Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Michelsen/Træner Fremtid

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    #46
    Oprindeligt indsendt af Jungledyret Se indlæg
    Med al respekt - fysisk fodbold har historisk fungeret hundrede gange bedre for OB, end det vi har set siden Kim Brink-æraen. Hér stillede vi med fysisk stærke spillere samt et par individualister, som holdet kunne rumme. Det var en anden - og for undertegnede - mere interessant tid, hvor der i det mindste var en form for plan.

    Fysisk fodbold er i øvrigt ikke bare store bondetampe. Anno 2020 er det også højt pres, konstant genpres samt en evne til at spille mand-mand og løbe solen sort. Se hvordan Atalanta udraderede FCM fysisk i går - i spidsen var en gut på 165 cm.
    Så er der jo også forskel på hvad man betegner som fysisk fodbold, alle former for fodbold er jo fysisk, men umiddelbart vil jeg mene at Atalanta er langt mere teknisk baseret end de er til duelbold ... fysisk fodbold må involvere mange dueller?
    Tror gerne på at det er nemt, har bare aldrig tjekket det ...

    Jeg er ikke fan.
    Men kan finde på at informere om træning og opdatere på ungdomsfronten ... hvorfor, fordi bold er sjovt og Ådalen er tæt på :).

    Comment


      #47
      Oprindeligt indsendt af mckellberg Se indlæg

      Puha, det ville jeg blive rigtig træt af. Manden er ikke skide sympatisk, står ikke for en særlig god omgang bold, og er næppe manden der skal bringe Fyn sammen og få fodboldglæden tilbage til Odense.
      Vil absolut betragte Peter Sørensen som en skræktræner, hæslig form for fodbold og har ikke haft nævneværdig succes nogle steder, tænker han må have et ildevarslende pointsnit
      817 ⚪️
      Y.N.W.A ❤️

      Comment


        #48
        Oprindeligt indsendt af Online Se indlæg
        Skulle ikke undre mig om vi ser Alexander Zorniger i Ådalen efter nytår !
        det ville godt nok chokere mig. Kan ikke se hvorfor han skulle ville Thorborgs regime...

        Comment


          #49
          Oprindeligt indsendt af OB-Since1887 Se indlæg

          ...........———————————
          Jeg er helt enig,
          hvem ser du så som en mulig afløser for JM



          Det er jo svært fordi vi har en ledelse der er sportslig inkompetent men ikke selv har indset det. Derfor er det svært at sælge en plan, en ide, en strategi til en træner, fordi den ikke findes, hvilket generelt også gør trænersøgningen sværere. Så først og fremmest skal MH jo formulere en strategi, som han kan søge en træner efter, og spørgsmålet er om han får den slags beføjelser af ledelsen?

          Mit håb er nok at finde en træner med tilstrækkelig høj international anerkendelse, at han kan sparke nogle døre ind i Ådalen, give ejeres noget at tænke over. Så jeg håber på en så højt profileret udenlandsk træner der overhovedet til til OB

          Comment


            #50
            Den er sgu` svær, men jeg vælger alligevel at håbe på, at vi beholder JM. Ikke fordi resultaterne har været gode, endsige tilfredsstillende, men udelukkende fordi jeg ikke kan se, at vi vil være i stand til at tiltrække en bedre træner. Samtidig synes jeg, at man kan se, at der er en linje i den måde man vil spille på. At spillertruppen så ikke er til det, er en anden ting.
            Det sidste gør, at jeg også ser det som om der er et valg mellem JM og MH, og her står JM også foran i køen hos mig. Må desværre erkende, at MH hidtil har skuffet stort, ved ikke på nogen måde at virke overbevisende i sin tilgang til arbejdet.
            Omvendt kan det vise sig, at JM er færdig (måske ikke fyret, men alligevel færdig) efter de næste to kampe. Lyngby ude og Horsens hjemme SKAL give mindst fire point, og helst seks. Hvilke andre steder skal vi vinde på udebane end i Lyngby. Og hvis vi ikke kan slå det dårligste hold i rækken hjemme, så er det også skidt. Det bliver spændende :)

            Comment


              #51
              Oprindeligt indsendt af Memoryhof Se indlæg
              Den er sgu` svær, men jeg vælger alligevel at håbe på, at vi beholder JM. Ikke fordi resultaterne har været gode, endsige tilfredsstillende, men udelukkende fordi jeg ikke kan se, at vi vil være i stand til at tiltrække en bedre træner. Samtidig synes jeg, at man kan se, at der er en linje i den måde man vil spille på. At spillertruppen så ikke er til det, er en anden ting.
              Det sidste gør, at jeg også ser det som om der er et valg mellem JM og MH, og her står JM også foran i køen hos mig. Må desværre erkende, at MH hidtil har skuffet stort, ved ikke på nogen måde at virke overbevisende i sin tilgang til arbejdet.
              Omvendt kan det vise sig, at JM er færdig (måske ikke fyret, men alligevel færdig) efter de næste to kampe. Lyngby ude og Horsens hjemme SKAL give mindst fire point, og helst seks. Hvilke andre steder skal vi vinde på udebane end i Lyngby. Og hvis vi ikke kan slå det dårligste hold i rækken hjemme, så er det også skidt. Det bliver spændende :)
              Jeg er enig i, at vi bør beholde JM.

              Meeeen... Ledelsen mener jo, at vi skal i Top6 og at truppen er til det. Derfor, hvis vi ikke vinder i aften, så bliver JM fyret på mandag(eller lørdag allerede..) Generalen skal jo også "vise sig" overfor NT, så jeg tror at JM ryger hvis ikke vi får 3 point i aften - det samme gør sig gældende mod Horsens.

              Comment


                #52
                Oprindeligt indsendt af Jimmi1983 Se indlæg

                Jeg er enig i, at vi bør beholde JM.

                Meeeen... Ledelsen mener jo, at vi skal i Top6 og at truppen er til det. Derfor, hvis vi ikke vinder i aften, så bliver JM fyret på mandag(eller lørdag allerede..) Generalen skal jo også "vise sig" overfor NT, så jeg tror at JM ryger hvis ikke vi får 3 point i aften - det samme gør sig gældende mod Horsens.
                Enig :). Så truppen og JM må vise, hvad de kan, i aften. Der er kun få chancer endnu ...

                Comment


                  #53
                  Oprindeligt indsendt af Jimmi1983 Se indlæg

                  Jeg er enig i, at vi bør beholde JM.

                  Meeeen... Ledelsen mener jo, at vi skal i Top6 og at truppen er til det. Derfor, hvis vi ikke vinder i aften, så bliver JM fyret på mandag(eller lørdag allerede..) Generalen skal jo også "vise sig" overfor NT, så jeg tror at JM ryger hvis ikke vi får 3 point i aften - det samme gør sig gældende mod Horsens.
                  Tvivler på MH kan afskedige JM uden at NT har nikket

                  Comment


                    #54
                    Oprindeligt indsendt af Memoryhof Se indlæg

                    Enig :). Så truppen og JM må vise, hvad de kan, i aften. Der er kun få chancer endnu ...
                    En sejr i begge kampe = fredning
                    Nederlag/uafgjort i en af de 2 kampe = fyreseddel

                    Jeg tror på spillerne og JM i dag

                    Comment


                      #55
                      Oprindeligt indsendt af Jimmi1983 Se indlæg

                      Jeg er enig i, at vi bør beholde JM.

                      Meeeen... Ledelsen mener jo, at vi skal i Top6 og at truppen er til det. Derfor, hvis vi ikke vinder i aften, så bliver JM fyret på mandag(eller lørdag allerede..) Generalen skal jo også "vise sig" overfor NT, så jeg tror at JM ryger hvis ikke vi får 3 point i aften - det samme gør sig gældende mod Horsens.
                      Det tror jeg du har ret i. Men problemet er jo så at det er Hemmingsen og de gamle ronkedorer i sportsudvalget, der skal finde en ny træner. Er jeg ikke helt tryg ved.
                      OB. På behørig afstand af egne ambitioner.

                      Comment


                        #56
                        Oprindeligt indsendt af sinus Se indlæg

                        Det tror jeg du har ret i. Men problemet er jo så at det er Hemmingsen og de gamle ronkedorer i sportsudvalget, der skal finde en ny træner. Er jeg ikke helt tryg ved.
                        Mon ikke at MH allerede har afleveret en “ønskeseddel”?

                        Comment


                          #57
                          Oprindeligt indsendt af hankatten Se indlæg

                          Nej jeg håber godt nok også MH har lidt mere fingeren på pulsen mht. det der skal til, for at få OB op, hvor vi er sikker deltager i top 6. Fysisk bondekarlefodbold, hvor man står dybt i banen og skralder igennem fungerer for Horsens, Hobro osv. fordi de bekender sig at de fleste hold de møder er bedre end dem.
                          I OB gør det ikke noget at man forsøger at ville præge kampene mere fysisk, da vi har virket for klejne i en længere årrække, men det skal krydres med det fine og hurtige spil vi har vist i kampene imod FCK, fcn og AGF.
                          Tager vi også nogen af de øvrige tophold i rækken, så har FCM og AGF jo også et fysisk udtryk, men de formår både at spille hurtigt og lækker fodbold. Det tror jeg simpelthen ikke Peter Sørensen kan stå for. Han har sine begrænsninger ift. at bygge en solid defensiv op. Det skal ikke blot være det OB skal stå for og det bliver også JM's store udfordring. At flytte os fra at være et forsvarende til et angribende hold, uden der gås på kompromis med det ene eller det andet. Her tror jeg egentlig på ham. I hvert fald mere end på folk som PS og BH
                          Du har helt sikket ret. Som jeg skrev er jeg nostalgiker så mine ønsker er ikke baseret på ræson men på følelser. Det er fair nok at afvise PS for at være fodboldmæssigt underlegen. Men at fravælge ham fordi han er usympatisk - og jeg ved godt det ikke var dig der skrev det - giver ingen mening. Det handler om at vinde. Og selv hvis det handlede om at være sympatisk fejler vores nuværende friskfyragtige træner også.
                          OB: Danske mestre i 2075/6

                          Comment


                            #58
                            Oprindeligt indsendt af sinus Se indlæg

                            Det tror jeg du har ret i. Men problemet er jo så at det er Hemmingsen og de gamle ronkedorer i sportsudvalget, der skal finde en ny træner. Er jeg ikke helt tryg ved.
                            Lad venligst være med at køns- og aldersdiskriminere herinde; det er rigeligt at skulle høre på alt det ævl der er i æteren ude i virkeligheden
                            OB: Danske mestre i 2075/6

                            Comment


                              #59
                              Hvis vi skal skifte Michelsen ud, så lad det for guds skyld ikke blive for Thomasberg. Magen til ideløs fodbold skal man lede længe efter, og læg så en træls og evigt brokkende personlighed oven i hatten. Alt andet end det.

                              Comment


                                #60
                                Oprindeligt indsendt af Sheed Se indlæg
                                Hvis vi skal skifte Michelsen ud, så lad det for guds skyld ikke blive for Thomasberg. Magen til ideløs fodbold skal man lede længe efter, og læg så en træls og evigt brokkende personlighed oven i hatten. Alt andet end det.
                                PS, Thomasberg er light udgaver af Ståle. Fokus på at stå rigtigt, og så spille kontra. Det er lidt det pindsvin fodbold som DN har succes med i Lyngby og GF.

                                Comment

                                Working...
                                X