Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Rygter/Ønsker/Spekulationer Sommervindue 2020

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    Oprindeligt indsendt af Plum Se indlæg

    Definer ledelse, definer struktur og kultur..

    OB må leve med OS&E og dermed NT indtil han sælger og dermed formentligt også ham som bestyrelsesformand på det strategiske niveau og som leder af det sportslige udvalg også på det udførende niveau. Han har dog ikke sat sig selv ind som cheftræner endnu men vi er helt enig i at der er for mange kasketter og for lidt tillid til de underordnede hos NT men før nogen sender ham på et teoretisk ledelseskursus og det ikke er det autodidakte (ved ikke hvad han har af uddannelse) der er i førersædet bliver det nok ikke anderledes.

    Er det Enrico?

    Er det Hemmingsen?

    Er det Michelsen?

    Er det Tverskov?

    Er det dem allesammen?

    Skal sportsudvalget nedlægges eller udskiftes? Er det strukturen eller er det selve OS&E? Skal Michelsen være manager?
    Først og fremmest mener jeg, at sportsudvalget skal nedlægges. Jeg kan ikke se vi har haft noget succes med det overhovedet. Skal der være et udvalg, så jeg hellere det var sportsdirektøren, træneren og chefscouten der sad i det, og ikke NT, TC og Laumand. Ansæt gerne en fodboldanalytiker, og lad denne person indgå i udvalget også.

    OB er et sportsdiktatur, i sidste ende styret af en enkelt person, som kun omgiver sig med folk der er villige til at lade det forblive sådan.

    Kulturen i OB er blevet sådan, at bare vi er med, så er det egentlig ok. Vi er ikke et hold eller en klub som defineres ud fra bestemte dyder, filosofier eller strategier. Vi er her bare, vi er blevet fyld, i den tunge ende.


    Til-afgange under Alm: 96 - still counting

    Comment


      Oprindeligt indsendt af Jonss Se indlæg
      Vi mangler i dén grad en stærk, boldførende midtbane. JJT er i gang med en god udvikling, men ingen af dem, han omgiver sig med er nær top6. Her tæller jeg ikke Frø med. Vi kan sagtens bruge 2 nye til midten, men det sker ikke, så behold toppen af truppen og invester boksen i en afløser for Drachmann, som bør være en trup-spiller og ikke fast starter.



      Er det ikke nok at alle landets kommentatorer fyre den der af? Ryan har ifølge superstars spillet 21 af 32 kampe i år og 51 superligakampe de seneste 2 sæsoner. Det sidste er der vel kun en håndfuld af vores markspillere der matcher? Ikke at jeg tror han bliver solgt, men han er reelt ikke mere skadet end de fleste andre spillere. Sidste år var han en af dem der spillede allermest.
      Agenter kigger på historikken. Og den er ikke god. Vi spiller 37 kampe i år og han når nok kun 21. Det er omkring 55%
      30/36 sidste år er fint ja. Men årene før det er heller ikke kønne.
      50% af tiden er måske overdrevet men heller ikke helt ude i skoven.

      Det var ikke et angreb på Ryan og hans skader. Det var en vurdering af om han bliver solgt til udlandet

      Comment


        Oprindeligt indsendt af Kaspernon Se indlæg

        Først og fremmest mener jeg, at sportsudvalget skal nedlægges. Jeg kan ikke se vi har haft noget succes med det overhovedet. Skal der være et udvalg, så jeg hellere det var sportsdirektøren, træneren og chefscouten der sad i det, og ikke NT, TC og Laumand. Ansæt gerne en fodboldanalytiker, og lad denne person indgå i udvalget også.

        OB er et sportsdiktatur, i sidste ende styret af en enkelt person, som kun omgiver sig med folk der er villige til at lade det forblive sådan.

        Kulturen i OB er blevet sådan, at bare vi er med, så er det egentlig ok. Vi er ikke et hold eller en klub som defineres ud fra bestemte dyder, filosofier eller strategier. Vi er her bare, vi er blevet fyld, i den tunge ende.

        Ledelsen skal først og fremmest formulere en overordnet strategi og fortælling om klubben, og så overlade det til frontledelsen af lægge taktikken (ikke formationen jeg taler om her) for hvordan den kan gennemføres, samt sætte de økonomiske rammer for det. Lige nu gør OB ingen af delene.

        Comment


          Oprindeligt indsendt af Kaspernon Se indlæg

          Først og fremmest mener jeg, at sportsudvalget skal nedlægges. Jeg kan ikke se vi har haft noget succes med det overhovedet. Skal der være et udvalg, så jeg hellere det var sportsdirektøren, træneren og chefscouten der sad i det, og ikke NT, TC og Laumand. Ansæt gerne en fodboldanalytiker, og lad denne person indgå i udvalget også.

          OB er et sportsdiktatur, i sidste ende styret af en enkelt person, som kun omgiver sig med folk der er villige til at lade det forblive sådan.

          Kulturen i OB er blevet sådan, at bare vi er med, så er det egentlig ok. Vi er ikke et hold eller en klub som defineres ud fra bestemte dyder, filosofier eller strategier. Vi er her bare, vi er blevet fyld, i den tunge ende.

          Jeg er helt enig. Da KB blev fyret var første fortælling samme ambitioner. Efter lang tid var der nye ambitioner om top 6. Men personalet, strukturen og faciliteterne var ikke til det. Nu er muligheden der, men det kræver flere penge og at ledelsen giver rum til at fodboldmanagment foretages af professionelle ansatte. Så må ledelsen finde penge og lave målsætning mm.
          snart alle klubber har en top 3 eller top 6 strategi. Hvis man vil være sikre på en top 4 så skal man på papiret have mindst det 4. Bedste hold så der er en buffer.

          Comment


            Det skulle egentlig ikke handle om det, og jeg ser det slet ikke som et angreb. Eller et forsvar. Det er bare interessant som en spillers rygte hænger ved og jeg tror forestillingen om at spillere i dag spiller 80-100% af alle kampe er lidt forældet.

            RJL har konsekvent spillet mange kampe i OB. Året før, som du nævner, spillede han 25 kampe af 34. Igen blandt de 7-8 markspillere, der spillede flest kampe.

            Det er ikke på noget niveau alarmerende. Bielefeld henter fx Barret og sammenligner man de to har JBL spillet 77 kampe, RJL 76. Max 5 kampe til forskel per sæson. Kun i denne har JBL spillet flere.

            Anyway. Jeg tror ikke han bliver solgt i dette vindue, men det er ikke grundet hans fysik. Jeg tror ikke OB vil slippe ham lige nu for de penge, der evt ville blive budt.

            Comment


              Oprindeligt indsendt af QuesT Se indlæg

              Jeg vil nu ikke afskrive Jebali endnu.

              I følge JM og HH så Jebali og Lieder rigtigt godt ud i opstarten til forårssæsonen desværre har de siden da ikke været på banen samtidig grundet skader.

              Men tror at de to og Sander og Fenger som en anden due kan blive utroligt giftig mod forskellige modstandere og med Hylle og Nissen som indskiftere.
              Ud fra kampen i går blev jeg kun bekræftet i at Jebali ikke er en løsning i OB, løntung og ufarlig.

              Comment


                Oprindeligt indsendt af manner Se indlæg

                Vi kan jo ikke stille op med hold bestående sf stort udviklingspotentiale. Potentiale ikke nok, der skal rutine på banen også. Sander er god fordi han er ung, og rutineret allerede med mange kampe i bagagen. Hans rutine er god for spillere som Hyllegård osv.
                Enig vi skal have et mix af begge dele. Men det mix vi har af "rutinerede" spillere er bare ikke godt nok i forhold til de lønkroner der ligges.

                Sander kan bruges, Jebali skal vi have afskibet hurtigst muligt, så vi kan forstærke os andre steder.

                Comment


                  Oprindeligt indsendt af Jonss Se indlæg
                  Det skulle egentlig ikke handle om det, og jeg ser det slet ikke som et angreb. Eller et forsvar. Det er bare interessant som en spillers rygte hænger ved og jeg tror forestillingen om at spillere i dag spiller 80-100% af alle kampe er lidt forældet.

                  RJL har konsekvent spillet mange kampe i OB. Året før, som du nævner, spillede han 25 kampe af 34. Igen blandt de 7-8 markspillere, der spillede flest kampe.

                  Det er ikke på noget niveau alarmerende. Bielefeld henter fx Barret og sammenligner man de to har JBL spillet 77 kampe, RJL 76. Max 5 kampe til forskel per sæson. Kun i denne har JBL spillet flere.

                  Anyway. Jeg tror ikke han bliver solgt i dette vindue, men det er ikke grundet hans fysik. Jeg tror ikke OB vil slippe ham lige nu for de penge, der evt ville blive budt.
                  Afhænger vel af prisen. Og får man et tilbud skylder man vel også RJL at skyde ham afsted. Vi skal være en klub der får millionerne i kassen når en spiller er på sit højeste(som dog nok var sidste sæson) og have afløseren klar.

                  Jeg gætter på at vi(OB) er nød til at sælge lidt her til sommer da truppen er lige stor nok og vi har brug for lidt penge i kassen efter et hårdt 2020. Hvem det så bliver er et godt spørgsmål. Kan jo også blive en U spiller der skal fylde kontoen op

                  Comment


                    Oprindeligt indsendt af tOrnBjerg Se indlæg

                    Jeg er helt enig. Da KB blev fyret var første fortælling samme ambitioner. Efter lang tid var der nye ambitioner om top 6. Men personalet, strukturen og faciliteterne var ikke til det. Nu er muligheden der, men det kræver flere penge og at ledelsen giver rum til at fodboldmanagment foretages af professionelle ansatte. Så må ledelsen finde penge og lave målsætning mm.
                    snart alle klubber har en top 3 eller top 6 strategi. Hvis man vil være sikre på en top 4 så skal man på papiret have mindst det 4. Bedste hold så der er en buffer.
                    At ambitionerne stadig var at spille med om guldet er der vel ikke noget underligt i og OB blev trods alt også nr. 2 efter fyringerne. Fyringerne gik mig bekendt ikke på placeringen men på udtrykket i kampene og en generel manglende diciplin som hverken LO eller KB kunne gennemtrumfe - truppen var til ambitionerne.

                    Erstatningerne eller mangel på samme trak ud, var uerfarne og har langsomt men stille formøblet et tophold og forpasset muligheden for at opnå de stillede målsætninger gang på gang og undskyldt det med eksterne årsager og krævende fans.

                    Efter en række år blev målet så top6 men mig bekendt var det mest styret af strukturændringen og at man i en række år havde gjort det ringe.

                    Enig i at faciliteterne ikke har været tilstede og de midler der har været er blevet forfærdeligt håndteret.

                    Skal man se positivt på det var den oprindelige plan at skabe et OB baseret på egen avl med en stamme af danske/nordiske profiler. Faciliteterne med nyt træningsanlæg, klubhus osv er ved at være der men det har taget meget lang tid og man er ikke i mål endnu.

                    Det negative er så at man i mellemtiden dels er blevet overhalet af mindre byer/klubber og har haft flere spillere igennem uden et vinderinstinkt da man typisk har hentet spillere der er vant til at kæmpe mod nedrykning frem for at kigge op i tabellen.

                    Jeg er glad for at Hemme er tilknyttet klubben som jeg også ville være det hvis Helveg var men jeg er ikke sikker på at han er den der kan tiltrække spillere til klubben der kan få os frem i tabellen.
                    "Fejlen ved verden er, at de dumme er så skråsikre på alting, og de begavede så fulde af tvivl."

                    "Der findes ingen kendsgerninger, kun fortolkninger."

                    Venter man for længe, får man ingenting ...

                    Comment


                      Babyan blev set på stadion i går.. han har samme agent som Fenger.
                      siden 1887

                      Comment


                        Oprindeligt indsendt af Jeppetoje Se indlæg
                        Babyan blev set på stadion i går.. han har samme agent som Fenger.
                        ok - det lyder da lækkert

                        Believe OB

                        ½ sæsoner der bare skal overstås findes ikke

                        Ligegyldige kampe eksisterer ikke

                        Comment


                          Oprindeligt indsendt af Jeppetoje Se indlæg
                          Babyan blev set på stadion i går.. han har samme agent som Fenger.
                          Mon ikke bare han var ude og se lidt fodbold i sin fritid. Tvivler på at han vil vælge OB og at vi er interesseret i at betale de 3-4 mill det koster at købe ham fri
                          Men han kunne sagtens være svaret på vores midtbane i en 3-5-2 og skubbe Kløve eller JJ på bænken.
                          Men det løb er nok kørt. Han skulle have været hentet dengang fra Randers

                          Comment


                            Babayan giver god mening, hvis vi skal spille 4-3-3 eller 3-4-3. Med Sabbi på den ene og så Frøkjær eller Babayan på den anden.
                            hvis vi skal spille med klassiske kanter, så mangler der også en.
                            Men foretrækker truppen bliver slanket først

                            Comment


                              Oprindeligt indsendt af El New York Se indlæg
                              Babayan giver god mening, hvis vi skal spille 4-3-3 eller 3-4-3. Med Sabbi på den ene og så Frøkjær eller Babayan på den anden.
                              hvis vi skal spille med klassiske kanter, så mangler der også en.
                              Men foretrækker truppen bliver slanket først
                              Hvorfor? Set fra en fans synspunkt? Vi kender jo ikke lønbudgettet og hvad planerne er.
                              Lad os endelig få den ene eller 2 spillere ind fra opstartens begyndelse og så tynde ud i truppen i løbet af sep/okt

                              Men igen. Tror ikke på det.

                              Comment


                                Oprindeligt indsendt af JeppeBendix Se indlæg

                                Ud fra kampen i går blev jeg kun bekræftet i at Jebali ikke er en løsning i OB, løntung og ufarlig.
                                Løntung sikkert, men ufarlig er da helt i hegnet. Effektiviteten igår er under al kritik, men igår kæmper manden, han skaber chancer og kommer til chancer.

                                Har heller ikke været imponeret indtil nu, men det giver ikke mening for mig, at det er kampen igår som er dråben.

                                Comment

                                Working...
                                X