Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Sæsonen 2020/2021

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    Oprindeligt indsendt af andlox Se indlæg

    Stort tillykke til Daniel og familien!
    Og MH skulle lige skrive en 5årig kontrakt for drengen, gældende fra 2038.
    Så må vi da håbe han begynder at spille fodbold

    Comment


      Oprindeligt indsendt af Online Se indlæg

      STORT TILLYKKE

      Men kan (desværre) ikke se, hvordan DH kan forstærke os nu ☹
      Vi kan rykke Tverskov frem på midtbanen. Daniel og Kasper vil være et meget stærkt midtforsvar og midtbanen bliver også styrket. Kan god se Tverskov og JJ sammen på midtbanen hvor JJ kan koncentrere sig på det kreative mens Tverskov spiller 6er. Så bliver der kun backpositioner hvor vi stadig mangler noget.
      "Einstellung ist alles. Talent wird überschätzt. Talent ist Grundvoraussetzung, ohne Talent geht nichts, aber Talent stellt dich nur in die Tür. Charakter, Einstellung und Fleiß bringen dich hindurch"
      - Norbert Elgert -

      Comment


        Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg

        Så må vi da håbe han begynder at spille fodbold
        Gener lyver ikke. Og det er bedste OB-DNA. :-)
        "Einstellung ist alles. Talent wird überschätzt. Talent ist Grundvoraussetzung, ohne Talent geht nichts, aber Talent stellt dich nur in die Tür. Charakter, Einstellung und Fleiß bringen dich hindurch"
        - Norbert Elgert -

        Comment


          Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg

          Så må vi da håbe han begynder at spille fodbold
          Better safe than sorry

          Believe OB

          œ sæsoner der bare skal overstås findes ikke

          Ligegyldige kampe eksisterer ikke

          Comment


            Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg

            Der tegner sig mere og mere et billede af fremtiden inden for dansk fodbold fyldt med investeringsfonde og milliadærer.
            Vi har også sådan en, men jeg er bange for at han ikke er den rigtige. Jeg håber det men er i tvivl.

            Jeg hører lidt om diktatur og total overstyring af alle i OSE fra Thorborgs side pt.
            Også EA og MH. Intet bliver besluttet uden hans godkendelse og der er lidt krise og panik stemning i luften ifølge “kilder”

            Jeg ved (fra egen erfaring), at mange personligt ejet virksomheder er meget topstyret.... men ligefrem diktatur

            Comment


              Oprindeligt indsendt af Online Se indlæg


              Jeg ved (fra egen erfaring), at mange personligt ejet virksomheder er meget topstyret.... men ligefrem diktatur
              Kald det hvad man vil. Ingen bruger 50 øre uden tilladelse fra NT i disse dage hører jeg. Fra mere end 1 person

              Comment


                Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg

                Kald det hvad man vil. Ingen bruger 50 øre uden tilladelse fra NT i disse dage hører jeg. Fra mere end 1 person
                Hvis det er korrekt, så tyder det på at økonomien i OSE er i frit fald, lyder ikke godt...

                Comment


                  Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg

                  Kald det hvad man vil. Ingen bruger 50 øre uden tilladelse fra NT i disse dage hører jeg. Fra mere end 1 person
                  Sådan en idé havde borgmesteren af en lille by hvor jeg var ansvarlige leder af det kommunale ungdomshus og én gang om at spare penge. Efter havde sendt mine medarbejdere omkring fire eller fem gange om dagen til ham for at få tilladelse om at købe en pencil, lidt hø for dyreprojektet vi havde i huset, en kasse soda, en pakke papir osv. ringede han næste dag og ophævede reglen og bad kun om handle ansvarligt i hensigt af økonomien...

                  Hvis NT drifter selskabet virkelig på dan måde så har han de forkerte medarbejdere ansat, mangler tiltro til medarbejdere, eller er i panik-modus.
                  "Einstellung ist alles. Talent wird überschätzt. Talent ist Grundvoraussetzung, ohne Talent geht nichts, aber Talent stellt dich nur in die Tür. Charakter, Einstellung und Fleiß bringen dich hindurch"
                  - Norbert Elgert -

                  Comment


                    Oprindeligt indsendt af andlox Se indlæg

                    Sådan en idé havde borgmesteren af en lille by hvor jeg var ansvarlige leder af det kommunale ungdomshus og én gang om at spare penge. Efter havde sendt mine medarbejdere omkring fire eller fem gange om dagen til ham for at få tilladelse om at købe en pencil, lidt hø for dyreprojektet vi havde i huset, en kasse soda, en pakke papir osv. ringede han næste dag og ophævede reglen og bad kun om handle ansvarligt i hensigt af økonomien...

                    Hvis NT drifter selskabet virkelig på dan måde så har han de forkerte medarbejdere ansat, mangler tiltro til medarbejdere, eller er i panik-modus.
                    Jeg har også engang haft en direktør/ejer der var sådan, og det er rædselsfuldt og meget lidt udviklende at arbejde under.

                    Det fmprOB skriver er for mig ikke noget nyt. Det er muligt at det er taget til, og i så fald har vi jo en værre situation, men jeg har hørt historier fra folk i og omkring OB der går mere end 10 år tilbage, og stor indblanden og topstyring fra Thorborgs side. Jeg tvivler på, at der er flere klubber i dansk topfodbold, hvor formanden/hovedejeren har haft fingre så meget nede i noget af den daglige drift der burde være de ansattes ansvar. Jan Bech i Brøndby kan nok konkurrere, men det ser jeg nu heller ikke som en man gerne vil være i klub med. Gudskelov er Thorborg dog klog nok til ikke at blamere sig på sociale medier og debatfora.

                    Du skriver: "Mangler tiltro til medarbejdere", og jeg tror at det er der at den ligger. Jeg lancerede for noget tid siden den teori, at Thorborg ikke har tiltro til sin sportsdirektør/sportschef og ikke tør overdrage ham en stort ansvar, fordi at han aldrig har set en kompetent sportschef og ikke ved, hvordan en sådan ser ud. Man kan sige meget om de herrer Høgh, Brink, Poul Hansen, Jesper Hansen og Hemmingsen, men ingen af dem har jo ligefrem nogen stor forudgående karriere som sportschef i OB, og har heller ikke drevet det til det store på den front efter OB. Så kan vi altid diskutere, hvad de hver især var ansat til, og hvilke forventninger de havde, men jeg synes ikke det er for groft at sige, at vi aldrig har haft en super kompetent profil på posten. Jeg har hørt historier flere af de her sportschefer der får dem til at lyde som lallende amatører, og hvis det er den oplevelse Thorborg har fået henover årene, så kan jeg godt se, hvorfor han skulle være blevet mere mismodig med tiden, og modvillig til at overdrage for stort et ansvar.

                    Det er ikke en undskyldning, og det peger i sidste ende tilbage på ham selv og hans manglende evne til at ansætte gode fodboldledere, men det er måske en forklaring på, hvorfor vi ser ansættelser som Michael Hemmingsen, der mere ligner en erhverspraktikant en en tydelig og kompetent leder.

                    Comment


                      Oprindeligt indsendt af Sheed Se indlæg

                      Jeg har også engang haft en direktør/ejer der var sådan, og det er rædselsfuldt og meget lidt udviklende at arbejde under.

                      Det fmprOB skriver er for mig ikke noget nyt. Det er muligt at det er taget til, og i så fald har vi jo en værre situation, men jeg har hørt historier fra folk i og omkring OB der går mere end 10 år tilbage, og stor indblanden og topstyring fra Thorborgs side. Jeg tvivler på, at der er flere klubber i dansk topfodbold, hvor formanden/hovedejeren har haft fingre så meget nede i noget af den daglige drift der burde være de ansattes ansvar. Jan Bech i Brøndby kan nok konkurrere, men det ser jeg nu heller ikke som en man gerne vil være i klub med. Gudskelov er Thorborg dog klog nok til ikke at blamere sig på sociale medier og debatfora.

                      Du skriver: "Mangler tiltro til medarbejdere", og jeg tror at det er der at den ligger. Jeg lancerede for noget tid siden den teori, at Thorborg ikke har tiltro til sin sportsdirektør/sportschef og ikke tør overdrage ham en stort ansvar, fordi at han aldrig har set en kompetent sportschef og ikke ved, hvordan en sådan ser ud. Man kan sige meget om de herrer Høgh, Brink, Poul Hansen, Jesper Hansen og Hemmingsen, men ingen af dem har jo ligefrem nogen stor forudgående karriere som sportschef i OB, og har heller ikke drevet det til det store på den front efter OB. Så kan vi altid diskutere, hvad de hver især var ansat til, og hvilke forventninger de havde, men jeg synes ikke det er for groft at sige, at vi aldrig har haft en super kompetent profil på posten. Jeg har hørt historier flere af de her sportschefer der får dem til at lyde som lallende amatører, og hvis det er den oplevelse Thorborg har fået henover årene, så kan jeg godt se, hvorfor han skulle være blevet mere mismodig med tiden, og modvillig til at overdrage for stort et ansvar.

                      Det er ikke en undskyldning, og det peger i sidste ende tilbage på ham selv og hans manglende evne til at ansætte gode fodboldledere, men det er måske en forklaring på, hvorfor vi ser ansættelser som Michael Hemmingsen, der mere ligner en erhverspraktikant en en tydelig og kompetent leder.
                      Hmmm, det kunne forklare meget... men forstår ikke hvordan han kunne blive sådan en succesfuld forretningsmand hvis han agerer sådan. Ellers er det måske kun OB hvor han handler sådan fordi han ser det mere eller mindre som en "hobby" og blander sig derfor og vil smykke sig med fodboldmanager-attituden?
                      "Einstellung ist alles. Talent wird überschätzt. Talent ist Grundvoraussetzung, ohne Talent geht nichts, aber Talent stellt dich nur in die Tür. Charakter, Einstellung und Fleiß bringen dich hindurch"
                      - Norbert Elgert -

                      Comment


                        Oprindeligt indsendt af andlox Se indlæg

                        Hmmm, det kunne forklare meget... men forstår ikke hvordan han kunne blive sådan en succesfuld forretningsmand hvis han agerer sådan. Ellers er det måske kun OB hvor han handler sådan fordi han ser det mere eller mindre som en "hobby" og blander sig derfor og vil smykke sig med fodboldmanager-attituden?
                        Jeg tror bare vi må sige, at det at være succesfuld forretningsmand og styre virksomheder, og det at styre en fodboldklub er to vidt forskellige ting, i hvert fald for langt de fleste.

                        https://pbs.twimg.com/media/EbM1Ul_X...jpg&name=large

                        Jeg synes den her billedeserie af ham fra vores seneste kamp i Lyngby illustrerer det meget godt, og som en journalist kommenterer til den: "Jeg sad på rækken bagved. Jeg fulgte mindst lige så meget med i Thorborgs reaktioner, som jeg fulgte kampen."

                        Det viser jo, at manden er impulsstyret og sikkert slet ikke ligeså kølig og velovervejet som han er i det gængse erhvervsliv, og det kan jeg egentlig godt lide. Det viser jo, at manden først og fremmest er fodboldfan og er ligeså investeret i det som alle os andre, og det er da et sympatisk træk set fra et fansynspunkt. Han er mig bekendt også til næsten alle kampe, inklusiv træningskampe og har også ofte set ham, når jeg har været til træninger. OB er ikke bare en forretning for ham, det er en hobby og noget han er meget investeret i, og det er jo isoleret set positivt for hans fortsatte engagement i klubben.

                        Der hvor det negative kommer ind er så, når man bliver så følelsesmæssigt investeret, at man vil blande sig i for mange ting, inklusiv ting man nok ikke for alvor har forstand på, og jeg tror desværre det er der vi er. Jeg tror simpelthen ikke, at han nænner ikke at blande sig, og jeg tror som sagt at han er et sted nu, hvor han ikke rigtigt tiltror nogle opgaven med for alvor at tegne butikken, fordi han har set for mange der ikke magtede det ansvar.

                        Så jeg forstår godt Thorborgs tankegang og de følelser han med stor sandsynlighed investerer i OB, og jeg kan ikke udelukke, at jeg ikke ville agere på samme måde, hvis jeg var i hans sted. Jeg tror bare ikke, at det er sundt for en fodboldklub, hvis man ikke overlader det sportslige ansvar og udviklingen til folk med kompetencer på det område, og giver dem friheden til at træffe beslutninger og flytte klubben i den retning de mener er bedst. Så må en bestyrelse og ejer efter en periode vurdere, om den ledelse er lykkedes godt nok med at flytte tingene, men her kræver det nok også mere tålmodighed end de fleste ejere og bestyrelser er villige til at udvise.

                        Comment


                          Siger ikke NT gør det rigtige og er også klar over formuen er stor.

                          Kan dog godt se, at med en stadioninvestering, der bliver et stort tocifret millionbeløb og et underskud i OSE der også ender i stort tocifret millionbeløb, ikke viden, synes dog det er indlysende, kompensation hjælper, men stadig.

                          Kan godt forstå, hvis det føles lidt tungt fra NT’s stol.

                          Comment


                            Oprindeligt indsendt af Faurskov Se indlæg

                            Hvis det er korrekt, så tyder det på at økonomien i OSE er i frit fald, lyder ikke godt...
                            Jeg er ihverfald pænt sikkert på at informationen er korrekt. Hvor slemt det står til økonomisk ved jeg ikke. OB har fået dækket rigtig mange faste udgifter plus løn og diverse i diverse pakker så OB isoleret kører garanteret udemærket. Det er nok værre med resten af grenene i OSE

                            Comment


                              Oprindeligt indsendt af andlox Se indlæg

                              Vi kan rykke Tverskov frem på midtbanen. Daniel og Kasper vil være et meget stærkt midtforsvar og midtbanen bliver også styrket. Kan god se Tverskov og JJ sammen på midtbanen hvor JJ kan koncentrere sig på det kreative mens Tverskov spiller 6er. Så bliver der kun backpositioner hvor vi stadig mangler noget.
                              Man kunne spille med JJ og Tverskov som de tilbagelæggende midtbanespillere og så have Frø som en fri 10’er og på den måde vil man kunne få enten Sander, Fenger, Hylle eller vores islandske ven ind.?
                              siden 1887

                              Comment


                                Oprindeligt indsendt af Sheed Se indlæg



                                Det er ikke en undskyldning, og det peger i sidste ende tilbage på ham selv og hans manglende evne til at ansætte gode fodboldledere, men det er måske en forklaring på, hvorfor vi ser ansættelser som Michael Hemmingsen, der mere ligner en erhverspraktikant en en tydelig og kompetent leder.
                                Jeg har en teori, om at han ikke er interesseret i en dygtig mand der kommer og sætter retningen. Så mister han jo hobbien, så hellere have nogle rygklappere tæt på som kigger med når NT spiller IRL football manager.

                                Comment

                                Working...
                                X