Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Michelsen/Træner Fremtid

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    Oprindeligt indsendt af hankatten Se indlæg

    Så er vi enige.
    Det der er min bekymring er hvis vi ansætter Zorniger i næste uge eksempelvis. Her ved vi at han indtil for ganske nylig har forhandlet med schalke. Dermed er det ganske givet at man atter laver en KN og ansætter Zorniger på sit glatte ansigt. Bliver det tilfældet, så tror jeg glæden varer kort og han blot sørger for en kort opblomstring. Det skal være Hemme og Ob's projekt som Zorniger skal hoppe ombord på. Hertil er Zorniger så tro imod sin form for fodbold at han nok ikke køber ind på hvad som helst og så bliver det en hård forhandling, som imo bidrager til bekymringer, hvis de løses på et par uger.
    Men klaart han skal spørges som en af de første, ud fra de tegninger hemme har peger os i retning af mht. spillestil
    ​​​​​
    Helt enig - skulle man lave en aftale med en træner som Zorninger ligger arbejdet i den grad i at forventningsafstemme inden underskrift. Kan man få Zorninger med på OBs projekt synes jeg det vil være et scoop, men det er helt rigtigt et meget stort “hvis”.

    Comment


      Oprindeligt indsendt af stonebear Se indlæg

      Helt enig - skulle man lave en aftale med en træner som Zorninger ligger arbejdet i den grad i at forventningsafstemme inden underskrift. Kan man få Zorninger med på OBs projekt synes jeg det vil være et scoop, men det er helt rigtigt et meget stort “hvis”.
      Hvilket projekt?


      Comment


        Oprindeligt indsendt af Jungledyret Se indlæg

        Hvilket projekt?

        Projekt “Top 6 næsten hvert år”. Kan gøre enhver træner våd i trusserne

        Comment


          Oprindeligt indsendt af Jungledyret Se indlæg

          Hvilket projekt?

          Det er naturligvis et godt spørgsmål, målsætningen hedder vel stadig top 6 og man kan godt være usikker på om ledelsen overhovedet sidder med reelle ambitioner om mere end det. Når jeg omtaler OBs “projekt” referere jeg til de ting Hemme udtalte for nyligt hvor han snakkede om hvad der skal definere OBs spil fremadrettet. Jeg antager således at de må have et minimum af tanker om hvordan klubben skal drives, hvilken slags spillere der skal handles etc. og disse tanker skal naturligvis afstemmes med en kommende træner unset om denne hed Zorninger eller ej.

          Hvis du skimmer de sidste par indlæg tænker jeg du måske vil fange pointen?
          Last edited by stonebear; 23-01-2021, 22:32.

          Comment


            Oprindeligt indsendt af stonebear Se indlæg

            Det er naturligvis et godt spørgsmål, målsætningen hedder vel stadig top 6 og man kan godt være usikker på om ledelsen overhovedet sidder med reelle ambitioner om mere end det. Når jeg omtaler OBs “projekt” referere jeg til de ting Hemme udtalte for nyligt hvor han snakkede om hvad der skal definere OBs spil fremadrettet. Jeg antager således at de må have et minimum af tanker om hvordan klubben skal drives, hvilken slags spillere der skal handles etc. og disse tanker skal naturligvis afstemmes med en kommende træner unset om denne hed Zorninger eller ej.

            Hvis du skimmer de sidste par indlæg tænker jeg du måske vil fange pointen?
            Men jungledyret har en pointe. I 10 år har ingen hørt en konkret strategi. Det tætteste er drømmen om top 6.

            Comment


              Oprindeligt indsendt af stonebear Se indlæg

              Det er naturligvis et godt spørgsmål, målsætningen hedder vel stadig top 6 og man kan godt være usikker på om ledelsen overhovedet sidder med reelle ambitioner om mere end det. Når jeg omtaler OBs “projekt” referere jeg til de ting Hemme udtalte for nyligt hvor han snakkede om hvad der skal definere OBs spil fremadrettet. Jeg antager således at de må have et minimum af tanker om hvordan klubben skal drives, hvilken slags spillere der skal handles etc. og disse tanker skal naturligvis afstemmes med en kommende træner unset om denne hed Zorninger eller ej.

              Hvis du skimmer de sidste par indlæg tænker jeg du måske vil fange pointen?
              Nu har jeg hørt begge lange SFÅ-interview med MH og det har ikke gjort mig klogere på hvad strategien/projektet er. At arbejde hårdt og være ambitiøse er ikke en strategi. Det er floskler og ikke et hak bedre end de ikke-svar Jesper Hansen gav i hvert interview. Men gør mig gerne klogere, måske taler MH i koder jeg ikke er intelligent nok til at forstå.
              OB: Danske mestre i 2075/6

              Comment


                Oprindeligt indsendt af fynsland_85 Se indlæg

                Nu har jeg hørt begge lange SFÅ-interview med MH og det har ikke gjort mig klogere på hvad strategien/projektet er. At arbejde hårdt og være ambitiøse er ikke en strategi. Det er floskler og ikke et hak bedre end de ikke-svar Jesper Hansen gav i hvert interview. Men gør mig gerne klogere, måske taler MH i koder jeg ikke er intelligent nok til at forstå.
                Jeg er i tvivl om hvad det er du ønsker at jeg skal gøre dig klogere på? Min tillid til ledelsen og MH er, som for så mange andre, ikke eksisterende og jeg bliver på ingen måde overrasket hvis ledelsen ikke selv ved hvad det er de gerne vil. Ikke desto mindre var udgangspunktet for mine indlæg om Zorninger et interview med Hemme hvor han beskriver nogle spillemæssige facetter som han ønsker skal definere OBs spil fremadrettet. Jeg kan forstå at det giver stor forvirring når jeg på den baggrund skriver at OBs projekt, såfremt et sådanne findes, skal afstemmes med en kommende træner således at denne ved hvad han har at arbejde ud fra.

                Så lad mig da endelig gøre det klart hvis det fortsat giver anledning til forvirring, at jeg ikke ved hvad hvad OBs projekt er - eller om der overhovedet er et projekt. Og nej, hvis der ikke er et projekt, så skal projektet af gode grunde ikke afstemmes med en kommende træner.

                Comment


                  Oprindeligt indsendt af hankatten Se indlæg

                  Man kan også ende med at tale Zorniger tilpas op og så blive dybt skuffet.
                  Zorniger revolutionerede helt klart superligaen med sin meget aggressive og direkte spillestil, samt fokus på ekstraordinær hård træning. Det vil ikke være en revolution mere. Det er selvfølgelig nye boller i Ådalen, men det der viste sig med Zorniger som tiden skred frem var at han holdte stædigt fast, til trods for konkurrenterne læste ham taktisk og spiller brændte ud.
                  Dermed skal Zorniger, hvis jeg skulle ansætte ham også bevise at han har udviklet sig i forhold til sit syn på fodbold, så han også står med en plan B inden bentøjet hænger i laser og modstanderne finder løsningerne i hans imod hans overfaldsfodbold.
                  ​​​​Han vil ikke på samme måde kunne komme og tage røven på hele superligaen med de ting vi.ved han kan. Dels er holdet han overtager ikke nær så godt som det han havde i Brøndby og dels er hele fodvolddanmark bekendt med hvad han står for.

                  Dermed ikke sagt at han ikke er interessant, men jeg ville nok sætte god tid af til at diskutere, hvordan vi skal lykkedes, for jeg tror ikke på at en kopi af det han gjorde i Bøf vil rykke os på andet end ganske kort sigt.
                  Helt enig, der skal overvejes kraftigt og strategien skal være klar og tydelig hvilket måske vil knibe i OB, og så er jeg fuldstændig enig i at vi ikke igen hæver forventningerne til truppen og den sportslige ledelse og bilder os selv og omverdenen ind at vi kan kopiere det vores kommende træner har præsteret tidligere, det er nu forsøgt først med KN, som vandt DM med AaB og JM som fik sølv med Sønderjydske.
                  Jeg må indrømme at jeg ikke uanset hvor dybt jeg graver efter noget optimisme kan finde så meget som et flig af tillid til at ledelsen i OB fra sommeren pludselig ændrer sin opfattelse af egne evner og naivitet. Jeg tror vi kan finde denne tråd frem igen om et par sæsoner og genoptage debatten blot med andre navne.
                  Last edited by Magge; 24-01-2021, 10:44.
                  817 ⚪️
                  Y.N.W.A ❤️

                  Comment


                    Oprindeligt indsendt af Magge Se indlæg

                    Helt enig, der skal overvejes kraftigt og strategien skal være klar og tydelig hvilket måske vil knibe i OB, og så er jeg fuldstændig enig i at vi ikke igen hæver forventningerne til truppen og den sportslige ledelse og bilder os selv og omverdenen ind at vi kan kopiere det vores kommende træner har præsteret tidligere, det er nu forsøgt først med KN, som vandt DM med AaB og JM som fik sølv med Sønderjydske.
                    Jeg må indrømme at jeg ikke uanset hvor dybt jeg graver efter noget optimisme kan finde så meget som et flig af tillid til at ledelsen i OB fra sommeren pludselig ændrer sin opfattelse af egne evner og naivitet. Jeg tror vi kan finde denne tråd frem igen om et par sæsoner og genoptage debatten blot med andre navne.
                    Det eneste jeg håber er at Hemme qua sin fodboldfaglighed har karakter nok til at lave et bedre forarbejde for sin træner end tilfældet har været for både JM og KN og sikkert også TB. Her har det mest af alt lignet de har skulle opfinde den dybe tallerken selv og pege spillere ud JH så har kunne forsøge at hente. Her håber jeg Hemme har en langt bedre fornemmelse for, hvordan vi som hold bliver bedre, så vores kommende træner kan bruge mere tid på at sørge for vi vinder om søndagen, som vidst blandt de fleste er opfattelsen af hvad en træner skal kunne, men blot har været en delopgave i OB siden KB fik sparket.

                    Jeg er med på MH ikke kan forklare omverdenen de her ting, men han har angiveligt en clinch med JM omkring de her ting, så det må jo betyde at han har holdninger til, hvordan vi forløses bedre.

                    Comment


                      Oprindeligt indsendt af stonebear Se indlæg

                      Det er naturligvis et godt spørgsmål, målsætningen hedder vel stadig top 6 og man kan godt være usikker på om ledelsen overhovedet sidder med reelle ambitioner om mere end det. Når jeg omtaler OBs “projekt” referere jeg til de ting Hemme udtalte for nyligt hvor han snakkede om hvad der skal definere OBs spil fremadrettet. Jeg antager således at de må have et minimum af tanker om hvordan klubben skal drives, hvilken slags spillere der skal handles etc. og disse tanker skal naturligvis afstemmes med en kommende træner unset om denne hed Zorninger eller ej.

                      Hvis du skimmer de sidste par indlæg tænker jeg du måske vil fange pointen?
                      Selvfølgelig fanger jeg pointen. Jeg er bare ikke enig i, at OB har et projekt. Floskler og banaliteter uden konkrete anvisninger spises jeg ikke af med. Det er ikke et projekt.

                      Jeg tror, at man i OB - altså: NT - er fint tilfredse. Ellers kunne man - altså: NT - jo bare gøre det anderledes. Det er ikke ret svært, og det er skitseret hundrede gange.

                      Og derfor er min interesse i OB på et lavpunkt. Heldigvis kan gode fanskabte initiativer - særligt SFÅ - give lidt lyst, men det er sigende, at det ikke kommer fra klubben selv, der vel er tæt på at være den mest uinteressante i superligaen.
                      Last edited by Jungledyret; 24-01-2021, 21:53.

                      Comment


                        Oprindeligt indsendt af Jungledyret Se indlæg

                        Selvfølgelig fanger jeg pointen. Jeg er bare ikke enig i, at OB har et projekt. Floskler og banaliteter uden konkrete anvisninger spises jeg ikke af med. Det er ikke et projekt.

                        Jeg tror, at man i OB - altså: NT - er fint tilfredse. Ellers kunne man - altså: NT - jo bare gøre det anderledes. Det er ikke ret svært, og det er skitseret hundrede gange.

                        Og derfor er min interesse i OB på et lavpunkt. Heldigvis kan gode fanskabte initiativer - særligt SFÅ - give lidt lyst, men det er sigende, at det ikke kommer fra klubben selv, der vel er tæt på at være den mest uinteressante i superligaen.
                        Kald det strategi, projekt eller noget 3., naturligvis har NT nogle ting han gerne vil med klubben. Det er muligt at han ikke giver 2 potter pis for klubbens sportslige formåen og at hans interesse i OB udelukkende er begrænset til rigmands adspredelse, networking, skattefordele, begrænsning af et eventuelt økonomisk tab i klubben eller noget helt andet, men han har naturligvis nogle planer med klubben. Af den grund bliver der også sat nogle forskellige skib i søen rent fodboldmæssigt. Indtil nu har det så været i øst og vest uden nogen som helst form for langsigtet tænkning. Det er problematisk, men det er hvad det er. Mit største problem er at de ting man gør og de ting man melder ud offentligt overhovedet ikke hænger sammen, og jeg er fuldstændigt enig i at os fans i alt for lang tid er blevet spist af med ligegyldige floskler som overhovedet ikke vidner om den plan ledelsen melder ud at der er med klubben.

                        Igen forholder jeg mig altså bare til interviewet med Hemme hvor han sætter nogle ord på hvordan han ønsker OBs spil skal være fremadrettet. Det er ikke noget nyt - vi har masser af gange hørt klubben fortælle hvordan de ønsker at OB skal spille fremadrettet for så at se OB slå op i banen efter relativt kort tid og skifte retning nok en gang. Troværdigheden er inteteksisterende og tilliden fra fans er forståeligt nok mere end tyndslidt. Jeg er helt med, men jeg forholder mig stadigvæk bare til interviewet med Hemme, og på baggrund af det interview synes jeg en træner som Zorninger ligger lige til højrebenet. Her er det så bare jeg skriver at der er tvingende nødvendigt at en træner som Zorninger er indforstået med hvad klubben vil give ham af albuerum og midler; er sådanne ting ikke afstemt tror jeg et partnerskab med en træner som Zorninger vil eksplodere tidligt og blive en kæmpe fiasko. Det er alt jeg forsøger at skriver, jeg er slet ikke ude i et naivt forsvar af klubbens “projekt” eller tomme udmeldinger.

                        Comment


                          Oprindeligt indsendt af hankatten Se indlæg

                          Det eneste jeg håber er at Hemme qua sin fodboldfaglighed har karakter nok til at lave et bedre forarbejde for sin træner end tilfældet har været for både JM og KN og sikkert også TB. Her har det mest af alt lignet de har skulle opfinde den dybe tallerken selv og pege spillere ud JH så har kunne forsøge at hente. Her håber jeg Hemme har en langt bedre fornemmelse for, hvordan vi som hold bliver bedre, så vores kommende træner kan bruge mere tid på at sørge for vi vinder om søndagen, som vidst blandt de fleste er opfattelsen af hvad en træner skal kunne, men blot har været en delopgave i OB siden KB fik sparket.

                          Jeg er med på MH ikke kan forklare omverdenen de her ting, men han har angiveligt en clinch med JM omkring de her ting, så det må jo betyde at han har holdninger til, hvordan vi forløses bedre.
                          Taler du om ham Manuel Hemmingsen, som mener vores trup er bedre end AGFs. Hvis den udtalelse viser hans evner som sportschef, så ser det kulsort ud.
                          Last edited by tOrnBjerg; 27-01-2021, 10:54.

                          Comment


                            Kan ikke huske om det har været nævnt her før ? Men jeg kan varmt anbefale Netflix dokumentaren, The Playbook.
                            afsnittet med Mourinho. De ting han siger om klubbens værdier, fansne er klubbens nerve, den enkelte spiller skal passe til klubben. Det burde være obligatorisk tankegang, for en hver klubledelse.
                            OB. På behørig afstand af egne ambitioner.

                            Comment


                              Oprindeligt indsendt af Sheed Se indlæg

                              Hvorfra ved du, at han bor i Odense? Jeg ved at han boede i Solrød, da han var træner i Brøndby, og det ville da godt nok overraske mig, hvis han havde valgt at flytte til Odense uden at have noget job i Danmark.
                              Jeg bekræfte at Zorninger stadig bor i Solrød. Jeg bor selv i Solrød, og havde fornøjelsen af hilse på ham i dag foran Brugsen , og fik en kort snak med ham omkring hans fremtid, og nævnte om OB kunne være hans næste job. han svarede ikke så meget andet end, at de var rigtig glade for, at bo i Solrød og han ikke helt vidste hvordan hans fodbold fremtid så ud endnu.

                              Jeg skal nok holde øje med, om der kommer en sort BMW med et Leasy klistermærke fordi Solrød

                              Comment


                                Oprindeligt indsendt af Watson Se indlæg

                                Jeg bekræfte at Zorninger stadig bor i Solrød. Jeg bor selv i Solrød, og havde fornøjelsen af hilse på ham i dag foran Brugsen , og fik en kort snak med ham omkring hans fremtid, og nævnte om OB kunne være hans næste job. han svarede ikke så meget andet end, at de var rigtig glade for, at bo i Solrød og han ikke helt vidste hvordan hans fodbold fremtid så ud endnu.

                                Jeg skal nok holde øje med, om der kommer en sort BMW med et Leasy klistermærke fordi Solrød
                                Det er sgu ren Sherlock arbejde det der

                                Comment

                                Working...
                                X