Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Rygter/Ønsker/Spekulationer Sommervindue 2020

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    #46
    Oprindeligt indsendt af pnl Se indlæg

    fmprOB undskyld, men du glemte at fuldføre sætningen ??
    Syntes nu at sætningen med Kasper og Marco sammen i forsvaret siger rigeligt 2 ens typer som jeg ikke tror ville være nogen god duo

    Comment


      #47
      Oprindeligt indsendt af pnl Se indlæg

      Det var ikke et forslag om 2 af samme slags, men om rettidig omhu. Jeg tror desværre, at JD nærmer sig sidste “salgsdato” på en fysisk krævende plads.
      mvh pnl
      Han kunne også være en mulighed at rykke op, hvis vi så f.eks. kunne lykkedes med at hente en Høegh eller noget i den klasse. Faktisk vil jeg sige at hvis han for alvor skal få sat turbo på sin karriere, så skal han slå til på midtbanen. I det centrale forsvar for os er han jo klasse, men større klubber bliver hans fysik hurtigt et problem. Her vil hans fine teknik og overblik bedre komme til sin ret på midtbanen, hvis kroppen kan holde til det. Han døjer jo lidt med småskader og det problem kunne blive endnu mere udtalt på en mere fysisk krævende plads.
      I min verden er det også bare essentielt der sker noget på midtbanen, for i en 4-4-2 vurderer jeg JD's tid er forbi med mindre vi virkelig kan finde et kreativt omdrejningspunkt. JJT har ikke nok, men kan måske udfoldes en smule mere med en stor defensivt orienteret klippe ved sin side. Kløve kan lidt begge veje, men mangler lige 5-10% i alle facetter af sit spil til vi kan rykke os. JD spiller for lidt fremad til at han rykker noget med de typer vi har i truppen pt. Fællesnævneren for dem alle er bare at vi hverken fysisk eller teknisk formår at sætte os tilstrækkeligt igennem på den midtbane, så snart modstanderen lige bliver en my stærkere end Lyngby eller hold i det lag. Senest blev det eksemplificeret ved at fysisk overkommelige typer som Rømer og Mistrati fik det totale overtag. Det skal vi simpelthen være for gode til at overkomme og her savner jeg et fysisk brød, som kommer med saft i duellerne og samtidig skiller sig fornuftigt af med boldene

      Comment


        #48
        Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg

        Bestemt også en løsning. Men så hedder det Kasper og Marco i forsvaret....
        Ikke hvis vi som oprindeligt forudsat henter en forstærkning til hver kæde (og evt. siger farvel til Marco)..
        "Fejlen ved verden er, at de dumme er så skråsikre på alting, og de begavede så fulde af tvivl."

        "Der findes ingen kendsgerninger, kun fortolkninger."

        Venter man for længe, får man ingenting ...

        Comment


          #49
          Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg

          Bestemt også en løsning. Men så hedder det Kasper og Marco i forsvaret....
          Så skal vi bare hente Daniel Høegh hjemme
          "Einstellung ist alles. Talent wird überschätzt. Talent ist Grundvoraussetzung, ohne Talent geht nichts, aber Talent stellt dich nur in die Tür. Charakter, Einstellung und Fleiß bringen dich hindurch"
          - Norbert Elgert -

          Comment


            #50
            Oprindeligt indsendt af pnl Se indlæg


            Tror også JT ville være rigtig god på midtbanen. Jeg får til gengæld nervøse trækninger ved tanken om at mangle ham i midterforsvaret. Frygter OB samlet set ville være svækket ved en sådan rokade, medmindre man finder en ligeså dygtig erstatning til midterforsvaret.
            mvh pnl
            Daniel Høegh!!?
            siden 1887

            Comment


              #51
              Enig med de generelle betragtninger herinde. Enten så henter vi Daniel Høegh hjem og rykker derved Tverskov op på midten ( hvor han vel egentligt hører hjemme). Eller også så skal vi ud og finde et dumt svin der kan spille bold til midten.
              Så kunne vi også passende afskibbe Marco, som efterhånden må have spillet sig god nok til en kontrakt andet steds, og derved kan Obbe, Robin og Vestergaard (og Teitur på et tidspunkt) kæmpe om at være dem der skal slå Kasper og Høegh af.
              Last edited by Bobolarsen; 17-07-2020, 09:37.

              Comment


                #52
                Det store spørgsmål jeg sætter ved Daniel er, hvad er niveauet egentlig, godt nok længe siden han har spillet en betydende kamp.

                Daniel kunne dog godt være løsningen.

                Daniel, Kasper, Marco, Jeppe, Drach, JJT. De 6, som de første bud til de 4 centrale pladser på holdet, det er teoretisk set nydeligt imo.

                Af indlysende grunde vil Daniel være en kulturbærer, det betyder noget.
                Last edited by Polle; 17-07-2020, 10:33.

                Comment


                  #53
                  Hvad er status på AJA egentligt? Har han overhovedet været med i truppen på det seneste ? Er han skadet? - har ikke lige fulgt med der. Men han skal selvfølgelig også videre, da han jo er blevet overhalet indenom af Robin og co.

                  Comment


                    #54
                    Oprindeligt indsendt af Bobolarsen Se indlæg
                    Hvad er status på AJA egentligt? Har han overhovedet været med i truppen på det seneste ? Er han skadet? - har ikke lige fulgt med der. Men han skal selvfølgelig også videre, da han jo er blevet overhalet indenom af Robin og co.
                    AJA blev skadet efter 10 min i en kamp i opstarten efter Corona så vidt jeg husker og er ikke klar endnu

                    Comment


                      #55
                      Oprindeligt indsendt af Bobolarsen Se indlæg
                      Hvad er status på AJA egentligt? Har han overhovedet været med i truppen på det seneste ? Er han skadet? - har ikke lige fulgt med der. Men han skal selvfølgelig også videre, da han jo er blevet overhalet indenom af Robin og co.
                      Et eller andet sted, så er han jo en fin mand at have i truppen, grundet sin fleksibilitet og før Corona var han foran Marco Lund. Jeg kunne forestille mig at OB nok kommer til at mærke lidt større efterspørgsel på Marco efter hans fine præstationer og at man derfor finder på at skille sig af med ham, hvis man beslutter at der skal tyndes ud blandt de lidt overflødige cf'ere.

                      Comment


                        #56
                        Oprindeligt indsendt af hankatten Se indlæg

                        Et eller andet sted, så er han jo en fin mand at have i truppen, grundet sin fleksibilitet og før Corona var han foran Marco Lund. Jeg kunne forestille mig at OB nok kommer til at mærke lidt større efterspørgsel på Marco efter hans fine præstationer og at man derfor finder på at skille sig af med ham, hvis man beslutter at der skal tyndes ud blandt de lidt overflødige cf'ere.
                        hånden på hjertet. Ingen af dem er god nok til et hold som har top 6 ambitioner/kombineret med EL. Vi kan beholde en af dem (og højest en) som backup - hvilket de fint har styrken til.
                        Det er meget afslørende for at strategien er lavet under en golfkamp en dag hvor NT ramte bolden, ellers giver det simpelthen ikke mening. Vi er blevet omkring nummer 8 i mange år i træk. De andre opruster, og NT opruster også ved at sige europæisk fodbold af og til. Men det er ikke nok at være offensive i kommunikationen hvis holdet ikke følger med.
                        Folk her på forummet har fået fornyet håb pga. de unge, og fair nok - dem er jeg også glad for. MEN det ændre ikke på at holdet er talt op. Vi er ikke bedre end omkring nummer 8. Ja vi har ikke mange ledige pladser i truppen, men skal vi i top så skal der sælges/ophæves i truppen og så må NT tage den straksafskrivning.

                        Comment


                          #57
                          Oprindeligt indsendt af tOrnBjerg Se indlæg

                          hånden på hjertet. Ingen af dem er god nok til et hold som har top 6 ambitioner/kombineret med EL. Vi kan beholde en af dem (og højest en) som backup - hvilket de fint har styrken til.
                          Det er meget afslørende for at strategien er lavet under en golfkamp en dag hvor NT ramte bolden, ellers giver det simpelthen ikke mening. Vi er blevet omkring nummer 8 i mange år i træk. De andre opruster, og NT opruster også ved at sige europæisk fodbold af og til. Men det er ikke nok at være offensive i kommunikationen hvis holdet ikke følger med.
                          Folk her på forummet har fået fornyet håb pga. de unge, og fair nok - dem er jeg også glad for. MEN det ændre ikke på at holdet er talt op. Vi er ikke bedre end omkring nummer 8. Ja vi har ikke mange ledige pladser i truppen, men skal vi i top så skal der sælges/ophæves i truppen og så må NT tage den straksafskrivning.
                          Må sige at jeg bliver mere og mere træt af den top-6-målsætning som udmeldes og kræves igen og igen. Det kræver ja at NT åbner pengepungen og der venter vi for årevis nu. Og hvorfor skulle det ske nu?
                          Kunne god leve med en udmelding at vi vil i Top6 i næste sæson og kæmper om det men at den overordnede strategi og ambition er at opbygge et tophold med fynsk identitet som er med i toppen af dansk fidbold om få år. At vi udvikler de store talenter til profiler hvad kan bruge lidt tid.
                          Hvem ved hvilke af de etablerede og vigtigste spiller vi kan holde i sommeren og bygge på i næste sæson? Kan god forestille at der er interesse for den en eller anden som Tverskov eller Ryan hos andre klubber.
                          Hvis jeg kan genkende en strategi som bruger lidt tid til vi får høsten så kan jeg god leve med at miste Top6.
                          Derudover: hvad betyder det at komme med plads 5 eller 6 i slutspillet og uden kvaliteten at udfordre de første tre placeringer? Vel åbare en flok ret ligegyldige kampe for os. Og jeg vil mere! Så giv os en strategi, OB, giv os en perspektive - og hvis det kræver tid så er en tålmodig mand. Men slut med de udmeldinger uden kød på knoglen, tak.
                          "Einstellung ist alles. Talent wird überschätzt. Talent ist Grundvoraussetzung, ohne Talent geht nichts, aber Talent stellt dich nur in die Tür. Charakter, Einstellung und Fleiß bringen dich hindurch"
                          - Norbert Elgert -

                          Comment


                            #58
                            Kunne Ayo Simon Okosun være interessant for os

                            Må ærligt erkende, at jeg ikke har fulgt ham så meget i Horsens, men mener at han plejer at stå for en god gang fight / mål

                            Samt har en højde, som vi nogle gange mangler i front (førhen var vi "frygtet" på dødbolde.... selvom det nok snart er en del år siden.... men synes ikke vi har det våben i dag, Sander, Hyllegaard... vel kun Frøkjær, som er over 180 på midtbanen!).
                            Last edited by Online; 17-07-2020, 15:07.

                            Comment


                              #59
                              Oprindeligt indsendt af andlox Se indlæg

                              må sige at jeg bliver mere og mere træt af den top-6-målsætning som udmeldes og kræves igen og igen. Det kræver ja at nt åbner pengepungen og der venter vi for årevis nu. Og hvorfor skulle det ske nu?
                              Kunne god leve med en udmelding at vi vil i top6 i næste sæson og kæmper om det men at den overordnede strategi og ambition er at opbygge et tophold med fynsk identitet som er med i toppen af dansk fidbold om få år. At vi udvikler de store talenter til profiler hvad kan bruge lidt tid.
                              Hvem ved hvilke af de etablerede og vigtigste spiller vi kan holde i sommeren og bygge på i næste sæson? Kan god forestille at der er interesse for den en eller anden som tverskov eller ryan hos andre klubber.
                              Hvis jeg kan genkende en strategi som bruger lidt tid til vi får høsten så kan jeg god leve med at miste top6.
                              Derudover: Hvad betyder det at komme med plads 5 eller 6 i slutspillet og uden kvaliteten at udfordre de første tre placeringer? Vel åbare en flok ret ligegyldige kampe for os. Og jeg vil mere! Så giv os en strategi, ob, giv os en perspektive - og hvis det kræver tid så er en tålmodig mand. Men slut med de udmeldinger uden kød på knoglen, tak.
                              hørt!

                              Comment


                                #60
                                Oprindeligt indsendt af tOrnBjerg Se indlæg

                                hånden på hjertet. Ingen af dem er god nok til et hold som har top 6 ambitioner/kombineret med EL. Vi kan beholde en af dem (og højest en) som backup - hvilket de fint har styrken til.
                                Det er meget afslørende for at strategien er lavet under en golfkamp en dag hvor NT ramte bolden, ellers giver det simpelthen ikke mening. Vi er blevet omkring nummer 8 i mange år i træk. De andre opruster, og NT opruster også ved at sige europæisk fodbold af og til. Men det er ikke nok at være offensive i kommunikationen hvis holdet ikke følger med.
                                Folk her på forummet har fået fornyet håb pga. de unge, og fair nok - dem er jeg også glad for. MEN det ændre ikke på at holdet er talt op. Vi er ikke bedre end omkring nummer 8. Ja vi har ikke mange ledige pladser i truppen, men skal vi i top så skal der sælges/ophæves i truppen og så må NT tage den straksafskrivning.
                                Jeg tror ikke vi har fået højere top 6-ambitioner, men vi har fået håb om at de talenter som kommer op, måske i virkeligheden er ligeså gode som klubbens mellemvare. Får vi derfor ryddet lidt ud i dem og integrereret folk som Fenger, Østrøm og Frøkjær på holdet år efter år, så må vi indenfor en vis tid have råd til at købe større profiler til at støtte dem. Jeg tror ikke på det sker næste sæson, men kan ledelsen se strategien og blive ved at fodre superligaholdet med 2-3 talenter pr. år, så er forskellen imellem holdene fra plads 3-12 så lille at det netop er succes på den front, som kan flytte os fra at være på den forkerte til den rigtige side at det sjove selskab.

                                Comment

                                Working...
                                X