Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Rygter/Ønsker/Spekulationer Vintervindue 2019/2020

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg
    Kan se at Niels Thorborg gæster SFÅ i næste uge. Der kan man kun håbe at de har modet til at spørge om alle de her økonomiske spørgsmål/misforståelser/forvirringer osv der er.
    Her er en bøn og et opråb til Martin Davidsen skarven om at få stillet et par vigtige spørgsmål. For tænker han nok skal svare hvis han bare bliver spurgt

    * Er det korrekt at du får 25-50% af alle transferindtægter som en del af en kompensation for at have smidt mange millioner i OSE gennem mange år? Hvis ja i hvor lang tid gør du det så?

    * Har du brugt over eller under 100 mill kr på OB/OSE de sidste 20 år rent netto?

    * Tænker du nogensinde over at vi måske kunne have været på højde med FCM sportsligt og økonomisk hvis du bare havde holdt fast i lidt højere budgetter dengang i starten af 2010`erne lidt længere tid?

    Ville selv rigtig rigtig gerne have svar på spørgsmål 1 og 3 og håber at de får læst med herinde i tide så det kan komme med i Podcasten
    Ellers kan du med 100 % sikkerhed smide det i et tweet til dem :)

    Men ud fra hvad de siger læser de med herinde :D

    Comment


      Lad mig gætte på at du stemmer socialdemokratisk eller lignende! Thorborg bestemmer 100% selv hvad hans penge skal bruges til. Folk som dig vil aldrig synes han har givet nok...

      I øvrigt synes jeg aftalen om at han får transfer indtægter er en fantastisk løsning. Han har pumpet penge i klubben, og en del af det er tænkt som lån. På denne måde betales disse lån af med en margin når klubben har ekstraordinære indtægter, i stedet for at belaste den daglige driftsøkonomi.
      [QUOTE=tOrnBjerg;n252069]

      Se det ved hverken du eller jeg. Hvad er værdien af netværket? Hvormeget af underskuddet kan han bruge til at nedbringe overskud i andre dele?

      Uanset hvad så kunne han give byen mere tilbage og blive set som en stor Odense borger. Sådan er hans image langt fra nu.

      Comment


        Oprindeligt indsendt af Bambiinsel Se indlæg
        Jeg gætter på at vi er ved at omstille os til noget 4-2-3-1/4-4-1-1 eller 4-3-3 værk til sommer.

        4-2-3-1/4-4-1-1

        Oliver

        Ryan - Kasper - Tverskov - Jørgen

        Drachmann - Aron/JJT

        Sabbi - Jebali - Svendsen

        Lieder

        Hvor Sabbi og Svendsen skal hjælpe til defensivt for at kompensere for Jebalis manglende defensive forståelse.

        Eller en mere defensiv 4-3-3

        Oliver


        Ryan - Kasper - Tverskov - Jørgen

        Aron/JJT - Drachmann - Kløve

        Sabbi - Lieder/Svendsen - Svendsen/Jebali

        Den øverste ser ekstremt spændende ud mod hold, hvor vi forventes at have bolden meget, men jeg forventer overhovedet ikke den er god mod FCM/FCK og i svære udekampe.

        Jeg ville ikke være ked af at se 4-3-3 her i foråret, så der er plads til alle 3 offensive esser i starteren.
        Når man kigger på Sabbi, og hvor hans succes har været i Hobro, så er det primært kommet fra en ren 4-4-2, med ham på højrekanten.

        Det kan være sagtens være det han er hentet ind som.

        Nu har vi også fået en venstreback i Jørgen, så en mulighed kunne være vi ender i en 4-4-2, som denne, det tror jeg hverken er urealistisk eller tosset.

        OC

        Ryan - Kasper - Tverskov - Jørgen

        Sabbi - Aron - Drachmann - Kløve

        Lieder - Sander

        Comment


          Oprindeligt indsendt af Bambiinsel Se indlæg
          Skift Sabbi med kløve i den første og byt ham og Jebali. Jebali og Svendsen på kant i nummer 2.
          Hverken Jebali eller Sander så særlig komfortable ud, når de skulle spille kanter eller yderste angribere i en 4-3-3 i efteråret. Jeg tror planen er at spille 3-5-2 eller alternativt 4-4-2, da både Jebali og Sander klart har virket bedst i 2-mandsangreb. Vi har desuden også spillet med 2-mandsangreb i alle tre testkampe indtil nu.

          Comment


            Jeg har forhørt mig ved en islandsk kollega, og så har jeg også hørt fra en i fodboldmiljøet, at Thrándarson skulle være rigtig dygtig. Han bliver beskrevet, som en rigtig boks-til-boks-spiller, som virkelig ved hvor målet står. Skulle være rigtig god i hovedspillet. Så når folk sammenligner ham med HHA, så tænker jeg, at det ikke er helt forkert.

            Comment


              Oprindeligt indsendt af OBSch Se indlæg

              Når man kigger på Sabbi, og hvor hans succes har været i Hobro, så er det primært kommet fra en ren 4-4-2, med ham på højrekanten.

              Det kan være sagtens være det han er hentet ind som.

              Nu har vi også fået en venstreback i Jørgen, så en mulighed kunne være vi ender i en 4-4-2, som denne, det tror jeg hverken er urealistisk eller tosset.

              OC

              Ryan - Kasper - Tverskov - Jørgen

              Sabbi - Aron - Drachmann - Kløve

              Lieder - Sander
              Men det er en stor forudsætning at MH kan fastholde de øvrige ti når den nye sæson starter .. og at ingen falder i niveau det næste års tid .. ikke alle er 25 længere ..

              Mon ikke vi skal koncentrere os om foråret i første omgang og se på hvem der kan spille højrekant i den nuværende trup hvis der skal spilles 4-4-2 her i foråret ..
              "Fejlen ved verden er, at de dumme er så skråsikre på alting, og de begavede så fulde af tvivl."

              "Der findes ingen kendsgerninger, kun fortolkninger."

              Venter man for længe, får man ingenting ...

              Comment


                Oprindeligt indsendt af Plum Se indlæg

                Men det er en stor forudsætning at MH kan fastholde de øvrige ti når den nye sæson starter .. og at ingen falder i niveau det næste års tid .. ikke alle er 25 længere ..

                Mon ikke vi skal koncentrere os om foråret i første omgang og se på hvem der kan spille højrekant i den nuværende trup hvis der skal spilles 4-4-2 her i foråret ..
                Mon dog vi får lov til at beholde Tverskov fra sommer af. Selvfølgelig skal det rigtige tilbud også komme. Men tror 100% det er planen at han skal afsted for så mange millioner som muligt

                Comment


                  Oprindeligt indsendt af Plum Se indlæg

                  Men det er en stor forudsætning at MH kan fastholde de øvrige ti når den nye sæson starter .. og at ingen falder i niveau det næste års tid .. ikke alle er 25 længere ..

                  Mon ikke vi skal koncentrere os om foråret i første omgang og se på hvem der kan spille højrekant i den nuværende trup hvis der skal spilles 4-4-2 her i foråret ..
                  Mon ikke udgangspunktet stadig er en 3-5-2? Kan i hvert fald ikke se, hvorfor vi skulle være mere gearet til en 4-4-2 før Sabbi ankommer, når både Barrett og Ryan er stærkere som wingbacks end på backen.

                  Comment


                    Oprindeligt indsendt af Orskov Se indlæg

                    Mon ikke udgangspunktet stadig er en 3-5-2? Kan i hvert fald ikke se, hvorfor vi skulle være mere gearet til en 4-4-2 før Sabbi ankommer, når både Barrett og Ryan er stærkere som wingbacks end på backen.
                    Enig. Og når/hvis Tverskov forlader os ligger en 4-4-2 endnu mere til højrebenet. Men nok ikke før.
                    Skjelvik erstatter nok AJA i venstresiden af 3 mandsforsvaret med Tverskov og KL. Så bliver Barret og Ryan på sine backs i vores 3-5-2

                    Comment


                      Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg

                      Enig. Og når/hvis Tverskov forlader os ligger en 4-4-2 endnu mere til højrebenet. Men nok ikke før.
                      Skjelvik erstatter nok AJA i venstresiden af 3 mandsforsvaret med Tverskov og KL. Så bliver Barret og Ryan på sine backs i vores 3-5-2
                      Enig.Og hvis så Høegh eller en anden profileret midterforsvarer erstatter Tverskov, kan Skjelvik overtage for Barrett på VB i en 4-4-2.

                      Comment


                        Oprindeligt indsendt af Orskov Se indlæg

                        Enig.Og hvis så Høegh eller en anden profileret midterforsvarer erstatter Tverskov, kan Skjelvik overtage for Barrett på VB i en 4-4-2.
                        Hvis DH kom hjem kunne den se sådan her ud

                        Oliver Christensen
                        Ryan-KL-DH-Skeldvik
                        Sabbi-Drach-Kløve-Aron
                        Lieder-Sander/Jebali

                        For satan det er et fysisk hold der kan skralde igennem og også har lidt fart. Hvis Kadrii også havde været at finde ville jeg gå så langt at sige at det måske er den stærkeste start 11 i ca 10 år. Men det er han ikke. Så nu er den bare tæt på

                        Comment


                          Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg
                          Vinduegennemgang med løse vurderinger af omkostninger

                          Udgifter

                          Aron Thrandarson hentes på fri transfer. Ca 0,5 mill i sign on fee
                          Kasper Larsen købes for 3,5 mill. 0,5 mill i sign on fee
                          Alexander Juel Andersen købes for 0,25 mill. 0,25 mill i sign on fee
                          Mart Lieder købes fri for 0,3 mill. 0,5 i sign on fee
                          Mikkel Hyldegaard hentes på fri transfer. 0 i sign on fee
                          Jørgen Skjelvik hentes på lejeaftale med købsoption
                          Mads Frøkjær forlænger kontrakt. 0,25 i Sign fee
                          Christian Vestergaard fra U19. 0 i sign on fee

                          Ialt udgifter 6,05 mill

                          Indtægter

                          Ramon Leeuwin sælges for 3 mill kr
                          Bashkim Kadrii sælges 12,5 mill kr
                          Anders K Jacobsen ophæver. 0kr
                          Julius Eskesen sælges for 0,5 mill kr
                          Mathias Greve sælges for 0,5 mill kr
                          ”Christian Eriksen uddanelsespenge for 1,95 mill kr”

                          Ialt indtægter 18,45 mill kr

                          Vurderet overskud 12,40 mill
                          Hvor har du salgspriserne fra og tænker du ikke AK har fået en pose penge med herfra?
                          817 ⚪️
                          Y.N.W.A ❤️

                          Comment


                            Peter Sørensen fra Hobro skyder tilbage på OB om at vores Sabbi interesse ikke var særlig stor ift de bud der kom

                            https://www.bold.dk/fodbold/nyheder/...bbi-interesse/

                            Comment


                              Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg
                              Peter Sørensen fra Hobro skyder tilbage på OB om at vores Sabbi interesse ikke var særlig stor ift de bud der kom

                              https://www.bold.dk/fodbold/nyheder/...bbi-interesse/
                              Omvendt siger han jo heller ikke noget om deres modbud så der har nok ikke været interesse i at sælge alligevel ...
                              "Fejlen ved verden er, at de dumme er så skråsikre på alting, og de begavede så fulde af tvivl."

                              "Der findes ingen kendsgerninger, kun fortolkninger."

                              Venter man for længe, får man ingenting ...

                              Comment


                                Oprindeligt indsendt af Magge Se indlæg

                                Hvor har du salgspriserne fra og tænker du ikke AK har fået en pose penge med herfra?
                                Som jeg også skrev er det løse vurderinger der nok ikke er 100% korrekte men heller ikke langt fra sandheden.
                                Lad os tage dem

                                Ramon Leeuwin har jeg hørt lå omkring 400.000 euro. Måske lidt lavere men nok heller ikke langt fra
                                Kadrii beløb har floreret mellem 10 og 15 mill. Longway som før har vidst lidt siger ca 14. Jeg tog den gyldne mellemvej
                                Vi ophævede med AK efter hans aftale med SdJ var på plads. Det giver sjældent et sign of fee. Det tvivler jeg på i dette tilfælde
                                Greve og Eske er nok blevet handlet i nogle hundrede tusinde. Tvivler på det er meget lavere end en 1/2 million
                                Christian Eriksen er 1,3% af 150 mill

                                En ekstra udgift kunne selvfølgelig også være de evt 10% til FCK for Kadrii handlen. Men den er 50/50 IMO

                                Comment

                                Working...
                                X