Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Rygter/Ønsker/Spekulationer Sommervindue 2020

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    Oprindeligt indsendt af Sheed Se indlæg

    Jeg frygter faktisk ikke så meget, at han niveaumæssigt bliver fyld, mere at han rent typemæssigt kommer i klemme eller overskud, eller at en anden gør det. Jeg er ekstremt meget i tvivl om, hvordan vi kommer til at stille op i næste sæson, og spørgsmålet er om de reelt set også selv er klar over det.

    Hvis vi tager udgangspunkt i det der fungerede godt for os i 18-19, så synes jeg at midtsammensætningen var god, fordi at vi havde Drachmann som balancespiller og bolværk foran forsvaret, og så to spillere foran ham, hvoraf den ene var rigtigt god med bolden, og den anden var rigtigt god uden bolden. JJT lå inde centralt og fordelte spillet sammen med Drachmann, og var den mere kreative af de to, og så havde vi CN i en mere fri rolle der tog en masse løb dybt, på siderne og kom meget i feltet, samtidig med at han arbejdede som en hest, når modstanderne havde bolden.

    Jeg er bange for, at JJT og Skytte minder alt for meget om hinanden, og at det bliver for stationært, hvis de skal spille derinde sammen med Drachmann. De vil begge to gerne have bolden, blive inde centralt og slå de skarpe afleveringer, og de kommer ikke meget i feltet eller løber og finder en masse rum, som de kan blive farlige i. I så fald bliver der jo kæmpe pres på, at vores to angribere og to wingbacks skal skabe næsten alle gennembrud og primært være dem der scorer og assisterer. Jeg er bange for at det bliver for tyndt.

    Så er der selvfølgelig også en chance for, at vi skal spille med kun to central, og spille 4-4-2, 4-2-3-1 eller hvad ved jeg. Så kommer Skytte jo så nok til at skulle spille i stedet for JJT. Jeg tænker igen, at de minder for meget om hinanden til at kunne spille centralt derinde sammen, uden en mere klassisk 6er som Drachmann. Måske kan Skytte lære at blive 6er, men det vil nok være lidt et sats at gå med, og vi har jo ikke så god erfaring med at omskole midtbanespillere til nye roller. Og selv hvis de to kan fungere sammen, hvor efterlader det så folk som Aron og Opondo, som er nogle fuldstændigt andre typer? De kommer da i den grad i overskud så, og vil jo ændre vores spil totalt, hvis de skal vikariere for en af de to.

    Det ville være nemmere, hvis vi havde en idé om, hvordan vi skal spille, men det er godt nok umuligt at forudsige lige nu synes jeg, og det gør det lidt svært for mig at se, hvordan Skytte som type skal passe ind, hvis der altså ikke er nogen på vej ud i samme omgang.
    Vil nu være ærlig og sige at jeg ikke rigtig har styr på hvilken type midtbanespiller han er idag. Så om han minder om JJ kan jeg simpelthen ikke vurdere.
    Men husker ham ihverfald ikke som ren 6`er og tvivler på han er god nok som 8`er i vores 3-5-2 med den tanke at han aldrig scorer og sjældent har assists.
    Så uden ret meget belæg tror jeg han vil være bedst i en flad 4-4-2 midtbane med kanter

    Jeg ser stadig Opondo og Aron som kantspillere i noget 4-4-2 så tror nu ikke de kommer mere i overskud end de er nu

    Comment


      Oprindeligt indsendt af claudes2 Se indlæg
      Skyttes ser fin ud i denne video fra Bodø-tiden. God fysik og rigtig god teknik og evne til at udfordre. https://www.youtube.com/watch?v=NgYI9BE5Ni0Skytte
      Ser da helt klar spændende ud. Men plejer de at gøre på deres YT videoer..
      Men hvis det er 1 års leje med en aftalt frikøbsklausul der er fornuftigt kan jeg godt forstå at man vil overveje det

      Comment


        Det største problem for os som fans er jo at vi intet ved om hvor OB er på vej hen.

        Skal vi spille 4-4-2, 4-3-3 eller 5-3-2.
        Inden vi får det at vide (sker sgu nok aldrig i denne amatør klub).

        Men vidste vi hvad planen var, så kunne vi vurdere de nye kommende spiller (eller dem der kigges på, men endnu engang er vi på bar bund).

        Ja, jeg var pro klubben tidligere men jeg ser ikke at vi bliver involveret så MH og NT har virkelig skudt sig selv i foden, og vores tur mod toppen af dansk fodbold er ca. 20 år ude i fremtiden.

        Comment


          Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg


          Jeg ser stadig Opondo og Aron som kantspillere i noget 4-4-2 så tror nu ikke de kommer mere i overskud end de er nu
          De 2 er uambitøse indkøb og burde bare skydes af.
          De har slet slet ikke top 6 niveau mm 4 klubber går konkurs.

          Comment


            Vi sidder jo lidt allesammen. Hvad er vores førstevalg i forhold til spilsystem ? Ligemeget hvad der vælges, er der nogen der ikke lige får deres optimale plads.

            Skytte ? Ved sgu ikke, han er jo ikke ren 6er, men er måske tæt nok på, til han kan blive det uden det er decideret omskoling, måske, ved det ikke. Er lidt bobbob, men trøster mig med, at da han var i Silkeborg var han uden for vores rækkevidde, noget kan han.

            Et optimalt system til Sabbi og Frøkjær, kunne være 4-2-3-1 og så giver Skytte god mening som en af de 2 foran forsvaret, mere end Kløve og Aron.

            Comment


              Oprindeligt indsendt af Polle Se indlæg
              Vi sidder jo lidt allesammen. Hvad er vores førstevalg i forhold til spilsystem ? Ligemeget hvad der vælges, er der nogen der ikke lige får deres optimale plads.

              Skytte ? Ved sgu ikke, han er jo ikke ren 6er, men er måske tæt nok på, til han kan blive det uden det er decideret omskoling, måske, ved det ikke. Er lidt bobbob, men trøster mig med, at da han var i Silkeborg var han uden for vores rækkevidde, noget kan han.

              Et optimalt system til Sabbi og Frøkjær, kunne være 4-2-3-1 og så giver Skytte god mening som en af de 2 foran forsvaret, mere end Kløve og Aron.
              Har ikke lige styr på en 4-2-3-1. Vil det være bedre for vores offensive backs end I en 4-4-2?

              Comment


                Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg

                Jeg ser stadig Opondo og Aron som kantspillere i noget 4-4-2 så tror nu ikke de kommer mere i overskud end de er nu
                Ja, der ser vi det så lidt forskelligt. Opondo kan jeg godt se som kant, selvom han vel er købt ind som offensiv midt. Aron har jeg sgu lidt svært ved at se fungere der, synes han har været lidt en dør, de gange han har spillet derude. Han er jo ikke hurtig og løber forbi folk, han har jo ikke den store teknik og evne til at drible, og jeg synes heller ikke umiddelbart, at han har vist os, at han kan ligge og slå skarpe indlæg. Hvis ikke han skal ligge inde centralt og okse rundt og tage en masse slagsmål, og komme moslende ind i feltet og score på nogle indlæg og andenbolde, så kan jeg faktisk ikke rigtigt se, hvad det er han skal kunne for os.

                Comment


                  Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg
                  Er også delt i 2 her.

                  På den ene side havde man håbet på mere men ved jo godt inderst inde at det her er vores hylde. På den anden side husker jeg ham som teknisk dygtig og meget talentfuld og måske mangler han bare lige den rigtige klub eller træner til at få sit gennembrud.

                  Sheed nævner at det kan ende som fyld ala Opondo og Aron. Det er bestemt muligt. Men lige med ham her er vi i det mindste sikker på at få en central midtbanespiller og kan måske lave 1 års leje med en frikøbsklausul. Tror jeg bestemt ville være optimalt

                  Spændende at se om han står der I morgen kl 10.00 på bane 1
                  Sammy Skytte ser jeg gerne i OB.

                  Comment


                    Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg

                    Vil nu være ærlig og sige at jeg ikke rigtig har styr på hvilken type midtbanespiller han er idag. Så om han minder om JJ kan jeg simpelthen ikke vurdere.
                    Men husker ham ihverfald ikke som ren 6`er og tvivler på han er god nok som 8`er i vores 3-5-2 med den tanke at han aldrig scorer og sjældent har assists.
                    Så uden ret meget belæg tror jeg han vil være bedst i en flad 4-4-2 midtbane med kanter

                    Jeg ser stadig Opondo og Aron som kantspillere i noget 4-4-2 så tror nu ikke de kommer mere i overskud end de er nu
                    Har det helt på samme måde. Da jeg lige så hans navn poppe op tænkte jeg ham og JJT centralt i en 4-4-2. Men jeg skal ikke gøre mig vanvittigt klog på ham. Jeg husker også bare at han slog igennem i Sif og bl.a. havde det her super fede traore-agtige drive med bolden, hvor han både med rappe kropsfinter og massere fysik var meget iøjnefaldende. Hvad han har tilbage af de kvaliteter ved jeg ikke, men jeg synes da klart der er potentiale for lidt mere wow-faktor end hos typer som Kløve og Aron

                    Comment


                      Indrømmet - måske er jeg ved at bliver halv gammel og små sur.

                      Men jeg har efterhånden svær ved at kende dén klub jeg forelskede mig i for mange år siden efterhånden - dengang var det en klub, der kunne hive profiler fra både ind -og udland, man forstod at kommunikere med fans såvel som pressen, der der fulde huse på station på både fans og sponsor siden, man spillede solidt med i toppen og fik sine chancer i Europa.

                      Hvad er OB egentlig blevet til efter en lang årerække med skuffede resultater?

                      Truppen:
                      De seneste mange år har transfervinduet gået med at lue ud i dårlige indkøb, og spillere der var langt fra det nødvendige niveau - for derefter at købe nye spillere med samme mangler. Det er en ond spiral - og hvor står ved idag? Præcis samme sted - med en trup uden de nødvendlige profiler, hvor stort set hele holdkortet består af leverpostej spillere hvor den bedste halvdel måske kan betragtes som en fornuftig bacon leverpostej. Den linje ser man ud til at holde fast i uden at se sig tilbage på en årrække af mørkeskyer og Ådalen - så kan man spørge sig selv - hvor mange sæsoner går der nu, før vi får luget ud i det nye kuld af for ringe kvalitet?

                      Ledelsen:
                      Vi har efterspurgt en strategi - en plan for, hvad vil OB i fremtiden. Der er ingen der vil ud med den - vi ved OB har én, men den er hemmelig for omverdenen(!!) Når man trykke folk der kan udtale sig på maven omkring det, opstår der med det samme en usikker lukkethed til den del - hvilket betvivler endnu mere om den rent faktisk findes, eller man blot handler i blinde. Det eneste vi har at forholde os til er et Thorborg-interview hvor han kommer med diverse røv historier om OB i toppen af dansk fodbold og Europa deltagelse. Hvordan melder historien ikke noget om - er det seriøst og godt nok?

                      Kommunikationen:
                      Hvis det andet er gråt og kedelig, springer dette punkt alle rammer. Der er ikke nogen hype af klubben på nogen måder, hverken angående transfers, placering eller vindermentalitet - de gider ingengang ulejlige sig med at skrive når de forlænger kontakter med nuværende spillere - intet får vi at forholde os til, vi arbejder ligeså meget i blinde, som det virker til de gør udadtil?! Efter en årrække med Jesper Hansen troede man ikke kommunikationen af en sportsdirektør kunne blive værre - det kunne det så, og hvis du spørger mig er Hemmingsen flere gange dårligere end Jesper. Han fremstår usikker, konstant udenomssnakkede og tildels verdensfjern i nogle af hans svar. Det er så gråt og kedelig, at det gør helt ondt!

                      Jeg kunne sagtens blive ved - men undskyld mig, er det noget at sige til at stort set ingen blomstre i OB? Er det noget at sige til vi har kæmpet for at undgå nedrykning stort set hver sæson det seneste årti? Er der noget at sige til vores unge kommende fanskare falder fra, og ender med at holde med andre mere levende klubber?

                      Hvor er ambitionerne OB?

                      Hvor længe har vi som fans lyst til at lade det stå til - Jeg spørg bare?

                      Comment


                        Oprindeligt indsendt af Sheed Se indlæg

                        Jeg synes helt ærligt ikke, at det vil være særligt fornuftigt lige nu at hente konkurrence og bredde ind til en i forvejen meget befolket central midtbane. Folk som Opondo og Aron var også hentet som konkurrence, men foreløbigt er de bare breddespillere der ikke tilfører os det store. Hvis vi gerne vil have vil have konkurrence og bredde ind til JJTs og Drachmanns pladser, kunne vi starte med at veksle Opondo og/eller Aron til nogle spillere, der reelt kan spille deres pladser og roller, i stedet for at være to fyldspillere der virker meget tilfældigt castet.

                        Hvis Skytte kommer ind og ender med at være 2. violin til JJT, så synes jeg det vil være tåbeligt at gå ud og bruge et par millioner på ham nu. De penge burde blive brugt til at styrke topniveauet, ikke bredden. Hvis Skytte kommer ind og slår JJT af, så synes jeg det vil være tåbeligt, at have JJT sidende ude på bænken som indskifter og lade hans transferværdi styrtdykke. JJT har været fast mand for os i fire sæsoner nu. Han har været en vigtig spiller der har gjort holdet klart bedre, når han har været med, end når vi har manglet ham. Hvis man vurderer, at det er tid til noget andet på hans plads, så send ham videre. Han er åbenlyst en dygtig spiller, så der vil selvfølgelig være interesse fra andre klubber, både danske og udenlandske. Så sælg ham nu, hvor han i andre klubbers øjne er en etableret spiller i OBs startopstilling, i stedet for at sælge ham om 1-2 år, når hans værdi er meget lavere, fordi at han har kortere tid tilbage af sin kontrakt, og nu anses som værende breddespiller.
                        Tja, man skal selvfølgelig overveje om man vil hellere konkurrence eller alternative for JJ. Er helt ærligt ikke mere helt tryg med af bygge på JJ som kreatør på vores midtbane. Han viser fine kampe men hvornår kunne han præstere på et højt niveau for en længere tid? Hver gang han kommer i gang så kaster en skade ham tilbage og han skal kæmpe sig til igen. Derfor venter vi vel også stadig på det store gennembrud. Det er imponerede hvordan han gør det efter alle de bagslag men for vores spil betydet det også at der mangler kontinuitet. Med en "tvivlsom" JJ og en "tvivlsom" Drachmann som skulle være faste starter har vi brug for alternativer.
                        Kender Skytte ikke men på grundlag af din beskrivelse går jeg ud fra at Skytte er vel bedre end Aron, Opondo og Kløve. At en eller to af de skal videre er ret klar med den overbefolkning på midtbanen vi får der hvis Skytte skulle komme ind.
                        "Einstellung ist alles. Talent wird überschätzt. Talent ist Grundvoraussetzung, ohne Talent geht nichts, aber Talent stellt dich nur in die Tür. Charakter, Einstellung und Fleiß bringen dich hindurch"
                        - Norbert Elgert -

                        Comment


                          Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg

                          Har ikke lige styr på en 4-2-3-1. Vil det være bedre for vores offensive backs end I en 4-4-2?
                          Det kommer vel lidt an på, hvilke spillere der er på midtbanen og hvordan der generelt spilles, men kanterne i en 4-2-3-1 ligger vel klassisk længere fremme end de gør i en 4-4-2, hvor man forsvarer sig i to 4-kæder. I en 4-2-3-1, skal kanterne jo tit langt frem på banen og kunne true dybt, når man kun spiller med én frontangriber, hvor i en 4-4-2 er det ofte en lidt mere flad midtbane, hvor de skal angribe på mere på siderne, når man har to spidsangribere. Det kommer jo selvfølgelig også an på, hvor defensivt stærke de to centrale midtbanefolk er, men hvis vi forestiller os, at vi spiller 4-2-3-1 med Frøkjær/Jebali og Sabbi på kanterne, Jebali/Frøkjær som 10er, og Fenger/Sander/Lieder som spids, så kommer kanterne nok til at spille meget højt i banen og have langt hjem og forsvare, så Jørgen og Ryan må nok klodse bremserne lidt oftere. En klassisk 4-4-2 med en flad midtbane vil nok give lidt mere plads til blæse fremad. Men det er jo også det der er problemet for os. Jeg synes vi har spillere til alle mulige systemer, og uanset hvordan vi vender og drejer det, så er der nogle som vi ikke kommer til at få det optimale ud af.

                          Comment


                            Oprindeligt indsendt af hankatten Se indlæg

                            Har det helt på samme måde. Da jeg lige så hans navn poppe op tænkte jeg ham og JJT centralt i en 4-4-2. Men jeg skal ikke gøre mig vanvittigt klog på ham. Jeg husker også bare at han slog igennem i Sif og bl.a. havde det her super fede traore-agtige drive med bolden, hvor han både med rappe kropsfinter og massere fysik var meget iøjnefaldende. Hvad han har tilbage af de kvaliteter ved jeg ikke, men jeg synes da klart der er potentiale for lidt mere wow-faktor end hos typer som Kløve og Aron
                            Jeg vil ikke afvise, at det kan lade sig gøre, men det lyder sgu også satset i mine ører. JJT er ikke stærk defensivt, og han fylder ikke meget fysisk. Skytte har aldrig spillet 6er og har altid haft mere defensive folk bag sig. Moro i Silkeborg, Heltne Nilsen og Jacobsen i Horsens. Han største kvaliteter er heller ikke i det defensive. På kanterne har du så Frøkjær, som arbejder hårdt, men som jeg heller ikke fylder alverden defensivt, og Sabbi i den anden side der tager store chancer i sit spil, og som vil tabe nogle bolde når hans driblinger ikke lykkes, som kan give nogle farlige kontraer. Jeg vil godt nok være nervøs for, at vi nogle af de bedre hold vi møder kommer til at pisse direkte igennem vores midtbane og knuse os fysisk, når vi møde hold som der kan stille op med kreative spillere som Evander og Falk, og fightere som Zeca og Onyeka. Jeg synes godt nok også, at Drachmanns fravær var til at få øje på, når vi mødte lidt bedre modstand end bunden af rækken.

                            Comment


                              Oprindeligt indsendt af Sheed Se indlæg

                              Det kommer vel lidt an på, hvilke spillere der er på midtbanen og hvordan der generelt spilles, men kanterne i en 4-2-3-1 ligger vel klassisk længere fremme end de gør i en 4-4-2, hvor man forsvarer sig i to 4-kæder. I en 4-2-3-1, skal kanterne jo tit langt frem på banen og kunne true dybt, når man kun spiller med én frontangriber, hvor i en 4-4-2 er det ofte en lidt mere flad midtbane, hvor de skal angribe på mere på siderne, når man har to spidsangribere. Det kommer jo selvfølgelig også an på, hvor defensivt stærke de to centrale midtbanefolk er, men hvis vi forestiller os, at vi spiller 4-2-3-1 med Frøkjær/Jebali og Sabbi på kanterne, Jebali/Frøkjær som 10er, og Fenger/Sander/Lieder som spids, så kommer kanterne nok til at spille meget højt i banen og have langt hjem og forsvare, så Jørgen og Ryan må nok klodse bremserne lidt oftere. En klassisk 4-4-2 med en flad midtbane vil nok give lidt mere plads til blæse fremad. Men det er jo også det der er problemet for os. Jeg synes vi har spillere til alle mulige systemer, og uanset hvordan vi vender og drejer det, så er der nogle som vi ikke kommer til at få det optimale ud af.
                              Kan huske den gang under KN hvor vi kritiserede ham til døde for at køre samme system i 3 år og aldrig veksle imellem andre. Vi blev for lette at læse
                              Nu er det lige modsat. Spredhagls scouting og vi har vel prøvet 4 systemer på 2 år...

                              Comment


                                Oprindeligt indsendt af Sheed Se indlæg

                                Jeg vil ikke afvise, at det kan lade sig gøre, men det lyder sgu også satset i mine ører. JJT er ikke stærk defensivt, og han fylder ikke meget fysisk. Skytte har aldrig spillet 6er og har altid haft mere defensive folk bag sig. Moro i Silkeborg, Heltne Nilsen og Jacobsen i Horsens. Han største kvaliteter er heller ikke i det defensive. På kanterne har du så Frøkjær, som arbejder hårdt, men som jeg heller ikke fylder alverden defensivt, og Sabbi i den anden side der tager store chancer i sit spil, og som vil tabe nogle bolde når hans driblinger ikke lykkes, som kan give nogle farlige kontraer. Jeg vil godt nok være nervøs for, at vi nogle af de bedre hold vi møder kommer til at pisse direkte igennem vores midtbane og knuse os fysisk, når vi møde hold som der kan stille op med kreative spillere som Evander og Falk, og fightere som Zeca og Onyeka. Jeg synes godt nok også, at Drachmanns fravær var til at få øje på, når vi mødte lidt bedre modstand end bunden af rækken.
                                Det er givetvis rigtigt. Som sagt er jeg ikke helt OBS på skytte, men jeg synes netop Skyttes fysik og sikkerhed på bolden krydret med JJT's finesse i spillet vil passe meget godt, men det kræver at han fylder defensivt, for ellers tror jeg som dig også de pisser igennem, selvom jeg faktisk tror både sabbi og frø kommer til at være ganske udmærket i defensiven, selvom det uomtvisteligt er offensivt de har deres primære kompetencer

                                Comment

                                Working...
                                X