Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Modernisering af stadion

Collapse
X

• Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

Oprindeligt indsendt af jojo Se indlæg

Mit bud er at der sker noget når OUH er færdigbygget, ikke før. Ganske enkelt hænger det sammen med, at der skal være arbejdskraft at købe til fornuftige penge.
    Det tror jeg ikke. OUH er først færdig i 2027/2028 og der er det for sent.
    Jeg tror de går igang i 2026 i samarbejde med nogle sponsorer i OB inden for byggebranchen. Det bliver indenfor netværket

Comment

Hvis OB skal have en chance for at udvikle sig til lidt mere end en klub der engang var stor, så skal man bygge sit eget stadion med private
      investorer. Odense Kommune er håbløst bagud på alle parametre, og bør vel ret beset kun beskæftige sig med ældrepleje og rennovation.
      Sæt nu de 3-4 største byggematadorer sammen omkring et bord, og lad dem ordne denne sag, for dem er det jo småpenge.
      16 hjemmekampe om året - lad os smide et par pokalkampe oveni...ikke mange dage om året du hiver omkring 10.000 ind på stadion. Så er der kvindeholdet - men der er tiltrækningskræften nok ikke så stor.
      - selvfølgelig kan man så tilknytte kontorlokaler og måske lokaler der kan lejes ud til events. Men det er stadig rigtigt mange penge de skal smide for at få det etableret.

Så kan man overveje større events - koncerter, det går bare ud over banen - medmindre man gør som de helt nye stadions hvor man kan skifte underlaget ud - tænker ikke det bliver billigere af det.

Nyt stadion - ja tak, men tror ikke på det kommer på tale - med eller uden kommunen

Comment

Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg

Det tror jeg ikke. OUH er først færdig i 2027/2028 og der er det for sent.
        Jeg tror de går igang i 2026 i samarbejde med nogle sponsorer i OB inden for byggebranchen. Det bliver indenfor netværket
        behøver det jo ikke at være. Man bliver bare nødt til at rykke hjemmebanen i en (længere) periode. Det ville være virkeligt skidt, men så længe de er om at komme i gang der er det jo allerede en reel risiko, alt efter hvor meget der skal laves.

Comment

Mit bud er at der sker noget når OUH er færdigbygget, ikke før. Ganske enkelt hænger det sammen med, at der skal være arbejdskraft at købe til fornuftige penge.
          OUH har reelt ikke noget med Odense Kommune at gøre, da det er ejet af Region Syddanmark. Desuden er hovedentreprenøren italiensk og de fleste underleverandører gør brug af udenlandsk arbejdskraft, ikke dansk.

Hvis det kræver en større ombygning/nybygning skal stadionprojektet i offentlig udbud og kan derfor som udgangspunkt ikke udføres af lokale kræfter.

Noget som mange også glemmer er, at Odense har et klimamål om at være CO2 neutral senest i 2030... det kommer til at koste kassen og begrænse kommunens økonomiske råderum markant de kommende år.

Så det mest fornuftige, hvis stadion inden for en relativ kort periode skal opgraderes, er at sælge det til private investorer.

Comment

Fair det er dit bud. De 2 ting er bare så langt fra hinanden at det er uden betydning.
            Det er mit bud.

Comment

https://fyens.dk/sport/saa-gik-2024-...822a438f3d5-14

Hmm ....

Comment

Oprindeligt indsendt af Kielberg Se indlæg
                Når både OB og Odense Kommune åbenbart sidder på deres hænder så sker der ikke noget på den front. Har sagt det før og gentager det gerne igen: Begynd allerede nu at undersøge mulighederne for at spille på Vejle Stadion når de nye krav træder i kraft, fordi Odense tror jeg ikke på kommer til at have et tidssvarende stadion til den tid.

Comment

Oprindeligt indsendt af Kielberg Se indlæg
                  Det er så pinligt at være odenseaner, trist for byen.

Comment

Oprindeligt indsendt af OleKBH Se indlæg

Når både OB og Odense Kommune åbenbart sidder på deres hænder så sker der ikke noget på den front. Har sagt det før og gentager det gerne igen: Begynd allerede nu at undersøge mulighederne for at spille på Vejle Stadion når de nye krav træder i kraft, fordi Odense tror jeg ikke på kommer til at have et tidssvarende stadion til den tid.
                    Enig. Jack kan sælge sand i Sahara. Så han skal nok søge at belære os, om fordelene ved at spille i Vejle. Og at OB er helt uden skyld i dette. Professionel amatørklub.
                    OB. På behørig afstand af egne ambitioner.

Comment

Oprindeligt indsendt af sinus Se indlæg

Enig. Jack kan sælge sand i Sahara. Så han skal nok søge at belære os, om fordelene ved at spille i Vejle. Og at OB er helt uden skyld i dette. Professionel amatørklub.
                      Det er en årelang kamp som ingen ende vil tage. Spaden skal snart i jorden hvis det skal nåes inden 2028.

Comment

Det er så pinligt at være odenseaner, trist for byen.
                        Forhåbentlig taler opbakningen til OB snart for sig selv, så nogen inde på kommunekontoret her op til valget tør tage kampen op. Stadionprojektet må kunne vinkles som en vindersag, men det kræver man tør tage kampen op med gamle dinosauere, som med falmende 09'ere og 13-tatoveringer, fortsat mener det er for galt OB skal have hele kagen.

Comment

Oprindeligt indsendt af hankatten Se indlæg

Forhåbentlig taler opbakningen til OB snart for sig selv, så nogen inde på kommunekontoret her op til valget tør tage kampen op. Stadionprojektet må kunne vinkles som en vindersag, men det kræver man tør tage kampen op med gamle dinosauere, som med falmende 09'ere og 13-tatoveringer, fortsat mener det er for galt OB skal have hele kagen.
                          FS har i dagens leder en holdning til "stadion-gate" hvor det beskrives som et uskønt spil der pågår mens brugere af stadion lider under forsømmelserne i vedligehold og moderniseringer. Slidte toiletforhold og boder der er gearet til 5-6000 besøgende gør at udlevering af tørt og vådt er elendige med et gennemsnitligt besøgstal på ca. 8.800 pr kamp i NEP. Lederen, skrevet af Nina Vibe Petersen, tænker også i at næste år er valgår og at det derfor kan blive vanskeligt for nogen af beslutningstagerne at sætte skub i renoveringen fordi der vil være flere stemmer i andre emner.

Believe OB

½ sæsoner der bare skal overstås findes ikke

Ligegyldige kampe eksisterer ikke

Comment

Oprindeligt indsendt af manner Se indlæg
                            FS har i dagens leder en holdning til "stadion-gate" hvor det beskrives som et uskønt spil der pågår mens brugere af stadion lider under forsømmelserne i vedligehold og moderniseringer. Slidte toiletforhold og boder der er gearet til 5-6000 besøgende gør at udlevering af tørt og vådt er elendige med et gennemsnitligt besøgstal på ca. 8.800 pr kamp i NEP. Lederen, skrevet af Nina Vibe Petersen, tænker også i at næste år er valgår og at det derfor kan blive vanskeligt for nogen af beslutningstagerne at sætte skub i renoveringen fordi der vil være flere stemmer i andre emner.
                            OB vil vel fra 2028 kunne bruge stadion som en glimrende træningsbane med varme, hybridgræs og fine omklædningsfaciliteter. Så må kampene afvikles i en anden kommune.

Alternativt ender det i verdens mest skrabede renovering, hvor overdækning af tribuner forlænges så stadion lever op til den del.

Både Vejle og Kolding vil dog i 2028 være fine bud på ny hjemmebane for “Odenses stolthed”:
                            https://www.instagram.com/koldingiff...l/DDyiJvuvOov/
                            Last edited by OleKBH; 22-12-2024, 09:46.

Comment

Som tidligere nævnt, tvivler jeg på, at vi kommer til at se de store beløb fra kommunen (hvis overhovedet nogle).

Der skal findes midler til en eventuel udvidelse af letbanen, infrastruktur omkring det kommende NN og kommunen skal været klimaneutral inden 2030 (er jo en del af det nationale klimaregnskab) samtidigt med at der ikke skal skæres (meget) i serviceydelserne. Det ser umiddelbart ud til at være umuligt, hvis man ikke snart får nogle private investorer ind, inden valgkampen snart går i gang... og der endnu engang går "Odense" i den !
                              Last edited by Online; 22-12-2024, 11:11.

Comment

Oprindeligt indsendt af Online Se indlæg
                                Som tidligere nævnt, tvivler jeg på, at vi kommer til at se de store beløb fra kommunen (hvis overhovedet nogle).

Der skal findes midler til en eventuel udvidelse af letbanen, infrastruktur omkring det kommende NN og kommunen skal været klimaneutral inden 2030 (er jo en del af det nationale klimaregnskab) samtidigt med at der ikke skal skæres (meget) i serviceydelserne. Det ser umiddelbart ud til at være umuligt, hvis man ikke snart får nogle private investorer ind, inden valgkampen snart går i gang... og der endnu engang går "Odense" i den !
                                Jeg har fået en melding om at man i kommunen har lavet en plan for at sælge hundredevis af byggegrunde i området. Måske tusinde af boliger. Har set skitser af områderne.
                                Rigtig meget af det areal bag bowlinghallen,gamle minigolf osv ligner noget man vil bebygge. Men også andre områder omkring stadion/ishocky osv. Det skal sælges for at finansiere Sportsbyen Bolbro som der er stor villighed til i kommunen skal lykkedes. Det er bare finansieringen der kniber. Jeg tror på det lykkedes inden deadline. Men det bliver tæt på da kommunevalget nok skal overstås først. Jeg tror de går igang i løbet af 2026

Comment

Working...
                                X