Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Ny sportsdirektør

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

  • Plum
    replied
    Oprindeligt indsendt af tOrnBjerg Se indlæg
    Ja ham Niels har ikke været for heldig i valg af sportsdirektører.
    Her 12 mdr. senere ..

    Om end udgangspunktet er noget andet ..

    Leave a comment:


  • tOrnBjerg
    replied
    Ja ham Niels har ikke været for heldig i valg af sportsdirektører.

    Leave a comment:


  • Batman60
    replied
    Kunne ikke lige finde en god tråd så den endte her.

    Poul Hansen og Cedric N'koum er i finalen i BT fodbold podcasten. Tillykke til begge
    https://twitter.com/lassevge/status/...928481798?s=21
    Last edited by Batman60; 06-05-2020, 18:47.

    Leave a comment:


  • Aagaard
    replied
    Nu har jeg fået det hørt. Rigtig fint interview. Han virker en smule presset enkelte steder, hvor han måske ikke rigtig ved, hvad han skal svare. Men han kommer fint ud af det. Det første interview mellem jer gok rigtig godt, så der er helt sikkert nogle gode snakke mellem jer i fremtiden, for det virker ikke til, i har problemer med at få ham til at sige noget :-)

    Leave a comment:


  • OBstruktion
    replied
    Nu har Michael Hemmingsen jo været sportschef i nogle dage, så det er selvfølgelig ikke for tidligt at lave et interview med ham.
    Det er der kommet en lille podcast ud af.

    http://obstruktion.dk/podcast-obstru...ye-sportschef/

    Leave a comment:


  • mckellberg
    replied
    Oprindeligt indsendt af tOrnBjerg Se indlæg

    Det afhænger i høj grad af virksomheden, og om output er målbar. Der er også forskel på om man nedbryder kpi på den enkelte.
    Hvis JH har haft nogle, så har han næppe opfyldt. De sportslige mål,
    ​​​​​​ at øge OB anseelse i fodbold Danmark og hos fans. Navligt de unge fynboer. - Vi var det hold med fjerdeflest spilleminutter til egenudviklede spillere i efteråret.
    At bringe fremgang til klubben. Vi er blevet overhalet. - Hvem er vi blevet overhalet af siden Jesper Hansen trådte til (og vi var 10'er eller hvad vi var?)
    At sælge spiller til høj pris. - Mathias Jørgensen er vel et eksempel på, at det netop er lykkedes (jeg er med på, at nogle oplagte salg er misset).
    Rettidig omhu. - Her har vi vaklet, enig.
    Hans evner da han var chefscout. ?

    Han kan have opfyldt
    Minimeret brugen af Cocio og Redbull - Plat.
    Gode faciliteter - Tjek
    Bedre baner - Tjek
    Genstart af ungdomsarbejdet - Tjek
    Øens hold samarbejdet. - Tjek
    At jeg ikke bliver irriteret over nederlag, er jo ligesom blevet vant til at det er et grundvilkår. - Mærkeligt. For jeg er faktisk kommet tilbage til den tid, hvor et nederlag kan ødelægge hele min dag! Under Kent Nielsen (som også var under JH), der var jeg mere eller mindre ligeglad.
    Overordnet set, synes jeg, at det er nogle rigtig vigtige punkter der er blevet forbedret - sammenkoblet med, at klubbens økonomi er kommet tilbage på sporet. Hvilket jeg egentlig tror var det måske vigtigste for Jesper Hansen at løse, da han tiltrådte.

    Leave a comment:


  • Chuck
    replied
    Ikke lige et indlæg om kpi’er, men prøver alligevel

    Jeg har set JH’s regeringsperiode, som en slags nødvendigt onde, da der skulle sadles om. Jeg synes generelt, at klubben er mere back to basics nu, og der tænkes, sigtes og investeres mere langsigtet, hvilket faktisk tiltaler mig - om det så kunne være sket anderledes og/eller hurtigere, kan man altid diskutere, men jeg vil nu godt tilskrive en del af feks Superligahuset til JH, ud fra det jeg hører rundt omkring.

    Leave a comment:


  • Online
    replied
    Oprindeligt indsendt af René Se indlæg

    Der er en retning væk fra KPI'er nu rundt omkring i virksomhederne, som jeg ser det, fordi at det har grebet for meget om sig.

    Op igennem 10'erne har det udviklet sig til et KPI tyrani på mange arbejdspladser. Hver gang der var en opgave nogen ikke nåede, så lavede man en ny KPI.
    Til sidst ender man med at kvæle initiativ og nytænkning, fordi folk render rundt efter KPI'er som deres senior manager ikke engang forstår hvad går ud på.
    Nogen steder har det nærmest været sådan at dem som har grønne KPI'er er dem som har for lidt at lave, mens går i rød er dem som knokler mest.

    Jeg tror der man mange steder forsøger nu at redefinere formålet og skære ind til benet...

    Overstående er for stor dels vedkommende baseret på egne erfaringer :-)
    Jeg er meget enig

    Leave a comment:


  • Online
    replied
    Oprindeligt indsendt af Plum Se indlæg

    Ikke der hvor jeg arbejder .... og fordi du har læst et par artikler eller tre om fordelene ved ikke at arbejde med KPI’er (som jeg i øvrigt kan være meget enig i) betyder det ikke at seriøse virksomheder ikke arbejder med hverken KPI’er eller mål ...

    Men vi har nok forskellig definition på hvad seriøse virksomheder ... men jeg er derude og møder dem ... ved ikke hvad du laver ..
    Du får lige et "ordentligt" svar i løbet af de kommende dage, da det er ved at være lidt sent !

    Jeg har bl.a. arbejdet for.A. P. Møller Mærsk, Ørsted, Danish Crown, Vattenfall på ledelsesniveau..... nu arbejder jeg mest som ledelseskonsulent for koncerner / finansielle institutioner / projekter i Sydøstasien og Nordamerika.

    P.S. Jeg har ikke læst én eneste artikel om emnet... men baserer det på egne erfaringer !

    Leave a comment:


  • René
    replied
    Oprindeligt indsendt af Plum Se indlæg

    Ikke der hvor jeg arbejder .... og fordi du har læst et par artikler eller tre om fordelene ved ikke at arbejde med KPI’er (som jeg i øvrigt kan være meget enig i) betyder det ikke at seriøse virksomheder ikke arbejder med hverken KPI’er eller mål ...

    Men vi har nok forskellig definition på hvad seriøse virksomheder ... men jeg er derude og møder dem ... ved ikke hvad du laver ..
    Der er en retning væk fra KPI'er nu rundt omkring i virksomhederne, som jeg ser det, fordi at det har grebet for meget om sig.

    Op igennem 10'erne har det udviklet sig til et KPI tyrani på mange arbejdspladser. Hver gang der var en opgave nogen ikke nåede, så lavede man en ny KPI.
    Til sidst ender man med at kvæle initiativ og nytænkning, fordi folk render rundt efter KPI'er som deres senior manager ikke engang forstår hvad går ud på.
    Nogen steder har det nærmest været sådan at dem som har grønne KPI'er er dem som har for lidt at lave, mens går i rød er dem som knokler mest.

    Jeg tror der man mange steder forsøger nu at redefinere formålet og skære ind til benet...

    Overstående er for stor dels vedkommende baseret på egne erfaringer :-)
    Last edited by René; 05-01-2020, 22:03.

    Leave a comment:


  • Plum
    replied
    Oprindeligt indsendt af Online Se indlæg

    Grin du bare.... vel derfor det bl.a. sejler ved det offentlige
    Ikke der hvor jeg arbejder .... og fordi du har læst et par artikler eller tre om fordelene ved ikke at arbejde med KPI’er (som jeg i øvrigt kan være meget enig i) betyder det ikke at seriøse virksomheder ikke arbejder med hverken KPI’er eller mål ...

    Men vi har nok forskellig definition på hvad seriøse virksomheder ... men jeg er derude og møder dem ... ved ikke hvad du laver ..

    Leave a comment:


  • Online
    replied
    Oprindeligt indsendt af Online Se indlæg

    De sportslige mål,
    ​​​​​1) ​at øge OB anseelse i fodbold Danmark og hos fans. Navligt de unge fynboer. Er den ikke det ?
    2)At bringe fremgang til klubben. Vi er blevet overhalet. Selvom vi er blvet overhalet, kan der da godt have været fremgang !
    3)At sælge spiller til høj pris. Hvad er en høj pris ?
    4)Rettidig omhu. - Hvordan måles det ?

    Ovenstående er målsætninger ikke KPI'er !

    KPI'er

    De sportslige KPI'er,
    ​​​​​1) ​at øge OB anseelse i fodbold Danmark og hos fans. Navligt de unge fynboer. Minimum 1.000 unge under 18 år har købt en OB trøje og/eller har købt et årskort
    2)At bringe fremgang til klubben. Vi er blevet overhalet. 10 nye sponsorer (udover de eksisterende) og/eller 10 millioner mere i sponsorindtægter
    3)At sælge spiller til høj pris. Klubbens "Top tre" spillere sælges for mindst fem millioner
    4)Rettidig omhu. - Truppen er klar mindst fire uger før sæsonstart

    Leave a comment:


  • Online
    replied
    Oprindeligt indsendt af tOrnBjerg Se indlæg

    Det afhænger i høj grad af virksomheden, og om output er målbar. Der er også forskel på om man nedbryder kpi på den enkelte.
    Hvis JH har haft nogle, så har han næppe opfyldt. De sportslige mål,
    ​​​​​​ at øge OB anseelse i fodbold Danmark og hos fans. Navligt de unge fynboer.
    At bringe fremgang til klubben. Vi er blevet overhalet.
    At sælge spiller til høj pris.
    Rettidig omhu.
    Hans evner da han var chefscout.

    Han kan have opfyldt
    Minimeret brugen af Cocio og Redbull
    Gode faciliteter
    Bedre baner
    Genstart af ungdomsarbejdet
    Øens hold samarbejdet.
    At jeg ikke bliver irriteret over nederlag, er jo ligesom blevet vant til at det er et grundvilkår.
    De sportslige mål,
    ​​​​​1) ​at øge OB anseelse i fodbold Danmark og hos fans. Navligt de unge fynboer. Er den ikke det ?
    2)At bringe fremgang til klubben. Vi er blevet overhalet. Selvom vi er blvet overhalet, kan der da godt have været fremgang !
    3)At sælge spiller til høj pris. Hvad er en høj pris ?
    4)Rettidig omhu. - Hvordan måles det ?

    Ovenstående er målsætninger ikke KPI'er !

    Leave a comment:


  • Online
    replied
    Oprindeligt indsendt af Plum Se indlæg

    Grin du bare.... vel derfor det bl.a. sejler ved det offentlige

    Leave a comment:


  • tOrnBjerg
    replied
    Oprindeligt indsendt af Online Se indlæg

    KPI'er er da ikke noget en seriøs virksomhed bruger i dag.... ja, man har nogle fælles mål, men ikke KPI'er for den enkelte medarbejder, som i værste fald samlet set modarbejder virksomhedens overordnede strategi !
    Det afhænger i høj grad af virksomheden, og om output er målbar. Der er også forskel på om man nedbryder kpi på den enkelte.
    Hvis JH har haft nogle, så har han næppe opfyldt. De sportslige mål,
    ​​​​​​ at øge OB anseelse i fodbold Danmark og hos fans. Navligt de unge fynboer.
    At bringe fremgang til klubben. Vi er blevet overhalet.
    At sælge spiller til høj pris.
    Rettidig omhu.
    Hans evner da han var chefscout.

    Han kan have opfyldt
    Minimeret brugen af Cocio og Redbull
    Gode faciliteter
    Bedre baner
    Genstart af ungdomsarbejdet
    Øens hold samarbejdet.
    At jeg ikke bliver irriteret over nederlag, er jo ligesom blevet vant til at det er et grundvilkår.

    Leave a comment:

Working...
X