Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Modernisering af stadion

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    Oprindeligt indsendt af mhbp Se indlæg

    Men er det ikke også lidt en fordel for dem? De har netop kunnet starte fra bunden.

    I Odense har du hele historien og alverdens interessenter. Stadion skal ligge bynært vil nogle mene - så du må ikke flytte det og bygge nyt. Det vil givetvis besværligt gøre det en hel del - du skal bygge ovenpå de gamle konstruktioner, der er trafik og naboer der vil skulle tages hensyn til osv.
    De havde også deres at slås med fordi der var to klubber, som begge skulle tilgode se et bagland som så modparten som en konkurrent. Der var vist også en debat om hvor deres stadion skulle ligge.
    Men der blev taget beslutninger, selvom de ikke var populære i begge lejre.
    Der var to kommuner som skulle blive enige og skaffe opbakning til beslutningerne.
    Desuden har ledelsen skaffet, og ofret de penge der skal til at udleve ambitionerne, der er bygget mere og mere på.

    I Odense er der en klub, og en kommune der skal nå frem til en beslutning om stadion.

    I OB har man de seneste 12-13 år været rigeligt tilfredse med blot at være i superligaen.
    Der har ikke været antydningen af at de fine ord om top 4/top6 var andet end varm luft.
    Set udefra har det lignet, at OB har gjort alt for at stille sig selv i offerrollen, og fået forskellige spillere til på skift at jamre sig i medierne over træningsbanerne.
    Det er svært at få øje på OB’s egen ofringer, for at få etableret et ordenligt træningsanlæg.

    817 ⚪️
    Y.N.W.A ❤️

    Comment


      Oprindeligt indsendt af Magge Se indlæg

      De havde også deres at slås med fordi der var to klubber, som begge skulle tilgode se et bagland som så modparten som en konkurrent. Der var vist også en debat om hvor deres stadion skulle ligge.
      Men der blev taget beslutninger, selvom de ikke var populære i begge lejre.
      Der var to kommuner som skulle blive enige og skaffe opbakning til beslutningerne.
      Desuden har ledelsen skaffet, og ofret de penge der skal til at udleve ambitionerne, der er bygget mere og mere på.

      I Odense er der en klub, og en kommune der skal nå frem til en beslutning om stadion.

      I OB har man de seneste 12-13 år været rigeligt tilfredse med blot at være i superligaen.
      Der har ikke været antydningen af at de fine ord om top 4/top6 var andet end varm luft.
      Set udefra har det lignet, at OB har gjort alt for at stille sig selv i offerrollen, og fået forskellige spillere til på skift at jamre sig i medierne over træningsbanerne.
      Det er svært at få øje på OB’s egen ofringer, for at få etableret et ordenligt træningsanlæg.
      hørte lige Fyens podcast i går (Vi taler om OB)

      der var et af emnerne stadion. Og det nyeste var...at der ikke var noget nyt.

      På mig lyder det som om det "idrætsby Bolbro" i et eller andet omfang er med til at trække beslutningen ud. Det gør det hele markant større - meget mere som man skal tage stilling til fra kommunal side, end "blot" en stadion renovering.

      Så sent som i går havde jeg ja-hatten på og havde svært ved at forestille mig at man ikke fandt en løsning. Men efter at have hørt den podcast så må jeg nok finde nej-hatten frem.

      Men det vil da være komplet latterligt og håbløst ud over enhver grænse hvis OB skal til at spille hjemmebane kampe i Vejle, Horsens og måske Esbjerg...men kan da godt være det er den vej pilen peger.

      Hvis så det var for en kortere periode. Pga ombygning af stadion. Men lige nu ligner det jo ikke engang de kan tage sig sammen til at træffe en beslutning.

      Comment


        Oprindeligt indsendt af mhbp Se indlæg

        hørte lige Fyens podcast i går (Vi taler om OB)

        der var et af emnerne stadion. Og det nyeste var...at der ikke var noget nyt.

        På mig lyder det som om det "idrætsby Bolbro" i et eller andet omfang er med til at trække beslutningen ud. Det gør det hele markant større - meget mere som man skal tage stilling til fra kommunal side, end "blot" en stadion renovering.

        Så sent som i går havde jeg ja-hatten på og havde svært ved at forestille mig at man ikke fandt en løsning. Men efter at have hørt den podcast så må jeg nok finde nej-hatten frem.

        Men det vil da være komplet latterligt og håbløst ud over enhver grænse hvis OB skal til at spille hjemmebane kampe i Vejle, Horsens og måske Esbjerg...men kan da godt være det er den vej pilen peger.

        Hvis så det var for en kortere periode. Pga ombygning af stadion. Men lige nu ligner det jo ikke engang de kan tage sig sammen til at træffe en beslutning.
        Hvornår startede snakken om stadion renovering/opdatering ?

        Det startede vel omkring samtidig med VIP tribunen blev ombygget, så vi fejrer vel snart 20 års jubilæum med tom snak. Dog med undtagelse af varme i banen ig andet påtvunget.

        Så selv hvis det skulle være en kort overgang vi skal spille hjemmekampe ude, så er det latterligt at det er trukket så meget i langdrag
        817 ⚪️
        Y.N.W.A ❤️

        Comment


          Hørte idag at dem der skal aflevere en rapport omkring stadion renovering til OSE/OK slet ikke er færdige fordi det hele er så komplekst.
          Så pt har Enrico,Thorborg mfl intet at forholde sig til. Til stor frustration som jeg hører det. De var blevet lovet noget for flere måneder siden

          Comment


            Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg
            Hørte idag at dem der skal aflevere en rapport omkring stadion renovering til OSE/OK slet ikke er færdige fordi det hele er så komplekst.
            Så pt har Enrico,Thorborg mfl intet at forholde sig til. Til stor frustration som jeg hører det. De var blevet lovet noget for flere måneder siden
            Helt som forventet. Vi må håbe vi ikke spiller i superligaen i 28 og fremefter.

            Comment


              Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg
              Hørte idag at dem der skal aflevere en rapport omkring stadion renovering til OSE/OK slet ikke er færdige fordi det hele er så komplekst.
              Så pt har Enrico,Thorborg mfl intet at forholde sig til. Til stor frustration som jeg hører det. De var blevet lovet noget for flere måneder siden
              Det er så amatøragtigt og det gælder både Sleth Arkitekter, OB og Odense Kommune. Både OB og Odense Kommune har jo siddet på deres hænder minimum de sidste 20 år

              Comment


                Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg
                Hørte idag at dem der skal aflevere en rapport omkring stadion renovering til OSE/OK slet ikke er færdige fordi det hele er så komplekst.
                Så pt har Enrico,Thorborg mfl intet at forholde sig til. Til stor frustration som jeg hører det. De var blevet lovet noget for flere måneder siden
                Sjældent har jeg læst noget så dumt.

                Arkitekterne (og andre... kender ikke nok detaljer) skal fyres på gråt papir !

                Comment


                  Oprindeligt indsendt af Kielberg Se indlæg

                  Helt som forventet. Vi må håbe vi ikke spiller i superligaen i 28 og fremefter.
                  Er det her et af dine "for sjov" indlæg, eller et af dem hvor du glemte at tænke før du tastede?
                  Til-afgange under Alm: 96 - still counting

                  Comment


                    Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg
                    Hørte idag at dem der skal aflevere en rapport omkring stadion renovering til OSE/OK slet ikke er færdige fordi det hele er så komplekst.
                    Så pt har Enrico,Thorborg mfl intet at forholde sig til. Til stor frustration som jeg hører det. De var blevet lovet noget for flere måneder siden
                    Så må vi tage de 67 km. til Kolding og leje os ind på deres til den tid nyrenoverede stadion:
                    https://www.sweco.dk/showroom/kolding-stadion/

                    Comment


                      Oprindeligt indsendt af Kaspernon Se indlæg

                      Er det her et af dine "for sjov" indlæg, eller et af dem hvor du glemte at tænke før du tastede?
                      Jeg vil ærlig talt hellere spille 2. Division end spille hjemmekampe i superligaen på vejle stadion.

                      Comment


                        Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg
                        Hørte idag at dem der skal aflevere en rapport omkring stadion renovering til OSE/OK slet ikke er færdige fordi det hele er så komplekst.
                        Så pt har Enrico,Thorborg mfl intet at forholde sig til. Til stor frustration som jeg hører det. De var blevet lovet noget for flere måneder siden
                        FS/SF har i dagens avis en artikel om "de hemmelige planer" for stadion og bydelen. Der er vist skitser osv. Hverken OS&E eller Peter Rahbek vil kommentere fordi der er sket og sker ændringer, men det burde dog være tæt på som jeg læser det. Der bliver sandsynligvis tale om en klimavenlig tilgang (læs discount) løsning med lukkede hjørner med erhvervsarealer osv. Forventningen er at det fremlægges i løbet af efteråret

                        Believe OB

                        ½ sæsoner der bare skal overstås findes ikke

                        Ligegyldige kampe eksisterer ikke

                        Comment


                          https://fyens.dk/sport/hemmelige-pla...4eac3345bc53-7

                          Uha håber det er en elev der bare har lavet et udkast. Ellers bliver det verdens mærkeligste stadion.
                          Tænk at bruge i årevis på at udtænke sådan noget makværk.
                          Last edited by Kielberg; 29-08-2024, 04:56.

                          Comment


                            Oprindeligt indsendt af manner Se indlæg
                            FS/SF har i dagens avis en artikel om "de hemmelige planer" for stadion og bydelen. Der er vist skitser osv. Hverken OS&E eller Peter Rahbek vil kommentere fordi der er sket og sker ændringer, men det burde dog være tæt på som jeg læser det. Der bliver sandsynligvis tale om en klimavenlig tilgang (læs discount) løsning med lukkede hjørner med erhvervsarealer osv. Forventningen er at det fremlægges i løbet af efteråret
                            Ja det kan jeg se. Fik bare at vide igår af en højtstående medarbejder i Odense Kommune at ingen havde set noget endnu. Så spørgsmålet er om det læk ikke ligger ved dem der har siddet med arbejdet

                            Står der noget om pris?

                            Comment


                              Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg

                              Ja det kan jeg se. Fik bare at vide igår af en højtstående medarbejder i Odense Kommune at ingen havde set noget endnu. Så spørgsmålet er om det læk ikke ligger ved dem der har siddet med arbejdet

                              Står der noget om pris?
                              Det var jo lidt tidligt på morgenen så jeg skæmmede kun artiklen, men 100 mill. er nævnt men det er MEGET løst, det antydes vel at det bliver mere

                              Believe OB

                              ½ sæsoner der bare skal overstås findes ikke

                              Ligegyldige kampe eksisterer ikke

                              Comment


                                Oprindeligt indsendt af manner Se indlæg
                                Det var jo lidt tidligt på morgenen så jeg skæmmede kun artiklen, men 100 mill. er nævnt men det er MEGET løst, det antydes vel at det bliver mere
                                Tak. De kommer sgutte langt med 100 mill mm de vil lave det i papmache og spånplader…

                                Men det kan jo også være et overslag for at få det igennem politisk. Så underbudgetterer man for at den går igennem og så finder man de ekstra penge til sidst som man har set ved mange andre store byggerier med stor politisk debat… Men man er jo nød til det når man er igang..

                                Comment

                                Working...
                                X