Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Michelsen/Træner Fremtid

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

  • El Profesor
    replied
    Jesper Sørensen har forlænget med Brøndby, så han kan godt stryges af listen/rygtemøllen. Tobiasen, Løvenkrands eller Peter Sørensen tilbage (af danske kandidater)?

    Leave a comment:


  • Plum
    replied
    Oprindeligt indsendt af Jungledyret Se indlæg
    Jeg synes faktisk, PL kunne være et friskt bud.

    For den intelligente spiller er spillerkarrieren en mesterlære som træner. PL har været i Rangers, Schalke, Newcastle, Birmingham. Landskampe.

    Siden forskellige trænerjobs i Rangers, blandt andet i akademiet, samt planlagt trænergerning i Japan.

    Mon ikke det har givet noget udsyn og en evne til at sige fra over fra lokale, der ikke har fulgt med i fodboldens udvikling?
    Nu er det jo tidligere meldt ud at en træner skal kunne tilslutte sig den kommende strategi, herunder spillestilen så det lyder ikke som der kan siges fra ..

    Leave a comment:


  • Online
    replied
    Oprindeligt indsendt af Online Se indlæg
    OT: Så følger SE i vores fodspor, dog ikke træner (som vi vel selv burde kunne finde), men en CEO, med hjælp fra et lidt mere professionelt firma (formoder jeg).

    https://www.bold.dk/fodbold/nyheder/...-rekruttering/
    De har godt nok nogle spændende spillere / trænere i stalden, vi kunne bruge

    https://www.caa.com/sportstalent/caa-base

    Leave a comment:


  • Online
    replied
    OT: Så følger SE i vores fodspor, dog ikke træner (som vi vel selv burde kunne finde), men en CEO, med hjælp fra et lidt mere professionelt firma (formoder jeg).

    https://www.bold.dk/fodbold/nyheder/...-rekruttering/
    Last edited by Online; 23-03-2021, 18:42.

    Leave a comment:


  • Sheed
    replied
    https://www.ob.dk/nyhedsarkiv/ob-og-...nger-til-2024/

    I udgangspunktet en god forlængelse i min optik, men jeg kan godt se nogle vinkler, hvor man kan begynde at være lidt kritisk over den måde vi er ved at sætte truppen sammen for fremtiden, og at vi måske er ved at male den nye træner lidt op i et hjørne ift. hvilke typer han har at arbejde med og hvilket præg han selv kan få lov at sætte.

    Når strategien kommer her om nogle uger, er jeg ikke i tvivl om, at et fokuspunkt bliver, at vi i højere grad skal bruge og forløse egne talenter. Så der vil sikkert være en bunden opgave der hedder, at han skal bruge og udvikle folk som Vestergaard, Østrøm, Frøkjær, Brems osv. og det er selvfølgelig helt fair.

    Men vi er altså også en situation nu, hvor vi har rigtigt mange ældre spillere på vej mod deres sidste år på topniveau i deres karrierer, bundet på længere og helt sikkert også dyre kontrakter. Vi snakker Jebali, Bashkim, Kasper Larsen, Tverskov, Kløve, Okosun og Skjelvik. De er helt sikkert ikke billige spillere og de bliver ikke lette at komme af med på gode vilkår, hvis vi gerne vil det. Og så har vi også en meget dyr Sabbi i en del år endnu, og der må også ligge en bunden opgave i at få ham forløst.

    Når vi tager alle de ovenstående etablerede spillere og parrer dem med talenterne, så er der godt nok ikke mange pladser tilbage i en startopstilling, hvor der er kan komme nogle nye typer ind og sættes sit eget præg. Der bliver jo slet ikke mulighed for at lave dem samme udskiftning, som der har været for de seneste trænere, så det ender jo nok i høj grad med, at han skal arbejde videre med de samme folk som Michelsen ikke kunne forløse. Og måske er det en god ting, men jeg kan også nemt se det blive en udfordring for en ny træner, at han er tvunget til at skulle bygge sit hold op om en række spillere på vej mod deres karrieres efterår, og som det bestemt ikke er sikkert holder sig skadesfri eller holder niveau særligt langt ind i hans kontraktperiode.

    Leave a comment:


  • hankatten
    replied
    Oprindeligt indsendt af Jungledyret Se indlæg
    Jeg synes faktisk, PL kunne være et friskt bud.

    For den intelligente spiller er spillerkarrieren en mesterlære som træner. PL har været i Rangers, Schalke, Newcastle, Birmingham. Landskampe.

    Siden forskellige trænerjobs i Rangers, blandt andet i akademiet, samt planlagt trænergerning i Japan.

    Mon ikke det har givet noget udsyn og en evne til at sige fra over fra lokale, der ikke har fulgt med i fodboldens udvikling?
    Enig. Som udgangspunkt vil det jo altid være interessant at få tilknyttet en med erfaring fra nogen af verdens største ligaer som spiller og en del af et stort setup som træner, som man har kørende for sig i Rangers.
    For ham er det jo vejen at tage et skridt ned af rangstien for at prøve sig af som cheftræner og her er en midterklub i Danmark da oplagt for en dansk træner.
    Jeg har dog ingen indsigt i om Rangers spillestil er gennemsyret hele vejen op gennem systemet og er fuldstændig i sync med noget af det OB har gang, så det kræver det selvfølgelig, men ellers er en yngre træner som ham da spændende, da han jo nok har været en del af et prof miljø, som kan revolutionere OB i et eller andet omfang, hvis han har karisma nok til at føre det ud i livet.

    Leave a comment:


  • Jungledyret
    replied
    Jeg synes faktisk, PL kunne være et friskt bud.

    For den intelligente spiller er spillerkarrieren en mesterlære som træner. PL har været i Rangers, Schalke, Newcastle, Birmingham. Landskampe.

    Siden forskellige trænerjobs i Rangers, blandt andet i akademiet, samt planlagt trænergerning i Japan.

    Mon ikke det har givet noget udsyn og en evne til at sige fra over fra lokale, der ikke har fulgt med i fodboldens udvikling?
    Last edited by Jungledyret; 23-03-2021, 08:00.

    Leave a comment:


  • Online
    replied
    Oprindeligt indsendt af stonebear Se indlæg

    Du har simpelthen slet ikke fundet plads til Jack Jørgensen i dit drømme set-up ???
    Hahaha.... beklager, men det ville have væltet budgettet, så jeg måtte lave en benhård prioritering
    Last edited by Online; 22-03-2021, 21:39.

    Leave a comment:


  • stonebear
    replied
    Oprindeligt indsendt af Online Se indlæg
    OT: Mit bud på et dansk drømme set-up i klubben, som dog er mega urealistisk

    Ejer: Thomas Sandgaard
    Formand: Rasmus Ankersen
    Adm. direktør: Mads Davidsen
    Sportschef: Johan Lange
    Kommerciel chef: Casper Stylsvig
    Træner: Bo Svensson

    Om man kan lide deres personligheder/tilhørsforhold eller ej, synes jeg de alle gør det rigtigt godt i deres respektive roller.
    Du har simpelthen slet ikke fundet plads til Jack Jørgensen i dit drømme set-up ???

    Leave a comment:


  • Online
    replied
    Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg

    Glimrende setup. Men tvivler sgu på at der ville være penge til spillerlønninger hvis alle dem her var i OB
    Takker... hvad man ikke finder på i disse tider, hvor jeg synes vores set-up er håbløst (specielt sportsudvalget) samt frygter en ansættelse af én af de sædvanlige fra trænerkarrusellen !

    Ja, der vil nok ikke være meget tilbage til spillerne

    Leave a comment:


  • fmprOB
    replied
    Oprindeligt indsendt af Online Se indlæg
    OT: Mit bud på et dansk drømme set-up i klubben, som dog er mega urealistisk

    Ejer: Thomas Sandgaard
    Formand: Rasmus Ankersen
    Adm. direktør: Mads Davidsen
    Sportschef: Johan Lange
    Kommerciel chef: Casper Stylsvig
    Træner: Bo Svensson

    Om man kan lide deres personligheder/tilhørsforhold eller ej, synes jeg de alle gør det rigtigt godt i deres respektive roller.
    Glimrende setup. Men tvivler sgu på at der ville være penge til spillerlønninger hvis alle dem her var i OB

    Leave a comment:


  • Online
    replied
    OT: Mit bud på et dansk drømme set-up i klubben, som dog er mega urealistisk

    Ejer: Thomas Sandgaard
    Formand: Rasmus Ankersen
    Adm. direktør: Mads Davidsen
    Sportschef: Johan Lange
    Kommerciel chef: Casper Stylsvig
    Træner: Bo Svensson

    Om man kan lide deres personligheder/tilhørsforhold eller ej, synes jeg de alle gør det rigtigt godt i deres respektive roller.

    Leave a comment:


  • Sheed
    replied
    Oprindeligt indsendt af stonebear Se indlæg

    Overvejende enig, men hvis det er rigtigt at blandt andet BIFs assistent er på blokken må man gå ud fra at cheftræner erfaring ikke er afgørende for klubben. Jeg aner ikke hvad Løvenkrands er for en trænerstørrelse og jeg vil personligt foretrække en med mere erfaring, er vi ude i et uprøvet trænertalent giver det imo. mere mening at finde vedkommende internt, eksempelvis Engstrøm. Snakker vi kandidater som Thomasberg, J. Sørensen, P. Sørensen og lignende, så synes jeg dog at en ubekendt størrelse som Løvenkrands lyder mere spændende, såfremt han flugter med den famøse strategi.

    Hvordan Gaarde og co. så vil finde ud af om en uprøvet trænerkandidat passer til strategien kan jeg heller ikke lige gennemskue. Noget med indledende samtaler hvor man får beskrevet hvad en given kandidat er for en træner og hvilken slags fodbold han ser sig selv står for, for så at se om det flugter med OBs strategi og er noget man kan gå videre med? Det virker næsten lidt for tilfældigt synes jeg.
    Jesper Sørensen har faktisk forholdsvis meget cheftrænererfaring. Han rykkede op med Silkeborg tilbage i 2014 og blev så fyret efter 0 sejre i 17 kampe i Superligaen, og han var så senere nogle sæsoner i Fredericia og gjorde det ud fra hvad jeg hører rigtigt fint, de spillede god fodbold, var i spil til oprykning og kom også i pokalsemifinalen et år. Så der er både noget erfaring og noget perspektiv ved ham, jeg kan så bare godt blive i tvivl om, hvorvidt han passer på den fodbold man gerne vil praktisere, men det kan det kommende strategi måske gøre os klogere på.

    Jeg er sådan set fan af, at man tager noget "uprøvet". Men uprøvet i den forstand, at det altså ikke behøver være en som har 100 Superligakampe som cheftræner på CVet, og nok er lidt ligesom alle andre vi også har prøvet, men uprøvet som i at det er en der kommer med erfaring udenfor Danmarks grænser og forhåbentligt har et frisk syn på tingene. Det kan være en udlænding, men det kan også være en som Ole Tobiasen der har været oppe og vende, og trods alt har lidt mere ballast end Løvenkrands har lige nu.

    Leave a comment:


  • stonebear
    replied
    Oprindeligt indsendt af Sheed Se indlæg

    Det vil han givetvis ikke, men så skal det nok ikke være ham og OB i denne omgang. Jeg synes godt nok også, det er et begrænset grundlag at blive ansat som cheftræner på i en stor klub som OB, og for et rekrutteringsfirma må det da næsten også være umuligt at vurdere, om han har den rette profil og passer på spillestil, personlighed, evne til at udvikle spillere osv, for han har jo aldrig stået i spidsen for et rigtigt seniorhold med et resultatpres og skulle stå for udviklingen af det hold. Det må jo i bedste fald blive et gæt baseret på begrænset info.
    Overvejende enig, men hvis det er rigtigt at blandt andet BIFs assistent er på blokken må man gå ud fra at cheftræner erfaring ikke er afgørende for klubben. Jeg aner ikke hvad Løvenkrands er for en trænerstørrelse og jeg vil personligt foretrække en med mere erfaring, er vi ude i et uprøvet trænertalent giver det imo. mere mening at finde vedkommende internt, eksempelvis Engstrøm. Snakker vi kandidater som Thomasberg, J. Sørensen, P. Sørensen og lignende, så synes jeg dog at en ubekendt størrelse som Løvenkrands lyder mere spændende, såfremt han flugter med den famøse strategi.

    Hvordan Gaarde og co. så vil finde ud af om en uprøvet trænerkandidat passer til strategien kan jeg heller ikke lige gennemskue. Noget med indledende samtaler hvor man får beskrevet hvad en given kandidat er for en træner og hvilken slags fodbold han ser sig selv står for, for så at se om det flugter med OBs strategi og er noget man kan gå videre med? Det virker næsten lidt for tilfældigt synes jeg.

    Leave a comment:


  • fmprOB
    replied
    Oprindeligt indsendt af bjerghest Se indlæg

    Tror du han gider det? Han har et godt navn i Skotland, så mon ikke han kan finde et cheftræner job der evt.? Grundlæggende har problemet jo været i OB at man har givet nøglerne til træneren lidt for mange gange, og jeg hører fra kilder at det også var en af grundene til at JM i første omgang overhovedet valgte OB.

    Jeg tænker at hvis OB selv vil holde nøglerne fremover, så skal man først vise at ens strategi og koncept holder før man kan plukke et større navn. Jeg tænker at Løvenkrads kunne være et fint valg til at starte med, lidt kedeligt måske, men et fint valg. 3 år som ungdomstræner i Rangers, er trods alt noget andet end hvis han havde været ungdomstræner 3 år i BIF/FCK
    Nej det gider han nok ikke. Han har vidst også sin egen klare spillestil “som aldrig før er set praktiseret i DK”. Så det er nok ikke sikkert at han så køber ind på den spillestil MH prøver at indføre og gerne vil have at den nye træner viderefører den.
    Men syntes nu han gør et rigtig godt job for at sælge sig selv

    Leave a comment:

Working...
X