Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Ny sportsdirektør

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    Oprindeligt indsendt af Kielberg Se indlæg

    Man behøver ikke at være enig med ravnen. Heldigvis. Det er useriøst når du giver JH skylden for alt der er dårligt, og bestyrelsen æren for alt der går godt.
    Han har haft svære betingelser og tænker ikke der mange der kunne gøre en forskel med de midler han har haft.
    Akademiet er jo først ved at være på plads nu og resultaterne kommer ikke fra dag et.
    Jeg nyder stadig at tage på stadion også med børn og venner. Jeg kan godt følge mit hold uden de ligger i toppen, og har aldrig forstået den medløber tendens der hersker for mange.
    Jeg holder med OB fordi jeg er fynbo, men er ikke inkarneret fan. Måske ved jeg bare ikke hvad ordet fan betyder.
    Præcis .. jeg er ikke overraskende fuldstændig enig i det det hele du skriver
    Last edited by manner; 05-01-2020, 12:48.
    Believe OB

    ½ sæsoner der bare skal overstås findes ikke

    Ligegyldige kampe eksisterer ikke

    Comment


      Oprindeligt indsendt af Kielberg Se indlæg

      Man behøver ikke at være enig med ravnen. Heldigvis. Det er useriøst når du giver JH skylden for alt der er dårligt, og bestyrelsen æren for alt der går godt.
      Han har haft svære betingelser og tænker ikke der mange der kunne gøre en forskel med de midler han har haft.
      Akademiet er jo først ved at være på plads nu og resultaterne kommer ikke fra dag et.
      Jeg nyder stadig at tage på stadion også med børn og venner. Jeg kan godt følge mit hold uden de ligger i toppen, og har aldrig forstået den medløber tendens der hersker for mange.
      Jeg holder med OB fordi jeg er fynbo, men er ikke inkarneret fan. Måske ved jeg bare ikke hvad ordet fan betyder.
      Jeg holder med OB, fordi jeg er fynbo OG er inkarneret fan. For mig er begrebet fan et vidt begreb; der dækker alle aspekter af engagement og tilhørsforhold; d.v.s at man godt kan være andet end fynbo for at holde med OB. Det vigtigste for mig er FØLELSEN. Følelser før "fornuft". I den henseende har Jesper Hansen efterladt rigtigt mange; der har haft en følelse af, at OB ikke rigtigt havde den samme betydning hverken for dem selv eller rigtigt mange andre, som der har været igennem mange års tilhørsforhold til Odense Boldklub. Så jeg er egentlig ret ligeglad med evt. formildende omstændigheder eller "nuancer" om man vil. Det vigtigste er FØLELSEN. Og Jesper Hansens arbejde efterlod mange med følelsen af, at der ikke blev gjort nok for at både indfri EGNE sportslige målsætninger (Kun 1 ud af 6 mulige målsætninger blev indfriet) eller allervigtigst, arbejdet med at skabe begejstring omkring Odense Boldklub i tæt samarbejde med en træner, som om nogen havde både en fortid og en nutid med vores sportsdirektør.

      Jeg har fulgt OB med ned i 1. Division og op igen og vil altid følge klubben, så længe jeg ånder; der er stadig alt for mange, der tror at et negativt udsyn på tingenes tilstand betyder, at man ikke kan opretholde en passion for hverken klub og eller stadiongang. Jeg ved, med hele mit OB-hjerte, at det er faktisk lige modsat: Mange af de såkaldt negative misser ikke én eneste OB-kamp. Mange deltager aktivt med stemning og med at udbrede OB til andre; så for os betyder begrebet "fan" ekstra meget. Så ingen "medløber" her. Jeg var på stadion i 20 minusgrader sammen med 1600 andre imod Lyngby; var du dér? Jeg har været til træningskampe, Royal League og Europa League og CL-kvalkampe i ind og uland; i Hillerød og i Hjallelse: På intet tidspunkt i mit 28-årige OB-liv følte jeg mere fremmedgjort overfor min klub end jeg har gjort under Jesper Hansens ledelse.

      Så er jeg ligeglad med nuancer; og hvad du og andre mener er "useriøst". Den er komplet underordnet. Vi har haft en sportsdirektør, der skabte et miljø; hvor folk følte sig fremmedgjort overfor den klub, de elsker. En forlænget del af et forhadt foretagende; med Niels Thorborg i spidsen; en OSE-lakaj; en tør kiks; en Komisk Ali udi i kunsten at vurdere kamp, sæsonforløb og spiller kompetencer.

      Op et vist sted med faciliteter og ungdomsakademi. Op et vist sted med de faktiske sportslige resultater og såkaldt økonomisk turnaround: Følelsen af at Jesper Hansen og OSE i samarbejde smadrede glæden ved at være OB-tilhænger for mig, for rigtigt mange andre (måske ikke for dig), det er dét, der tæller. Følelse milevidt foran "fornuft".

      Jeg er ligeglad med Superligahus; hvis ikke det aktivt skaber begejstring. Hvad skaber begejstring? Udtryk. Udtryk før resultater. Resultater kan i sig selv skabe begejstring; ja; men der er stadig en grund til, at jeg personligt er mere vild med det udtryk, vi leverede i første halvleg af kampen i Herning, end jeg er, at vi faktisk vandt kampen. Ligesom det er mere vigtigt for mig at se begejstring rundt omkring mig, når jeg er på stadion; end at vi opnår en top-6 placering.

      Jeg køber stadig ikke præmissen om at han ikke kunne ha gjort det bedre; det kunne han. Så jeg behøves heller ikke at være enig med dig; lige så lidt som du behøves at være enig med mig.

      MvH ChrisOB
      1 nederlag de sidste 14 kampe. (8-5-1 - målscore: 23-9) 0 i de sidste 9 (6-3-0 - målscore: 16-6). 0 kampe siden sidst vi vandt en kamp efter været kommet bagud 0-1. Casper Nielsen - gør hvad han vil.

      Comment


        Oprindeligt indsendt af Kielberg Se indlæg

        Man behøver ikke at være enig med ravnen. Heldigvis. Det er useriøst når du giver JH skylden for alt der er dårligt, og bestyrelsen æren for alt der går godt.
        Han har haft svære betingelser og tænker ikke der mange der kunne gøre en forskel med de midler han har haft.
        Akademiet er jo først ved at være på plads nu og resultaterne kommer ikke fra dag et.
        Jeg nyder stadig at tage på stadion også med børn og venner. Jeg kan godt følge mit hold uden de ligger i toppen, og har aldrig forstået den medløber tendens der hersker for mange.
        Jeg holder med OB fordi jeg er fynbo, men er ikke inkarneret fan. Måske ved jeg bare ikke hvad ordet fan betyder.
        Du læser hvad du har lyst til, ikke nødvendigvis hvad der er skrevet.
        Hele JH´s periode har været afvikling, de eneste tegn på positivitet og udvikling er kommet efter at Enrico og JM er kommet til. Jeg giver bestemt ikke bestyrelsen æren for alt der går godt, bestyrelsen bærer ansvaret for det der foregår i klubben, det er også dem der bærer ansvaret for renoveringen af ådalen og i særdeleshed at det ikke er gjort tidligere. Renoveringen har været et tema i 20+ år. Det er ikke JH der skal klandres at det ikke er sket før, og han skal ikke have æren af at det sker nu, han har alene indflydelse på kvaliteten af det resultat vi ender med at stå med.
        7 år har Jesper Hansen været her, det svarer til at han har haft ansvaret siden vores u19 hold var 12, hvor meget længere skal vi vente med at bedømme dette arbejde? Og jeg anerkender også i min post at akademiet har udviklet sig, men det har ikke overhalet andre klubbers akademi i denne periode, den udvikling jeg ser har holdt status quo, det er ikke nok til at høste anderkendelse eller at kompenserer andre mangler!

        Jeg havde sæson kort da vi var i 1 div og jeg missede ikke en hjemmekamp, og var også på mange aways. Jeg har oplevet mange lykkelige og smertelige stunder med OB, jeg har oplevet miraklet i Madrid, mesterskab, nedrykning og uendelige sæsonner med midterplaceringer, endeløse år med inkompetance på bænken, banen og i bestyrelses lokalet. Men jeg har kun oplevet ligegyldighed under JH´s ledelse! Ligegyldighed på banen, ligegyldighed på ledelsesgangene, ligegyldighed overfor os som tilskuere og ligegyldighed hos mig selv som et resultat af alt den anden ligegyldighed.
        Du skal ikke kalde mig en medløber fan, så meget OB medgang har jeg aldrig oplevet og jeg har aldrig været i parken på andet end away, selvom jeg nu bor i københavn på 12 år! At vi ligger i toppen er ikke en nødvendighed for mig (det har vi ikke gjort i 2/3 af de 35+ år jeg har fulgt klubben), men passion, ærgerrighed og ambitioner skal være til stede i klubben!

        Og sidst, jeg er egentlig ligeglad med hvem der ansatte Kent Nielsen, men jeg ved hvem der fyrede ham og hvem der skulle hvae gjort det 2 år tidligere!

        Comment


          Oprindeligt indsendt af Plum Se indlæg

          Key Performance Indikator .. kan man arbejde i Danmark uden?
          Hvilke opgaver har han haft, hvilke opgaver er løst på hvilke tilfredshedsniveauer ..

          Ved ikke med dig men min chef ville ikke være tilfreds med at Mine mål ikke blev opfyldt og det ville føre til en samtale om hvorfor/hvorfor ikke og hvad der skulle til for at det sker og om jeg er den rette til det ... jeg arbejder i øvrigt i det offentlige ..
          KPI'er er da ikke noget en seriøs virksomhed bruger i dag.... ja, man har nogle fælles mål, men ikke KPI'er for den enkelte medarbejder, som i værste fald samlet set modarbejder virksomhedens overordnede strategi !

          Comment


            Oprindeligt indsendt af Online Se indlæg

            KPI'er er da ikke noget en seriøs virksomhed bruger i dag.... ja, man har nogle fælles mål, men ikke KPI'er for den enkelte medarbejder, som i værste fald samlet set modarbejder virksomhedens overordnede strategi !
            "Fejlen ved verden er, at de dumme er så skråsikre på alting, og de begavede så fulde af tvivl."

            "Der findes ingen kendsgerninger, kun fortolkninger."

            Venter man for længe, får man ingenting ...

            Comment


              Oprindeligt indsendt af Online Se indlæg

              KPI'er er da ikke noget en seriøs virksomhed bruger i dag.... ja, man har nogle fælles mål, men ikke KPI'er for den enkelte medarbejder, som i værste fald samlet set modarbejder virksomhedens overordnede strategi !
              Det afhænger i høj grad af virksomheden, og om output er målbar. Der er også forskel på om man nedbryder kpi på den enkelte.
              Hvis JH har haft nogle, så har han næppe opfyldt. De sportslige mål,
              ​​​​​​ at øge OB anseelse i fodbold Danmark og hos fans. Navligt de unge fynboer.
              At bringe fremgang til klubben. Vi er blevet overhalet.
              At sælge spiller til høj pris.
              Rettidig omhu.
              Hans evner da han var chefscout.

              Han kan have opfyldt
              Minimeret brugen af Cocio og Redbull
              Gode faciliteter
              Bedre baner
              Genstart af ungdomsarbejdet
              Øens hold samarbejdet.
              At jeg ikke bliver irriteret over nederlag, er jo ligesom blevet vant til at det er et grundvilkår.

              Comment


                Oprindeligt indsendt af Plum Se indlæg

                Grin du bare.... vel derfor det bl.a. sejler ved det offentlige

                Comment


                  Oprindeligt indsendt af tOrnBjerg Se indlæg

                  Det afhænger i høj grad af virksomheden, og om output er målbar. Der er også forskel på om man nedbryder kpi på den enkelte.
                  Hvis JH har haft nogle, så har han næppe opfyldt. De sportslige mål,
                  ​​​​​​ at øge OB anseelse i fodbold Danmark og hos fans. Navligt de unge fynboer.
                  At bringe fremgang til klubben. Vi er blevet overhalet.
                  At sælge spiller til høj pris.
                  Rettidig omhu.
                  Hans evner da han var chefscout.

                  Han kan have opfyldt
                  Minimeret brugen af Cocio og Redbull
                  Gode faciliteter
                  Bedre baner
                  Genstart af ungdomsarbejdet
                  Øens hold samarbejdet.
                  At jeg ikke bliver irriteret over nederlag, er jo ligesom blevet vant til at det er et grundvilkår.
                  De sportslige mål,
                  ​​​​​1) ​at øge OB anseelse i fodbold Danmark og hos fans. Navligt de unge fynboer. Er den ikke det ?
                  2)At bringe fremgang til klubben. Vi er blevet overhalet. Selvom vi er blvet overhalet, kan der da godt have været fremgang !
                  3)At sælge spiller til høj pris. Hvad er en høj pris ?
                  4)Rettidig omhu. - Hvordan måles det ?

                  Ovenstående er målsætninger ikke KPI'er !

                  Comment


                    Oprindeligt indsendt af Online Se indlæg

                    De sportslige mål,
                    ​​​​​1) ​at øge OB anseelse i fodbold Danmark og hos fans. Navligt de unge fynboer. Er den ikke det ?
                    2)At bringe fremgang til klubben. Vi er blevet overhalet. Selvom vi er blvet overhalet, kan der da godt have været fremgang !
                    3)At sælge spiller til høj pris. Hvad er en høj pris ?
                    4)Rettidig omhu. - Hvordan måles det ?

                    Ovenstående er målsætninger ikke KPI'er !

                    KPI'er

                    De sportslige KPI'er,
                    ​​​​​1) ​at øge OB anseelse i fodbold Danmark og hos fans. Navligt de unge fynboer. Minimum 1.000 unge under 18 år har købt en OB trøje og/eller har købt et årskort
                    2)At bringe fremgang til klubben. Vi er blevet overhalet. 10 nye sponsorer (udover de eksisterende) og/eller 10 millioner mere i sponsorindtægter
                    3)At sælge spiller til høj pris. Klubbens "Top tre" spillere sælges for mindst fem millioner
                    4)Rettidig omhu. - Truppen er klar mindst fire uger før sæsonstart

                    Comment


                      Oprindeligt indsendt af Online Se indlæg

                      Grin du bare.... vel derfor det bl.a. sejler ved det offentlige
                      Ikke der hvor jeg arbejder .... og fordi du har læst et par artikler eller tre om fordelene ved ikke at arbejde med KPI’er (som jeg i øvrigt kan være meget enig i) betyder det ikke at seriøse virksomheder ikke arbejder med hverken KPI’er eller mål ...

                      Men vi har nok forskellig definition på hvad seriøse virksomheder ... men jeg er derude og møder dem ... ved ikke hvad du laver ..
                      "Fejlen ved verden er, at de dumme er så skråsikre på alting, og de begavede så fulde af tvivl."

                      "Der findes ingen kendsgerninger, kun fortolkninger."

                      Venter man for længe, får man ingenting ...

                      Comment


                        Oprindeligt indsendt af Plum Se indlæg

                        Ikke der hvor jeg arbejder .... og fordi du har læst et par artikler eller tre om fordelene ved ikke at arbejde med KPI’er (som jeg i øvrigt kan være meget enig i) betyder det ikke at seriøse virksomheder ikke arbejder med hverken KPI’er eller mål ...

                        Men vi har nok forskellig definition på hvad seriøse virksomheder ... men jeg er derude og møder dem ... ved ikke hvad du laver ..
                        Der er en retning væk fra KPI'er nu rundt omkring i virksomhederne, som jeg ser det, fordi at det har grebet for meget om sig.

                        Op igennem 10'erne har det udviklet sig til et KPI tyrani på mange arbejdspladser. Hver gang der var en opgave nogen ikke nåede, så lavede man en ny KPI.
                        Til sidst ender man med at kvæle initiativ og nytænkning, fordi folk render rundt efter KPI'er som deres senior manager ikke engang forstår hvad går ud på.
                        Nogen steder har det nærmest været sådan at dem som har grønne KPI'er er dem som har for lidt at lave, mens går i rød er dem som knokler mest.

                        Jeg tror der man mange steder forsøger nu at redefinere formålet og skære ind til benet...

                        Overstående er for stor dels vedkommende baseret på egne erfaringer :-)
                        Last edited by René; 05-01-2020, 22:03.

                        Comment


                          Oprindeligt indsendt af Plum Se indlæg

                          Ikke der hvor jeg arbejder .... og fordi du har læst et par artikler eller tre om fordelene ved ikke at arbejde med KPI’er (som jeg i øvrigt kan være meget enig i) betyder det ikke at seriøse virksomheder ikke arbejder med hverken KPI’er eller mål ...

                          Men vi har nok forskellig definition på hvad seriøse virksomheder ... men jeg er derude og møder dem ... ved ikke hvad du laver ..
                          Du får lige et "ordentligt" svar i løbet af de kommende dage, da det er ved at være lidt sent !

                          Jeg har bl.a. arbejdet for.A. P. Møller Mærsk, Ørsted, Danish Crown, Vattenfall på ledelsesniveau..... nu arbejder jeg mest som ledelseskonsulent for koncerner / finansielle institutioner / projekter i Sydøstasien og Nordamerika.

                          P.S. Jeg har ikke læst én eneste artikel om emnet... men baserer det på egne erfaringer !

                          Comment


                            Oprindeligt indsendt af René Se indlæg

                            Der er en retning væk fra KPI'er nu rundt omkring i virksomhederne, som jeg ser det, fordi at det har grebet for meget om sig.

                            Op igennem 10'erne har det udviklet sig til et KPI tyrani på mange arbejdspladser. Hver gang der var en opgave nogen ikke nåede, så lavede man en ny KPI.
                            Til sidst ender man med at kvæle initiativ og nytænkning, fordi folk render rundt efter KPI'er som deres senior manager ikke engang forstår hvad går ud på.
                            Nogen steder har det nærmest været sådan at dem som har grønne KPI'er er dem som har for lidt at lave, mens går i rød er dem som knokler mest.

                            Jeg tror der man mange steder forsøger nu at redefinere formålet og skære ind til benet...

                            Overstående er for stor dels vedkommende baseret på egne erfaringer :-)
                            Jeg er meget enig

                            Comment


                              Ikke lige et indlæg om kpi’er, men prøver alligevel

                              Jeg har set JH’s regeringsperiode, som en slags nødvendigt onde, da der skulle sadles om. Jeg synes generelt, at klubben er mere back to basics nu, og der tænkes, sigtes og investeres mere langsigtet, hvilket faktisk tiltaler mig - om det så kunne være sket anderledes og/eller hurtigere, kan man altid diskutere, men jeg vil nu godt tilskrive en del af feks Superligahuset til JH, ud fra det jeg hører rundt omkring.

                              Comment


                                Oprindeligt indsendt af tOrnBjerg Se indlæg

                                Det afhænger i høj grad af virksomheden, og om output er målbar. Der er også forskel på om man nedbryder kpi på den enkelte.
                                Hvis JH har haft nogle, så har han næppe opfyldt. De sportslige mål,
                                ​​​​​​ at øge OB anseelse i fodbold Danmark og hos fans. Navligt de unge fynboer. - Vi var det hold med fjerdeflest spilleminutter til egenudviklede spillere i efteråret.
                                At bringe fremgang til klubben. Vi er blevet overhalet. - Hvem er vi blevet overhalet af siden Jesper Hansen trådte til (og vi var 10'er eller hvad vi var?)
                                At sælge spiller til høj pris. - Mathias Jørgensen er vel et eksempel på, at det netop er lykkedes (jeg er med på, at nogle oplagte salg er misset).
                                Rettidig omhu. - Her har vi vaklet, enig.
                                Hans evner da han var chefscout. ?

                                Han kan have opfyldt
                                Minimeret brugen af Cocio og Redbull - Plat.
                                Gode faciliteter - Tjek
                                Bedre baner - Tjek
                                Genstart af ungdomsarbejdet - Tjek
                                Øens hold samarbejdet. - Tjek
                                At jeg ikke bliver irriteret over nederlag, er jo ligesom blevet vant til at det er et grundvilkår. - Mærkeligt. For jeg er faktisk kommet tilbage til den tid, hvor et nederlag kan ødelægge hele min dag! Under Kent Nielsen (som også var under JH), der var jeg mere eller mindre ligeglad.
                                Overordnet set, synes jeg, at det er nogle rigtig vigtige punkter der er blevet forbedret - sammenkoblet med, at klubbens økonomi er kommet tilbage på sporet. Hvilket jeg egentlig tror var det måske vigtigste for Jesper Hansen at løse, da han tiltrådte.

                                Comment

                                Working...
                                X