Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Michelsen/Træner Fremtid

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

  • Sheed
    replied
    Oprindeligt indsendt af bjerghest Se indlæg

    Tror du han gider det? Han har et godt navn i Skotland, så mon ikke han kan finde et cheftræner job der evt.?
    Det vil han givetvis ikke, men så skal det nok ikke være ham og OB i denne omgang. Jeg synes godt nok også, det er et begrænset grundlag at blive ansat som cheftræner på i en stor klub som OB, og for et rekrutteringsfirma må det da næsten også være umuligt at vurdere, om han har den rette profil og passer på spillestil, personlighed, evne til at udvikle spillere osv, for han har jo aldrig stået i spidsen for et rigtigt seniorhold med et resultatpres og skulle stå for udviklingen af det hold. Det må jo i bedste fald blive et gæt baseret på begrænset info.

    Leave a comment:


  • bjerghest
    replied
    Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg

    Hmmm. Syntes ikke han har cheftræner potentiale med det cv. Måske en assistent/angrebstræner rolle?
    Tror du han gider det? Han har et godt navn i Skotland, så mon ikke han kan finde et cheftræner job der evt.? Grundlæggende har problemet jo været i OB at man har givet nøglerne til træneren lidt for mange gange, og jeg hører fra kilder at det også var en af grundene til at JM i første omgang overhovedet valgte OB.

    Jeg tænker at hvis OB selv vil holde nøglerne fremover, så skal man først vise at ens strategi og koncept holder før man kan plukke et større navn. Jeg tænker at Løvenkrads kunne være et fint valg til at starte med, lidt kedeligt måske, men et fint valg. 3 år som ungdomstræner i Rangers, er trods alt noget andet end hvis han havde været ungdomstræner 3 år i BIF/FCK
    Last edited by bjerghest; 22-03-2021, 19:49.

    Leave a comment:


  • fmprOB
    replied
    Oprindeligt indsendt af El Profesor Se indlæg
    Tidligere dansk landsholdsspiller melder interesse for trænerjobbet i OB | fyens.dk

    Peter Løvenkrands meget interesseret i os. Jeg kender ham ikke andet end på navnet; men alene det at han har så meget udlandserfaring og haft sine formative år som træner der, er i mine øjne kun et kæmpe plus. Nogle, der ved mere om ham?
    Hmmm. Syntes ikke han har cheftræner potentiale med det cv. Måske en assistent/angrebstræner rolle?

    Leave a comment:


  • Online
    replied
    Oprindeligt indsendt af El Profesor Se indlæg
    Tidligere dansk landsholdsspiller melder interesse for trænerjobbet i OB | fyens.dk

    Peter Løvenkrands meget interesseret i os. Jeg kender ham ikke andet end på navnet; men alene det at han har så meget udlandserfaring og haft sine formative år som træner der, er i mine øjne kun et kæmpe plus. Nogle, der ved mere om ham?
    Han skulle have været til Japan, men det blev aflyst pga. coronaen. Jeg har skrevet lidt om ham i en anden tråd, men kan ikke huske hvilken.

    Mener han står for en meget offensiv stil og arbejdet tæt sammen med Steven Gerrard (som var ked af, at han valgte at stoppe i GR).

    Leave a comment:


  • Bambiinsel
    replied
    Oprindeligt indsendt af El Profesor Se indlæg
    Tidligere dansk landsholdsspiller melder interesse for trænerjobbet i OB | fyens.dk

    Peter Løvenkrands meget interesseret i os. Jeg kender ham ikke andet end på navnet; men alene det at han har så meget udlandserfaring og haft sine formative år som træner der, er i mine øjne kun et kæmpe plus. Nogle, der ved mere om ham?
    Synes ikke det lyder så sexet at han er uden cheftræner erfaring. Men han har da været i Randers i en blomstrigstid

    Leave a comment:


  • El Profesor
    replied
    Tidligere dansk landsholdsspiller melder interesse for trænerjobbet i OB | fyens.dk

    Peter Løvenkrands meget interesseret i os. Jeg kender ham ikke andet end på navnet; men alene det at han har så meget udlandserfaring og haft sine formative år som træner der, er i mine øjne kun et kæmpe plus. Nogle, der ved mere om ham?

    Leave a comment:


  • manner
    replied
    Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg
    Tverskov også tilfreds med fyringen af Jakob

    https://www.bold.dk/fodbold/nyheder/...med-michelsen/
    Jeg synes da at MH gør det ganske fint i interviewet i artiklen. Der er måske nok lidt vrøvl og mærkelig sætninger i starten, men det forstyrre nu ikke min forståelse af det han siger. Han er tålmodig og lader sig ikke gå på eller distrahere af journalistspirens forsøg på at lokke ham på glatis.

    Leave a comment:


  • fmprOB
    replied
    Tverskov også tilfreds med fyringen af Jakob

    https://www.bold.dk/fodbold/nyheder/...med-michelsen/

    Leave a comment:


  • bjerghest
    replied
    Oprindeligt indsendt af Online Se indlæg
    Hvad siger I til en træner som Constantin Gâlcă ?

    Jeg synes, han har fået meget ud af Vejletruppen med en frisk tilgang til spillet (og tør bruge unge spillere).
    Manden vil næppe passe ind i Odense og OB. Tror ikke at det vil hue Thorborg, Tonny og Hemmingsen at man har en træner der ikke behersker engelsk, og skal bruge en tolk til at oversætte for ham. Han slår mig som en fed type, men jeg kan ikke lure hvilken strategi han stiller sit op imod i Vejle. Er det ungdom? Sejr? Noget 3.?

    Leave a comment:


  • tOrnBjerg
    replied
    Oprindeligt indsendt af Online Se indlæg
    Hvad siger I til en træner som Constantin Gâlcă ?

    Jeg synes, han har fået meget ud af Vejletruppen med en frisk tilgang til spillet (og tør bruge unge spillere).
    jeg så et interview med Hebo fra Lyngby, han roste træneren og mente han var hovedårsagen til at Lyngby er flyvende pt.

    jeg kender ikke så meget til ham, og måske er det bare en enlig svale, men lige nu ser det spændende ud, det han har gang i derover.

    Hvis jeg skulle pege på en realistisk dansker så ville det være ham. På sin vis trænger vi måske til nye impulser og vi kan jo næppe hente Bo Svensson eller Frank.
    Men det kan også være tiden er til en moderne udlænding, og vi så ender med en Fueriente, eller hvad man fætteren i AAb nu hedder ved jeg ikke.

    Leave a comment:


  • Sheed
    replied
    Oprindeligt indsendt af Online Se indlæg
    Hvad siger I til en træner som Constantin Gâlcă ?

    Jeg synes, han har fået meget ud af Vejletruppen med en frisk tilgang til spillet (og tør bruge unge spillere).
    Det er jeg ikke helt enig i, og jeg ved at der er rigtigt mange Vejle-fans der har det ligesom mig og som håber på, at de bruger landskampspausen til at finde en anden træner end ham, fordi at de er rigtigt nervøse for den udvikling holdet har taget og Lyngby der kommer buldrende bagfra.

    Jeg må sige, at jeg ikke synes han har udrettet det store. Han overtog et Vejle-hold der lå i bunden og kunne ikke redde dem i nedrykningsspillet og knockoutkampene, det er måske fair nok. Så rykkede han dem op igen med en trup der var længder bedre end alle andre i 1. division, det var noget der var blev forventet, og nu har han så styret dem til en 10. plads og lidt over 1 point i snit i grundspillet i Superligaen. Det er vel isoleret set fint nok, men jeg synes ikke at spillet eller udviklingen af holdet har været særlig interessant, og det er også det der bekymrer Vejle-fans. Bundniveauet er meget lavt, og der virker ikke til at være en tydelig retning holdet arbejder i og en plan, især offensivt. Siden den fine start er det altså også kun blevet til 11 point i de sidste 16 runder, og sølle 10 mål scoret. Jeg synes bestemt ikke, at han får mere ud af Vejles trup end man kan forvente, det er altså en rigtigt dyr trup, som man også kan se på nogle af de spillere de henter, og Tipsbladet estimerede også i vinter, at den er lige så dyr som Randers-trup, en lille smule billigere end Sønderjyskes, og klart dyrere end både Lyngbys og Horsens.

    Det jeg dog synes taler mest i mod ham er, at manden hverken taler dansk eller engelsk. Det synes jeg faktisk er et kæmpe problem på flere fronter for en klub som OB. Det giver åbenlyst nogle kommunikative problemer overfor truppen, når der skal holdes samtaler med spillerne, og det bliver nok også sværere at få tydeligt forklaret, hvordan man skal gøre tingene. Samtidig skal den nye træner i min verden også i en eller anden grad kunne være en samlende figur og gerne en type der måske også kan være billetsælger, hvis det her "nye projekt" for alvor skal have fat i folk. Vi har en sportschef der er så ubehjælpsom rent kommunikativt og en øvrig ledelse der gemmer sig og nødigt siger noget, så der ligger altså et vidst ansvar i min verden på den nye træner for at få solgt til omverdenen, at nu er der endelig noget spændende og visionært i gang, og det kommer han ikke til at kunne. Jeg tror kun vi kommer til at blive mere usynlige og "ligegyldige", hvis vi parrer en som Gâlcă med vores i forvejen meget sløjt kørende ledelse på det her område. Her tror jeg ikke vi skal undervurdere Michelsens betydning i de sidste knap 3 år. Det stak af for ham til sidst her med alt kontraktfnideret, men indtil da gjorde han altså et rigtigt fint arbejde for at sælge klubben og holdet, lige siden det første fanmøde den sommer, og han var mand for at sige tingene lige ud og i et sprog der taler til fodboldfans og er med til at skabe noget opbakning.
    Last edited by Sheed; 22-03-2021, 12:49.

    Leave a comment:


  • Online
    replied
    Hvad siger I til en træner som Constantin Gâlcă ?

    Jeg synes, han har fået meget ud af Vejletruppen med en frisk tilgang til spillet (og tør bruge unge spillere).
    Last edited by Online; 22-03-2021, 11:59.

    Leave a comment:


  • Online
    replied
    Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg
    Gaarde & Co var også med til at finde Aabs nuværende træner

    https://fyens.dk/artikel/ob-s-grib-o...ver-mod-ungarn
    "I hvert fald har AaB betalt for konsulenttjenesten".

    Leave a comment:


  • fmprOB
    replied
    Oprindeligt indsendt af andlox Se indlæg

    Flot.... så bliver det ja.fantastiik.
    Altså. De har jo fået som bestilt deroppe. De fik nøjagtig den profil de ville have. Og valgte ham jo selv i sidste ende

    Leave a comment:


  • andlox
    replied
    Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg
    Gaarde & Co var også med til at finde Aabs nuværende træner

    https://fyens.dk/artikel/ob-s-grib-o...ver-mod-ungarn
    Flot.... så bliver det ja.fantastiik.

    Leave a comment:

Working...
X