Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Rygter/Ønsker/Spekulationer Sommervindue 2020

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    Sådan. Endelig noget med kød på. Sææææææælg.

    Comment


      Oprindeligt indsendt af Kielberg Se indlæg

      Sådan. Endelig noget med kød på. Sææææææælg.
      Det var fra en fake profil

      Comment


        Hvad gik det falske rygte ud på?

        Comment


          Oprindeligt indsendt af DD84 Se indlæg

          Det var fra en fake profil
          Nå ærgerligt. Tverskov til Brøndby.

          Comment


            Oprindeligt indsendt af Kielberg Se indlæg

            Nå ærgerligt. Tverskov til Brøndby.
            Lol

            Comment


              Oprindeligt indsendt af QuesT Se indlæg

              Det er helt fair, og kan jeg godt forstå.

              Men det er bare det at man dømmer en mand ud fra hvad ham før ham har gjort der gør mig sur.

              Jeg vil da hade at blive ansat et sted og allerede fra start af er jeg i mod vind fordi ham jeg har taget overfor var en klaphat.

              Jeg er heller ikke for "Sæt nu" og "Giv dem lige en chance...." retorikken, men jeg vil godt give MH en chance for at vise noget og ikke være efter ham pga. hvad JH gjorde og sagde.

              At snakken fra MH så minder om JH kan jeg godt give ret i og det frygter jeg lidt for, men vil ikke bedømme ham før efter vinduet, for den chance synes jeg lidt han fortjener.
              Du brugte den retorik. ;-)

              Ja jeg synes så også at Generalen skal have en chance, men med udgangspunkt i Esben Hansen: Det er de samme folk i ledelsen, der tager beslutningerne, det er de samme folk, der ansatte Lars Olsen, fyrede hele den sportslige ledelse og brugte dernæst halvandet år på at scoute Poul Hansen, gik for tredje gang tilbage til Troels Bech, hyrede Jesper Hansen, hyrede Kent, beholdt begge alt for længe.

              At tvivle på om de har ramt rigtigt denne gang er helt og aldeles naturligt.

              MvH ChrisOB
              1 nederlag de sidste 14 kampe. (8-5-1 - målscore: 23-9) 0 i de sidste 9 (6-3-0 - målscore: 16-6). 0 kampe siden sidst vi vandt en kamp efter været kommet bagud 0-1. Casper Nielsen - gør hvad han vil.

              Comment


                Oprindeligt indsendt af ChrisOB Se indlæg

                Du brugte den retorik. ;-)

                Ja jeg synes så også at Generalen skal have en chance, men med udgangspunkt i Esben Hansen: Det er de samme folk i ledelsen, der tager beslutningerne, det er de samme folk, der ansatte Lars Olsen, fyrede hele den sportslige ledelse og brugte dernæst halvandet år på at scoute Poul Hansen, gik for tredje gang tilbage til Troels Bech, hyrede Jesper Hansen, hyrede Kent, beholdt begge alt for længe.

                At tvivle på om de har ramt rigtigt denne gang er helt og aldeles naturligt.

                MvH ChrisOB
                Der har du så nok ret...

                Har ikke hørt interview'et endnu, desværre.

                Men kan de finde Bruce, og finde JM..
                Så kan det jo også være at MH er den nye Messias?
                Jeg tror ikke han er Messias, men du/I giver ham jo heller ikke chancen?

                Men den ledelse der fandt Brude var fantastisk, så hyrede de LO og det var katastrofe og de var inkompetente.

                Nu har de givet en tidligere OB-stjerne en chance, og inden han får muligheden er han dømt til at fejle?

                Og du mener ikke at at jeg synes det er unfair er ifair.
                Jeg ved sgu ikke hvad jeg så skal mene.

                By the way, vi har før kunne debattere (se det elsker jeg) men det virker som om du ikke helt vil det nu her.

                Jeg forstår det med JH, LO osv. jeg kan nævne ca. 15 personer jeg mener har været skidt for OB efter Bruce.
                Bare sig til hvis vi skal snakke om dem.

                Se det ville blive godt.

                Skal OB blive bedre, er 80 % af af den mulighed gemt i fortiden.

                P.S. Det er sen aften, undskylder hvis det ikke giver mening.
                Så retter jeg med garanti mandag.

                Comment


                  Oprindeligt indsendt af QuesT Se indlæg

                  Der har du så nok ret...

                  Har ikke hørt interview'et endnu, desværre.

                  Men kan de finde Bruce, og finde JM..
                  Så kan det jo også være at MH er den nye Messias?
                  Jeg tror ikke han er Messias, men du/I giver ham jo heller ikke chancen?

                  Men den ledelse der fandt Brude var fantastisk, så hyrede de LO og det var katastrofe og de var inkompetente.

                  Nu har de givet en tidligere OB-stjerne en chance, og inden han får muligheden er han dømt til at fejle?

                  Og du mener ikke at at jeg synes det er unfair er ifair.
                  Jeg ved sgu ikke hvad jeg så skal mene.

                  By the way, vi har før kunne debattere (se det elsker jeg) men det virker som om du ikke helt vil det nu her.

                  Jeg forstår det med JH, LO osv. jeg kan nævne ca. 15 personer jeg mener har været skidt for OB efter Bruce.
                  Bare sig til hvis vi skal snakke om dem.

                  Se det ville blive godt.

                  Skal OB blive bedre, er 80 % af af den mulighed gemt i fortiden.

                  P.S. Det er sen aften, undskylder hvis det ikke giver mening.
                  Så retter jeg med garanti mandag.
                  Vi diskuterer chancevurdering her, og dér er der der simpelthen for mange minusser til at det automatisk vækker folks lyst til at vende det til et plus.

                  En uerfaren sportsdirektør. Ansat af en ledelse med 10 års tvivlsomme, at best, beslutninger og en kommunikation der placerer sig, konstant, på et niveau imellem Komiske Ali til totalt aflukkethed og ikke ret meget andet derover.

                  Det er ikke fordi vi ikke VIL slå koldt vand i blodet og så vente med at se om tingene bliver bedre end frygtet. Der er bare for mange minusser kontra plusser.

                  Der er intet jeg hellere ville end at Generalen bliver en succes. Det vil alle have. Men når personen selv ikke ligefrem beroliger os med sine talegaver, samtidigt med at skaderne fortsætter så kan man altså ikke forvente at folk er fyldt op med optimisme, end sige lysten til at give noget som helst en ordentlig chance, eller bare the benefit of the doubt. Det kan man altså bare ikke.

                  Du kan måske. Jeg kan måske også, men det er edermame svært.

                  På mandag skal jeg så sidde og høre på hvad JM, Jack og CO har at sige om status i kongeriget og om deres forventninger til den nye sæson, der starter om 14 dage, alt imens 15 mand i en professionel trup for mindre end en uge siden ikke var i stand til at gennemføre en biptest. Hvad forventer jeg? Tja ikke at de siger alt er lort, men jeg vil ikke have at de lader som om, at alle de skader og folk på skånekost ikke har en indflydelse på vores muligheder for at lykkes med den nuværende trup.

                  Ud af de første 6 kampe i den nye sæson skal vi møde hele top 3 fra sidste sæson plus Nordsjælland, vi har simpelthen ikke råd til ikke være toptunede. Midtjylland og AGF har flere kampminutter i benene end os på det tidspunkt vi skal møde dem og de har deres kerne intakt. FCK så stærke ud mod United. Skal vi tro på at 14 dages træning udligner de hypotetiske, men sandsynlige fordele som vores modstandere har på en trup med vores skadesproblemer?

                  Skal jeg stole på at Drachmann ikke går i stykker igen efter 10 minutter? Skal jeg stole på at Ryan holder sig fit? Skal jeg stole på holdbarheden i Oliver Lunds rolle som multi brandslukker? Skal jeg stole på at holdet kan bæres af Fenger og Frøkjær?

                  Af Kløve? Af JJ?

                  Det vil jeg virkelig gerne. Men det kan jeg bare ikke helt. Og det synes jeg, at jeg er i min gode ret til.

                  Sorry.

                  MvH ChrisOB
                  1 nederlag de sidste 14 kampe. (8-5-1 - målscore: 23-9) 0 i de sidste 9 (6-3-0 - målscore: 16-6). 0 kampe siden sidst vi vandt en kamp efter været kommet bagud 0-1. Casper Nielsen - gør hvad han vil.

                  Comment


                    Oprindeligt indsendt af Kielberg Se indlæg

                    Nå ærgerligt. Tverskov til Brøndby.
                    Du er så random :D!
                    Tror gerne på at det er nemt, har bare aldrig tjekket det ...

                    Jeg er ikke fan.
                    Men kan finde på at informere om træning og opdatere på ungdomsfronten ... hvorfor, fordi bold er sjovt og Ådalen er tæt på :).

                    Comment


                      Oprindeligt indsendt af ChrisOB Se indlæg

                      Vi diskuterer chancevurdering her, og dér er der der simpelthen for mange minusser til at det automatisk vækker folks lyst til at vende det til et plus.

                      En uerfaren sportsdirektør. Ansat af en ledelse med 10 års tvivlsomme, at best, beslutninger og en kommunikation der placerer sig, konstant, på et niveau imellem Komiske Ali til totalt aflukkethed og ikke ret meget andet derover.

                      Det er ikke fordi vi ikke VIL slå koldt vand i blodet og så vente med at se om tingene bliver bedre end frygtet. Der er bare for mange minusser kontra plusser.

                      Der er intet jeg hellere ville end at Generalen bliver en succes. Det vil alle have. Men når personen selv ikke ligefrem beroliger os med sine talegaver, samtidigt med at skaderne fortsætter så kan man altså ikke forvente at folk er fyldt op med optimisme, end sige lysten til at give noget som helst en ordentlig chance, eller bare the benefit of the doubt. Det kan man altså bare ikke.

                      Du kan måske. Jeg kan måske også, men det er edermame svært.

                      På mandag skal jeg så sidde og høre på hvad JM, Jack og CO har at sige om status i kongeriget og om deres forventninger til den nye sæson, der starter om 14 dage, alt imens 15 mand i en professionel trup for mindre end en uge siden ikke var i stand til at gennemføre en biptest. Hvad forventer jeg? Tja ikke at de siger alt er lort, men jeg vil ikke have at de lader som om, at alle de skader og folk på skånekost ikke har en indflydelse på vores muligheder for at lykkes med den nuværende trup.

                      Ud af de første 6 kampe i den nye sæson skal vi møde hele top 3 fra sidste sæson plus Nordsjælland, vi har simpelthen ikke råd til ikke være toptunede. Midtjylland og AGF har flere kampminutter i benene end os på det tidspunkt vi skal møde dem og de har deres kerne intakt. FCK så stærke ud mod United. Skal vi tro på at 14 dages træning udligner de hypotetiske, men sandsynlige fordele som vores modstandere har på en trup med vores skadesproblemer?

                      Skal jeg stole på at Drachmann ikke går i stykker igen efter 10 minutter? Skal jeg stole på at Ryan holder sig fit? Skal jeg stole på holdbarheden i Oliver Lunds rolle som multi brandslukker? Skal jeg stole på at holdet kan bæres af Fenger og Frøkjær?

                      Af Kløve? Af JJ?

                      Det vil jeg virkelig gerne. Men det kan jeg bare ikke helt. Og det synes jeg, at jeg er i min gode ret til.

                      Sorry.

                      MvH ChrisOB
                      Du er så sej, ChrisOB. Du beskriver så fint de frustrationer, jeg også har!
                      Jeg har dog lært noget af Blok B: Jeg holder med klubben, ikke med variablerne: Bestyrelse, trænere, spillere....Jeg holder med klubben!

                      Comment


                        Oprindeligt indsendt af ChrisOB Se indlæg

                        Vi diskuterer chancevurdering her, og dér er der der simpelthen for mange minusser til at det automatisk vækker folks lyst til at vende det til et plus.

                        En uerfaren sportsdirektør. Ansat af en ledelse med 10 års tvivlsomme, at best, beslutninger og en kommunikation der placerer sig, konstant, på et niveau imellem Komiske Ali til totalt aflukkethed og ikke ret meget andet derover.

                        Det er ikke fordi vi ikke VIL slå koldt vand i blodet og så vente med at se om tingene bliver bedre end frygtet. Der er bare for mange minusser kontra plusser.

                        Der er intet jeg hellere ville end at Generalen bliver en succes. Det vil alle have. Men når personen selv ikke ligefrem beroliger os med sine talegaver, samtidigt med at skaderne fortsætter så kan man altså ikke forvente at folk er fyldt op med optimisme, end sige lysten til at give noget som helst en ordentlig chance, eller bare the benefit of the doubt. Det kan man altså bare ikke.

                        Du kan måske. Jeg kan måske også, men det er edermame svært.

                        På mandag skal jeg så sidde og høre på hvad JM, Jack og CO har at sige om status i kongeriget og om deres forventninger til den nye sæson, der starter om 14 dage, alt imens 15 mand i en professionel trup for mindre end en uge siden ikke var i stand til at gennemføre en biptest. Hvad forventer jeg? Tja ikke at de siger alt er lort, men jeg vil ikke have at de lader som om, at alle de skader og folk på skånekost ikke har en indflydelse på vores muligheder for at lykkes med den nuværende trup.

                        Ud af de første 6 kampe i den nye sæson skal vi møde hele top 3 fra sidste sæson plus Nordsjælland, vi har simpelthen ikke råd til ikke være toptunede. Midtjylland og AGF har flere kampminutter i benene end os på det tidspunkt vi skal møde dem og de har deres kerne intakt. FCK så stærke ud mod United. Skal vi tro på at 14 dages træning udligner de hypotetiske, men sandsynlige fordele som vores modstandere har på en trup med vores skadesproblemer?

                        Skal jeg stole på at Drachmann ikke går i stykker igen efter 10 minutter? Skal jeg stole på at Ryan holder sig fit? Skal jeg stole på holdbarheden i Oliver Lunds rolle som multi brandslukker? Skal jeg stole på at holdet kan bæres af Fenger og Frøkjær?

                        Af Kløve? Af JJ?

                        Det vil jeg virkelig gerne. Men det kan jeg bare ikke helt. Og det synes jeg, at jeg er i min gode ret til.

                        Sorry.

                        MvH ChrisOB
                        Godt opsummeret. Håber der er en voksen i OB der tør se indad og erkende, at når man gør mere af det samme, så får man med overvejende sandsynlighed mere af det samme.

                        Comment


                          Oprindeligt indsendt af Phob Se indlæg

                          Du er så sej, ChrisOB. Du beskriver så fint de frustrationer, jeg også har!
                          Jeg har dog lært noget af Blok B: Jeg holder med klubben, ikke med variablerne: Bestyrelse, trænere, spillere....Jeg holder med klubben!
                          Get a room

                          Beklager, men jeg ser snart ikke bestyrelsen/ledelsen som en variable mere, men som en konstant

                          Comment


                            Hvis vi skal prøve at forstå MH her i hans første transfervindue (selv om det er svært, sådan som han væver ;o)), så må det nok handle om noget lignende følgende scenarium:

                            Jeg er overbevist om, at han er blevet ansat på det grundlag, at han skal drive en butik i økonomisk balance som udgangspunkt. Det er der nok ikke nogen, som kan være uenige i. Man har valgt MH, fordi 1. han er gammel OBer 2. han har haft succes med OB 3. han har/havde det klassiske OB-dna, da han spillede 4. Han har solgt sig selv på, at man kan få mere ud af den eksisterende trup ved at gøre tingen lidt anderledes. Det vil sige på en måde, som ikke koster de store penge. Der er sikkert flere grunde - men det tror jeg er nogen af hovedårsagerne til, at NT har valgt ham.

                            På mange måder har MH været uheldig (hvilket naturligvis ikke undskylder ham!), ment på den måde, at det han står for: en ændring af den måde spillerne er sammen på (hvad det så end betyder - det må SFÅ gerne få ham til at uddybe på en senere tidspunkt - det kan sgu da ikke være en forretningshemmelighed...?) ikke rigtig har haft mulighed for at slå igennem pga den lange corona-pause. De mange skader er også en del af forklaringen - de har også "ødelagt" det projekt, som MH nok gerne ville have været meget længere med lige nu. Hvor skaderne så kommer fra, er et andet meget interessant spørgsmål. Men det er jo ikke, fordi der ikke var skader inden MH tiltrådte. Så hvad der er galt er svært at sige. Er der noget galt med underlaget i Ådalen? Træner holdet forkert? Tages der hensyn til den enkelte spillers fysik i træningsdoseringen? Har spillerne ikke holdt sig i gang på den optimale måde i coronapausen (de mange skader efter pausen). Har MH faktisk fået sat sit præg på en sådan måde, at den måde holdet er "sammen på" nu, udløser flere skader? Har nogle spillere holdt småskader hemmelige, for at komme i kamp hurtigere end det var tilrådeligt (Lieder?) Det er umuligt at svare entydigt på. Måske er det en kombination af alle disse ting og der er sikkert flere forklaringer.

                            Nu står MH i et transfervindue med et hold i en helt anden forfatning, end han havde forestillet sig - både på skadesfronten og på den måde, at han ikke har haft mulighed for at sætte sit præg på truppen og setup´et, på den måde han nu havde tænkt sig (som ingen ved hvad er). Han har få oplagte salgsemner. Han tror på kontinuitet, hvilket nok ikke er så dumt som tommelfingerregel. Han får Sabi ind, som på papiret burde styrke holdet offensivt på både kort og lang sigt. Han har nok ikke mange penge at rutte med i budgettet, hvis der ikke kommer et salg, som skaber en indtægt og frigiver nogle lønkroner - og det skal ikke være 50k om måneden. Det skal være 150-250k om måneden. Hvis han sælger en bærende spiller kan han med lidt held erstatte ham. Men der vil så ikke frigives midler til opgradering på andre pladser. Hvis han sælger en "billig" (pris/løn) kan de penge ikke rigtig skabe en forbedring af truppen. Kvalitet koster som regel.

                            Jeg er dog overbevist om, at OB i den grad kigger på spillere - men MH tør ikke sige det alt for højt. Han kom jo med nogle kringlede formuleringer, som faktisk pegede i den retning: "OB kigger altid efter spillere i et vindue, det har vi altid set"-agtigt. Han er nok bange for at presse prisen op, ved at tilkendegive direkte, at OB går efter en spiller til den eller den plads. Samtidig er han bange for, hvad reaktionen bliver, hvis det ikke lykkes at hente en fuldgod spiller til den plads, som han meldte ud, at han vil hente til. Her kommer hans manglende rutine på posten til udtryk og måske også det mandat han ha fra NT. .Det kombineret med hans sløje kommunikative færdigheder, får ham til at se rigtig skidt ud - en mand uden etos - han er meget svær at have tillid til lige nu. Og ChrisOB har jo ret i, at den bagage OB har med fra de sidste ti år jo ikke ligefrem får fans til at sidde roligt i lænestolen og vente på tre sædvanlige kongesignings inden sæsonen går i gang. Det er ekstremt let at udløse manglende tillid fra omverdenen. Det er utrolig svært at opbygge den igen.



                            Det kan MH kun gøre med et godt vindue eller, at holdet kommer fremragende fra start i ligaen. Jeg er skuffet over MHs ageren indtil nu i sit job. Men jeg vil ikke dømme ham ude, før han har haft et vindue til at vise sine evner som købmand. Jeg kan godt leve med, at jeg ikke forstår, hvad manden siger, hvis han sammensætter et godt hold. Hellere det, end Troels Beck, som eren uhyggelig omgang varm luft - Lars Olsen blev anklaget for at lave sløve træninger i en anden tråd - jeg så et utal af TB-træninger. Det var kongens nye klæder. Men han kunne fandme sige noget sjovt om søndagen før og efter kampe, så hele verdenspressen faldt på halen og mange fans ligeså.

                            Men jeg har det også sådan, at i OBs nuværende forfatning er der kun råd til at give Hemmingsen ét (1!) vindue til at vise sit værd. 13 ud af 22 kampe er spillet inden vintervinduet. Hvis OB ligger skidt til der, er det tæt på umuligt at vende det. Det samme kan sagtens være tilfældet, hvis man først handler i sommervinduet, efter man har vurderet holdet efter nogle spillede runder. Det tager tid at spille en ny spiller ind. Med kun 12 hold i ligaen og to nedrykkere, hvor Vejle vel er det eneste hold, som vi kan se os som favoritter imod kan det bliver den vigtigste sæson i mange år. Ikke mindst, fordi flere klubber har mulighed for at stikke af økonomisk, ved at komme i Europa.

                            Og lige en forudsigelse: hvis det ikke kommer til at spille for holdet, eller der bliver hentet forstærkninger har OB 5-7 point efter 6 runder. Min simulator siger at vi ligger nummer 9 med 1 point til nedrykning 8 point til top 4 og 1 point til top 6. Sådan har flere sæsoner set ud - men det er svært at hente det ene point til top 6, når alle hold ligger så tæt i midterfelter.




                            Last edited by claudes1; 29-08-2020, 11:07.

                            Comment


                              https://www.bt.dk/superligaen/bt-afs...et-paa-ny-klub

                              Rystende hvis det er rigtigt at vi har haft forsøgt os med Makienok

                              Comment


                                Oprindeligt indsendt af stonebear Se indlæg
                                https://www.bt.dk/superligaen/bt-afs...et-paa-ny-klub

                                Rystende hvis det er rigtigt at vi har haft forsøgt os med Makienok
                                Ja godt det ikke lykkedes. Det positive i denne historie, er at vi tilsyneladende prøver på ét eller andet.

                                Comment

                                Working...
                                X