Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Rygter/Ønsker/Spekulationer Vintervindue 2019/2020

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    Oprindeligt indsendt af Sheed Se indlæg

    Jo, hvis man antager, at de ikke er særligt dygtige til deres arbejde.

    Men selvfølgelig kan man finde kvalitet på deadlineday, hvis ens rekrutteringsarbejde er godt. Jeg nævner bare i flæng: Kadrii (til Randers) Pukki, Zohore, Pourié, Mayron George, Holse, Thorsteinsson etc. Alle spillere er hentet ind på lejeaftaler omkring deadlineday, undtagen Zohore der blev hentet på fri transfer på en kort aftale. Sådan nogle spillere er der selvfølgelig også.

    Der er massere af spillere derude der vil være på markedet i dag, og som vi kunne gøre en positiv forskel for OB, spørgsmålet er bare om man evner at finde dem. Jeg ved godt, at OBs historik på området er at leje folk som Fellah på deadlineday, men jeg synes ikke, at tidligere inkompetence er et godt argument for ikke at gøre noget. At male sig selv op i et hjørne, hvor det hedder "Sabbi eller ingenting", er jo i hvert fald ikke særligt smart, fordi at man jo så er tvunget til at overbetale eller gå tomhændet derfra, hvis Hobro er hårde nok forhandlere.

    OB bør have både en plan B, plan C etc. klar i dag hvis Sabbi glipper, ellers bliver jeg meget skuffet. Det kunne f.eks. være en spiller som David Akintola, som FCM har sagt at de vil leje ud i det her vindue, og som har været en profil i den norske Eliteserie i de sidste to sæsoner.
    Kadrii blev da også hentet til OB på sidste transferdag? Ellers er jeg enig i at jeg ikke har den store tiltro på JHs handler/evner på sidste transferdag

    Comment


      Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg

      Kadrii blev da også hentet til OB på sidste transferdag? Ellers er jeg enig i at jeg ikke har den store tiltro på JHs handler/evner på sidste transferdag
      Ja selvfølgelig gjorde han det, jeg tænkte bare at præmissen i det her tilfælde var at finde en spiller vi kunne leje resten af sæsonen eller hente på en kortere kontrakt, og ikke en spiller på en lang kontrakt som Bashkim fik. Diskussionen er vel, at vi godt ved at vi får Sabbi til sommer, og at det mest optimale er at få ham nu, men at der er en risiko for, at det ikke kommer til at ske. Nogle mener så sikkert, at det er ok, hvis vi så ikke gør noget i dag, og jeg hører til dem der mener, at hvis Sabbi glipper, så skal vi have et eller andet i baghånden som vi kan få ind nu, og omremsningen af navnene var et bevis på, at man sagtens kan finde gode spillere på korte aftaler på deadlineday. Og hvem ved, måske kan vi finde en spiller som vi ender med gerne at ville beholde, selvom Sabbi kommer til sommer.

      Comment


        Oprindeligt indsendt af Sheed Se indlæg

        Ja selvfølgelig gjorde han det, jeg tænkte bare at præmissen i det her tilfælde var at finde en spiller vi kunne leje resten af sæsonen eller hente på en kortere kontrakt, og ikke en spiller på en lang kontrakt som Bashkim fik. Diskussionen er vel, at vi godt ved at vi får Sabbi til sommer, og at det mest optimale er at få ham nu, men at der er en risiko for, at det ikke kommer til at ske. Nogle mener så sikkert, at det er ok, hvis vi så ikke gør noget i dag, og jeg hører til dem der mener, at hvis Sabbi glipper, så skal vi have et eller andet i baghånden som vi kan få ind nu, og omremsningen af navnene var et bevis på, at man sagtens kan finde gode spillere på korte aftaler på deadlineday. Og hvem ved, måske kan vi finde en spiller som vi ender med gerne at ville beholde, selvom Sabbi kommer til sommer.

        Comment


          Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg

          Det er jeg så bare ikke enig i. Når man vurderer et transfervindue må det være ud fra spiller tilgang og spiller afgang. Ikke spillerform

          Eskesen var omkring de 18 bedste og blev udtaget til træningslejr. Han har vi truppen stort set hver gang. Så er man en vigtig del af holdet.
          Harboe var absolut sidste mandat og blev ikke udtaget til at skulle med da han ikke længere er en del af planen. Kan du ikke se en forskel?
          Tilgange/afgange er jo fint hvis man skal sidde på et forum og evaluere selve transfervinduet, men skal man vurdere styrken af truppen betyder det da noget, om man f. eks får spillere tilbage fra langtidsskadet, om der er unge spillere, der har fået deres gennembrud og gjort andre spillere overflødige mm. Min pointe er egentlig bare, at jeg ikke tror man havde hentet både Jebali og Svendsen i sommers, hvis ikke man havde forventet at Bashkim kunne være fortid nu eller til sommer. Og at Jebali altså allerede er tænkt som afløser for Bashkim, der ikke nødvendigvis skal erstattes 1-1 hvis man ellers tror på at en Jebali i omdrejninger kan blive den profil, han er blevet hentet til at være.

          Og jo, selvfølgelig er der en forskel på Harboe og Eskesen, men jeg troede egentlig det var en gængs opfattelse, at vi havde for meget fyld på den centrale midt, og derfor undrer det mig at afgangen en spiller, der vel samlet har spillet omkring 45 minutter i efteråret, bliver talt med som en svækkelse af truppen.

          Når det altsammen er sagt mener jeg også at vi overordnet set - og i hvert fald på den korte bane - står en anelse svækkede, men ikke på noget fatalt niveau. Og så har jeg måske bare større (naiv?) tro på at Jebali-Svendsen bliver en succes, og st det er nok at have Lieder som tredjemand til dem i de seks kampe, der virkelig betyder noget i foråret.

          Comment


            Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg

            Gør ingen forskel hvem der afløser hvem. Bliver det samme i sidste ende.
            Og Greve var da pænt tæt på start 11. Eller i start 11. Prøv at kigge på efterårets kampe..

            Fint nok hvis du har nogle briller på der ser det anderledes. Jeg syntes ikke jeg er specielt negativ. Men at sige på nuværende tidspunkt at truppen er forstærket skriger til himlen og giver ingen mening i min verden.

            Kommer Sabbi i morgen er vi ca StatusQ. Ikke før. IMO
            Jeg siger vidst heller ikke nogen stedet at jeg ser os som styrket, jeg siger bare jeg ikke ser os som så svækket som det lyder til at nogen gør herinde.

            Comment


              Oprindeligt indsendt af Magge Se indlæg

              Hvor mange kampe har du set med Aron?
              Du har ret i, at mit synspunkt ikke er styrket af mange kampe, faktisk kun en, men jeg forestiller mig ham mere som en HHA-type, hvilket sportFyn også antyder, og sådan en type har vi mere brug for end Greve!?

              Comment


                Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg

                Kadrii blev da også hentet til OB på sidste transferdag? Ellers er jeg enig i at jeg ikke har den store tiltro på JHs handler/evner på sidste transferdag
                Michael Hemmingsen har været særdeles aktiv og er også citeret flere gange - selv om det ikke er den 1. februar endnu. Så bare rolig, dette vindue styrer JH ikke. Hurra for det.
                Græsset er altid grønnere på den anden side, hvis man glemmer at vande.

                OB - engang var vi gode

                Comment


                  Jeg er ked af at Greve og Aske smutter. Selvfølgelig skal unge spillere spille og jeg forstår ikke hvorfor disse to spillere, der begge har kunnet begejstre os engang, ikke længere er dygtige nok, for det er de oplagt ikke - især Eske. Jeg håber de får nogle gode år i deres nye klubber og vender styrkede tilbage til Ådalen.
                  Græsset er altid grønnere på den anden side, hvis man glemmer at vande.

                  OB - engang var vi gode

                  Comment


                    Oprindeligt indsendt af Tåhyler Se indlæg

                    Michael Hemmingsen har været særdeles aktiv og er også citeret flere gange - selv om det ikke er den 1. februar endnu. Så bare rolig, dette vindue styrer JH ikke. Hurra for det.
                    Jo, det gør han.

                    Comment


                      Må da sige dagen er startet dejligt ud med en masse rygter blandt superligaklubberne, desværre er OB ikke nævnt i nogen endnu. Bliver en dag, hvor F5 tasten nok må skiftes ud efter nedslidning

                      Comment


                        Oprindeligt indsendt af Tåhyler Se indlæg

                        Michael Hemmingsen har været særdeles aktiv og er også citeret flere gange - selv om det ikke er den 1. februar endnu. Så bare rolig, dette vindue styrer JH ikke. Hurra for det.

                        Comment


                          Oprindeligt indsendt af Phob Se indlæg
                          Du har ret i, at mit synspunkt ikke er styrket af mange kampe, faktisk kun en, men jeg forestiller mig ham mere som en HHA-type, hvilket sportFyn også antyder, og sådan en type har vi mere brug for end Greve!?
                          Bliver helt varm når HHA nævnes er Aron også en spiller der er god for nogle mål som HHA.

                          Kunne være perfekt med en opgraderet HHA type.

                          Comment


                            Vi kører liveopdatering på vores hjemmeside resten af dagen, indtil vinduet lukker. Vi følger op på de ting, der måtte ske i OB. Der er åbent for kommentarer og spørgsmål, hvis man følger med.

                            http://obstruktion.dk/liveopdatering...ts-sidste-dag/

                            Comment


                              Ham der farzam fra bt skriver på twitter

                              Jeg hører, at OB er meget tæt på norske Jörgen Skjelvik. Han er venstre back. Det kan betyde, at Jacob Barret Laursen allerede nu får lov at smutte til Arminia Bielefeld.

                              Comment


                                Oprindeligt indsendt af DD84 Se indlæg
                                Ham der farzam fra bt skriver på twitter

                                Jeg hører, at OB er meget tæt på norske Jörgen Skjelvik. Han er venstre back. Det kan betyde, at Jacob Barret Laursen allerede nu får lov at smutte til Arminia Bielefeld.
                                siden 1887

                                Comment

                                Working...
                                X