stabilt hold til både vores egne og ambitioner med ham som anfører.

            Hvad jeg ikke fatter er, at man ikke har erstattet ham forlængst. De vidste allerede da sæsonen gik i gang, at han ikke ville forlænge. De har haft 1 år. Det kan godt være, at de har forsøgt, men selv hvis man skyder med spredehagl, så burde man kunne ramme bare én signing, der ville gøre sig ud for en erstatning.

            Det ændrer ikke på at vi, selv med JJ, ikke var et godt nok hold. F.eks ville jeg faktisk hellere have en anden type midtbanespiller. Én der går med i feltet og bliver farlig.

            Den slags typer kan man godt finde, hvis bare man leder. Problemet er bare, at OB ikke leder efter sådanne typer.

            MvH ChrisOB
            1 nederlag de sidste 14 kampe. (8-5-1 - målscore: 23-9) 0 i de sidste 9 (6-3-0 - målscore: 16-6). 0 kampe siden sidst vi vandt en kamp efter været kommet bagud 0-1. Casper Nielsen - gør hvad han vil.

            Comment


              Oprindeligt indsendt af ChrisOB Se indlæg

              Al ære og respekt til JJ, så var det altså et problem, at han betød så meget for vores spil. For med ham vandt vi altså stadig ikke mere end 4 ud af 22 kampe i sidste sæsons grundspil. Så mens vi med ham, måske ikke ville være så dårlige, som vi er nu, så var vi stadig ikke et godt nok og stabilt hold til både vores egne og ambitioner med ham som anfører.

              Hvad jeg ikke fatter er, at man ikke har erstattet ham forlængst. De vidste allerede da sæsonen gik i gang, at han ikke ville forlænge. De har haft 1 år. Det kan godt være, at de har forsøgt, men selv hvis man skyder med spredehagl, så burde man kunne ramme bare én signing, der ville gøre sig ud for en erstatning.

              Det ændrer ikke på at vi, selv med JJ, ikke var et godt nok hold. F.eks ville jeg faktisk hellere have en anden type midtbanespiller. Én der går med i feltet og bliver farlig.

              Den slags typer kan man godt finde, hvis bare man leder. Problemet er bare, at OB ikke leder efter sådanne typer.

              MvH ChrisOB
              Problemet er vel ikke at JJ er god til fodbold? Problemet er at der måske mangler et par stykker der også er det.

              Man har jo rykket Tverskov op, hvilket er klogt, som vi så i kampen med min øjesten på midten, så mister vi tempo og evne til at binde spillet sammen når Tverskov ikke ligger der. Men så er vi bare tilbage ved start, vi mangler en til at ligge inde ved siden af Jeppe.

              Gerne en der har fodbold evner nok til at være bold/pasningssikker der kan komme med i feltet. Lidt ligesom JJ i Randers kampen.

              Lasse Vigen eller den type af spiller er oplagt.
              ​​​​​​


              Comment


                Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg

                Mon ikke han lejer 2-3 spillere ind hvis muligt..
                Ja for vi har jo en langsigtet plan

                Comment


                  Oprindeligt indsendt af Striwetforlivet! Se indlæg

                  Problemet er vel ikke at JJ er god til fodbold? Problemet er at der måske mangler et par stykker der også er det.

                  Man har jo rykket Tverskov op, hvilket er klogt, som vi så i kampen med min øjesten på midten, så mister vi tempo og evne til at binde spillet sammen når Tverskov ikke ligger der. Men så er vi bare tilbage ved start, vi mangler en til at ligge inde ved siden af Jeppe.

                  Gerne en der har fodbold evner nok til at være bold/pasningssikker der kan komme med i feltet. Lidt ligesom JJ i Randers kampen.

                  Lasse Vigen eller den type af spiller er oplagt.
                  ​​​​​​

                  Nej problemet ved JJ var ikke hans evner. Problemet var at jeg synes han ikke fik nok ud af de evner. Han var et symbol. Skide god, når modstanderne ikke gjorde sig den ulejlighed at neutralisere ham; alt for ustabil i modgang. Det var både JJs og hele OBs sæson sidste år.

                  At indlede denne sæson med kun 2 deciderede centrale midtbanespillere og en forsvarer, der kan spille den er dét, der er totalt uansvarligt. Og en spillestil hvor mindst én af dem ikke kommer til sin ret.

                  Hvis man afskiber 2 centrale midtbanespillere uden at erstatte dem, så beder man selv om at blive skrøbelige. Det er den vigtigste position på banen. Dem der har de bedste centrale midtbanespillere vil også være de bedste hold.

                  Det er dér både forsvaret og angrebet har sit vigtigste omdrejningspunkt. Så at indlede denne sæson med den tynde besætning er dét, der er problemet.

                  Og nu handler det om at finde de uslebne diamanter. Som Silkeborg og Viborg har gjort. Som Randers har gjort.

                  Mark Brink, Gojani, Thordarsson, Klynge, Lemaans, Bonde, Grønning, Johnsen. Alle blandt ligaens bedre centrale midtbanespillere.

                  Vi skal finde guld som dem. Det er alle 3 klubber som har budgetter som vi kan konkurrere med. Nu skal Westrøm finde det guld, som hans kollegaer i det jyske har gjort. For de samme penge.

                  Og måske en tur i 1. Division? Hvilket er uundgåeligt hvis ikke BW finder det guld. Før eller siden rykker man ned, hvis man ikke rykker sig ud af stedet.

                  MvH ChrisOB

                  1 nederlag de sidste 14 kampe. (8-5-1 - målscore: 23-9) 0 i de sidste 9 (6-3-0 - målscore: 16-6). 0 kampe siden sidst vi vandt en kamp efter været kommet bagud 0-1. Casper Nielsen - gør hvad han vil.

                  Comment


                    Oprindeligt indsendt af hankatten Se indlæg

                    Ja for vi har jo en langsigtet plan
                    Der bliver nok forsøgt en option også. I min verden ville det være fint hvis alle handler var 1 års leje + en realistisk option.
                    Så kunne vi sgu slippe for meget bøvl hen ad vejen.

                    Så det kan sagtens være langsigtet på den måde

                    Comment


                      Det lyder til at Sabbi blev lyske skadet til dagens træning ifølge Fyens.....mareridtssæsonen fortsætter....skulle man få noget nyt ind .....nej da

                      Comment


                        Oprindeligt indsendt af jesper hansen ud Se indlæg
                        Det lyder til at Sabbi blev lyske skadet til dagens træning ifølge Fyens.....mareridtssæsonen fortsætter....skulle man få noget nyt ind .....nej da
                        Lige på kanten synes jeg vi er dækket ok ind. Men det er så også en af eneste positioner hvor det er tilfældet..

                        Comment


                          I BT's transfervinduet har de lige sagt, at der er interesse for Frøkjær fra udenlandske klubber. Fra lande syd for Danmark. De var ikke meget mere konkrete i det. BW havde bekræftet, at der var interesse for ham (meget lidt konkret). Det kunne godt være det BW indikerede der blev arbejdet på ift. salg.

                          OB skulle have vist interesse for Saeid Ezatolahi tidligere i vinduet. Uklart om vi stadig er. Umiddelbart skulle vi "droppet det". Vejle skulle være interesseret i at leje ham ud (i håb om at sælge ham dyrt efter VM). Men BW skulle arbejde ret intenst på forstærkninger.
                          Last edited by Agbre; 18-08-2022, 12:34.

                          Comment


                            Oprindeligt indsendt af Agbre Se indlæg
                            I BT's transfervinduet har de lige sagt, at der er interesse for Frøkjær fra udenlandske klubber. Fra lande syd for Danmark. De var ikke meget mere konkrete i det. BW havde bekræftet, at der var interesse for ham (meget lidt konkret). Det kunne godt være det BW indikerede der blev arbejdet på ift. salg.

                            OB skulle have vist interesse for Saeid Ezatolahi tidligere i vinduet. Uklart om vi stadig er. Umiddelbart skulle vi "droppet det". Vejle skulle være interesseret i at leje ham ud (i håb om at sælge ham dyrt efter VM). Men BW skulle arbejde ret intenst på forstærkninger.
                            Hvis Frø er på vej væk, giver det mening vi leder efter en på den plads. Var det mig der skulle sælge Frø, ville jeg gå en del op i videresalgsklausulen, han har ikke vist så meget, men han kunne godt være typen, der lige pludselig shiner.

                            Comment


                              Oprindeligt indsendt af Agbre Se indlæg
                              I BT's transfervinduet har de lige sagt, at der er interesse for Frøkjær fra udenlandske klubber. Fra lande syd for Danmark. De var ikke meget mere konkrete i det. BW havde bekræftet, at der var interesse for ham (meget lidt konkret). Det kunne godt være det BW indikerede der blev arbejdet på ift. salg.

                              OB skulle have vist interesse for Saeid Ezatolahi tidligere i vinduet. Uklart om vi stadig er. Umiddelbart skulle vi "droppet det". Vejle skulle være interesseret i at leje ham ud (i håb om at sælge ham dyrt efter VM). Men BW skulle arbejde ret intenst på forstærkninger.
                              Lyder som lidt 2. BL mht. Frøen

                              Comment


                                Oprindeligt indsendt af Polle Se indlæg

                                Hvis Frø er på vej væk, giver det mening vi leder efter en på den plads. Var det mig der skulle sælge Frø, ville jeg gå en del op i videresalgsklausulen, han har ikke vist så meget, men han kunne godt være typen, der lige pludselig shiner.
                                Enig. Kan sgu godt lide Frø, men det har været en del op og ned. Måske især pga. skaderne. Hvis det kunne frigøre lidt midler kunne det godt give mening.

                                Comment

                                Working...
                                X