Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Rygter/Ønsker/Spekulationer Sommervindue 2020

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    Rygter/Ønsker/Spekulationer Sommervindue 2020

    Vi sidder sørme og diskutere muligheder i vinterens tråd .. tillader mig at oprette en sommertråd og smide mine sidste indlæg ind:

    Behov for oprydning (igen)?

    Afsted med Mande, OL, AJA og Marco samt Aron, Kløve og Opondo og Jebali og Lieder.

    Hent en stærkere spiller ind til forsvaret, midten og angrebet til at tage over for en af nedenstående 11 så der kan komme lidt kamp om pladserne ..

    Oliver
    Ryan. Larsen. Tverskov. Skjelvik
    Sabbi. JJT. Drachmann. Frøkjær.
    Svendsen. Fenger.

    og så reserver i øvrigt...

    Bernat
    Obbekjær. Vestergaard.
    Tarik
    Hyllegaard.

    De der er nævnt der fremgår på hjemmesiden som at de er på førsteholdet men jeg ved ikke om der er andre spillere som f.eks. Østrøm, Breum og Nissen der spillede mod SIF er tiltænkt at rykke op ...
    Dertil er der blevet signet med et væld af unge spillere i den sidste stykke tid og der rykker vel nogen op fra de andre U-hold så nogen skal videre fra U19 udover Teitur der er udlejet.

    Jeg ser det som nogenlunde umuligt at spille med om mesterskabet og uden at slå op i banen så tror jeg stadig på den gamle strategi om at få gang i Fyn og OB med et hold bestående at fynske spillere suppleret med danske solide spillere og et par udenlandske profiler.

    Oliver, Kasper, JJT, Frøkjær, Fenger

    Tverskov, Drachmann

    Ryan, Skjelvik, Sabbi, Svendsen

    Det har så taget 10 år at få baner, klubhus og et akademi der kan fremstille unge “fynske” akademispillere til at gå ind i suppen. Kan man så indarbejde en mentalitet, loyalitet og “fynsk stolthed” så man kan holde dem længe nok til at bygge et hold op så er det måske vigtigere med et fynsk hold øen kan identificere sig med end det er at spille med om mesterskabet - men så skal man også turde det.
    Så er det måske ok med en strategi om at man gerne vil i top6 men nok vigtigere at kunne holde sig etableret i bedste række med et lokalt setup.

    https://www.tv2fyn.dk/amp/330647

    Vil fynboerne være mere tilgivende med et hold hvor der er måske 3 bærende danske profiler og måske 3 udenlandske profiler og resten er “fynske drenge” man har kunnet følge på træningsbanerne .. uden at det skal være det danske svar på Atlético Madrid (tror jeg der stod) ..

    Så vil proces og det lange seje træk måske give mere mening ...

    men hvis og hvis ...

    Og hvis man så fik ryddet op og hentet tre reelle forstærkninger så vil tre af ovennævnte elleve være reserver og så vil vi have en reel bænk at skyde med ...

    Og ja, der vil også være spillere som Desler, Greve og Eskesen som ikke helt slår til eller som Eriksen, Falk og Høegh der forlader klubben men så må man håbe at de kommer retur på sigt som Helveg og Laursen og kan være med til at bidrage med erfaring og lidt stjernedrys

    Og i forhold til mange af de spillere der er hentet ind under specielt JH gennem tiderne havde jeg da hellere set at man hentede Borring og Absalonsen tilbage end så mange andre ...
    "Fejlen ved verden er, at de dumme er så skråsikre på alting, og de begavede så fulde af tvivl."

    "Der findes ingen kendsgerninger, kun fortolkninger."

    Venter man for længe, får man ingenting ...

    #2
    Vi spiller 4-4-2 nu, så tager vi udgangspunkt i det, så er jeg meget enig i din idealopstilling. Tænker måske Lieder kan slå Fenger af, men er da overhovedet ikke sikker.

    Jeg er bestemt ikke tilhænger af stor udskiftning nu. Vi må være (har ikke undersøgt det) den klub med størst udskiftning i vinters. Den idealopstilling vi lister op, har stort set ikke haft en kamp, hvis overhovedet (bortset fra Sabbi self).

    Der hvor jeg ser det vigtigst med tilgang, det er på Drachmanns plads, fint hvis Drachmann bliver klar og spiller fuld tid hele sæsonen, men det har jeg svært ved at tro på. Jeg har simpelthen ikke et oplagt bud på hvem en afløser kan være. Jeg ved ikke om Aron kan blive det på sigt (tvivler dog). Kløve og JJT, det virker kun til dels, det er ikke helt godt nok.

    Mulig afgang, det er alle, men Jebali kunne være fin, det kommer ikke til at lykkedes.

    Så hvis jeg kunne få en ny def midt ind af høj klasse og forlænge med Fenger, samt få afskibet Jebali, så er det et fint vindue for mig.

    NB: Der hvor du skriver Atlético Madrid, der tænker jeg det var Bilbao.

    Comment


      #3
      Vil fynboerne være mere tilgivende - det afhænger meget af kommunikationen. Hvis der er fynboer krydderet med Kløve, AJA og Lieder - SÅ nej. Vi skal også passe på at reserverne ikke bliver for tynde.
      Jeg håber man mener, at vi skal være fast i top 6 og af og til i EL. Men det kræver at der bliver skiftet alvorligt ud, også i dem der har være her i kort tid.

      Comment


        #4
        Oprindeligt indsendt af Polle Se indlæg
        Vi spiller 4-4-2 nu, så tager vi udgangspunkt i det, så er jeg meget enig i din idealopstilling. Tænker måske Lieder kan slå Fenger af, men er da overhovedet ikke sikker.

        Jeg er bestemt ikke tilhænger af stor udskiftning nu. Vi må være (har ikke undersøgt det) den klub med størst udskiftning i vinters. Den idealopstilling vi lister op, har stort set ikke haft en kamp, hvis overhovedet (bortset fra Sabbi self).

        Der hvor jeg ser det vigtigst med tilgang, det er på Drachmanns plads, fint hvis Drachmann bliver klar og spiller fuld tid hele sæsonen, men det har jeg svært ved at tro på. Jeg har simpelthen ikke et oplagt bud på hvem en afløser kan være. Jeg ved ikke om Aron kan blive det på sigt (tvivler dog). Kløve og JJT, det virker kun til dels, det er ikke helt godt nok.

        Mulig afgang, det er alle, men Jebali kunne være fin, det kommer ikke til at lykkedes.

        Så hvis jeg kunne få en ny def midt ind af høj klasse og forlænge med Fenger, samt få afskibet Jebali, så er det et fint vindue for mig.

        NB: Der hvor du skriver Atlético Madrid, der tænker jeg det var Bilbao.
        En Babacar Sarr (tidl. Norge) står som uden klub på Transfermarkt og Jens Jønssons profil står som kontraktudløb ultimo denne måned. Det samme med Marius Lundeno fra Rosenborg som jeg dog ikke kender ..
        "Fejlen ved verden er, at de dumme er så skråsikre på alting, og de begavede så fulde af tvivl."

        "Der findes ingen kendsgerninger, kun fortolkninger."

        Venter man for længe, får man ingenting ...

        Comment


          #5
          Oprindeligt indsendt af Plum Se indlæg

          En Babacar Sarr (tidl. Norge) står som uden klub på Transfermarkt og Jens Jønssons profil står som kontraktudløb ultimo denne måned. Det samme med Marius Lundeno fra Rosenborg som jeg dog ikke kender ..
          Lundemo har skrevet med en klub på Cypern (ifølge VG), Jens Jønsson er rygtet til Besiktas. Sarr kender jeg ikke, men synes de sidste klubber han har været i er lidt "spøjse".

          Frygter også at Drachmann er alt for meget JMs mand til der sker noget, men der bør ske noget.

          Comment


            #6
            Oprindeligt indsendt af Plum Se indlæg
            Vi sidder sørme og diskutere muligheder i vinterens tråd .. tillader mig at oprette en sommertråd og smide mine sidste indlæg ind:

            Behov for oprydning (igen)?

            Afsted med Mande, OL, AJA og Marco samt Aron, Kløve og Opondo og Jebali og Lieder.

            Hent en stærkere spiller ind til forsvaret, midten og angrebet til at tage over for en af nedenstående 11 så der kan komme lidt kamp om pladserne ..

            Oliver
            Ryan. Larsen. Tverskov. Skjelvik
            Sabbi. JJT. Drachmann. Frøkjær.
            Svendsen. Fenger.

            og så reserver i øvrigt...

            Bernat
            Obbekjær. Vestergaard.
            Tarik
            Hyllegaard.

            De der er nævnt der fremgår på hjemmesiden som at de er på førsteholdet men jeg ved ikke om der er andre spillere som f.eks. Østrøm, Breum og Nissen der spillede mod SIF er tiltænkt at rykke op ...
            Dertil er der blevet signet med et væld af unge spillere i den sidste stykke tid og der rykker vel nogen op fra de andre U-hold så nogen skal videre fra U19 udover Teitur der er udlejet.

            Jeg ser det som nogenlunde umuligt at spille med om mesterskabet og uden at slå op i banen så tror jeg stadig på den gamle strategi om at få gang i Fyn og OB med et hold bestående at fynske spillere suppleret med danske solide spillere og et par udenlandske profiler.

            Oliver, Kasper, JJT, Frøkjær, Fenger

            Tverskov, Drachmann

            Ryan, Skjelvik, Sabbi, Svendsen

            Det har så taget 10 år at få baner, klubhus og et akademi der kan fremstille unge “fynske” akademispillere til at gå ind i suppen. Kan man så indarbejde en mentalitet, loyalitet og “fynsk stolthed” så man kan holde dem længe nok til at bygge et hold op så er det måske vigtigere med et fynsk hold øen kan identificere sig med end det er at spille med om mesterskabet - men så skal man også turde det.
            Så er det måske ok med en strategi om at man gerne vil i top6 men nok vigtigere at kunne holde sig etableret i bedste række med et lokalt setup.

            https://www.tv2fyn.dk/amp/330647

            Vil fynboerne være mere tilgivende med et hold hvor der er måske 3 bærende danske profiler og måske 3 udenlandske profiler og resten er “fynske drenge” man har kunnet følge på træningsbanerne .. uden at det skal være det danske svar på Atlético Madrid (tror jeg der stod) ..

            Så vil proces og det lange seje træk måske give mere mening ...

            men hvis og hvis ...

            Og hvis man så fik ryddet op og hentet tre reelle forstærkninger så vil tre af ovennævnte elleve være reserver og så vil vi have en reel bænk at skyde med ...

            Og ja, der vil også være spillere som Desler, Greve og Eskesen som ikke helt slår til eller som Eriksen, Falk og Høegh der forlader klubben men så må man håbe at de kommer retur på sigt som Helveg og Laursen og kan være med til at bidrage med erfaring og lidt stjernedrys

            Og i forhold til mange af de spillere der er hentet ind under specielt JH gennem tiderne havde jeg da hellere set at man hentede Borring og Absalonsen tilbage end så mange andre ...
            Nu er det vel afhængigt om vi får ægte kvalitet ind. Ellers må sige at Marco Lund og til sidst også Opondo spillede sig op og er sikker o.k. som breddespiller. Og Kløve kan nu også bruges som flyttige løbemaskine på midtbanen. Så kan god leve med de tre i truppen medmindre vi får ægte profiler ind. Og Jebali? TjaaTja, han har sikker kvalitet men den blev ikke forløst i OB og udtrykket til sidst viste ham vel mere som færdig mand i OB. Det er virkeligt skuffende.
            "Einstellung ist alles. Talent wird überschätzt. Talent ist Grundvoraussetzung, ohne Talent geht nichts, aber Talent stellt dich nur in die Tür. Charakter, Einstellung und Fleiß bringen dich hindurch"
            - Norbert Elgert -

            Comment


              #7
              Oprindeligt indsendt af Polle Se indlæg
              Vi spiller 4-4-2 nu, så tager vi udgangspunkt i det, så er jeg meget enig i din idealopstilling. Tænker måske Lieder kan slå Fenger af, men er da overhovedet ikke sikker.

              Jeg er bestemt ikke tilhænger af stor udskiftning nu. Vi må være (har ikke undersøgt det) den klub med størst udskiftning i vinters. Den idealopstilling vi lister op, har stort set ikke haft en kamp, hvis overhovedet (bortset fra Sabbi self).

              Der hvor jeg ser det vigtigst med tilgang, det er på Drachmanns plads, fint hvis Drachmann bliver klar og spiller fuld tid hele sæsonen, men det har jeg svært ved at tro på. Jeg har simpelthen ikke et oplagt bud på hvem en afløser kan være. Jeg ved ikke om Aron kan blive det på sigt (tvivler dog). Kløve og JJT, det virker kun til dels, det er ikke helt godt nok.

              Mulig afgang, det er alle, men Jebali kunne være fin, det kommer ikke til at lykkedes.

              Så hvis jeg kunne få en ny def midt ind af høj klasse og forlænge med Fenger, samt få afskibet Jebali, så er det et fint vindue for mig.

              NB: Der hvor du skriver Atlético Madrid, der tænker jeg det var Bilbao.
              Synes generelt ikke Drachmann har niveauet til at være fast starter på et tops seks hold. Især ikke i den 4-4-2 formation vi spiller nu. Synes vi skal sprænge banken og finde en klassespiller til denne position, også synes jeg faktisk vi burde afskibbe anføreren - hvor vemodigt det end måtte være. Men han er bare for dyr i løn og er alt for meget skadet, samt alderen der utvivlsomt indhenter ham på et tidspunkt. Kløve synes jeg tilgengæld er en glimrende breddespiller til et hold der har ambitioner om top seks, da han også kan dække adskillige pladser og er meget stærk på bolden. Plus han nok er noget billigere i lønkroner end Janus.

              Comment


                #8
                Thjaaa.... nu vil vi jo gerne have kvalitet til rimelige penge, så nogle af mine ønsker er
                • Bozhidar Kraev (FCM) - tror han er mulig, hvis FCM ikke vil satse på ham på trods af et godt ophold i Portugal.
                • Rodney Antwi (FC Tsarsko Selo Sofia 2015) - scorede 9 mål (som midtbanespiller) i sæsonen på trods af, at han spiller på et absolut bundhold.
                • Todor Nedelev (Botev Plovdiv) - midtbanespiller med 67 mål og 61 assists i 199 kampe.

                Comment


                  #9
                  Der skal mere kvalitet til midt-midt. JJT er for tynd og laver alt for mange fejl. Han burde være gammel nok til at undgå børnefejlene nu - ellers er han ikke god nok. Drachmann for gammel og skadet​​​​​​.

                  Comment


                    #10
                    Jeg tror ikke der bliver hentet set store, men skulle muligheden for et salg af Jebali, Aja, Marco, leder eller sågar Drachmann, så vil jeg rigtig gerne have en type ala Carlos Zeca ind på vores midtbane. Et fysisk monster med en fin teknik, som laver få fejl tror jeg vil være en god makker til JJT. Jeg synes egentlig Kløve gør det ok, men sammen med JJT, så skal vi have mere fysik. Det står højest på min liste.
                    ​​​​​Ellers er mit højeste ønske bare at vi holder på Tverskov og får forlænget med Fenger

                    Comment


                      #11
                      Oprindeligt indsendt af Københavnstinker Se indlæg
                      Der skal mere kvalitet til midt-midt. JJT er for tynd og laver alt for mange fejl. Han burde være gammel nok til at undgå børnefejlene nu - ellers er han ikke god nok. Drachmann for gammel og skadet​​​​​​.
                      Enig. Det er vores største mangel ift bredde og kvalitet.
                      Man er nu 26 mand i truppen og det er måske lige i overkanten. Men hvis man virkelig mener det seriøst med Top 6 skal der hentes en kvalitetsspiller ind, der er væsentlig bedre end de få vi har der virkelig kan spille centralt.
                      Og i vores 4-4-2 er det vel næsten kun Kløve,JJ og Drachmann der kan. Opondo og Aron er ikke svaret da de mangler teknik, Tarik er ikke klar og Frøkjær er vel bedst i noget kant hvor han kan udfordre uden kæmpe risiko.
                      Det er simpelthen ikke nok og hvis man ikke kan se dette i den sportslige ledelse er de simpelthen ikke deres job værdige

                      Afskib Mande og Jebali der nok er de mest realistiske til at smutte videre og garanteret får 300.000-350.000kr i samlet månedsløn. Det burde være rigeligt til en klasse midtbanespiller samt fuldtidskontrakter til Alstrup,Breum og Østrøm mens de fortrinsvis spiller videre på U19 og i reserveligaen.

                      Comment


                        #12
                        Mange af jer øffer over mange af de spillere vi har nu, og at vi skal hente "kvalitetsspillere".

                        Jeg er bestemt ikke uenig, men kan I ikke komme med konkrete forslag på "kvalitetsspillere", I mener vi realistisk kan hente ?

                        Ellers bliver denne tråd (som mange lignende) utrolig ensidig

                        Jeg elskede specielt førhen, hvor Plum fandt nogle navne, jeg aldrig havde hørt om, men virkede spændende... og gjorde trådene lidt sjovere at læse

                        Comment


                          #13
                          Oprindeligt indsendt af Online Se indlæg
                          Mange af jer øffer over mange af de spillere vi har nu, og at vi skal hente "kvalitetsspillere".

                          Jeg er bestemt ikke uenig, men kan I ikke komme med konkrete forslag på "kvalitetsspillere", I mener vi realistisk kan hente ?

                          Ellers bliver denne tråd (som mange lignende) utrolig ensidig

                          Jeg elskede specielt førhen, hvor Plum fandt nogle navne, jeg aldrig havde hørt om, men virkede spændende... og gjorde trådene lidt sjovere at læse
                          For mig gir det ingen mening bare at strø sig om med tilfældige navne. At sige det skal være en central midtbanespiller med kvalitet på bolden og bedre end dem vi har må være nok i sådan en tråd her IMO

                          Comment


                            #14
                            Jeg tror ikke der kommer til at ske den store udrensning, og det mener jeg heller ikke er den rigtige vej frem. Da OB i de sidste to sæsoner har Hjort det bedre end vi plejer, så der er fremdrift, spørgsmålet er så, om man synes fremdriften går stærkt nok.
                            Alle er fans af quick fixes og vil have varig løsninger samtidig med. Dette hænger utroligt dårligt sammen med hvordan en fodboldklub og et fordboldhold fungerer.
                            Der bliver nævnt en masse spillere som folk vil af med.
                            Det giver ikke mening at skipper Lieder afsted inden man har givet ham chancen, det virke mere end dumt af OB. Antager man stadig tror på ham.
                            Opondo har vel været mere eller mindre skadet hele sæsonen, så han skal vel også vise hvad han kan, han er kun 22 år.
                            Marco Lund har gjort det fornuftigt og ikke spillet sig af.
                            Kløve er en god superligaspiller og han er en spiller som skaber plads til de spillere som skal skabe noget.

                            AJA og OL er blevet købt som fyld og garderinger, jeg tror ikke vi forlænger med disse, og deres pladser vil blive overtaget af talenter.
                            Spørgsmålet er så, skal vi bruge penge på at løse dem for kontrakterne eller give dem væk? ALA for Vestergaard og OL for Østrøm vil være fint.

                            Jebali har ikke fungeret, og jeg tvivler på at det sker, man kan håbe at han har et CV som kan gøre ham interessant andre steder, men det er ikke hans niveau i OB som får ham solgt. Han havde nogle kampe hvor han virkelig var god, bl.a. en AGF kamp.

                            Hvis man ikke tror på at Drachman kan spille stabilt, så skal vi have en ny af hans type.

                            Vi skal have forlænget med Max Fenger

                            Fordi jeg ikke synes at vi skal skille os af med en masse spillere, så er jeg altid åbent for at erstatte folk med bedre spillere. Så hvis NT åbner muldvarpen, er alle pladser i spil.
                            Eksempelvis så jeg gerne Nikolaj Thomsen i OB, en Jacob Ankersen synes jeg også er god (men han deler vandene). Emil Berggren kunne være et sats i stedet for Jebali, hvis han bliver skippet af sted.
                            Daniel Høgh må gerne erstatte KL.

                            Synes ikke vores trup er så elendig som den gøres til

                            Comment


                              #15
                              Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg

                              For mig gir det ingen mening bare at strø sig om med tilfældige navne. At sige det skal være en central midtbanespiller med kvalitet på bolden og bedre end dem vi har må være nok i sådan en tråd her IMO
                              Jamen, det kan ingen jo være uenige i.... så vi kan nøjes med ét indlæg, som resten så "liker".....

                              Det er bare så nemt.... alle vil da til enhver tid have bedre spillere end dem, vi har... og bringer på ingen måde nyt til debatten, kun 138 ekstra sider med lige så intetsigende kommentarer/analyser

                              98% går på at påpege et "problem", men 2% går en konkret (ikke generisk) løsning.

                              Hvem strøer om sig med tilfældige navne ?
                              Last edited by Online; 15-07-2020, 22:49.

                              Comment

                              Working...
                              X