Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Rygter/Ønsker/Spekulationer Sommervindue 2020

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    Oprindeligt indsendt af pnl Se indlæg

    Med kontraktudløb 31.12.23 bliver han nok ikke helt billig for OB.
    Det tyder måske mere på han kan ryge billigt afsted, lyder til samarbejdet med træneren ikke er i top. - se link.
    Dog er det ikke en transfer jeg er så lun på, men håber da jeg bliver positivt overrasket, hvis det sker.

    https://www.bold.dk/fodbold/nyheder/...bliver-saaret/

    Comment


      Tja, bum bum. Jeg var ret begejstret for Skytte, da han var i Silkeborg. Han tekniske niveau er virkelig højt, og han er stærk til at holde i bolden. Jeg synes måske så, at han lidt for sjældent fik sat nogle medspillere i scene og skabt nogle chancer. Et hurtigt kig på Transfermarkt fortæller mig også, at han har lavet 2 assist i 101 ligakampe i Danmark og Norge. Det er sgu ikke meget for en 8er type, som gerne vil have bolden rigtigt meget.

      At han var et flop i Horsens, var det mest forudsigelige nogensinde i min verden. Han passer slet ikke ind i den slags fodbold. At han ikke kunne komme på holdet i FCM og i Bodø ser jeg heller ikke som nogen tragedie, når de er så godt besatte, så jeg synes ikke, at man kan afvise ham pga. det. Jeg tænkte dog mest, at han var interessant for os, dengang han spillede i Silkeborg, og at han var en oplagt Kent Nielsen-spiller, fordi at han er den der teknisk stærke og boldsikre type der har mange berøringer på bolden, derfor kan jeg godt blive skeptisk overfor, om han passer ind i Michelsens stil, og det vi angiveligt gerne vil med at spille meget direkte og hurtigt.

      Min største undren går nok på, hvordan han skal bruges. Umiddelbart ser jeg ham som type der primært bejler til JJTs plads. Han er lidt samme type, og han er nok ikke defensivt stærk nok til at spille 6er, han havde i hvert fald altid en tydelig 6er bag sig i Silkeborg og Horsens. Jeg tror ikke, det bliver godt hvis han skal spille ved siden af JJT, hvis vi skal spille med 3 mand centralt, så frygter jeg, at det bliver alt for meget spillen til siden, og for lidt af de der gennembrud og løb i feltet, som Casper Nielsen gav os, og som vi savnede hele sidste sæson.

      Så jeg ser det næsten kun give mening, hvis JJT er på vej ud, ellers kommer de nok til at kæmpe med hinanden. Er han så bedre end JJT? Hmmm, det er jeg ikke overbevist om, i hvert fald ikke markant bedre, i de knap 70 Superligakampe han har fået, har han jo ikke ligefrem brændt ligaen af. Så hvis det handler om at finde en ny spiller til den rolle, så kan jeg godt se det give mening, han har stadig en god alder og kan udvikle sig. Hvis det handler om at finde en potentiel afløser for Drachmann, eller en der skal spille ved siden af ham og JJT, så er jeg godt nok mere skeptisk. Ligesom med Sander og Jebali, er han jo uden tvivl en dygtig fodboldspiller, men er han den type vi har brug for, hvis vi skal rykke vores spillestil i den retning, man har påstået at vi gerne vil? Kan han tilføre os det direkte, aggressive og hurtige udtryk i vores spil? Jeg synes det trække lidt mere i den anden retning.

      Comment


        Artikel fra Fyens.dk

        https://fyens.dk/artikel/sammy-skytte-i-flirt-med-ob

        Comment


          Oprindeligt indsendt af longway78 Se indlæg
          Tænker da også der er lidt på vej fra Norge
          Genposter lige denne fra Longway78 fra 8 August

          Comment


            Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg

            Genposter lige denne fra Longway78 fra 8 August
            Rygtet om Skytte har floreret de sidste 14 dage. Så det passer meget godt.

            Comment


              Oprindeligt indsendt af Kielberg Se indlæg

              Rygtet om Skytte har floreret de sidste 14 dage. Så det passer meget godt.
              Ooooohhkay. Det rygte er så gået min næse forbi

              Comment


                Kan simpelthen ikke huske hvilken type han er ?
                6’er 8’er teknisk, fysisk?? Kan nogen beskrive ham?

                Comment


                  Oprindeligt indsendt af andreaslange Se indlæg
                  Kan simpelthen ikke huske hvilken type han er ?
                  6’er 8’er teknisk, fysisk?? Kan nogen beskrive ham?
                  Hm - I Silkeborg var han vel 8'er, hvor Moro mere var 6'eren, så vidt jeg husker det. Han så lovende ud dengang, men det er da gået ned ad bakke siden.

                  Comment


                    Oprindeligt indsendt af Sheed Se indlæg
                    Tja, bum bum. Jeg var ret begejstret for Skytte, da han var i Silkeborg. Han tekniske niveau er virkelig højt, og han er stærk til at holde i bolden. Jeg synes måske så, at han lidt for sjældent fik sat nogle medspillere i scene og skabt nogle chancer. Et hurtigt kig på Transfermarkt fortæller mig også, at han har lavet 2 assist i 101 ligakampe i Danmark og Norge. Det er sgu ikke meget for en 8er type, som gerne vil have bolden rigtigt meget.

                    At han var et flop i Horsens, var det mest forudsigelige nogensinde i min verden. Han passer slet ikke ind i den slags fodbold. At han ikke kunne komme på holdet i FCM og i Bodø ser jeg heller ikke som nogen tragedie, når de er så godt besatte, så jeg synes ikke, at man kan afvise ham pga. det. Jeg tænkte dog mest, at han var interessant for os, dengang han spillede i Silkeborg, og at han var en oplagt Kent Nielsen-spiller, fordi at han er den der teknisk stærke og boldsikre type der har mange berøringer på bolden, derfor kan jeg godt blive skeptisk overfor, om han passer ind i Michelsens stil, og det vi angiveligt gerne vil med at spille meget direkte og hurtigt.

                    Min største undren går nok på, hvordan han skal bruges. Umiddelbart ser jeg ham som type der primært bejler til JJTs plads. Han er lidt samme type, og han er nok ikke defensivt stærk nok til at spille 6er, han havde i hvert fald altid en tydelig 6er bag sig i Silkeborg og Horsens. Jeg tror ikke, det bliver godt hvis han skal spille ved siden af JJT, hvis vi skal spille med 3 mand centralt, så frygter jeg, at det bliver alt for meget spillen til siden, og for lidt af de der gennembrud og løb i feltet, som Casper Nielsen gav os, og som vi savnede hele sidste sæson.

                    Så jeg ser det næsten kun give mening, hvis JJT er på vej ud, ellers kommer de nok til at kæmpe med hinanden. Er han så bedre end JJT? Hmmm, det er jeg ikke overbevist om, i hvert fald ikke markant bedre, i de knap 70 Superligakampe han har fået, har han jo ikke ligefrem brændt ligaen af. Så hvis det handler om at finde en ny spiller til den rolle, så kan jeg godt se det give mening, han har stadig en god alder og kan udvikle sig. Hvis det handler om at finde en potentiel afløser for Drachmann, eller en der skal spille ved siden af ham og JJT, så er jeg godt nok mere skeptisk. Ligesom med Sander og Jebali, er han jo uden tvivl en dygtig fodboldspiller, men er han den type vi har brug for, hvis vi skal rykke vores spillestil i den retning, man har påstået at vi gerne vil? Kan han tilføre os det direkte, aggressive og hurtige udtryk i vores spil? Jeg synes det trække lidt mere i den anden retning.
                    Med alle de skader JJ har er det vel fornuftigt at hente konkurrence ind så de skal slås om pladsen. Og er også usikker om vi kan bygge på Drachmann i denne sæson, han er ude lang tid nu og havde også allerede sidste efterår problemer og var ikke på 100%.
                    Så hent Daniel Høegh hjem og det giver muligheden at sætte Tverskov på 6er hvis Drachmann kommer ikke i gang. Skytte og Høegh ind og det ser ret fornuftigt ud: konkurrence på 8er, en stærk alternative på 6er og tre stærke midtforsvarer i truppen. Men alt er vel afhængigt af hvem går videre og kan sælges.
                    "Einstellung ist alles. Talent wird überschätzt. Talent ist Grundvoraussetzung, ohne Talent geht nichts, aber Talent stellt dich nur in die Tür. Charakter, Einstellung und Fleiß bringen dich hindurch"
                    - Norbert Elgert -

                    Comment


                      Oprindeligt indsendt af andlox Se indlæg

                      Med alle de skader JJ har er det vel fornuftigt at hente konkurrence ind så de skal slås om pladsen. Og er også usikker om vi kan bygge på Drachmann i denne sæson, han er ude lang tid nu og havde også allerede sidste efterår problemer og var ikke på 100%.
                      Så hent Daniel Høegh hjem og det giver muligheden at sætte Tverskov på 6er hvis Drachmann kommer ikke i gang. Skytte og Høegh ind og det ser ret fornuftigt ud: konkurrence på 8er, en stærk alternative på 6er og tre stærke midtforsvarer i truppen. Men alt er vel afhængigt af hvem går videre og kan sælges.
                      Jeg synes helt ærligt ikke, at det vil være særligt fornuftigt lige nu at hente konkurrence og bredde ind til en i forvejen meget befolket central midtbane. Folk som Opondo og Aron var også hentet som konkurrence, men foreløbigt er de bare breddespillere der ikke tilfører os det store. Hvis vi gerne vil have vil have konkurrence og bredde ind til JJTs og Drachmanns pladser, kunne vi starte med at veksle Opondo og/eller Aron til nogle spillere, der reelt kan spille deres pladser og roller, i stedet for at være to fyldspillere der virker meget tilfældigt castet.

                      Hvis Skytte kommer ind og ender med at være 2. violin til JJT, så synes jeg det vil være tåbeligt at gå ud og bruge et par millioner på ham nu. De penge burde blive brugt til at styrke topniveauet, ikke bredden. Hvis Skytte kommer ind og slår JJT af, så synes jeg det vil være tåbeligt, at have JJT sidende ude på bænken som indskifter og lade hans transferværdi styrtdykke. JJT har været fast mand for os i fire sæsoner nu. Han har været en vigtig spiller der har gjort holdet klart bedre, når han har været med, end når vi har manglet ham. Hvis man vurderer, at det er tid til noget andet på hans plads, så send ham videre. Han er åbenlyst en dygtig spiller, så der vil selvfølgelig være interesse fra andre klubber, både danske og udenlandske. Så sælg ham nu, hvor han i andre klubbers øjne er en etableret spiller i OBs startopstilling, i stedet for at sælge ham om 1-2 år, når hans værdi er meget lavere, fordi at han har kortere tid tilbage af sin kontrakt, og nu anses som værende breddespiller.

                      Comment


                        Skyttes ser fin ud i denne video fra Bodø-tiden. God fysik og rigtig god teknik og evne til at udfordre. https://www.youtube.com/watch?v=NgYI9BE5Ni0Skytte

                        Comment


                          Oprindeligt indsendt af nixcha Se indlæg

                          Hm - I Silkeborg var han vel 8'er, hvor Moro mere var 6'eren, så vidt jeg husker det. Han så lovende ud dengang, men det er da gået ned ad bakke siden.
                          Onde rygter vil vide at han fik en smule storhedsvanvid og anså sig selv som værende på vej til stjernerne da FCM viste interesse. Ved ikke om der er hold i rygtet men hvis der er noget om snakken kan det være medvirkende til at det er gået tilbage for ham siden SIF tiden.

                          Hvis han er den sportslige ledelses nye profil indkøb, hvad er så meningen med ham?
                          Jeg husker ham også mere som 8’er end som 6’er.
                          Hvis vi skal have flere folk til midtbanen og det ikke er en klar 6’er som uden den mindste tvivl kan gå direkte ind i start 11’eren så havde jeg hellere beholdt Klynge.

                          Skytte anser jeg for mere lunken vand i det kar som ledelsen ihærdigt tror de kan bringe i kog blot ved rosenrød omtale og slidte floskler.
                          817 ⚪️
                          Y.N.W.A ❤️

                          Comment


                            Jeg synes Skytte er lidt svær.
                            Efter Silkeborg tiden ville jeg synes han var en klasse signing, men på det tidspunkt var han uden tvivl udenfor vores rækkevidde.
                            Nu er hans udvikling af flere årsager så gået i stå og han bliver igen en som vi kan være i nærheden af at hente.
                            Gør det ham så ikke længere attraktiv? Vil vi kun have dem, vi ikke kan få, eller som ikke vil os?

                            Ingen tvivl om at udviklingspotentialet ser mindre ud nu.
                            Men han er stadig kun 23.

                            Jeg er ikke afvisende...

                            Comment


                              Er også delt i 2 her.

                              På den ene side havde man håbet på mere men ved jo godt inderst inde at det her er vores hylde. På den anden side husker jeg ham som teknisk dygtig og meget talentfuld og måske mangler han bare lige den rigtige klub eller træner til at få sit gennembrud.

                              Sheed nævner at det kan ende som fyld ala Opondo og Aron. Det er bestemt muligt. Men lige med ham her er vi i det mindste sikker på at få en central midtbanespiller og kan måske lave 1 års leje med en frikøbsklausul. Tror jeg bestemt ville være optimalt

                              Spændende at se om han står der I morgen kl 10.00 på bane 1

                              Comment


                                Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg

                                Sheed nævner at det kan ende som fyld ala Opondo og Aron. Det er bestemt muligt. Men lige med ham her er vi i det mindste sikker på at få en central midtbanespiller og kan måske lave 1 års leje med en frikøbsklausul. Tror jeg bestemt ville være optimalt
                                Jeg frygter faktisk ikke så meget, at han niveaumæssigt bliver fyld, mere at han rent typemæssigt kommer i klemme eller overskud, eller at en anden gør det. Jeg er ekstremt meget i tvivl om, hvordan vi kommer til at stille op i næste sæson, og spørgsmålet er om de reelt set også selv er klar over det.

                                Hvis vi tager udgangspunkt i det der fungerede godt for os i 18-19, så synes jeg at midtsammensætningen var god, fordi at vi havde Drachmann som balancespiller og bolværk foran forsvaret, og så to spillere foran ham, hvoraf den ene var rigtigt god med bolden, og den anden var rigtigt god uden bolden. JJT lå inde centralt og fordelte spillet sammen med Drachmann, og var den mere kreative af de to, og så havde vi CN i en mere fri rolle der tog en masse løb dybt, på siderne og kom meget i feltet, samtidig med at han arbejdede som en hest, når modstanderne havde bolden.

                                Jeg er bange for, at JJT og Skytte minder alt for meget om hinanden, og at det bliver for stationært, hvis de skal spille derinde sammen med Drachmann. De vil begge to gerne have bolden, blive inde centralt og slå de skarpe afleveringer, og de kommer ikke meget i feltet eller løber og finder en masse rum, som de kan blive farlige i. I så fald bliver der jo kæmpe pres på, at vores to angribere og to wingbacks skal skabe næsten alle gennembrud og primært være dem der scorer og assisterer. Jeg er bange for at det bliver for tyndt.

                                Så er der selvfølgelig også en chance for, at vi skal spille med kun to central, og spille 4-4-2, 4-2-3-1 eller hvad ved jeg. Så kommer Skytte jo så nok til at skulle spille i stedet for JJT. Jeg tænker igen, at de minder for meget om hinanden til at kunne spille centralt derinde sammen, uden en mere klassisk 6er som Drachmann. Måske kan Skytte lære at blive 6er, men det vil nok være lidt et sats at gå med, og vi har jo ikke så god erfaring med at omskole midtbanespillere til nye roller. Og selv hvis de to kan fungere sammen, hvor efterlader det så folk som Aron og Opondo, som er nogle fuldstændigt andre typer? De kommer da i den grad i overskud så, og vil jo ændre vores spil totalt, hvis de skal vikariere for en af de to.

                                Det ville være nemmere, hvis vi havde en idé om, hvordan vi skal spille, men det er godt nok umuligt at forudsige lige nu synes jeg, og det gør det lidt svært for mig at se, hvordan Skytte som type skal passe ind, hvis der altså ikke er nogen på vej ud i samme omgang.

                                Comment

                                Working...
                                X