Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Michelsen/Træner Fremtid

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

  • El Profesor
    replied
    Oprindeligt indsendt af Bobolarsen Se indlæg
    Jeg synes jo stadig man skulle gå benhårdt efter Zorniger. Det bold Brøndby spillede under ham var noget af det bedste jeg har set i superligaen. Hvis man kunne få ham til på den præmis, at han skal benytte sig mere af ungdommen end i Brøndby, så synes jeg det er en no-brainer. DET ville vise ambition og nosser fra OBs side.
    Mestendels enig. Selvom at folk herinde forståeligt nok er lunkne ved at give en træner for meget magt (til fx at vælge spillere) efter de sidste par fiaskoer, så vil jeg gerne nuancere det ved at sige, at det kommer an på træneren. Se bare på engelske Leeds, der ligesom os (et par gamle 9'ere undtaget) har byen for sig selv, som gik fra at være en falleret storklub ejet af gniere (Bates) eller galninge (Cellino) og som skiftede trænere ud på stribe, til nu at begynde at forløse det store potentiale, de har. Det er takket være en visionær ejer, men ikke mindst en træner som Bielsa, som udover et klart og tydeligt spilkoncept, også har gennemført en gennemgribende kulturændring og professionalisering i klubben. Det er lige præcis en lignende kapacitet vi har brug for, og som vi skal vise tillid til, og Zorniger er nok det tætteste, vi kommer. Det kræver dog, at ledelsen er klar på at vise fuld tillid til ham (eller en lignende type på den betingelse, at han er villig til at samarbejde med akademiet og dermed, at resultater betyder intet den første sæson eller to; kun implementering af spillestil og integration af unge. Zorniger med bedre mandskabsbehandling ville være den perfekte træner - men hvis han havde hele pakken, så var han næppe superligatræner.

    Leave a comment:


  • fmprOB
    replied
    Oprindeligt indsendt af bjerghest Se indlæg

    En mand der sagde at danske talenter for ringe til at bruge, laver næppe en 180er på så "kort" tid.

    Desuden skabte han en voldsom kultur i Brøndby internt, den tror jeg kan skræmme mange væk.
    Enig. Hvor meget end jeg godt kunne tænke mig at opleve Zorniger indvende OB og dens ledelse tror jeg ikke det vil være gavnligt på den lange bane.
    Og med den komme ungdomsstrategi oprustning taler det endnu mindre for en Zorniger i OB.

    Leave a comment:


  • bjerghest
    replied
    Oprindeligt indsendt af Bobolarsen Se indlæg
    Jeg synes jo stadig man skulle gå benhårdt efter Zorniger. Det bold Brøndby spillede under ham var noget af det bedste jeg har set i superligaen. Hvis man kunne få ham til på den præmis, at han skal benytte sig mere af ungdommen end i Brøndby, så synes jeg det er en no-brainer. DET ville vise ambition og nosser fra OBs side.
    En mand der sagde at danske talenter for ringe til at bruge, laver næppe en 180er på så "kort" tid.

    Desuden skabte han en voldsom kultur i Brøndby internt, den tror jeg kan skræmme mange væk.

    Leave a comment:


  • Bobolarsen
    replied
    Jeg synes jo stadig man skulle gå benhårdt efter Zorniger. Det bold Brøndby spillede under ham var noget af det bedste jeg har set i superligaen. Hvis man kunne få ham til på den præmis, at han skal benytte sig mere af ungdommen end i Brøndby, så synes jeg det er en no-brainer. DET ville vise ambition og nosser fra OBs side.

    Leave a comment:


  • manner
    replied
    Oprindeligt indsendt af bjerghest Se indlæg
    Nu er det klubben i medgang og modgang, og med tanke på hvilke personligheder der har løbet rundt på banen de sidste 5-7 år, så har jeg svært ved at se hvorfor man ikke kan tage Glen Riddersholm.

    Hans CV og evner, må da kun overgå hans person, hvis man har så meget imod den. Glen ville være den perfekte danske træner, hvis man som Thorborg og Hemme insistere på at kigge ned i jorden og ikke rundt i Skandinavien - Jeg er desværre bange for at Cifuentes start i AaB skræmmer OB-ledelsen meget.
    Jeg er overordnet enig med dig her. Hvis han kan tage os til det niveau NT snakker om med kontinuerlige top6 placeringer er jeg næsten overbevist om at han bliver tilgivet for meget. Jeg er måske ikke helt enig med dig i han han er den perfekte danske træner, det må absolut være Hjulmand, men han har jo et job andetsteds pt.

    Leave a comment:


  • Tåhyler
    replied
    Er Glen ikke bare en mere af de gode trænere, der, når de kommer til OB, ender med ikke at præstere. Jeg græder og skriger ikke, hvis det bliver ham, men synes OB skal vove lidt mere denne gang. Christian Poulsen kunne vise sig at være en stor succes. Ellers kan man kigge mod Norge eller Sverige. Det skal ikke være en derkun ttaler tysk eller engelsk, tror jeg.

    Leave a comment:


  • Ricardo
    replied
    Oprindeligt indsendt af mhbp Se indlæg

    håber ikke på nogen af dem - men står valget mellem de to så ville jeg nok foretrække Sørensen, men det er mest fordi jeg virkelig ikke bryder mig om glen...håber sgu de finder en ny og ikke endnu en af de trænerer der går på rotation mellem klubberne herhjemme.
    Er enig kunne være fint, med andet en af de 5 til 10 rotationstrænere der er i DK.

    Kan dog være noget tvilvende overfor om der er nogle i OB der er i stand til at finde en træner udenfor kredsen af omgangstrænerene.

    Måske MH har et skjult talent som tæner scout, men svært at se hvor han skulle have det fra.

    Leave a comment:


  • fmprOB
    replied
    Oprindeligt indsendt af ForzaLazio Se indlæg

    Jeg syntes han har ændret sig en del, siden Guld Glenn karakteren. Jeg så ham bla. i offside, og der syntes jeg faktisk han var god, og nede på jorden. Fagligt og fodbold mæssigt vil han være god, og så er han efter min mening god i medierne. Nu bor jeg tæt på Haderslev, og kender folk der spiller i moderklubben. Og der er kun positive ryster omkring ham.
    Jeg anser det dog for ret så urealistisk at det skulle blive ham.
    Det er muligt han har det. Og jeg tænker også at han er god mand når man kender ham. Men alt hvad jeg har set fra ham på sidelinien og nogle interviews har ikke hjulpet mig over på den anden side. For mig er der kun 1 perfekt træner for OB og det er David Nielsen. Men den er urealistisk

    Leave a comment:


  • Mfriise
    replied
    I forhold til Glen, tæller det også ret meget for mig at han valgte at flytte fra Ikast til Haderslev for at få byen og kulturen ind under neglene.
    Det virker til han virkelig ville projektet og brænder for at flytte de klubber han er i.
    Hvor imod JM måske havde håbet på noget europæisk bold med OB også videre til det næste

    Leave a comment:


  • ForzaLazio
    replied
    Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg

    Enig med Orskov. Det er mere hans person end hans profil og cv jeg har et problem med. Kan simpelthen ikke udstå den mand. Om jeg kommer til at tage en pause fra OB hvis han bliver træner må tiden vise. Men jeg afviser det ikke. Det kan også være at jeg lærer at leve med ham og at hvis han skal være et røvhul er det bedre han er mit røvhul. Jeg ved det ikke.
    Håber godt nok man finder en anden løsning
    Jeg syntes han har ændret sig en del, siden Guld Glenn karakteren. Jeg så ham bla. i offside, og der syntes jeg faktisk han var god, og nede på jorden. Fagligt og fodbold mæssigt vil han være god, og så er han efter min mening god i medierne. Nu bor jeg tæt på Haderslev, og kender folk der spiller i moderklubben. Og der er kun positive ryster omkring ham.
    Jeg anser det dog for ret så urealistisk at det skulle blive ham.

    Leave a comment:


  • mhbp
    replied
    Oprindeligt indsendt af Faurskov Se indlæg
    Håber og tror ikke på Peter Sørensen. Jeg har i øvrigt hørt fra en Sønderjyske kilde at Glenn har fået tilbudt en træner kontrakt i OB, håber dog heller ikke at han fristes.
    håber ikke på nogen af dem - men står valget mellem de to så ville jeg nok foretrække Sørensen, men det er mest fordi jeg virkelig ikke bryder mig om glen...håber sgu de finder en ny og ikke endnu en af de trænerer der går på rotation mellem klubberne herhjemme.

    Leave a comment:


  • Orskov
    replied
    Oprindeligt indsendt af bjerghest Se indlæg
    Nu er det klubben i medgang og modgang, og med tanke på hvilke personligheder der har løbet rundt på banen de sidste 5-7 år, så har jeg svært ved at se hvorfor man ikke kan tage Glen Riddersholm.

    Hans CV og evner, må da kun overgå hans person, hvis man har så meget imod den. Glen ville være den perfekte danske træner, hvis man som Thorborg og Hemme insistere på at kigge ned i jorden og ikke rundt i Skandinavien - Jeg er desværre bange for at Cifuentes start i AaB skræmmer OB-ledelsen meget.
    Selvfølgelig kan personlighed trumfe CV og resultater, når det handler om, hvem der skal stå i spidsen for ens hjerteklub. Alt andet er da mærkeligt.
    Personligt kan jeg heller ikke komme i tanke om nogle spillere de sidste 5-7 år, hvor jeg har haft samme antipati ift. personlighed, men ved ikke, hvad/hvem du tænker på der?

    Leave a comment:


  • bjerghest
    replied
    Nu er det klubben i medgang og modgang, og med tanke på hvilke personligheder der har løbet rundt på banen de sidste 5-7 år, så har jeg svært ved at se hvorfor man ikke kan tage Glen Riddersholm.

    Hans CV og evner, må da kun overgå hans person, hvis man har så meget imod den. Glen ville være den perfekte danske træner, hvis man som Thorborg og Hemme insistere på at kigge ned i jorden og ikke rundt i Skandinavien - Jeg er desværre bange for at Cifuentes start i AaB skræmmer OB-ledelsen meget.

    Leave a comment:


  • Bobolarsen
    replied
    Jeg føler mig ret overbevist om at det ender med at blive Glen. Uden at vide noget om den nye strategi, kunne jeg godt forestille mig han som profil og udfra tidligere meritter passer som fod i hose i den. Jeg er heller ikke nødvendigvis afvisende over at det kunne fungere, men ligesom mange andre herinde, så synes jeg godt nok også han som person er svær at snuppe..

    Leave a comment:


  • fmprOB
    replied
    Oprindeligt indsendt af bjerghest Se indlæg
    Jeg kan da godt mærke at jeg som den eneste godt kunne tænke mig Glen Riddersholm i OB. Han har om noget arbejdet med det, som OB efterspørger
    Enig med Orskov. Det er mere hans person end hans profil og cv jeg har et problem med. Kan simpelthen ikke udstå den mand. Om jeg kommer til at tage en pause fra OB hvis han bliver træner må tiden vise. Men jeg afviser det ikke. Det kan også være at jeg lærer at leve med ham og at hvis han skal være et røvhul er det bedre han er mit røvhul. Jeg ved det ikke.
    Håber godt nok man finder en anden løsning

    Leave a comment:

Working...
X