Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Transfervindue sommer 2022

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    Oprindeligt indsendt af Johnbonny Se indlæg

    Sikkert du ved jo som regel bedst fornemmer jeg ;)
    Nja. Det er sgu langt fra alt jeg ved og hører. Så ved ingenting om dette her. Men ud fra det han siger kan jeg ikke høre at de har gang i noget.
    Mere at man “aldrig skal sige aldrig” i et transfervindue da skader kan ske og salg kan opstå uventet

    Comment


      Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg

      Nja. Det er sgu langt fra alt jeg ved og hører. Så ved ingenting om dette her. Men ud fra det han siger kan jeg ikke høre at de har gang i noget.
      Mere at man “aldrig skal sige aldrig” i et transfervindue da skader kan ske og salg kan opstå uventet
      Jeg vurderede også lidt på hans gestik og mimik.
      Men var min kommentar så træls så sender jeg da en varm undskyldning til kaptajnen

      Comment


        Oprindeligt indsendt af Johnbonny Se indlæg
        Synes lidt det lyder som om der arbejdes på noget
        Der håber jeg.
        Jeg synes stadig vi mangler en giftig spidsangriber. Vi er simpelthen for uskarpe, hvilket også var årsagen til at vi ikke vandt pokalen. Baskim har jeg mistet troen på. Jebali er bedre på andre positioner og Max Fenger har brug for en seriøs konkurrent at konkurrere med på den plads.

        Comment


          Oprindeligt indsendt af Johnbonny Se indlæg

          Jeg vurderede også lidt på hans gestik og mimik.
          Men var min kommentar så træls så sender jeg da en varm undskyldning til kaptajnen
          Jeg forstår ikke den sidste sætning?

          Comment


            Oprindeligt indsendt af OleKBH Se indlæg

            Der håber jeg.
            Jeg synes stadig vi mangler en giftig spidsangriber. Vi er simpelthen for uskarpe, hvilket også var årsagen til at vi ikke vandt pokalen. Baskim har jeg mistet troen på. Jebali er bedre på andre positioner og Max Fenger har brug for en seriøs konkurrent at konkurrere med på den plads.
            OB scorede 45 mål i sidste sæson hvilket var mere end både BIF (40) og RFC (36) og kun to mindre end AAB. Selv hvis man piller nogle mål fra VB sejren er det ikke dårligt. VIF scorede i øvrigt også 45 mål. Kun top3 ramte 50’erne..

            Imod fik OB 46 mens BIF(41), AAB(45 ) og RFC (42) blev bedre placeret så det er meget om hvordan de fordeler sig i den enkelte kamp.

            Disclaimer: Har ikke set på det ved slutningen af grundspillet.

            Nu så jeg at Sabbi har ringeste udnyttelse af chancer - hvor mange gange ramte han træværket i sidste sæson?

            Luk ned for de personlige fejl og få nogle flere stolpe ind frem for stolpe ud så kan det “nemt” vende ..
            "Fejlen ved verden er, at de dumme er så skråsikre på alting, og de begavede så fulde af tvivl."

            "Der findes ingen kendsgerninger, kun fortolkninger."

            Venter man for længe, får man ingenting ...

            Comment


              Oprindeligt indsendt af Plum Se indlæg

              OB scorede 45 mål i sidste sæson hvilket var mere end både BIF (40) og RFC (36) og kun to mindre end AAB. Selv hvis man piller nogle mål fra VB sejren er det ikke dårligt. VIF scorede i øvrigt også 45 mål. Kun top3 ramte 50’erne..

              Imod fik OB 46 mens BIF(41), AAB(45 ) og RFC (42) blev bedre placeret så det er meget om hvordan de fordeler sig i den enkelte kamp.

              Disclaimer: Har ikke set på det ved slutningen af grundspillet.

              Nu så jeg at Sabbi har ringeste udnyttelse af chancer - hvor mange gange ramte han træværket i sidste sæson?

              Luk ned for de personlige fejl og få nogle flere stolpe ind frem for stolpe ud så kan det “nemt” vende ..
              Hvis vi skal sammenligne vores målscore med hold fra den bedste halvdel, så er det vel mest fair, at lave sammenligningen efter 22 runder. Som du skriver har du ik set på det der, men der var vi delt femte bedst i mål scoret, og fjerde dårligst på mål imod.


              Det er ikke kun personlige fejl der årsag til den missede målsætning, men også generelt lavt niveau og trænerbeslutninger.

              Sabbi har vel ikke kun en ringe chance udnyttelse, hvis der fandtes en oversigt over dårlige beslutninger, så ville han også score højt der. Alt for ofte er en aflevering til Sabbi også en afvikling af vores angreb, uden output.
              817 ⚪️
              Y.N.W.A ❤️

              Comment


                Oprindeligt indsendt af Magge Se indlæg

                Hvis vi skal sammenligne vores målscore med hold fra den bedste halvdel, så er det vel mest fair, at lave sammenligningen efter 22 runder. Som du skriver har du ik set på det der, men der var vi delt femte bedst i mål scoret, og fjerde dårligst på mål imod.


                Det er ikke kun personlige fejl der årsag til den missede målsætning, men også generelt lavt niveau og trænerbeslutninger.

                Sabbi har vel ikke kun en ringe chance udnyttelse, hvis der fandtes en oversigt over dårlige beslutninger, så ville han også score højt der. Alt for ofte er en aflevering til Sabbi også en afvikling af vores angreb, uden output.
                Men femtebedst i de første 22 runde siger vel så også at OB ikke er helt uskarpe? Ved så ikke om OB har brugt fire så mange gange chancer for at score antallet af mål eller kun halvt så mange chancer som de andre.

                Men alle vil vel gerne have en ny Miti, Junior, Fall, Utaka etc… skulle da ikke gøre noget ..
                "Fejlen ved verden er, at de dumme er så skråsikre på alting, og de begavede så fulde af tvivl."

                "Der findes ingen kendsgerninger, kun fortolkninger."

                Venter man for længe, får man ingenting ...

                Comment


                  Oprindeligt indsendt af Plum Se indlæg

                  Men femtebedst i de første 22 runde siger vel så også at OB ikke er helt uskarpe? Ved så ikke om OB har brugt fire så mange gange chancer for at score antallet af mål eller kun halvt så mange chancer som de andre.

                  Men alle vil vel gerne have en ny Miti, Junior, Fall, Utaka etc… skulle da ikke gøre noget ..
                  Vi skal selvfølgelig holde øjne og øre åbne for at finde en ny Junior, utaka eller Miti. Jeg tror bare scoutingudviklingen generelt i fodboldverdenen har gjort det enormt mange gange sværere at finde de her guldfugle før større klubber allerede har indfanget dem. Vi ser også en del handler til omkring tocifrede millionbeløb blive til anonyme bænkevarmere i klubber som agf og Brøndby. Fcm køber en angriber til over 20 mio vi nærmest aldrig får at se. Hvis de klubber ikke kan finde kvalitetsangribere til de priser, hvorfor skulle vi så kunne det indenfor vores budget?
                  jeg tror vi gør klogest i det vi har gang i, nemlig at få styrket os defensivt. Vi har smidt point i 10 kampe vi har været foran i sidste sæson. Det er 100% her vi i første omgang skal forbedre os. Den ekstra sikkerhed det giver bagved at investere i BP og bytte tverskovs fysik på midten med JJT kan måske også aflede en effekt på offensivspillerne, fordi de forhåbentlig kan have større tillid til der ryddes op.

                  Comment


                    Oprindeligt indsendt af Plum Se indlæg

                    OB scorede 45 mål i sidste sæson hvilket var mere end både BIF (40) og RFC (36) og kun to mindre end AAB. Selv hvis man piller nogle mål fra VB sejren er det ikke dårligt. VIF scorede i øvrigt også 45 mål. Kun top3 ramte 50’erne..

                    Imod fik OB 46 mens BIF(41), AAB(45 ) og RFC (42) blev bedre placeret så det er meget om hvordan de fordeler sig i den enkelte kamp.

                    Disclaimer: Har ikke set på det ved slutningen af grundspillet.

                    Nu så jeg at Sabbi har ringeste udnyttelse af chancer - hvor mange gange ramte han træværket i sidste sæson?

                    Luk ned for de personlige fejl og få nogle flere stolpe ind frem for stolpe ud så kan det “nemt” vende ..
                    Jeg håber du får ret og at der ikke skal mere til. Og jeg er helt med på at et stabilt forsvar vil være roden til rigtig meget godt for os. Min helt egen fornemmelse næsten alle de gange jeg har set OB, de seneste par sæsoner, er at vi skaber en del chancer og har et stort spilovertag som vi alt for ofte pisser væk og så scorer modstanderne på en af deres halve chancer, hvorefter vi skal spille resten af kampen med kniven for struben.
                    Håber Bjørn Paulsen er manden der kan stabilisere vores defensiv, men jeg skal se det før jeg rigtig tror på det.

                    Comment


                      Lige omkring vores målscore fra sidste sæson så skal man nok lægge mærke til at vi har scoret 16 (1/3) af vores mål mod de to nedrykkere. Med det system vi spiller der skal vi score mange mål.

                      ​​​​​Vi har i høj grad haft problemer med at finde net maskerne og det er især Kadrii og Sabbi vi ikke har fået igang.

                      I forhold til Sabbi så havde han 3 mål på 71 afslutninger sidste sæson. Sæsonen før det havde han 5 på 46 og før den 7 på 51, så Sabbi målt på mål har faldende output i løbet af de sidste tre sæsoner.

                      Jeg er slet ikke i tvivl om at man rigtigt gerne vil hente noget ind, desværre så er det også lige to positioner som er dyre at købe ind til og kan man hive en ungdomsspiller op der kan score nogle mål så er det penge i banken, jeg tror mere det er det der er overvejelsen. Men man kan simpelthen ikke sige at vores offensiv har fungeret. Kadrii har vel været den der spiller der har været talt mest om i forhold til OB.

                      Jeg glæder mig stadig til at se hvad ham Agon kan, han har vel spillet i Vejle under Hermansen? Og jeg har meget tillid til hans øjne.

                      ​​​​I forhold til Paulsen så kender jeg ham kun af navn, men jeg synes det er fint der kommer noget erfaring ind i defensiven.

                      Jeg mener stadigvæk at vi er for tynde på midten og mangler en tovejsspiller til at ligge inde ved siden af Tverskov, vi er 1) Sårbare over for skader til Tverskov 2) Lidt for nemme at dæmme op for, det er jo og lukke ned for Tverskov, så skal du have Okusun til at sætte spillet, jeg ved ikke hvor god BP er på kuglen men det er ikke det han bliver solgt på ihvertfald.

                      ​​​​​Du kan beholde enten Aron (min fortrukne) eller Okosun, men begge to skal du ikke bruge, du skal kun spille med en af de to 1) Fordi de andre er væsentligt bedre til at spille fodbold end vi er 2) Fordi vi skal løbe rigtigt meget når vi er i defensiven så vi ikke bliver udsatte på modsatte backposition ved sideskift og derfor giver det mening at sætte noget ind der kan løbe de meter.

                      ​​​​​Jeg tror dog vores vindue er ved at være lukket, jeg kan se Sander skifte og så kan der måske komme noget ind til midten.
                      ​​​​​​





                      ​​​​

                      Comment


                        Troede at Aron havde spillet under Alm i hans Vejletid? Syntes jeg hørte at han var tiltænkt at tage over for Jebali ved et salg til vinter.

                        Det gælder vel for de fleste hold at de scorer mest mod nedrykkerne ..

                        Indorhold til Kadrii og Sabbi så jeg måske hellere Sabbi på toppen så han kan lave sin ene finte eller to og så afslutte frem for at skulle aflevere den videre ..
                        "Fejlen ved verden er, at de dumme er så skråsikre på alting, og de begavede så fulde af tvivl."

                        "Der findes ingen kendsgerninger, kun fortolkninger."

                        Venter man for længe, får man ingenting ...

                        Comment


                          Oprindeligt indsendt af Plum Se indlæg
                          Troede at Aron havde spillet under Alm i hans Vejletid? Syntes jeg hørte at han var tiltænkt at tage over for Jebali ved et salg til vinter.

                          Det gælder vel for de fleste hold at de scorer mest mod nedrykkerne ..

                          Indorhold til Kadrii og Sabbi så jeg måske hellere Sabbi på toppen så han kan lave sin ene finte eller to og så afslutte frem for at skulle aflevere den videre ..
                          Det er rigtigt Alm har også været i Vejle, det havde jeg glemt. Jeg glæder mid til at se ham især hvis han sammen med Charly kan sætte sig på højrekanten.

                          Jojo de fleste hold scorer mest mod dem der rykker ned, men hvis man gerne vil op og spille i den sjove ende så skal man score væsentligt flere mål mod dem der ligger deroppe i forvejen. Det er der vi har et problem, fordi vi kan godt forklare at vi lukker 4-5 mål mere ind end vi burde på en sæson hvor vi spiller en ny målmand ind og skifter ud i forsvaret.

                          Vi kan ikke forklare hvordan de to dyreste profiler der har været i klubben i flere år ikke kan levere, Sabbi og Kadriis lønninger er en væsentlig del af det samlede lønbudget.

                          Sabbi er fin fysisk og er også dygtig rent teknisk. Jeg har virkelig tænkt over hvad det er der ikke fungerer og jeg tror simpelthen at hans spilintelligens ikke er over en drengespillers nede i Ådalen. Han får bolden og så løber han i en lige linje mod målet og det er ligemeget om der er nogen mellem ham og målet, han gør det samme hvergang, sådan noget med at orientere sig frem i banen inden han får bolden tror jeg aldrig jeg har set ham gøre.

                          Jeg kan ikke tåle en sæson mere hvor vi slår lange bolde op på Sabbi og så mister vi bolden, jeg er simpelthen allergisk over det der.

                          Comment


                            Der spekuleres i at Daniel Høgh ikke er med i dag da han kigger på ny klub …

                            https://www.tipsbladet.dk/nyhed/supe...land-premieren
                            "Fejlen ved verden er, at de dumme er så skråsikre på alting, og de begavede så fulde af tvivl."

                            "Der findes ingen kendsgerninger, kun fortolkninger."

                            Venter man for længe, får man ingenting ...

                            Comment


                              Oprindeligt indsendt af Plum Se indlæg
                              Der spekuleres i at Daniel Høgh ikke er med i dag da han kigger på ny klub …

                              https://www.tipsbladet.dk/nyhed/supe...land-premieren
                              Til Randers….. tror jeg, de mangler en stopper

                              Comment


                                Oprindeligt indsendt af Plum Se indlæg
                                Der spekuleres i at Daniel Høgh ikke er med i dag da han kigger på ny klub …

                                https://www.tipsbladet.dk/nyhed/supe...land-premieren
                                Han vil være mere end velkommen i OB. Men det sker nok ikke, men med de mange skader der rammer Ivansevic, vil en ekstra CF være optimalt.

                                Comment

                                Working...
                                X