Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Rygter/Ønsker/Spekulationer Sommervindue 2020

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    #16
    Oprindeligt indsendt af Online Se indlæg

    Jamen, det kan ingen jo være uenige i.... så vi kan nøjes med ét indlæg, som resten så "liker".....

    Det er bare så nemt.... alle vil da til enhver tid have bedre spillere end dem, vi har... og bringer på ingen måde nyt til debatten, kun 138 ekstra sider med lige så intetsigende kommentarer/analyser

    98% går på at påpege et "problem", men 2% går en konkret (ikke generisk) løsning.

    Hvem strøer om sig med tilfældige navne ?
    Plum kan gøre det til tider blandt andet. Elsker når han gør det men det bliver jo ofte noget tilfældigt copy/paste fra transfermarket

    Men jeg kan da måske sige Cappis fra Hobro. Mener han stadig kan udvikle sig meget og burde være billig. Men her og nu vil han nok ikke være vildt meget bedre end det vi har

    Comment


      #17
      Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg

      Plum kan gøre det til tider blandt andet. Elsker når han gør det men det bliver jo ofte noget tilfældigt copy/paste fra transfermarket

      Men jeg kan da måske sige Cappis fra Hobro. Mener han stadig kan udvikle sig meget og burde være billig. Men her og nu vil han nok ikke være vildt meget bedre end det vi har
      Min knægt er lige fyldt 9 så det er +5 år siden jeg gjorde det i større stil og dengang var div. sportsnyheder åbenbart tættere på klubberne og mange aviser og sportssites havde mere data.
      I dag er transfermarkt bare de bedste men tidligere havde VG.no og bold.dk masser af data på deres sites omkring ligaer i store dele af verden men det begrænser sig nu .. der skal graves meget dybere end jeg har researchens til ..
      "Fejlen ved verden er, at de dumme er så skråsikre på alting, og de begavede så fulde af tvivl."

      "Der findes ingen kendsgerninger, kun fortolkninger."

      Venter man for længe, får man ingenting ...

      Comment


        #18
        Oprindeligt indsendt af MPL Se indlæg
        Jeg tror ikke der kommer til at ske den store udrensning, og det mener jeg heller ikke er den rigtige vej frem. Da OB i de sidste to sæsoner har Hjort det bedre end vi plejer, så der er fremdrift, spørgsmålet er så, om man synes fremdriften går stærkt nok.
        Alle er fans af quick fixes og vil have varig løsninger samtidig med. Dette hænger utroligt dårligt sammen med hvordan en fodboldklub og et fordboldhold fungerer.
        Der bliver nævnt en masse spillere som folk vil af med.
        Det giver ikke mening at skipper Lieder afsted inden man har givet ham chancen, det virke mere end dumt af OB. Antager man stadig tror på ham.
        Opondo har vel været mere eller mindre skadet hele sæsonen, så han skal vel også vise hvad han kan, han er kun 22 år.
        Marco Lund har gjort det fornuftigt og ikke spillet sig af.
        Kløve er en god superligaspiller og han er en spiller som skaber plads til de spillere som skal skabe noget.

        AJA og OL er blevet købt som fyld og garderinger, jeg tror ikke vi forlænger med disse, og deres pladser vil blive overtaget af talenter.
        Spørgsmålet er så, skal vi bruge penge på at løse dem for kontrakterne eller give dem væk? ALA for Vestergaard og OL for Østrøm vil være fint.

        Jebali har ikke fungeret, og jeg tvivler på at det sker, man kan håbe at han har et CV som kan gøre ham interessant andre steder, men det er ikke hans niveau i OB som får ham solgt. Han havde nogle kampe hvor han virkelig var god, bl.a. en AGF kamp.

        Hvis man ikke tror på at Drachman kan spille stabilt, så skal vi have en ny af hans type.

        Vi skal have forlænget med Max Fenger

        Fordi jeg ikke synes at vi skal skille os af med en masse spillere, så er jeg altid åbent for at erstatte folk med bedre spillere. Så hvis NT åbner muldvarpen, er alle pladser i spil.
        Eksempelvis så jeg gerne Nikolaj Thomsen i OB, en Jacob Ankersen synes jeg også er god (men han deler vandene). Emil Berggren kunne være et sats i stedet for Jebali, hvis han bliver skippet af sted.
        Daniel Høgh må gerne erstatte KL.

        Synes ikke vores trup er så elendig som den gøres til
        Er absolut enig.
        Der kommer sikker udskiftninger fordi den en eller anden vil videre og der skulle vi se at forbedre os hver gang. Men ud over Jebali som sidder på alt for mange lønkroner (hvor var ret lang "fan" men ser ham mere og mere som nogen som kæmper ikke 100% for gennembruddet i OB) synes der er ingen som begger om rejsebilletten.
        Vi skulle kigge i hensigt af en stærk midtbanespiller, da det er vanskeligt og usikker med Drachmann (og JJ var ja desværre også skadet ret ofte i de sidste år).
        Men generelt synes vi står i en god og spændende situation da akademiet leverer nu endelig på højt niveau. Vi kan bygge de unge ind i de næste år og udvikle holdet roligt og step by step. Det giver ingen mening med en stor oprydning. Man udvikler sig step by step og ikke med starte helt nyt.
        "Einstellung ist alles. Talent wird überschätzt. Talent ist Grundvoraussetzung, ohne Talent geht nichts, aber Talent stellt dich nur in die Tür. Charakter, Einstellung und Fleiß bringen dich hindurch"
        - Norbert Elgert -

        Comment


          #19
          Oprindeligt indsendt af Online Se indlæg
          Mange af jer øffer over mange af de spillere vi har nu, og at vi skal hente "kvalitetsspillere".

          Jeg er bestemt ikke uenig, men kan I ikke komme med konkrete forslag på "kvalitetsspillere", I mener vi realistisk kan hente ?

          Ellers bliver denne tråd (som mange lignende) utrolig ensidig

          Jeg elskede specielt førhen, hvor Plum fandt nogle navne, jeg aldrig havde hørt om, men virkede spændende... og gjorde trådene lidt sjovere at læse
          Det er let at se der mangler kvalitet især når vi møder de bedre hold. Men alt for ofte bliver der malet et lidt for rosenrødt og optimistisk billede på bagkant af nogle gode resultater mod tvivlsomme hold som vi jo gerne skulle kunne slå hvis der skal være hold i ambitionerne om top 6.
          Det kan også sagtens lade sig gøre at udpege nogle spillere fra den danske liga man finder spændende, men det kan være umådeligt svært at finde nogle spillere som eksempelvis Leuwein eller Gryte hvis ikke man ser kampe fra Holland eller andre ligaer som vi vil kunne hente fra så det kan altså være svært at komme med navne man ønsker fremfor Kløve eller andre man ønsker erstattet.
          Vi har de seneste mange år hentet Kadrii som var ret lige til og var dygtige til også at hapse Ryan og Tver, ellers er det godt nok småt hvad vi har hentet af guld i de danske ligaer. Vi har derimod hentet op mod 50 ligegyldige spillere som enhver ville kunne finde men som ikke har rykket os en tøddel siden JH overtog.

          Det har endda vist sig i mindst 3 tilfælde at vi har overbudt i horribel grad på lønnen for at lande en spiller.

          Ligesom jeg ikke bifalder at vi deltager i den evige trænerkarussel med at hente en af de danske trænere som har været I 17 andre klubber så har jeg det lidt på samme måde med spillere, man må gerne kigge mod udlandet og finde noget nyt.
          817 ⚪️
          Y.N.W.A ❤️

          Comment


            #20
            Oprindeligt indsendt af MPL Se indlæg
            Jeg tror ikke der kommer til at ske den store udrensning, og det mener jeg heller ikke er den rigtige vej frem. Da OB i de sidste to sæsoner har Hjort det bedre end vi plejer, så der er fremdrift, spørgsmålet er så, om man synes fremdriften går stærkt nok.
            Alle er fans af quick fixes og vil have varig løsninger samtidig med. Dette hænger utroligt dårligt sammen med hvordan en fodboldklub og et fordboldhold fungerer.
            Der bliver nævnt en masse spillere som folk vil af med.
            Det giver ikke mening at skipper Lieder afsted inden man har givet ham chancen, det virke mere end dumt af OB. Antager man stadig tror på ham.
            Opondo har vel været mere eller mindre skadet hele sæsonen, så han skal vel også vise hvad han kan, han er kun 22 år.
            Marco Lund har gjort det fornuftigt og ikke spillet sig af.
            Kløve er en god superligaspiller og han er en spiller som skaber plads til de spillere som skal skabe noget.

            AJA og OL er blevet købt som fyld og garderinger, jeg tror ikke vi forlænger med disse, og deres pladser vil blive overtaget af talenter.
            Spørgsmålet er så, skal vi bruge penge på at løse dem for kontrakterne eller give dem væk? ALA for Vestergaard og OL for Østrøm vil være fint.

            Jebali har ikke fungeret, og jeg tvivler på at det sker, man kan håbe at han har et CV som kan gøre ham interessant andre steder, men det er ikke hans niveau i OB som får ham solgt. Han havde nogle kampe hvor han virkelig var god, bl.a. en AGF kamp.

            Hvis man ikke tror på at Drachman kan spille stabilt, så skal vi have en ny af hans type.

            Vi skal have forlænget med Max Fenger

            Fordi jeg ikke synes at vi skal skille os af med en masse spillere, så er jeg altid åbent for at erstatte folk med bedre spillere. Så hvis NT åbner muldvarpen, er alle pladser i spil.
            Eksempelvis så jeg gerne Nikolaj Thomsen i OB, en Jacob Ankersen synes jeg også er god (men han deler vandene). Emil Berggren kunne være et sats i stedet for Jebali, hvis han bliver skippet af sted.
            Daniel Høgh må gerne erstatte KL.

            Synes ikke vores trup er så elendig som den gøres til
            Elendig er jo en smagssag, men den nuværende trup er en 6-10 plads trup. Det er der ikke noget galt i hvis OB fortæller fans, at vi her en 6-10 trup og det er hvad man kan forvente.
            Når man melder top6 ud hvert år og medaljer/EL af og til, så bliver man nødt til at levere en trup som også er i top 6 uden at alt går stolpe ind som for EFB sidste sæson. Det nytter ikke noget af fylde bænken op med ældre 1. divisions spillere hvis man har ambitioner om at komme i top 6.
            Derfor skal man enten ændre målsætning, eller ændre truppen.
            Nogle gang vil en sportsdirektør ramme ved siden af skiven. Det sker for alle, men vi har for ofte ramt helt ved siden af skiven. Det er rigtigt at Marco Lund har spillet sig op, men fra hvad og til hvad? Fra en som slet ikke havde superliga niveau til en som måske godt kan klemme sig ind på et hold - men det gør ham ikke til en startende mand på et top 6 hold. De samme gælder AJA, Oliver Lund og desværre nok også KL. AJA og Oliver lund kom uden at være stjerne på et nedrykker hold og den ene var end ikke på holdet i 1. division. Desværre er det ikke kun de nævnte som er tvivlsommer i forhold til målsætningen. Hvis vi ser bort fra fynboerne eller de unge så ville jeg kun beholde FRØ, Tverskov, Ryan. Så må de øvrige skiftes ud over tid.Skal vi i top 6 næste år, så må NT lave en straksafskrivning på nogle af dem og hente nogen som er bedre. vil han ikke erkende de dårlige køb og lave en straks afskrivning, så må man melde ud at næste sæson er endnu en mellemsæson. Som andre skriver, så mangler vi kvalitet, speed, fysik, og hovedspilsatyrke på dødbolde.

            Comment


              #21
              fra EB plus:
              Transfer-tendenser: Oprydning i OB


              Der har ikke været meget at juble over i OB i denne sæson. Her fejrer de dog en scoring mod Lyngby, da billetten til næste sæsons Superliga blev sikret. Foto: Claus Fisker/Ritzau Scanpix

              Transfer-tendsenser: På Fyn venter der en udfordrende sommer for sportsdirektør Michael Hemmingsen. Der skal ryddes op i truppen og findes de lederskikkelser, der kan sørge for, at næste sæson bliver bedre end denne

              Det fynske flagskib har sikret overlevelse i Superligaen, selv om de balancerede på randen af sammenbrud. Men målet var altså top seks, som holdet kun har ramt én gang de seneste ni år.

              Det blev endnu en sæson til glemmebogen på trods af stor sportslig optimisme før sæsonen.

              Nu er spørgsmålet: Overlever Jacob Michelsen? Og hvad skal bringe OB ind i top seks næste sæson? Det blev kostbart at miste topscorer Bashkim Kadrii i vinterpausen. Nu er Jacob Barrett Laursen rejst til Bielefeld.

              Der kan godt vente et mindre oprydningsarbejde med at få sammensat den rigtige trup til den kommende sæson. OB har i foråret – på grund af mange skader – givet mange unge talenter spilletid. De har ikke haft mange erfarne fyrtårne at læne sig op ad. Fynboerne skriger efter flere lederskikkelser.

              Sportsdirektør Michael Hemmingsen får i sandhed en udfordrende sommer.

              --------- SPLIT ELEMENT ---------

              Comment


                #22
                Sidder og surfer rundt på transfermarkt efter en defensiv midtbane i Sverige, der kan aflaste/afløse Drachmann. Krav hovedsageligt snarligt kontraktudløb og lidt værdi.

                En gammel kending fra suppen:

                https://www.transfermarkt.com/enoch-.../spieler/88239

                En vi har været linket til, som har det svært i Malmø, de har så også en trup over vores niveau:

                https://www.transfermarkt.com/bonke-...spieler/333383

                Nappet med rent på kontraktudløb:

                https://www.transfermarkt.com/robert...spieler/187103

                https://www.transfermarkt.com/lars-g.../spieler/73524

                Nogen der kender noget til nogen af dem ?

                Comment


                  #23
                  Oprindeligt indsendt af MPL Se indlæg
                  Eksempelvis så jeg gerne Nikolaj Thomsen
                  https://www.tipsbladet.dk/nyhed/supe...-er-paa-vippen

                  Comment


                    #24
                    In my mind, ville det være et kæmpe fejlkøb, 'Nikolaj Thomsen typer' har vi MASSER af i truppen i forvejen. Det er en helt anden type vi skal have til midtbanen. Vi snakker en spiller ala. Tim Sparv eller Carlos Zeca. En defensiv, fysisk stærk midtbanegeneral der kan diktere tempo/spil og få sine holdkammerater til at kæmpe for sig - og ikke mindst én de unge spillere føler de kan læne sig op ad. Disse hænger selvfølgelig ikke på træerne, men det er sådan en type holdet mangler allermest. Det bliver højest sandsynligt dyrt at anskaffe sig sådan en type, men hvis OB er seriøse om at bide sig fast i top seks, så bliver de nødt til at punge ud. Med de trupper der er endt i top seks i år, kan jeg simpelthen ikke se hvem OB skulle erstatte - ikke uden de enkelte profiler som startelleveren så tydeligt mangler.

                    Comment


                      #25
                      Oprindeligt indsendt af tOrnBjerg Se indlæg

                      Elendig er jo en smagssag, men den nuværende trup er en 6-10 plads trup. Det er der ikke noget galt i hvis OB fortæller fans, at vi her en 6-10 trup og det er hvad man kan forvente.
                      Når man melder top6 ud hvert år og medaljer/EL af og til, så bliver man nødt til at levere en trup som også er i top 6 uden at alt går stolpe ind som for EFB sidste sæson. Det nytter ikke noget af fylde bænken op med ældre 1. divisions spillere hvis man har ambitioner om at komme i top 6.
                      Derfor skal man enten ændre målsætning, eller ændre truppen.
                      Nogle gang vil en sportsdirektør ramme ved siden af skiven. Det sker for alle, men vi har for ofte ramt helt ved siden af skiven. Det er rigtigt at Marco Lund har spillet sig op, men fra hvad og til hvad? Fra en som slet ikke havde superliga niveau til en som måske godt kan klemme sig ind på et hold - men det gør ham ikke til en startende mand på et top 6 hold. De samme gælder AJA, Oliver Lund og desværre nok også KL. AJA og Oliver lund kom uden at være stjerne på et nedrykker hold og den ene var end ikke på holdet i 1. division. Desværre er det ikke kun de nævnte som er tvivlsommer i forhold til målsætningen. Hvis vi ser bort fra fynboerne eller de unge så ville jeg kun beholde FRØ, Tverskov, Ryan. Så må de øvrige skiftes ud over tid.Skal vi i top 6 næste år, så må NT lave en straksafskrivning på nogle af dem og hente nogen som er bedre. vil han ikke erkende de dårlige køb og lave en straks afskrivning, så må man melde ud at næste sæson er endnu en mellemsæson. Som andre skriver, så mangler vi kvalitet, speed, fysik, og hovedspilsatyrke på dødbolde.
                      Enig i meget af det du skriver. Ledelsen må tage et valg, de kan ikke blive ved med at puste og have mel i munden (MH kører dog mere uld i munden).

                      Comment


                        #26
                        Han er godt nok ikke nævnt i EBs artikel, men så vidt jeg kan se, har de Uros Matic tilbage fra leje. Det kunne jeg godt leve med.

                        Comment


                          #27
                          Oprindeligt indsendt af Bobolarsen Se indlæg

                          In my mind, ville det være et kæmpe fejlkøb, 'Nikolaj Thomsen typer' har vi MASSER af i truppen i forvejen. Det er en helt anden type vi skal have til midtbanen. Vi snakker en spiller ala. Tim Sparv eller Carlos Zeca. En defensiv, fysisk stærk midtbanegeneral der kan diktere tempo/spil og få sine holdkammerater til at kæmpe for sig - og ikke mindst én de unge spillere føler de kan læne sig op ad. Disse hænger selvfølgelig ikke på træerne, men det er sådan en type holdet mangler allermest. Det bliver højest sandsynligt dyrt at anskaffe sig sådan en type, men hvis OB er seriøse om at bide sig fast i top seks, så bliver de nødt til at punge ud. Med de trupper der er endt i top seks i år, kan jeg simpelthen ikke se hvem OB skulle erstatte - ikke uden de enkelte profiler som startelleveren så tydeligt mangler.
                          Fuldstændig rigtigt. Skulle jeg hive et realistisk navn op af hatten fra Superligaen skulle det være Bjarke Jacobsen. Jeg synes han vokser godt med opgaven i Horsens og er en stor del af årsagen til Horsens ikke længere bare er et tonser hold, men faktisk kan spille noget glimrende fodbold og nok har været nedrykningsspillets bedste hold og Superligaens største overraskelse efter Coronapausen. Han har et år tilbage i Horsens og bør i mine øjne sigte imod en større adresse nu ovenpå en flot sæson

                          Comment


                            #28
                            Oprindeligt indsendt af hankatten Se indlæg

                            Fuldstændig rigtigt. Skulle jeg hive et realistisk navn op af hatten fra Superligaen skulle det være Bjarke Jacobsen. Jeg synes han vokser godt med opgaven i Horsens og er en stor del af årsagen til Horsens ikke længere bare er et tonser hold, men faktisk kan spille noget glimrende fodbold og nok har været nedrykningsspillets bedste hold og Superligaens største overraskelse efter Coronapausen. Han har et år tilbage i Horsens og bør i mine øjne sigte imod en større adresse nu ovenpå en flot sæson
                            Faktisk et fint bud.

                            Måske vi kunne betale lidt med en af vores marginalspillere.

                            Comment


                              #29
                              Kløve må de efter min mening godt få.

                              Selv om jeg nu tror Kløve ville være bedre på f.eks. en kant i 4-4-2 end inde centralt.

                              Comment


                                #30
                                Oprindeligt indsendt af QuesT Se indlæg
                                Kløve må de efter min mening godt få.

                                Selv om jeg nu tror Kløve ville være bedre på f.eks. en kant i 4-4-2 end inde centralt.
                                Jeg kan nu rigtig godt li' idéen med kløve i truppen (han skal ikke være starter), men han dækker mange pladser og giver sig altid fuldt ud for sagen.

                                Comment

                                Working...
                                X