Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Michelsen/Træner Fremtid

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

  • Magge
    replied
    Oprindeligt indsendt af OleKBH Se indlæg

    Personligt ville jeg hellere have Bo Henriksen end David Nielsen, men det er nok bare mig .
    Jeg vil også helt vildt gerne have Bo Henriksen ..........., til Horsens, så kan det være vi kan komme af med Okosun ;-)

    Leave a comment:


  • stonebear
    replied
    Oprindeligt indsendt af ForzaLazio Se indlæg
    Zorninger havde også et vanvittigt hold i BIF. Da det hold blev markant svækket efter det glippede guld, så røg magien også. Ikke at han ikke ville kunne præstere med ringere spillere, men syntes ikke han viste noget i BIF da modgangen kom. Men selve spillestilen var jeg vild med
    Han havde et sindsygt stærkt hold, men det fortjener han også en pænt stor del af æren for. Mukhtar var hans fortjeneste, mens det var ham der virkelig fik Pukki, polakken og Nørgaard til at blomstre. Selv en “spiller udviklende” proces træner som Frank var jo ikke i nærheden af at forløse Pukki og Nørgaard som Zorninger gjorde det.

    Leave a comment:


  • OleKBH
    replied
    Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg

    Det er muligt han har det. Og jeg tænker også at han er god mand når man kender ham. Men alt hvad jeg har set fra ham på sidelinien og nogle interviews har ikke hjulpet mig over på den anden side. For mig er der kun 1 perfekt træner for OB og det er David Nielsen. Men den er urealistisk
    Personligt ville jeg hellere have Bo Henriksen end David Nielsen, men det er nok bare mig .

    Leave a comment:


  • stonebear
    replied
    Oprindeligt indsendt af Sheed Se indlæg
    Zorniger vil være suveræn ud fra et underholdningsmæssigt perspektiv, det vil skabe noget entusiasme og det vil muligvis også kunne give nogle markante forbedringer i resultater her på kort sigt.

    Ud fra et strategisk perspektiv er det formentligt håbløst. OB har brug for at blive en klub, hvor træneren arbejder ud fra klubbens visioner og principper, ikke sine egne, og Zorniger er helt sin egen og kommer ikke til at indrette sig efter nogle principper som stadig er så uklare som de er i OB. Hvis vi ansætter en som Zorniger så understreger det bare, at Thorborg er en uforbederlig fodboldleder som aldrig kommer til at forstå vigtigheden af langsigtet arbejde og tydelige klubværdier.
    Formentligt. Jeg har en klar forhåbning om at OB endelig er ved at lægge sig fast på en langsigtet strategi. Den strategi skal være klubbens og ikke trænerens. Uanset hvilke trænere OB kommer til at forhandle med skal den strategi formidles kniv skarpt så det på forhånd vil være fuldstændigt afstemt hvad vores kommende træner kan regne med i forhold til eksempelvis indflydelse på spiller til- og afgange, andel af talenter i superliga truppen etc.
    Hvis en træner som Zorninger kan acceptere en cheftræner stilling på klubbens forudsætninger, så vil det imo. være et scoop. Kan han ikke det, så skal han naturligvis ikke være træner i OB uagtet at han virker som en enormt spændende træner som rent spillestilsmæssigt passer godt til Hemmes vision.
    Jeg kender ikke Zorninger godt nok til at vide om han er et kæmpe ego der kun vil kunne være træner hvis han får lov til at sætte dagsordenen. I BIF virkede det til at der var en del clash, både i forhold til køb og salg af spillere, men også i forhold til talentarbejdet. Jeg kan dog godt forestille mig at en del af de kontroverser også skyldes en manglende afstemning ledelse og Zorninger i mellem.

    Leave a comment:


  • Bobolarsen
    replied
    Oprindeligt indsendt af Lennon Se indlæg

    Ok, helt uenige om zorniger. Når det er sagt, tror jeg slet ikke han har lyst til den udfordring vi er.

    han vil have brug for at hente spillere, der kan spille hans system. Det er ikke hvem som helst der kan det. Derfor ville akademiet blive syltet.
    zorniger vil have her-og-nu spillere. Hvilket hans udtalelse om danske talenter, mens han var i bif, vidner om.
    Jeg tror glen er langt mere realistisk.

    er det udelukkende spillestil der gør, du gerne vil se zorniger i OB.?
    Ikke udlukkende spillestil, men det spiller helt klart en stor rolle. Spillestilen var både underholdende og effektiv. Det er ligeså meget den seriøsitet og professionalisme Zorniger bringer. Selv om jeg godt kan li' Michelsen, så synes jeg det har været for 'pussenusset' med ham for roret. Det er altså professionellle fodboldspillere vi snakker om her, de tjener en god hyre - derved skal de også presses lidt og mærke at det er et elitesportsmiljø. Hvis OB vil i toppen af dansk fodbold har vi brug for en træner der kan presse dem til at præstere og udvikle sig, ellers kommer vi bare til at søle rundt i den kedelig midte resten af klubbens eksistens..

    Leave a comment:


  • stonebear
    replied
    Oprindeligt indsendt af Bobolarsen Se indlæg
    Jeg synes jo stadig man skulle gå benhårdt efter Zorniger. Det bold Brøndby spillede under ham var noget af det bedste jeg har set i superligaen. Hvis man kunne få ham til på den præmis, at han skal benytte sig mere af ungdommen end i Brøndby, så synes jeg det er en no-brainer. DET ville vise ambition og nosser fra OBs side.
    I forhold til den måde det tyder på at Hemme gerne vil have os til at spille har jeg også Zorninger som min klare drømmetræner.

    Leave a comment:


  • Sheed
    replied
    Zorniger vil være suveræn ud fra et underholdningsmæssigt perspektiv, det vil skabe noget entusiasme og det vil muligvis også kunne give nogle markante forbedringer i resultater her på kort sigt.

    Ud fra et strategisk perspektiv er det formentligt håbløst. OB har brug for at blive en klub, hvor træneren arbejder ud fra klubbens visioner og principper, ikke sine egne, og Zorniger er helt sin egen og kommer ikke til at indrette sig efter nogle principper som stadig er så uklare som de er i OB. Hvis vi ansætter en som Zorniger så understreger det bare, at Thorborg er en uforbederlig fodboldleder som aldrig kommer til at forstå vigtigheden af langsigtet arbejde og tydelige klubværdier.

    Leave a comment:


  • Lennon
    replied
    Oprindeligt indsendt af Bobolarsen Se indlæg

    Uenig. Som El Profesor skriver mener jeg også at det ville give klubben det nødvendige løft. Glen ville måske kunne løfte opgaven, men jeg føler bare ikke vi har brug for flere klassiske 'Superliga-trænere', det har vi prøvet af mange omgange nu UDEN succes. Vi skal have noget andet på bordet. Jeg ønsker dog ikke en type som Cifuentes i Aab, sydamerikansk fodbold-filosi kommer nok aldrig helt til at klinge med DK, men noget 'ordnung muss sein' som en type som Zorniger kommer med, er efter mit hoved lige hvad OB har brug for. Ambitionen skal hæves - og hvis det skal ske, skal der nogle HELT andre boller på suppen.
    Ok, helt uenige om zorniger. Når det er sagt, tror jeg slet ikke han har lyst til den udfordring vi er.

    han vil have brug for at hente spillere, der kan spille hans system. Det er ikke hvem som helst der kan det. Derfor ville akademiet blive syltet.
    zorniger vil have her-og-nu spillere. Hvilket hans udtalelse om danske talenter, mens han var i bif, vidner om.
    Jeg tror glen er langt mere realistisk.

    er det udelukkende spillestil der gør, du gerne vil se zorniger i OB.?

    Leave a comment:


  • Bobolarsen
    replied
    Oprindeligt indsendt af Lennon Se indlæg
    Glen ligger jo lige til højrebenet, i forhold til de seneste trænere. Erfaring fra DK og har præsteret tidligere.

    Men at skrive med Glen ville være det samme som da vi hente Kent. Eller Michelsen for den sags skyld. Glen vil også hente sin Jønsson eller sin kløve til truppen. Som ikke flytter os nævneværdigt.

    prøv nu noget nyt. Noget lidt vovet. Opdag et trænertalent. Eller find en etableret skandinav.

    Vi kan dog gøre noget der er værre end at skrive med Glen, og det er at skrive med zorniger. Det vil give klubben dødsstødet. Så er vi færdige.
    Uenig. Som El Profesor skriver mener jeg også at det ville give klubben det nødvendige løft. Glen ville måske kunne løfte opgaven, men jeg føler bare ikke vi har brug for flere klassiske 'Superliga-trænere', det har vi prøvet af mange omgange nu UDEN succes. Vi skal have noget andet på bordet. Jeg ønsker dog ikke en type som Cifuentes i Aab, sydamerikansk fodbold-filosi kommer nok aldrig helt til at klinge med DK, men noget 'ordnung muss sein' som en type som Zorniger kommer med, er efter mit hoved lige hvad OB har brug for. Ambitionen skal hæves - og hvis det skal ske, skal der nogle HELT andre boller på suppen.

    Leave a comment:


  • Lennon
    replied
    Glen ligger jo lige til højrebenet, i forhold til de seneste trænere. Erfaring fra DK og har præsteret tidligere.

    Men at skrive med Glen ville være det samme som da vi hente Kent. Eller Michelsen for den sags skyld. Glen vil også hente sin Jønsson eller sin kløve til truppen. Som ikke flytter os nævneværdigt.

    prøv nu noget nyt. Noget lidt vovet. Opdag et trænertalent. Eller find en etableret skandinav.

    Vi kan dog gøre noget der er værre end at skrive med Glen, og det er at skrive med zorniger. Det vil give klubben dødsstødet. Så er vi færdige.

    Leave a comment:


  • ForzaLazio
    replied
    Oprindeligt indsendt af tOrnBjerg Se indlæg
    Man “fyre” sgu ikke JM for at tage Sørensen. Så brænder det sgu sammen

    Leave a comment:


  • tOrnBjerg
    replied
    Kære gud, lad det ikke ske.
    https://beta.bold.dk/fodbold/nyheder...et-job-paa-vej

    Leave a comment:


  • tOrnBjerg
    replied
    Oprindeligt indsendt af El Profesor Se indlæg

    Mestendels enig. Selvom at folk herinde forståeligt nok er lunkne ved at give en træner for meget magt (til fx at vælge spillere) efter de sidste par fiaskoer, så vil jeg gerne nuancere det ved at sige, at det kommer an på træneren. Se bare på engelske Leeds, der ligesom os (et par gamle 9'ere undtaget) har byen for sig selv, som gik fra at være en falleret storklub ejet af gniere (Bates) eller galninge (Cellino) og som skiftede trænere ud på stribe, til nu at begynde at forløse det store potentiale, de har. Det er takket være en visionær ejer, men ikke mindst en træner som Bielsa, som udover et klart og tydeligt spilkoncept, også har gennemført en gennemgribende kulturændring og professionalisering i klubben. Det er lige præcis en lignende kapacitet vi har brug for, og som vi skal vise tillid til, og Zorniger er nok det tætteste, vi kommer. Det kræver dog, at ledelsen er klar på at vise fuld tillid til ham (eller en lignende type på den betingelse, at han er villig til at samarbejde med akademiet og dermed, at resultater betyder intet den første sæson eller to; kun implementering af spillestil og integration af unge. Zorniger med bedre mandskabsbehandling ville være den perfekte træner - men hvis han havde hele pakken, så var han næppe superligatræner.
    Leeds er pt det mest spændende PL hold. Det bliver spændende at se om det holder i den svære sæson 2.
    Samt om de kan holde på Kalvin, Ayling og leedses udgave af Max - Bamford.
    Tror dog Bielss/ zorniger er hårde for skandinaver. Pontus Jansson kunne ikke li Bielsa og spiller nu under Frank i Brentford.

    Leave a comment:


  • ForzaLazio
    replied
    Zorninger havde også et vanvittigt hold i BIF. Da det hold blev markant svækket efter det glippede guld, så røg magien også. Ikke at han ikke ville kunne præstere med ringere spillere, men syntes ikke han viste noget i BIF da modgangen kom. Men selve spillestilen var jeg vild med

    Leave a comment:


  • Bobolarsen
    replied
    Oprindeligt indsendt af El Profesor Se indlæg

    Mestendels enig. Selvom at folk herinde forståeligt nok er lunkne ved at give en træner for meget magt (til fx at vælge spillere) efter de sidste par fiaskoer, så vil jeg gerne nuancere det ved at sige, at det kommer an på træneren. Se bare på engelske Leeds, der ligesom os (et par gamle 9'ere undtaget) har byen for sig selv, som gik fra at være en falleret storklub ejet af gniere (Bates) eller galninge (Cellino) og som skiftede trænere ud på stribe, til nu at begynde at forløse det store potentiale, de har. Det er takket være en visionær ejer, men ikke mindst en træner som Bielsa, som udover et klart og tydeligt spilkoncept, også har gennemført en gennemgribende kulturændring og professionalisering i klubben. Det er lige præcis en lignende kapacitet vi har brug for, og som vi skal vise tillid til, og Zorniger er nok det tætteste, vi kommer. Det kræver dog, at ledelsen er klar på at vise fuld tillid til ham (eller en lignende type på den betingelse, at han er villig til at samarbejde med akademiet og dermed, at resultater betyder intet den første sæson eller to; kun implementering af spillestil og integration af unge. Zorniger med bedre mandskabsbehandling ville være den perfekte træner - men hvis han havde hele pakken, så var han næppe superligatræner.
    Kunne ikke være mere enig

    Leave a comment:

Working...
X