Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Michelsen/Træner Fremtid

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    #31
    Oprindeligt indsendt af SU1978 Se indlæg
    Jeg er tilhænger af at afskedige JM. Ret beset har han ikke medvirket til at flytte klubben nogen steder hen, så kan man snakke om lidt bedre udtryk, uheld osv. Men uheld over en lang periode (for samme tudesang hørte vi sidste år) er ikke tilfældigt. Bortset fra en kort periode hvor BK, Laursen "brødrene", Tverskov, Drachmann, Casper Nielsen og Gryte simultant fandt et meget højt niveau, har OB præsteret langt under niveau. Kan ikke se vi er blevet et døjt bedre, og det har været med samme sportschef i stort set hele perioden som gav træneren stor magt.

    MH er nødt til at vælge en træner han tror på, som passer ind i hans ide om hvad OB skal være for en klub, lige nu virker træner og Sportschef på kollisionskurs, det er uholdbart. De manglende resultater kan MH bruge til at flytte fokus over på træneren, og udpege en ny, det giver ham luft og tid til at udvikle på sit OB. Så der er også nogle ledelsesmæssige dynamikker der taler for at det kommer til at ske. JM kan kun redde sit OB liv ved at sætte en meget meget solid stime sammen lige nu
    Du kan godt have ret i, at han er yderst fyrings truet.
    jeg mener stadig at vi har spillet sjovere end under Kent.
    jeg mener også vi har fået præcis de resultater som truppen er til.
    komiske Jesper og Michael taler holdet op til et top 6 hold. Det er holdet slet slet ikke. Med lidt held kan vi ramme top 6, men sandsynligheden for at vi gør det er lille. Sabbi og Jebali skal virkelig ramme den hvis det skal lykkedes. Ellers er følgende hold bedre end os:
    Fcm
    Fck
    Agf
    Aab
    Brøndby.

    så kommer der nogle hold som vi er ret lige med FCN, sønderjyske og Randers,
    Vejle er svær at bedømme. De kommer med sejre og oprykning som rygstød.
    Lyngby og Horsens bør få det svært.

    Du kan sætte Bielsa, Klop, pep til at træne holdet og det er stadig ikke sandsynligt vi kommer i top 6

    men jeg er også træt af historierne om at vi statistisk ville lige i top 4 med Expected Goals.

    skal vi forbedre os, skal der laves lange kontrakter med unge sultne spillere, som er mindst på niveau med nuværende start 11. Vi skal lave korte kontrakter med Kløve typer.

    Comment


      #32
      Oprindeligt indsendt af SU1978 Se indlæg
      Jeg er tilhænger af at afskedige JM. Ret beset har han ikke medvirket til at flytte klubben nogen steder hen, så kan man snakke om lidt bedre udtryk, uheld osv. Men uheld over en lang periode (for samme tudesang hørte vi sidste år) er ikke tilfældigt. Bortset fra en kort periode hvor BK, Laursen "brødrene", Tverskov, Drachmann, Casper Nielsen og Gryte simultant fandt et meget højt niveau, har OB præsteret langt under niveau. Kan ikke se vi er blevet et døjt bedre, og det har været med samme sportschef i stort set hele perioden som gav træneren stor magt.

      MH er nødt til at vælge en træner han tror på, som passer ind i hans ide om hvad OB skal være for en klub, lige nu virker træner og Sportschef på kollisionskurs, det er uholdbart. De manglende resultater kan MH bruge til at flytte fokus over på træneren, og udpege en ny, det giver ham luft og tid til at udvikle på sit OB. Så der er også nogle ledelsesmæssige dynamikker der taler for at det kommer til at ske. JM kan kun redde sit OB liv ved at sætte en meget meget solid stime sammen lige nu
      ...........———————————
      Jeg er helt enig,
      hvem ser du så som en mulig afløser for JM




      Comment


        #33
        Oprindeligt indsendt af SU1978 Se indlæg
        Jeg er tilhænger af at afskedige JM. Ret beset har han ikke medvirket til at flytte klubben nogen steder hen, så kan man snakke om lidt bedre udtryk, uheld osv. Men uheld over en lang periode (for samme tudesang hørte vi sidste år) er ikke tilfældigt. Bortset fra en kort periode hvor BK, Laursen "brødrene", Tverskov, Drachmann, Casper Nielsen og Gryte simultant fandt et meget højt niveau, har OB præsteret langt under niveau. Kan ikke se vi er blevet et døjt bedre, og det har været med samme sportschef i stort set hele perioden som gav træneren stor magt.

        MH er nødt til at vælge en træner han tror på, som passer ind i hans ide om hvad OB skal være for en klub, lige nu virker træner og Sportschef på kollisionskurs, det er uholdbart. De manglende resultater kan MH bruge til at flytte fokus over på træneren, og udpege en ny, det giver ham luft og tid til at udvikle på sit OB. Så der er også nogle ledelsesmæssige dynamikker der taler for at det kommer til at ske. JM kan kun redde sit OB liv ved at sætte en meget meget solid stime sammen lige nu
        Det er selvfølgelig en god pointe, hvis der er mismatch imellem MH og JM, men hvis det er så udtalt som nogen vil gøre det til, så synes jeg ærligt talt det er lidt ringe at man ikke har brugt en corona pause eller sæsonafslutning på at få sparket ham ud af døren. Hvad skal vi spilde en sæson med MH/JM ved roret på, hvis de er som hund og kat? Jeg håber i stedet JM får tygget lidt på den omvæltning det er at gå fra at referere til en skrivebordsgut til nu at referere til en fodboldmand, som forhåbentligt både har visioner og ambitioner han rent fodbildfagligt vil udfordre sin træner på. Det kan være en omvæltning for alle. JM var f.eks. også på kant med folkene i Hammarby efter han nok har kunne gøre mere eller mindre som det passede ham i sønderjyske. Det kræver en omstilling, men jeg tror OB vil have bedst af at få ro på trænerbænken og konstatere at vi er nået et stykke med det vi gerne vil se, men at der mangler et stykke endnu. Dels fordi spillestilen vi skal arbejde ud fra ikke er endeligt defineret endnu, men mindst ligeså meget, fordi der heller ikke ofres nok ressourcer I at få en optimal trup sat sammen.

        ​​​​​​
        ​​​​​​
        ​​​​​​

        Comment


          #34
          Jeg tror på vi har ny træner senest til sommer. Og jeg tror på det bliver en hardliner type ala f.eks. Peter Sørensen.
          Det er mere i MHs ånd med samme slags bold som vi spillede, da han var aktiv.

          Der tegner sig desuden et billede i de relativt få transfers MH har stået for. (Sabbi undtaget) måske også derfor man er lidt lunken ved Høegh.?

          Om det er en god idé at rulle tilbage til det mere simple, fysisk betonede bold, er jeg mere i tvivl om. Men jeg formoder det er den vej vi går, så længe MH er på posten.

          Comment


            #35
            Lige 2 indspark:

            Bo Henriksen vil ikke til OB, det mere end indikerede han, da jeg hilste på ham, og snakkede kort med ham for 8-10 år siden. Jeg mener at der var et eller andet med/i OB, der ikke er/var BHs kop te, husker dog ikke hvad....

            Skal vi lægge noget i dette opslag:

            Henrik H. Hansen

            12. oktober ·

            Kære netværk

            Vi går med seriøse overvejelser om at sælge vores dejlige hus i Odense SØ.
            Inden vi går mæglervejen vil vi dog se om der skulle være en af jer eller en af jeres bekendte, som kunne være interesseret.
            Huset er 172m2, bygget i 2016 og placeret i skønt nybyggerkvarter på lukket vænge med skov, å og natur lige i “baghaven”

            Comment


              #36
              Oprindeligt indsendt af allanribe Se indlæg
              Lige 2 indspark:

              Bo Henriksen vil ikke til OB, det mere end indikerede han, da jeg hilste på ham, og snakkede kort med ham for 8-10 år siden. Jeg mener at der var et eller andet med/i OB, der ikke er/var BHs kop te, husker dog ikke hvad....

              Skal vi lægge noget i dette opslag:

              Henrik H. Hansen

              12. oktober ·

              Kære netværk

              Vi går med seriøse overvejelser om at sælge vores dejlige hus i Odense SØ.
              Inden vi går mæglervejen vil vi dog se om der skulle være en af jer eller en af jeres bekendte, som kunne være interesseret.
              Huset er 172m2, bygget i 2016 og placeret i skønt nybyggerkvarter på lukket vænge med skov, å og natur lige i “baghaven”
              Den med Bo er så gammel, så det kan have ændret sig.
              Der kan være mange grunde til HH vil sælge.

              Comment


                #37
                Oprindeligt indsendt af allanribe Se indlæg
                Lige 2 indspark:

                Bo Henriksen vil ikke til OB, det mere end indikerede han, da jeg hilste på ham, og snakkede kort med ham for 8-10 år siden. Jeg mener at der var et eller andet med/i OB, der ikke er/var BHs kop te, husker dog ikke hvad....

                Skal vi lægge noget i dette opslag:

                Henrik H. Hansen

                12. oktober ·

                Kære netværk

                Vi går med seriøse overvejelser om at sælge vores dejlige hus i Odense SØ.
                Inden vi går mæglervejen vil vi dog se om der skulle være en af jer eller en af jeres bekendte, som kunne være interesseret.
                Huset er 172m2, bygget i 2016 og placeret i skønt nybyggerkvarter på lukket vænge med skov, å og natur lige i “baghaven”
                Ja i disse agurk tider lyder det som noget der kunne være lidt i...

                Comment


                  #38
                  Oprindeligt indsendt af Lennon Se indlæg
                  Jeg tror på vi har ny træner senest til sommer. Og jeg tror på det bliver en hardliner type ala f.eks. Peter Sørensen.
                  Det er mere i MHs ånd med samme slags bold som vi spillede, da han var aktiv.

                  Der tegner sig desuden et billede i de relativt få transfers MH har stået for. (Sabbi undtaget) måske også derfor man er lidt lunken ved Høegh.?

                  Om det er en god idé at rulle tilbage til det mere simple, fysisk betonede bold, er jeg mere i tvivl om. Men jeg formoder det er den vej vi går, så længe MH er på posten.
                  Det ville egentlig ikke gøre mig noget at forsøge Peter Sørensen. Noget tyder på at vi skal køre lavbudget så længe Thorborg bestemmer, og hvis vi kan blive dem de andre er bange for at spille mod igen, kan det være vi kan overpræstere ligesom i de gode gamle dage.

                  For en nostalgiker som mig, der så Kim Brinks ynglinge træne på bane 1 som lille dreng og senere Carsten Hemmingsen tyre bolde over hegnet og ned i åen, ville cirklen være sluttet. Så skal vi bare have Kim Brink hjem
                  OB: Danske mestre i 2075/6

                  Comment


                    #39
                    Oprindeligt indsendt af fynsland_85 Se indlæg

                    Det ville egentlig ikke gøre mig noget at forsøge Peter Sørensen. Noget tyder på at vi skal køre lavbudget så længe Thorborg bestemmer, og hvis vi kan blive dem de andre er bange for at spille mod igen, kan det være vi kan overpræstere ligesom i de gode gamle dage.

                    For en nostalgiker som mig, der så Kim Brinks ynglinge træne på bane 1 som lille dreng og senere Carsten Hemmingsen tyre bolde over hegnet og ned i åen, ville cirklen være sluttet. Så skal vi bare have Kim Brink hjem
                    Puha, det ville jeg blive rigtig træt af. Manden er ikke skide sympatisk, står ikke for en særlig god omgang bold, og er næppe manden der skal bringe Fyn sammen og få fodboldglæden tilbage til Odense.

                    Comment


                      #40
                      Oprindeligt indsendt af mckellberg Se indlæg

                      Puha, det ville jeg blive rigtig træt af. Manden er ikke skide sympatisk, står ikke for en særlig god omgang bold, og er næppe manden der skal bringe Fyn sammen og få fodboldglæden tilbage til Odense.
                      Nej jeg håber godt nok også MH har lidt mere fingeren på pulsen mht. det der skal til, for at få OB op, hvor vi er sikker deltager i top 6. Fysisk bondekarlefodbold, hvor man står dybt i banen og skralder igennem fungerer for Horsens, Hobro osv. fordi de bekender sig at de fleste hold de møder er bedre end dem.
                      I OB gør det ikke noget at man forsøger at ville præge kampene mere fysisk, da vi har virket for klejne i en længere årrække, men det skal krydres med det fine og hurtige spil vi har vist i kampene imod FCK, fcn og AGF.
                      Tager vi også nogen af de øvrige tophold i rækken, så har FCM og AGF jo også et fysisk udtryk, men de formår både at spille hurtigt og lækker fodbold. Det tror jeg simpelthen ikke Peter Sørensen kan stå for. Han har sine begrænsninger ift. at bygge en solid defensiv op. Det skal ikke blot være det OB skal stå for og det bliver også JM's store udfordring. At flytte os fra at være et forsvarende til et angribende hold, uden der gås på kompromis med det ene eller det andet. Her tror jeg egentlig på ham. I hvert fald mere end på folk som PS og BH

                      Comment


                        #41
                        Med al respekt - fysisk fodbold har historisk fungeret hundrede gange bedre for OB, end det vi har set siden Kim Brink-æraen. Hér stillede vi med fysisk stærke spillere samt et par individualister, som holdet kunne rumme. Det var en anden - og for undertegnede - mere interessant tid, hvor der i det mindste var en form for plan.

                        Fysisk fodbold er i øvrigt ikke bare store bondetampe. Anno 2020 er det også højt pres, konstant genpres samt en evne til at spille mand-mand og løbe solen sort. Se hvordan Atalanta udraderede FCM fysisk i går - i spidsen var en gut på 165 cm.

                        Comment


                          #42
                          Skulle ikke undre mig om vi ser Alexander Zorniger i Ådalen efter nytår !

                          Comment


                            #43
                            Oprindeligt indsendt af Online Se indlæg
                            Skulle ikke undre mig om vi ser Alexander Zorniger i Ådalen efter nytår !
                            Det ville nok passe til Max, men så kommer spillerne i ny fysisk form og så må dem der prikkede sig over den fysiske træning nok se frem til endnu mere.
                            men fint at spille inspireret af Atalanta, Bayern, Leeds og RB klubber.

                            Comment


                              #44
                              Oprindeligt indsendt af Online Se indlæg
                              Skulle ikke undre mig om vi ser Alexander Zorniger i Ådalen efter nytår !
                              Det tror jeg ikke på, at han gider. Men det ville passe mig ok.

                              Comment


                                #45
                                Oprindeligt indsendt af Online Se indlæg
                                Skulle ikke undre mig om vi ser Alexander Zorniger i Ådalen efter nytår !
                                Nej tak. Han er jo udenfor pædagogisk rækkevidde når det kommer til at hive et par unge spillere op. Så hellere Bo Henriksen og hans vilde engagement

                                Comment

                                Working...
                                X