Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Superligaen 2021/2022

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

  • hankatten
    replied
    Oprindeligt indsendt af Magge Se indlæg

    Ja første tanke er, skal vi nu igen høre på det svagpisser bræk om de høje forventninger.

    Men kan det være et hint til ledelsen om at det er dem der er forkert på den, når de gang på gang oversælger deres skrøbelige produkt?
    Jeg ser det også i tydeligere grad som et prik i siden på ledelsen som at Alm tuder. Alm har selvfølgelig selv sagt ja til jobbet og dermed den glasklare målsætning om at vi skal være en fast bestanddel af top 6. Men jeg kunne da sagtens forestille mig at han efter en rum tid med spillerne har tænkt at det var en kende overambitiøst at omstille holdet til den form for fodbold vi har besluttet og samtidig være i den bedste halvdel af rækken. Jeg håber i hvert fald ikke at han prøver at klage sig over vi forventer for meget af holdet, når vi tropper hhv. 9.500 tilskuere op imod agf og 12.500 imod sønderjyske oveni den flotte udebaneopbakning. Det er da et udtryk for at os fans i al ydmyghed bare er glade for at klubben er begyndt at vinde nogen kampe og vise elementer af flot fodbold. Der er jo fra fanscenen overhovedet ikke bygget forventninger op til at vi nu bare stryger i top 6 så let som ingenting næste år, fordi vi lige nu ikke taber fodboldkampe. Det håber jeg hele klubben er fuldstændig klar over.

    Leave a comment:


  • Jungledyret
    replied
    Synes også Alm fremstår lidt… skinger dér.

    Leave a comment:


  • Magge
    replied
    Oprindeligt indsendt af stonebear Se indlæg

    Kan ske at jeg tolker lidt for frit, men er det ikke bare den samme gamle sang som efterhånden har lydt alt for længe. At det er omgivelsernes urimelige krav som tynger, og det “krævende fynske publikum” som sætter forventningerne til holdet alt for højt.
    Jeg bliver lidt ærgerlig over at Alm hopper med på den, når sandheden er at de færreste fans har forventet mere end hvad OB aktuelt præstere idet truppen bare ikke er bedre - forventningerne kommer fra klubben selv der udstikker nogle tydelige målsætninger som man gang på gang misser.
    Hvis Alm mener at det hjælper holdet at sænke forventningerne bør han tage den med chefen.
    Ja første tanke er, skal vi nu igen høre på det svagpisser bræk om de høje forventninger.

    Men kan det være et hint til ledelsen om at det er dem der er forkert på den, når de gang på gang oversælger deres skrøbelige produkt?

    Leave a comment:


  • stonebear
    replied
    Oprindeligt indsendt af Plum Se indlæg
    https://bold.dk/fodbold/klubber/ob/n...forventninger/

    ikke super ambitiøst ….

    Ikke helt den mentalitet man henter medaljer med …
    Kan ske at jeg tolker lidt for frit, men er det ikke bare den samme gamle sang som efterhånden har lydt alt for længe. At det er omgivelsernes urimelige krav som tynger, og det “krævende fynske publikum” som sætter forventningerne til holdet alt for højt.
    Jeg bliver lidt ærgerlig over at Alm hopper med på den, når sandheden er at de færreste fans har forventet mere end hvad OB aktuelt præstere idet truppen bare ikke er bedre - forventningerne kommer fra klubben selv der udstikker nogle tydelige målsætninger som man gang på gang misser.
    Hvis Alm mener at det hjælper holdet at sænke forventningerne bør han tage den med chefen.

    Leave a comment:


  • Plum
    replied
    https://bold.dk/fodbold/klubber/ob/n...forventninger/

    ikke super ambitiøst ….

    Ikke helt den mentalitet man henter medaljer med …

    Leave a comment:


  • tOrnBjerg
    replied
    Oprindeligt indsendt af Superior Se indlæg

    1-1
    Ja, men sidste udkald fra Vejle, så.

    Leave a comment:


  • Superior
    replied
    Oprindeligt indsendt af tOrnBjerg Se indlæg
    Hvis Haderslev vinder idag som det ligner, så må Vejle være topmotiveret over en evt livline.
    1-1

    Leave a comment:


  • tOrnBjerg
    replied
    Hvis Haderslev vinder idag som det ligner, så må Vejle være topmotiveret over en evt livline.

    Leave a comment:


  • Bobolarsen
    replied
    Oprindeligt indsendt af Jungledyret Se indlæg

    Det, der giver skader, er skift mellem underlag. Jeg mener ikke, der er evidens for, at de nyere kunst-underlag i sig selv giver flere skader. Jeg kan dog tage fejl.

    En god hybridløsning er jeg også med på. For et par år siden var jeg bestemt på ‘kun græs-argumentet’, men jeg har slet og ret bare skiftet mening. De baner, vi spises af med i store dele af året, er bare for dårlige. Og opvejes ikke af den meget korte periode, hvor de står ok.
    Præcis. Hvis Superligaen har planer om at udvikle sig og gøre sig mere gældende internationalt, så skal man have lavet flere krav til banerne. Det hæmmer spillet og taktikker så latterligt meget. Jeg hader når eksperter på diverse kanaler kalder det 'vilkår' med en dårlig bane om man skal indstille sig efter det.. sådan burde det ikke være.. Det er også røvkedeligt at se på det tonserbold der bliver spillet på mudderbanerne

    Leave a comment:


  • Jungledyret
    replied
    Oprindeligt indsendt af QuesT Se indlæg

    Der er en kunstgræs bane altså ikke ret meget bedre.
    Man kan jo tænke over at de træningsbaner OB trænede på inden de kom på bane 1 i Ådalen også var nyeste generation kunstgræs og alligevel røg Ivan i hvertfald ud pga. en kunstgræs bane er hårdere at løbe på.

    Hybrid er den eneste græs type der vil være godt nok og vil mindske skader og kan holde til det danske vejr.
    Det, der giver skader, er skift mellem underlag. Jeg mener ikke, der er evidens for, at de nyere kunst-underlag i sig selv giver flere skader. Jeg kan dog tage fejl.

    En god hybridløsning er jeg også med på. For et par år siden var jeg bestemt på ‘kun græs-argumentet’, men jeg har slet og ret bare skiftet mening. De baner, vi spises af med i store dele af året, er bare for dårlige. Og opvejes ikke af den meget korte periode, hvor de står ok.

    Leave a comment:


  • QuesT
    replied
    Oprindeligt indsendt af hankatten Se indlæg
    Generelt burde der bare være krav til banernes beskaffenhed, som der er til stadions og alt muligt andet. Vejle og Sønderjyske diskede jo op med baner på serie-niveau i februar og marts-måned, og så det går ikke blot udover tilskuer/seeroplevelsen, men øger også chancerne for skader blandt spillerne.
    Der er en kunstgræs bane altså ikke ret meget bedre.
    Man kan jo tænke over at de træningsbaner OB trænede på inden de kom på bane 1 i Ådalen også var nyeste generation kunstgræs og alligevel røg Ivan i hvertfald ud pga. en kunstgræs bane er hårdere at løbe på.

    Hybrid er den eneste græs type der vil være godt nok og vil mindske skader og kan holde til det danske vejr.

    Leave a comment:


  • QuesT
    replied
    Oprindeligt indsendt af Jungledyret Se indlæg
    Når man nu ser SIFs snorlige kunstbane (der tilhører de nyere generationer og ikke er sammenlignelig med FCNs) og sammenholder det med de helt forfærdelige baner, vi ser - OBs inklusiv trods anlæg af nyt græs - så begynder man at tænke på, om det ikke var den vej, klubberne efterhånden skal til at gå?
    Silkeborgs bane bliver alligevel kåret som den bedre end FCN men ikke de andre græsbaner når de står godt (læs: efteråret).

    Hvis man skal have en god bane skal man skaffe en Hybrid ligesom de har i Viborg og vidst også Brøndby.
    De kan meget bedre klare det dårlige vejr vi har i foråret.

    Leave a comment:


  • manner
    replied
    Oprindeligt indsendt af hankatten Se indlæg

    Hvor har du fra at banen på stadion er forfærdelig? I efteråret blev den i afstemningen blandt de øvrige klubber kåret som den bedste rene græsbane i ligaen, så jeg tror nu OB har gjort en del ud af at forbedre banen, som ellers sædvanligvis roder rundt blandt de dårligste. Plastikbanerne kåres i øvrigt fortsat som de dårligste, Farums ganske rigtigt dårligere end Sif's, men stadig ringe. Det er de her Hybridbaner der er fremtiden og man kunne godt stille spørgsmålstegn ved, hvorfor man dog ikke gik den vej, når nu man havde truffet beslutning om at banen skulle laves bedre og alle hybridbaner roses superligaholdene imellem.
    Generelt burde der bare være krav til banernes beskaffenhed, som der er til stadions og alt muligt andet. Vejle og Sønderjyske diskede jo op med baner på serie-niveau i februar og marts-måned, og så det går ikke blot udover tilskuer/seeroplevelsen, men øger også chancerne for skader blandt spillerne. Det skal der altså gøres noget ved, selvom det så nok får flere klubber til at lave jammerlige plastik-baner, fordi det pris- og ressourcemæssigt er det nemmeste. Viborg har dog vist vejen blandt de lidt mindre klubber, så de kunne måske blive et godt eksempel for andre
    Jeg har tænkt samme tanke om krav til banernes beskaffenhed .. ang. Odense stadion erindrer jeg at græsset blev valgt dels af spillerne, og dels fordi der ikke er en afklaring på stadions fremtid og renoveringen af samme.

    Jeg har det sådan at jeg føler mig hensat til en indendørs kamp i Ringe Hallen når jeg ser en kamp som SIF-AaB i går hvor bolden triller rundt som var det et vinylgulv .. nuvel, det er det måske også

    Leave a comment:


  • hankatten
    replied
    Oprindeligt indsendt af Jungledyret Se indlæg

    Sådan havde jeg det også før. Men de her baner går ikke. Mere sand end græs. Der er en verden til forskel på nyere og ældre generationer af kunst.

    OB har lige fået lagt nyt græs, og banen er forfærdelig igen. Nu har OB givetvis valgt den dårligste og billigste af alle løsninger, men jeg kan ikke forsvare, ikke at bruge kunst eller som minimum hybrid efterhånden.
    Hvor har du fra at banen på stadion er forfærdelig? I efteråret blev den i afstemningen blandt de øvrige klubber kåret som den bedste rene græsbane i ligaen, så jeg tror nu OB har gjort en del ud af at forbedre banen, som ellers sædvanligvis roder rundt blandt de dårligste. Plastikbanerne kåres i øvrigt fortsat som de dårligste, Farums ganske rigtigt dårligere end Sif's, men stadig ringe. Det er de her Hybridbaner der er fremtiden og man kunne godt stille spørgsmålstegn ved, hvorfor man dog ikke gik den vej, når nu man havde truffet beslutning om at banen skulle laves bedre og alle hybridbaner roses superligaholdene imellem.
    Generelt burde der bare være krav til banernes beskaffenhed, som der er til stadions og alt muligt andet. Vejle og Sønderjyske diskede jo op med baner på serie-niveau i februar og marts-måned, og så det går ikke blot udover tilskuer/seeroplevelsen, men øger også chancerne for skader blandt spillerne. Det skal der altså gøres noget ved, selvom det så nok får flere klubber til at lave jammerlige plastik-baner, fordi det pris- og ressourcemæssigt er det nemmeste. Viborg har dog vist vejen blandt de lidt mindre klubber, så de kunne måske blive et godt eksempel for andre

    Leave a comment:


  • Jungledyret
    replied
    Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg

    neeeeeeeeeeeeejjjjjjjjjjj
    Sådan havde jeg det også før. Men de her baner går ikke. Mere sand end græs. Der er en verden til forskel på nyere og ældre generationer af kunst.

    OB har lige fået lagt nyt græs, og banen er forfærdelig igen. Nu har OB givetvis valgt den dårligste og billigste af alle løsninger, men jeg kan ikke forsvare, ikke at bruge kunst eller som minimum hybrid efterhånden.
    Last edited by Jungledyret; 02-05-2022, 20:57.

    Leave a comment:

Working...
X