Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Transfervindue sommer 2022

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    Oprindeligt indsendt af sinus Se indlæg

    Ja det er underligt. BW må da være den sportsdirektør, der har det største netværk, af dem vi har haft.
    Hvis det er penge der er problemet, at der ikke er råd til forstærkninger ? Så er det slut med superligabold i Odense.
    Indtil videre virker det ikke sådan. Men hvad hjælper det at kende gud og hver en mand hvis du intet har at tilbyde?

    Comment


      Jeg er også på at man nok må indstille sig på at rykke ned, fordi man ikke har pengene til at få forstærket holdet.

      Det positive ved det er at man så kan man få nogle flere akademispillere igennem til førsteholdet fordi niveauet så bliver lavere.

      Det negative er så at det er dyrt, der er færre penge i førstedivision og dine spillere falder også i værdi af at spille 1 division, og det er ikke sikkert at vi bare lige rykker op igen.

      Men det er da også meget charmerende at spille 1 division med akademispillere.
      ​​​​​

      Comment


        Oprindeligt indsendt af Striwetforlivet! Se indlæg
        Jeg er også på at man nok må indstille sig på at rykke ned, fordi man ikke har pengene til at få forstærket holdet.

        Det positive ved det er at man så kan man få nogle flere akademispillere igennem til førsteholdet fordi niveauet så bliver lavere.

        Det negative er så at det er dyrt, der er færre penge i førstedivision og dine spillere falder også i værdi af at spille 1 division, og det er ikke sikkert at vi bare lige rykker op igen.

        Men det er da også meget charmerende at spille 1 division med akademispillere.
        ​​​​​
        Selve OSE har jo penge nok. De har lige fået en masse tilført. Så det er kun et spørgsmål om at overføre.

        Man kan stille sig selv dette spørgsmål. Nu var OC salget med til at redde røven på OSE`s regnskab og likviditet i 2021 pga Corona. Nu er OB på røven og har brug for hjælp mens alle andre ben i OSE har gang i den og laver gode penge.

        Hvorfor gælder det ikke den anden vej? Mit gæt er at OB drives som OSE. Altså en forretning uden sjæl hvor man ikke er risiko villig til meget andet end sikre investeringer. Og det er svært at gøre det i en fodboldklub

        Comment


          Oprindeligt indsendt af Striwetforlivet! Se indlæg
          Jeg er også på at man nok må indstille sig på at rykke ned, fordi man ikke har pengene til at få forstærket holdet.

          Det positive ved det er at man så kan man få nogle flere akademispillere igennem til førsteholdet fordi niveauet så bliver lavere.

          Det negative er så at det er dyrt, der er færre penge i førstedivision og dine spillere falder også i værdi af at spille 1 division, og det er ikke sikkert at vi bare lige rykker op igen.

          Men det er da også meget charmerende at spille 1 division med akademispillere.
          ​​​​​
          Sidder lige nu og ser VB-SDR, og livet går videre selv i 1. division.
          Jeg begynder at tro på det andre har nævnt, man har satset på at vi klarer den som altid uden nævneværdige forstærkninger.
          "OB er for dårlige til toppen, men for gode til at rykke ud."
          Og det sats ser ud til at mislykkes, men jeg tror man har gjort det med åbne øjne. Det der ventes på er udløb af Sabbi, Jørgen og Baskims kontrakter, så der er råderum lønmæssigt. Det vil kunne give forstærkninger hvis man kan finde trasferfrie spillere.

          Men det viser også bare at der er forskel på at være glødende fans og så ejer af klubben.

          Oprigtigt talt fatter jeg ikke at pengekassen er lukket så hermetisk. Over 700 mio. kroner i overskud i 2021 i Thorborgs selskab. (Og omkring 20 mio. for Oliver)
          Bare en procent til OB ville give 7 mio. Uden at han skal gå sulten i seng. Jeg fatter intet, men det er jo heller ikke mine penge, det er nok der forskellen er.
          For mig er denne gambling helt uforståelig!

          Comment


            Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg

            Selve OSE har jo penge nok. De har lige fået en masse tilført. Så det er kun et spørgsmål om at overføre.

            Man kan stille sig selv dette spørgsmål. Nu var OC salget med til at redde røven på OSE`s regnskab og likviditet i 2021 pga Corona. Nu er OB på røven og har brug for hjælp mens alle andre ben i OSE har gang i den og laver gode penge.

            Hvorfor gælder det ikke den anden vej? Mit gæt er at OB drives som OSE. Altså en forretning uden sjæl hvor man ikke er risiko villig til meget andet end sikre investeringer. Og det er svært at gøre det i en fodboldklub
            Du kan vente til OB taber så skal jeg fortælle dig hvad jeg mener om Thorborg og det projekt der er kørende nede i Ådalen :-D

            Hvis jeg skal finde en eller anden vinkel på det, så er det at man vil køre OB med sorte tal på bundlinjen og så bliver det svært at konkurrere, fordi så er vi ude i sådan noget jeg var inde på i en anden tråd, hvor man skal indgå i en kæde af klubber ellers så bliver man ihvertfald forbigået af dem der gør det eller driver klubben med røde tal på bundlinjen.


            ​​​​​​

            Comment


              Oprindeligt indsendt af Fergi Se indlæg

              Sidder lige nu og ser VB-SDR, og livet går videre selv i 1. division.
              Jeg begynder at tro på det andre har nævnt, man har satset på at vi klarer den som altid uden nævneværdige forstærkninger.
              "OB er for dårlige til toppen, men for gode til at rykke ud."
              Og det sats ser ud til at mislykkes, men jeg tror man har gjort det med åbne øjne. Det der ventes på er udløb af Sabbi, Jørgen og Baskims kontrakter, så der er råderum lønmæssigt. Det vil kunne give forstærkninger hvis man kan finde trasferfrie spillere.

              Men det viser også bare at der er forskel på at være glødende fans og så ejer af klubben.

              Oprigtigt talt fatter jeg ikke at pengekassen er lukket så hermetisk. Over 700 mio. kroner i overskud i 2021 i Thorborgs selskab. (Og omkring 20 mio. for Oliver)
              Bare en procent til OB ville give 7 mio. Uden at han skal gå sulten i seng. Jeg fatter intet, men det er jo heller ikke mine penge, det er nok der forskellen er.
              For mig er denne gambling helt uforståelig!
              Hvad får dig til at tro at man kan finde bedre transfer frie spillere end dem du nævner? Kunne jeg jo så spørge om, især hvis du spiller i 1 division, for så har du jo mindre penge.

              Det er sådan set fair nok at Thorborg ikke vil betale for fodbold i Odense, det kan dog virke mærkeligt at han så ikke sælger klubben, det er jo fint nok at man gerne vil sikre at der også er et OB 7 fremtiden, men det bliver svært hvis OB ikke er konkurrencedygtige rent sportsligt heller.

              Comment


                Oprindeligt indsendt af Striwetforlivet! Se indlæg

                Hvad får dig til at tro at man kan finde bedre transfer frie spillere end dem du nævner? Kunne jeg jo så spørge om, især hvis du spiller i 1 division, for så har du jo mindre penge.

                Det er sådan set fair nok at Thorborg ikke vil betale for fodbold i Odense, det kan dog virke mærkeligt at han så ikke sælger klubben, det er jo fint nok at man gerne vil sikre at der også er et OB 7 fremtiden, men det bliver svært hvis OB ikke er konkurrencedygtige rent sportsligt heller.
                Nåh det er såmænd ikke noget jeg tror på, men prøver at forstille mig hvad der tænkes i OSE.

                Ellers enig i det du siger om økonomien.

                Comment


                  Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg

                  Selve OSE har jo penge nok. De har lige fået en masse tilført. Så det er kun et spørgsmål om at overføre.

                  Man kan stille sig selv dette spørgsmål. Nu var OC salget med til at redde røven på OSE`s regnskab og likviditet i 2021 pga Corona. Nu er OB på røven og har brug for hjælp mens alle andre ben i OSE har gang i den og laver gode penge.

                  Hvorfor gælder det ikke den anden vej? Mit gæt er at OB drives som OSE. Altså en forretning uden sjæl hvor man ikke er risiko villig til meget andet end sikre investeringer. Og det er svært at gøre det i en fodboldklub
                  Normalt forsøger jeg ikke at fokusere på de ting jeg ikke kan ændre. Men mig i forhold til OB, OES og økonomi kan jeg ikke være i mig selv af raseri!

                  Det er som om vi fans får en kæmpe fuckfinger i ansigtet og intet kan gøre

                  Comment


                    Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg

                    Jeg er bestemt heller ikke imponeret af BWs transfers ind hvis man udelukkende ser på at det skulle styrke holdet ASAP. Her er det kun MH og BP der har styrket os marginalt. Mucolli og Omar fatter jeg intet af. Men Grubbe,Kante,Minteh og alle de unge fra akademiet giver super god mening hver i sær
                    Jeg tror, man skal se helt anderledes på det.
                    MH og BP har styrket os marginalt. Jeg er dog ret overbevist om, at ingen af de to havde været i klubben, hvis vi ikke havde set alle de der fejl fra især Kasper Larsen og Bernat. De har ikke været en del af den oprindelige plan.
                    Ingen af de andre er købt ind for at forstærke holdet her og nu.
                    I årevis har OB været en klub, der har købt gamle spillere, der måske kunne forstærke os lidt her og nu, men vi er så også havnet i den situation, at gamle dyre spillere bliver en byrde, når man har givet dem en for lang kontrakt, og de så falder i niveau. f.eks at man giver Troels Kløve 4 år.
                    Hvis der skal spillere ind, så skal der også sælges spillere. Sabbi og Frøkjær var nok dem der var mest oplagte, men de brændte ikke ligefrem ligaen af sidste sæson, så de er her stadig. Man har valgt at bibeholde stort set hele holdet fra sidste sæson, fordi timingen for spillersalg ikke passede.
                    Der er blevet luget lidt ud, i de spillere, der ikke havde udsigt til spilletid, og så er der kommet nogle unge talenter ind istedet.
                    Alle vil naturligvis gerne have væsentlige forstærkninger ASAP, men det kan ikke ske, når vi ikke har solgt noget.
                    Jeg kan faktisk godt se en ide, med alle dem du nævner.
                    Mucolli er ung tekniker, der meget gerne ville til klubben. Jeg er sikker på, han ikke har kostet alverden. Han er ikke nogen forstærkning her og nu, men man må tro på ham, da man har givet ham 4 år. Jeg tror, man vil udvikle ham til at erstatte Jebali eller Frø. Kan sagtens se ham, som værende en af de bærende profiler på holdet om et år eller to.
                    Grubbe er lidt det samme. Han er tiltænkt som højre back, men pt har han åbenbart ikke haft niveauet til at få nogle minutter på den position. Også han, har fået en lang kontrakt, så man må tro på ham.
                    Kante og Omar er ikke blevet købt. Det er to unge spillere, der er lejet med forkøbsret. Det kan ikke koste mange basseører, og har de ikke niveauet, så bliver de sendt hjem igen. Jeg synes det virker rigtig fornuftigt.
                    Minteh lyder jo ok, men det kan så godt undre mig lidt, at man ikke giver ham mere end to år. Kan det være fordi, man alligevel er lidt usikker?

                    Comment


                      Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg

                      Njaa. Vi skal ihverfald bruge en målmand der ikke koster point næsten hver kamp. Og her er han pt bestået. Så må de spektakulære redninger komme senere når han er i form
                      Og han blev hentet at "beskytte" HC, en ung talenter et målmand som havnede i en meget uheldig situation og som vi ikke vil give op. Martin Hansen er en god transfer under de betingelser vi står ind.
                      "Einstellung ist alles. Talent wird überschätzt. Talent ist Grundvoraussetzung, ohne Talent geht nichts, aber Talent stellt dich nur in die Tür. Charakter, Einstellung und Fleiß bringen dich hindurch"
                      - Norbert Elgert -

                      Comment


                        Oprindeligt indsendt af Henning001 Se indlæg

                        Det er klart, at når vi står med 1 points efter 5 kampe, så kunne det ikke have gået meget værre, hvis Østrøm havde spillet i stedet for Kasper Larsen.
                        Omvendt kan kan sige, at hvis havde stået i en situation med 1 point efter 5 kampe, hvor vi så havde stillet med Ø istedet for KL, ja så havde der nok heller ikke været den store forståelse for, at vi havde ladet en dyr rutineret forsvarskæmpe, som tilmed er gammel Odense-dreng, sidde på bænken....
                        Det er korrekt, men KL var jo heller ikke god nok sidste. Det burde ikke være en overraskelse for BW mm, at hvis Tver skulle spille DM, så manglede der en i CF. At Ivan så er skadet hjælper naturligvis heller ikke.
                        men sælger man Ø burde det havet været tidligere, mm vi får kassen.
                        ved godt det var med 5 i bagkæden da han spillede den ene kamp i år, men han var en af de mindst ringe på et ringe hold.

                        Comment


                          Oprindeligt indsendt af Fergi Se indlæg

                          Nåh det er såmænd ikke noget jeg tror på, men prøver at forstille mig hvad der tænkes i OSE.

                          Ellers enig i det du siger om økonomien.
                          Jeg husker da den nye adm.direktør tiltrådte. Dengang sagde han da meget godt om OB's fremtid og muligheder. Længe siden vi har hørt fra ham sidst, tror jeg. Hans tanker må være vigtige.

                          Comment


                            Oprindeligt indsendt af Ruben Se indlæg

                            Jeg husker da den nye adm.direktør tiltrådte. Dengang sagde han da meget godt om OB's fremtid og muligheder. Længe siden vi har hørt fra ham sidst, tror jeg. Hans tanker må være vigtige.
                            Ja han sagde blandt andet om BW at det var deres største økonomiske investering, jeg troede naivt at det blev fulgt op med lidt mønt

                            Comment


                              Oprindeligt indsendt af Fergi Se indlæg

                              Ja han sagde blandt andet om BW at det var deres største økonomiske investering, jeg troede naivt at det blev fulgt op med lidt mønt
                              Han er sat i søen til at sælge spillere dyrere. Noget hans forgængere har været pinligt ringe til generelt. På den måde skal han skabe sit eget råderum og det er præmisser han er ansat på transfermæssigt. Her har han så også Max uheldig med sangsemner som Frø, sabbi og Jebali har været skadet og Breum er kommet skævt ud til sæsonen. Det hæmmer hans transfermuligheder i en tid, hvor behovet for forstærkninger er allerstærkest.

                              jeg kan dog ikke forstå at man ikke kan overbevise en kongerig ejer, der påstår hans hjerte banker for klubben, om at man i sådan en situation har brug for et udlæg. Millionsalgene skal nok komme, men som situationen er, så bliver det ikke i dette vindue. BW kunne spørge om han virkelig nyder at være kongerig og sidde at se sit hold præstere som de gør nu, eller han vil være marginalt mindre kongerig og give klubben muligheden for bare at være nogenlunde konkurrencedygtige på superliganiveau.

                              Comment


                                Oprindeligt indsendt af hankatten Se indlæg

                                Han er sat i søen til at sælge spillere dyrere. Noget hans forgængere har været pinligt ringe til generelt. På den måde skal han skabe sit eget råderum og det er præmisser han er ansat på transfermæssigt. Her har han så også Max uheldig med sangsemner som Frø, sabbi og Jebali har været skadet og Breum er kommet skævt ud til sæsonen. Det hæmmer hans transfermuligheder i en tid, hvor behovet for forstærkninger er allerstærkest.

                                jeg kan dog ikke forstå at man ikke kan overbevise en kongerig ejer, der påstår hans hjerte banker for klubben, om at man i sådan en situation har brug for et udlæg. Millionsalgene skal nok komme, men som situationen er, så bliver det ikke i dette vindue. BW kunne spørge om han virkelig nyder at være kongerig og sidde at se sit hold præstere som de gør nu, eller han vil være marginalt mindre kongerig og give klubben muligheden for bare at være nogenlunde konkurrencedygtige på superliganiveau.
                                Er det et faktum? Hvis det er frygter jeg knap så meget at han smutter snart.

                                Comment

                                Working...
                                X