Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Ny sportsdirektør

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

  • hankatten
    replied
    Oprindeligt indsendt af Polle Se indlæg

    Meget enig, vi behøves selvfølgelig ikke høre det råbt ud i store typer, men man har nok erkendt, at Hemmes kompetencer er.....ikke voldsomme.

    Håber lidt Hemme får lov til at komme i tanke om han gerne vil være træner igen (et andet sted, evt. 1. division), så kan vi altid ansætte Steen Nedergaard som scout.
    Jeg tænkte faktisk om det kan være en glidende overgang til at MH bliver chef scout. Jeg ved ikke om det bliver med den titel, men det er da oplagt at de ressourcer det frigiver at hente en kapacitet af BW's størrelse ind bliver brugt på scouting, hvor vi helt sikkert også har en del at forbedre.
    Jeg tror ikke på vi udvander MH. Enrico har brugt utroligt meget taletid på at rose MH for sin rolle i udformningen af strategien, så jeg tror han får en rolle i som bindeled mellem ledelsen og trænere/spillertrup at man holder snuden i sporet på begge sider ift. den her strategi.

    Men det er jo ren gætværk og hvordan det skrues sammen håber jeg man især får BW til at sætte ord på.

    Leave a comment:


  • Sheed
    replied
    https://www.berlingske.dk/sport/soen...n?referrer=RSS

    Interessant hvor forskelligt de to klubber har tolket fodbolddirektør-rollen. Sønderjyske ansætter en mand med kompetencer og erfaring i det kommercielle, salg og marketing, og som ved siden af det også har en viden om fodbold. OB ansætter en fodboldmand der har arbejdet i forskellige sportslige roller i den samme klub i 20 år, og som har meget begrænset erfaring inden for forretningsstyring og kommerciel udvikling.

    Det virker som om, at Sønderjyske har ansat en faktisk CEO, og at OB har ansat en der skal passe Michael Hemmingsens arbejde.

    Leave a comment:


  • fmprOB
    replied
    Oprindeligt indsendt af El Profesor Se indlæg

    En stor kapacitet som Wesström er ikke hentet til at blive lænket til administrativt arbejde. Læg mærke til at han ikke er administrativ direktør, men fodbolddirektør. Der er næppe et kæmpe spring fra fodbolddirektør til sportsdirektør. Hvad angår Hemmingsen, så har han ganske vist ikke siddet længe på sportschefsstolen til at kunne have haft et kæmpe præg på truppen. Han er dog blevet dømt så hårdt af omverdenen på hans katastrofale kommunikative evner (trods han er kommet lidt bedre efter det), der har skadet klubbens omdømme og troværdighed i sådan en grad, at jeg faktisk anser ansættelsen her som en langsom udslusning af MH, som på kort eller mellemlang sigt forlader klubben for at undgå at nogen parter taber ansigt. Jeg vil være meget overrasket, hvis Hemmingsen stadig er i en ledende stilling i OB om to-tre år.
    Enig. Kan sagtens følge hvad du siger. Men det ville være rart at få et indblik i hvad han specifikt er ansat til at opnå. Der må være nogle målsætninger og ønsker fra bestyrelsens side. Syntes det vi har hørt han skal lave er meget flyvsk

    Leave a comment:


  • Ricardo
    replied
    Oprindeligt indsendt af Orskov Se indlæg
    Det er åbenbart en mand med nogle lidt uldne sager med i bagagen: https://www.aftonbladet.se/sportblad...bahoui-affaren
    Godt nok noget ubehagelig læsning at fodbold handler kan foregå på den måde og have tråde til kriminelle miløer.

    Håber OB har styr på denne sag og at vores nye sportsdirektør ikke er viklet ind i ulovligheder.

    Leave a comment:


  • El Profesor
    replied
    Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg

    Jeg har også tænkt på om magtkampen en dag skal tages over et salg/køb. Det kunne dog være interessant at få et interview med ham(evt SFÅ) hvor man kunne gå i detaljer hvad han egentligt er ansat til at lave og som ikke krydser Hemmingsens bord
    En stor kapacitet som Wesström er ikke hentet til at blive lænket til administrativt arbejde. Læg mærke til at han ikke er administrativ direktør, men fodbolddirektør. Der er næppe et kæmpe spring fra fodbolddirektør til sportsdirektør. Hvad angår Hemmingsen, så har han ganske vist ikke siddet længe på sportschefsstolen til at kunne have haft et kæmpe præg på truppen. Han er dog blevet dømt så hårdt af omverdenen på hans katastrofale kommunikative evner (trods han er kommet lidt bedre efter det), der har skadet klubbens omdømme og troværdighed i sådan en grad, at jeg faktisk anser ansættelsen her som en langsom udslusning af MH, som på kort eller mellemlang sigt forlader klubben for at undgå at nogen parter taber ansigt. Jeg vil være meget overrasket, hvis Hemmingsen stadig er i en ledende stilling i OB om to-tre år.

    Leave a comment:


  • fmprOB
    replied
    Oprindeligt indsendt af mhbp Se indlæg

    1. Velkommen til Björn - dejligt der bliver opgraderet uden for banen.

    2. håber da bestemt ikke OB venter så længe med at handle - til den tid er vi 1/3 igennem grundspillet og hvor længe går der så før nye folk er spillet ind. Så kan sæsonen hurtigt være overstået før den rigtigt kom igang
    Det håber jeg da heller ikke. Men jeg er så træt af leverpostej, så hvis vi skal helt hen sidst i vinduet for at finde noget fra en højere hylde er det fint med mig. Hvis vi så venter og alligevel ender med noget ligegyldigt……. Ja så bliver jeg lidt galhovedet

    Leave a comment:


  • mhbp
    replied
    Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg
    Velkommen til Björn. Man må bare sige at setuppet uden om selve fodboldholdet bare er i top(minus stadion).

    En flot Ådalen med superligahus og masser af træningsbaner på Falen
    Nyt græstæppe på stadion
    Flere trænere omkring holdet end nogensinde før
    Ny FodboldDirektør som forhåbentlig kan skabe ekstra økonomi
    Flere akademispillere i truppen end før i nyere tid

    Der er bestemt lysere tider. Jeg mangler dog stadig snart at se kvaliteten i truppen der berettiger dette flotte setup. Vi er stadig en blød mellemvare i Danmark.
    Der er dog 2 måneder tilbage af transfervinduet så man kan jo håbe der sker noget positivt i den retning
    1. Velkommen til Björn - dejligt der bliver opgraderet uden for banen.

    2. håber da bestemt ikke OB venter så længe med at handle - til den tid er vi 1/3 igennem grundspillet og hvor længe går der så før nye folk er spillet ind. Så kan sæsonen hurtigt være overstået før den rigtigt kom igang

    Leave a comment:


  • tOrnBjerg
    replied
    Oprindeligt indsendt af hankatten Se indlæg

    Ja med den profil, så kan der jo heller ikke argumenteres for andet end at man har erkendt at Hemme har sine mangler indenfor visse palletter i sit virke som sportschef. Havde det blot været hjælp til det administrative via en koordinator, som vi tidligere har drøftet herinde og SFÅ vidst også var inde på en overgang, så havde man nok ikke hverken lokket eller søgt efter en sportsdirektør fra øverste hylde i skandinavien.

    Det pirrer også min nysgerrighed hvad rollefordelingen mellem disse to bliver, men det bliver vi helt sikkert også klogere på en dag.
    Bedre sent end aldrig. Måske kan Hemme over tid udvikle sig til en succes, ikke at jeg vil sætte mange penge på det, men på den anden side er det også dejligt når tidligere spillere bidrager.
    Jeg vil egentlig gå så langt som til at sige, at det var synd for Hemme at han ikke fik en chef fra starten. Der ligger mange gode tanker og venter på eksekvering - det er spændende at være OB fan - der er mere håb for fremtiden end længe. Men de andre klubber rykker sig også, så man må ikke hvile på laurbærrene, og især vil det blive nødvendigt at øge spillerbudgetterne i fremtiden, uden at man fortsat laver dyre tåbe køb som har sendt OB ned til omkring 8-9. bedste klub i 10 år.

    Leave a comment:


  • Orskov
    replied
    Det er åbenbart en mand med nogle lidt uldne sager med i bagagen: https://www.aftonbladet.se/sportblad...bahoui-affaren

    Leave a comment:


  • Polle
    replied
    Oprindeligt indsendt af hankatten Se indlæg

    Ja med den profil, så kan der jo heller ikke argumenteres for andet end at man har erkendt at Hemme har sine mangler indenfor visse palletter i sit virke som sportschef. Havde det blot været hjælp til det administrative via en koordinator, som vi tidligere har drøftet herinde og SFÅ vidst også var inde på en overgang, så havde man nok ikke hverken lokket eller søgt efter en sportsdirektør fra øverste hylde i skandinavien.

    Det pirrer også min nysgerrighed hvad rollefordelingen mellem disse to bliver, men det bliver vi helt sikkert også klogere på en dag.
    Meget enig, vi behøves selvfølgelig ikke høre det råbt ud i store typer, men man har nok erkendt, at Hemmes kompetencer er.....ikke voldsomme.

    Håber lidt Hemme får lov til at komme i tanke om han gerne vil være træner igen (et andet sted, evt. 1. division), så kan vi altid ansætte Steen Nedergaard som scout.

    Leave a comment:


  • hankatten
    replied
    Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg

    Jeg har også tænkt på om magtkampen en dag skal tages over et salg/køb. Det kunne dog være interessant at få et interview med ham(evt SFÅ) hvor man kunne gå i detaljer hvad han egentligt er ansat til at lave og som ikke krydser Hemmingsens bord
    Ja med den profil, så kan der jo heller ikke argumenteres for andet end at man har erkendt at Hemme har sine mangler indenfor visse palletter i sit virke som sportschef. Havde det blot været hjælp til det administrative via en koordinator, som vi tidligere har drøftet herinde og SFÅ vidst også var inde på en overgang, så havde man nok ikke hverken lokket eller søgt efter en sportsdirektør fra øverste hylde i skandinavien.

    Det pirrer også min nysgerrighed hvad rollefordelingen mellem disse to bliver, men det bliver vi helt sikkert også klogere på en dag.

    Leave a comment:


  • fmprOB
    replied
    Oprindeligt indsendt af Ricardo Se indlæg

    Med hans erfaring er det svært at tro han ikke kommer ind over salg og køn, hvilket må siges at være meget positivt.
    Håber de fleste han henter er mænd dog…

    Leave a comment:


  • Ricardo
    replied
    Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg
    Velkommen til Björn. Man må bare sige at setuppet uden om selve fodboldholdet bare er i top(minus stadion).

    En flot Ådalen med superligahus og masser af træningsbaner på Falen
    Nyt græstæppe på stadion
    Flere trænere omkring holdet end nogensinde før
    Ny FodboldDirektør som forhåbentlig kan skabe ekstra økonomi
    Flere akademispillere i truppen end før i nyere tid

    Der er bestemt lysere tider. Jeg mangler dog stadig snart at se kvaliteten i truppen der berettiger dette flotte setup. Vi er stadig en blød mellemvare i Danmark.
    Der er dog 2 måneder tilbage af transfervinduet så man kan jo håbe der sker noget positivt i den retning
    Med hans erfaring er det svært at tro han ikke kommer ind over salg og køn, hvilket må siges at være meget positivt.

    Leave a comment:


  • fmprOB
    replied
    Oprindeligt indsendt af Jungledyret Se indlæg
    Interessant. Mit fokus er på landsholdet i disse dage, men det er dejligt, at butikken kører.

    Jeg er meget positivt overrasket. Han virker, som nævnt, til at være en kapacitet. En mere fodboldfaglig profil (primært erfaring som sportsdirektør) end jeg havde ventet. Rollefordelingen mellem ham og MH bliver interessant.
    Jeg har også tænkt på om magtkampen en dag skal tages over et salg/køb. Det kunne dog være interessant at få et interview med ham(evt SFÅ) hvor man kunne gå i detaljer hvad han egentligt er ansat til at lave og som ikke krydser Hemmingsens bord

    Leave a comment:


  • Jungledyret
    replied
    Interessant. Mit fokus er på landsholdet i disse dage, men det er dejligt, at butikken kører.

    Jeg er meget positivt overrasket. Han virker, som nævnt, til at være en kapacitet. En mere fodboldfaglig profil (primært erfaring som sportsdirektør) end jeg havde ventet. Rollefordelingen mellem ham og MH bliver interessant.

    Leave a comment:

Working...
X