Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Superliga struktur

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg
    Ja. Alle point kommer med diverse hold i de puljer de nu kommer i...

    mener at pulje 1 er nr 7,10,11,14 med fuld point
    Ved du, hvad det kommer til at betyde for næste sæsons Superliga i forhold til antal nedrykkere osv?

    Comment


      Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg
      tror nu at hvis du bare ser over de sidste 5 år er der vel 10+ hold der har været i top 6...
      jeg går imod stemningen her inde og giver det en chance inden jeg sviner det hele til...

      Alene det at kun 1 hold rykker ned næste sæson vil få mig til at sove roligt med den Turnaround vi er igennem igen..
      Men i og med at top 6 hold møder hinanden, så skubber de deres interne niveau op. Dvs. det bliver mere og mere svært for hold nr. 7-10 at bryde ind i top 6 som worst case. Og i hvert fald top 4.
      Jeg har stået i Parken og set OB spille lige op med FCK undtagen to steder: I de to felter. Det var helt tydeligt, hvor meget mere skarpe FCK var der, og det skyldes at de havde en bredere trup med højere kvalitet. Dvs. deres spillere blev holdt meget mere skarpe. Det samme, tror jeg, kommer til at gøre sig gældende mellem holdene. Det vil muligvis gavne dansk fodbolds placering på den europæiske rangliste, men det er noget, der gavner de få hold. Og kommer du ikke med på toget når det kører fra næste sæson, så tror jeg, det bliver svært at komme med overhoved.

      Jeg beholder min nej-hat solidt trukket ned over ørerne.

      Comment


        Oprindeligt indsendt af jchristo Se indlæg
        Men i og med at top 6 hold møder hinanden, så skubber de deres interne niveau op. Dvs. det bliver mere og mere svært for hold nr. 7-10 at bryde ind i top 6 som worst case. Og i hvert fald top 4.
        Jeg har stået i Parken og set OB spille lige op med FCK undtagen to steder: I de to felter. Det var helt tydeligt, hvor meget mere skarpe FCK var der, og det skyldes at de havde en bredere trup med højere kvalitet. Dvs. deres spillere blev holdt meget mere skarpe. Det samme, tror jeg, kommer til at gøre sig gældende mellem holdene. Det vil muligvis gavne dansk fodbolds placering på den europæiske rangliste, men det er noget, der gavner de få hold. Og kommer du ikke med på toget når det kører fra næste sæson, så tror jeg, det bliver svært at komme med overhoved.

        Jeg beholder min nej-hat solidt trukket ned over ørerne.
        Husk nu på at mere eller mindre alle også troede at FCK var kørt fra os andre når de kom i Champions League gruppe spillet. Det er ikke sket
        Lad os nu se hvad der sker inden vi maler fanden på væggen.
        Form barometer 1-2-3-4-5-6-7-8-9-10

        Comment


          Oprindeligt indsendt af Benediktson Se indlæg
          Ved du, hvad det kommer til at betyde for næste sæsons Superliga i forhold til antal nedrykkere osv?
          Ja der rykker kun 1 hold ud næste sæson (nr 12)

          Comment


            Oprindeligt indsendt af Oblisk Se indlæg
            Enig med Polle og fmprOB. Jeg nærmer mig også ja-hatten jo mere jeg sætter mig in i det slutspil jeg trods alt, aller helst ville være fri for. Men dette er ok. Kun det med at nummer 3/4 kan miste en europa plads til et bund hold - Det er noget fis. Men ellers er jeg med. Uanset hvad så er jeg fan af OB og ikke en evt struktur, så jeg skal nok blive ved med at møde op og støtte drengene.

            Comment


              Oprindeligt indsendt af Oblisk Se indlæg
              Husk nu på at mere eller mindre alle også troede at FCK var kørt fra os andre når de kom i Champions League gruppe spillet. Det er ikke sket
              Lad os nu se hvad der sker inden vi maler fanden på væggen.
              Præcis. Og FCN også

              Comment


                Det var dejligt vi slipper af med den skæve turnering..... glæder mig til den liga. Mon man vil afkorte vinterpausen eller spille mere midtuge?

                Comment


                  Oprindeligt indsendt af Polle Se indlæg
                  Okay, så er jeg umiddelbart ved at tage ja-hatten lidt på.

                  Men vi må meget gerne komme i top 6
                  Der kan vel opstå situationer hvor det vil være mere attraktivt at lade sig tabe og glide ned på 7 pladsen... Som fmprOB skriver, så kommer nr. 7 i pulje med nr. 10, 11, og nr. chok, så de vil meget tænkeligt ofte være ret sikker på den ene af pladserne i de "positive semifinaler"(hvad h..... skal man kalde de forskellige runder???) og hvis der er for langt op til den Europa plads man alligevel bare skal spille om, hvorfor så ikke gå efter Europa via 7. pladsen..? Der kunne vel også være lidt mere spænding/sjov at hente i det for tilskuerne, med tanke på finalerunder, i stedet for at være prygleknappe i top-6...

                  Nu er der selvfølgelig kun 12 hold, så det er svært helt at være sikker på, AaB havde nok også heller snuppet 6. pladsen i år, men lad os prøve at tage scenariet efter 26 runder, det vil give en pulje der startede sådan ud:

                  Runde 2 - D

                  1 AaB 0 0 0 35p
                  2 EfB 0 0 0 28p
                  --------------------
                  3 FcV 0 0 0 22p
                  4 ??? 0 0 0 22p

                  Kan det overhovedet lade sig gøre for AaB IKKE at gå videre til semifinalen..?
                  Last edited by Kaspernon; 21-06-2015, 01:31.
                  Til-afgange under Alm: 96 - still counting

                  Comment


                    Oprindeligt indsendt af Kaspernon Se indlæg
                    Der kan vel opstå situationer hvor det vil være mere attraktivt at lade sig tabe og glide ned på 7 pladsen... Som fmprOB skriver, så kommer nr. 7 i pulje med nr. 10, 11, og nr. chok, så de vil meget tænkeligt ofte være ret sikker på den ene af pladserne i de "positive semifinaler"(hvad h..... skal man kalde de forskellige runder???) og hvis der er for langt op til den Europa plads man alligevel bare skal spille om, hvorfor så ikke gå efter Europa via 7. pladsen..? Der kunne vel også være lidt mere spænding/sjov at hente i det for tilskuerne, med tanke på finalerunder, i stedet for at være prygleknappe i top-6...

                    Nu er der selvfølgelig kun 12 hold, så det er svært helt at være sikker på, AaB havde nok også heller snuppet 6. pladsen i år, men lad os prøve at tage scenariet efter 26 runder, det vil give en pulje der startede sådan ud:

                    Runde 2 - D

                    1 AaB 0 0 0 35p
                    2 EfB 0 0 0 28p
                    --------------------
                    3 FcV 0 0 0 22p
                    4 ??? 0 0 0 22p

                    Kan det overhovedet lade sig gøre for AaB IKKE at gå videre til semifinalen..?
                    kan godt følge hvad du siger. Men TV pengene alene gør at det bedre kan betale sig at komme med i Top6..
                    Min vurdering er at man nok skal i gruppespillet før at du kan opveje forskellen...

                    Comment


                      Oprindeligt indsendt af Oblisk Se indlæg
                      Enig med Polle og fmprOB. Jeg nærmer mig også ja-hatten jo mere jeg sætter mig in i det slutspil jeg trods alt, aller helst ville være fri for. Men dette er ok. Kun det med at nummer 3/4 kan miste en europa plads til et bund hold - Det er noget fis. Men ellers er jeg med. Uanset hvad så er jeg fan af OB og ikke en evt struktur, så jeg skal nok blive ved med at møde op og støtte drengene.
                      Mht til europapladsen, er det måske ikke så langt ude som det umiddelbart kan lyde. Vi må holde fast i, at den der ligger nr. 7/8 efter 26 spillerunder som det er nu har mulighed for, at avancere i tabellen (til en europaplads) Den mulighed bliver nu taget fra dem, så derfor giver det måske mening at give dem mulighed for at kvalificere sig til Europa (at man så totalt ignorerer nr. 5 og 6 er så en anden sag)

                      Desuden er det jo måske en indbygget sikring mod, at ligaen bliver delt i to faste top og bund dele.

                      Comment


                        Oprindeligt indsendt af SydFyn Se indlæg
                        Mht til europapladsen, er det måske ikke så langt ude som det umiddelbart kan lyde. Vi må holde fast i, at den der ligger nr. 7/8 efter 26 spillerunder som det er nu har mulighed for, at avancere i tabellen (til en europaplads) Den mulighed bliver nu taget fra dem, så derfor giver det måske mening at give dem mulighed for at kvalificere sig til Europa (at man så totalt ignorerer nr. 5 og 6 er så en anden sag)

                        Desuden er det jo måske en indbygget sikring mod, at ligaen bliver delt i to faste top og bund dele.
                        Det er en positiv vinkel. Den køber jeg
                        Form barometer 1-2-3-4-5-6-7-8-9-10

                        Comment


                          Oprindeligt indsendt af guldtilob Se indlæg
                          Det var dejligt vi slipper af med den skæve turnering..... glæder mig til den liga. Mon man vil afkorte vinterpausen eller spille mere midtuge?

                          Burde det ikke stå i det netop offentliggjorte superliga program?

                          Comment


                            http://www.bt.dk/superligaen/broendb...rliga-struktur

                            så kom der lidt om utilfredshed fra fans.....det skulle selvfølgelig komme fra BIF før det er interessant nok at bringe det....

                            Comment


                              Oprindeligt indsendt af mhbp Se indlæg
                              http://www.bt.dk/superligaen/broendb...rliga-struktur

                              så kom der lidt om utilfredshed fra fans.....det skulle selvfølgelig komme fra BIF før det er interessant nok at bringe det....
                              Whats new pussycat

                              Comment


                                Oprindeligt indsendt af SydFyn Se indlæg
                                Mht til europapladsen, er det måske ikke så langt ude som det umiddelbart kan lyde. Vi må holde fast i, at den der ligger nr. 7/8 efter 26 spillerunder som det er nu har mulighed for, at avancere i tabellen (til en europaplads) Den mulighed bliver nu taget fra dem, så derfor giver det måske mening at give dem mulighed for at kvalificere sig til Europa (at man så totalt ignorerer nr. 5 og 6 er så en anden sag)

                                Desuden er det jo måske en indbygget sikring mod, at ligaen bliver delt i to faste top og bund dele.
                                Ja det fjerner jo den frygt der ellers kunne være i "taberslutspillet" for at det kun er nedrykningen man kæmper for at undgå. Nu vil der da i det mindste være den yderst positive gulerod der hedder europaleague. Naturligvis lidt surt for nummer 5 og 6 i "top 6 slutspillet", men de kan så glæde sig over at nedrykningskampen er helt væk og de har nogle lukrative kampe (tv-penge mm..) hvor de kan gå "all in" mht. topplaceringerne og alternativt har de gode muligheder for at give unge spillere chancen, da der som sagt ikke er risiko for katastrofen....nedrykning.
                                Jeg er egentlig ok positiv. Vi slipper for den her skæve fordeling af ude/hjemmekampe og så længe vi ikke havner i det der pointhalveringscirkus, så er det jo egentlig heller ikke mere kompliceret.

                                Comment

                                Working...
                                X