Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Superliga struktur

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    Oprindeligt indsendt af kbhob Se indlæg
    Jeg tror du har misforstået det lidt... De to ikke som ikke bliver nummer et eller to i en af de to puljer efter grundspil skal: først på en overlevelsestur med BS, hvor det hold, der ikke kan gå til Lofoten, skal ud i en konkurrence med en kvinde der kan spå i kaffegrums om at forudsige resultatet mellem nummer 7 og 8 Københavnerserien, klarer de den skal møde et hold af russiske cirkusbjørne i en træklatringkonkurrence, mens de andre ror regatta på Sortedams Dosseringen mod 11 spejdere... herefter trækkes der lod om et bord på Barbar Bar, hvor vinderholdet skal drikke absinth mod bartenderne fra Guldfasanen! herefter er jo tydeligt at se, hvem der fortjener at komme Europa League og hvem der rykker ned!

    Sorry, jeg måtte bare lige ud med det... Jeg tror Riflen har givet det rigtige om end ikke mindre gøgleragtige svar...
    Hahahaha...

    Knækkede totalt sammen i grin, takker, du synes lige min syge periode skulle forlænges med en måneds tid...
    Til-afgange under Alm: 96 - still counting

    Comment


      Oprindeligt indsendt af mhbp Se indlæg
      så det vil sige endnu en pulje - denne gang med 6 hold - der spiller om en enkelt EL plads - rigtigt forstået??
      Tænker, og håber det skal forstås som at de hold skal kæmpe om at møde nr. 3/4...
      Til-afgange under Alm: 96 - still counting

      Comment


        Oprindeligt indsendt af kbhob Se indlæg
        Jeg tror du har misforstået det lidt... De to ikke som ikke bliver nummer et eller to i en af de to puljer efter grundspil skal: først på en overlevelsestur med BS, hvor det hold, der ikke kan gå til Lofoten, skal ud i en konkurrence med en kvinde der spå i kaffegrums om at forudsige resultatet mellem nummer 7 og 8 Københavnerserien, klarer de den skal møde et hold af russiske cirkusbjørne i en træklatringkonkurrence, mens de andre ror regatta på Sortedams Dosseringen mod 11 spejdere... herefter trækkes der lod om et bord på Barbar Bar, hvor vinderholdet skal absinth mod bartenderne fra Guldfasanen! herefter er jo tydeligt at se, hvem der fortjener at komme Europa League og hvem der rykker ned!

        Sorry, jeg måtte bare lige ud med det... Jeg tror Riflen har givet det rigtige om end ikke mindre gøgleragtige svar...

        Og vi er grundliggende enige om at slutspil er noget lort.
        Jeg tror bare ikke, at prisen for slutspillet ligger på den korte bane i en tænkt situation, hvor et ringe fungerende hold pludselig trækker en kanin op ad hatten og brager igennem slutspil og kvalificerer sig til EL-kval kampe. Jeg tror prisen for slutspillet bliver en fundamental fornemmelse af usportslighed: at man netop er blevet en gøglervare - dans, klovn, dans. TV-seerne vil have noget spænding; så dans nu vildere.

        Comment


          Oprindeligt indsendt af Kaspernon Se indlæg
          Tænker, og håber det skal forstås som at de hold skal kæmpe om at møde nr. 3/4...
          så du forestiller dig 3 cup/pokal lign kampe, hvor nr. 3 i den ene nedrykningspulje møder nr 4. og vice versa - mens 3. og 4. i medalje slutspillet mødes....men det giver jo 3 vindere.....nej det kan sgu da ikke passe - må da være en ny pulje med 6 hold.

          fuck jeg er forvirret :)

          Comment


            Oprindeligt indsendt af Kaspernon Se indlæg
            Tænker, og håber det skal forstås som at de hold skal kæmpe om at møde nr. 3/4...
            tror jeg fandt svaret;

            "De fire bedste hold i de to puljer mødes i semifinaler og finaler over to kampe, vinderen af disse kampe møder det bedst placerede hold fra mesterskabsspillet, som ikke har fået en plads i europæisk fodbold. "

            sakset fra bold.dk
            ( http://www.bold.dk/nyt/ny-superliga-...ls-overblikket )

            Comment


              This

              http://m.bt.dk/superligaen/et-kig-i-...rliga-struktur

              Comment


                Oprindeligt indsendt af mhbp Se indlæg
                tror jeg fandt svaret;

                "De fire bedste hold i de to puljer mødes i semifinaler og finaler over to kampe, vinderen af disse kampe møder det bedst placerede hold fra mesterskabsspillet, som ikke har fået en plads i europæisk fodbold. "

                sakset fra bold.dk
                ( http://www.bold.dk/nyt/ny-superliga-...ls-overblikket )
                Latterligt!
                Tror gerne på at det er nemt, har bare aldrig tjekket det ...

                Jeg er ikke fan.
                Men kan finde på at informere om træning og opdatere på ungdomsfronten ... hvorfor, fordi bold er sjovt og Ådalen er tæt på :).

                Comment


                  Noget af det jeg er lidt bekymret for, er at der potentielt kan opstå kampe, hvor et hold kunne have en fordel i at tabe.

                  Jvf nedrykningsgrupperne: "Gruppe B (nedrykning/Europa League): Nummer 7, 10, 11 og 14 går i gruppe 1, mens nummer 8, 9, 12 og 13 går i gruppe 2."

                  Hvis vi forestiller os en situation efter 25 runder, hvor stillingen er:

                  7 AGF
                  8 FCV
                  9 Lyngby
                  10 OB
                  11 SIF
                  12 FCN
                  13 SDJ
                  14 Viborg

                  Og især hvis det samtidigt ikke ser ud til, at OB og AGF kan flytte sig op/ned i sidste runde, så vil SIF på nummer 11 have en interesse i at undgå 11.-pladsen, for at undgå de to "stærke" hold på 7. og 10. pladsen, og kan dermed med fordel tabe den sidste kamp inden slutspillet, især hvis de møder et hold fra top-otte.

                  De to puljer ville se sådan ud, hvis der ingen forskydninger skete i den sidste runde:

                  1 AGF----------1 FCV
                  2 OB----------- 2 Lyngby
                  3 SIF----------- 3 FCN
                  4 Viborg------- 4 SDJ

                  Hvis jeg var SIF, ved jeg godt, hvilken af de to grupper jeg helst ville i...
                  "Ohne sauhunde geht es nicht!" - Maik Franz
                  Kluden Krew - O'ense Internationals

                  Comment


                    Oprindeligt indsendt af Onkel Riffel Se indlæg
                    Noget af det jeg er lidt bekymret for, er at der potentielt kan opstå kampe, hvor et hold kunne have en fordel i at tabe.

                    Jvf nedrykningsgrupperne: "Gruppe B (nedrykning/Europa League): Nummer 7, 10, 11 og 14 går i gruppe 1, mens nummer 8, 9, 12 og 13 går i gruppe 2."

                    Hvis vi forestiller os en situation efter 25 runder, hvor stillingen er:

                    7 AGF
                    8 FCV
                    9 Lyngby
                    10 OB
                    11 SIF
                    12 FCN
                    13 SDJ
                    14 Viborg

                    Og især hvis det samtidigt ikke ser ud til, at OB og AGF kan flytte sig op/ned i sidste runde, så vil SIF på nummer 11 have en interesse i at undgå 11.-pladsen, for at undgå de to "stærke" hold på 7. og 10. pladsen, og kan dermed med fordel tabe den sidste kamp inden slutspillet, især hvis de møder et hold fra top-otte.

                    De to puljer ville se sådan ud, hvis der ingen forskydninger skete i den sidste runde:

                    1 AGF----------1 FCV
                    2 OB----------- 2 Lyngby
                    3 SIF----------- 3 FCN
                    4 Viborg------- 4 SDJ

                    Hvis jeg var SIF, ved jeg godt, hvilken af de to grupper jeg helst ville i...
                    den situation kan selvfølgelig opstå - men spørgsmålet er jo så hvor "stærke" vi i dette scenario er når vi ligger efter FCV og Lyngby ;)

                    - men når vi endelig er der - så vil man jo også kunne begynde at spekulere i hvilke hold man ligger godt til.....men det er en del af det der følger med når man vil have slutspil - først drejer det sig kun om at nå medalje spillet - når det glipper begynder man naturligt nok at kigge på kommende konkurrenter.....men tror ikke det er noget der vil blive aktuelt før sidste, måske næst sidste runde - da du ellers kommer ud i at det bliver svært at gennemskue resultaterne og hvordan det vil påvirke den endelige stilling.

                    - må erkende at det nok vil være min mindste bekymring ;) jeg er bare imod sådan en cirkus struktur!

                    Comment


                      Oprindeligt indsendt af mhbp Se indlæg
                      den situation kan selvfølgelig opstå - men spørgsmålet er jo så hvor "stærke" vi i dette scenario er når vi ligger efter FCV og Lyngby ;)

                      - men når vi endelig er der - så vil man jo også kunne begynde at spekulere i hvilke hold man ligger godt til.....men det er en del af det der følger med når man vil have slutspil - først drejer det sig kun om at nå medalje spillet - når det glipper begynder man naturligt nok at kigge på kommende konkurrenter.....men tror ikke det er noget der vil blive aktuelt før sidste, måske næst sidste runde - da du ellers kommer ud i at det bliver svært at gennemskue resultaterne og hvordan det vil påvirke den endelige stilling.

                      - må erkende at det nok vil være min mindste bekymring ;) jeg er bare imod sådan en cirkus struktur!
                      Jeg er med på, at det er et meget tænkt eksempel, men dog ikke mere, end man har indrettet pokalen efter det. David Nielsen fortalte i sin selvbiografi, hvordan han spillede for at tabe en kamp, fordi det så ville give AAB en sikker Europa-kvalkamp, i kraft af hvem der spillede pokalfinale (jeg kan ikke lige huske detaljerne). Jeg mener, at man fuldstændig skal undgå at sådanne situationer kan opstå.
                      "Ohne sauhunde geht es nicht!" - Maik Franz
                      Kluden Krew - O'ense Internationals

                      Comment


                        Oprindeligt indsendt af kbhob Se indlæg
                        Jeg tror du har misforstået det lidt... De to ikke som ikke bliver nummer et eller to i en af de to puljer efter grundspil skal: først på en overlevelsestur med BS, hvor det hold, der ikke kan gå til Lofoten, skal ud i en konkurrence med en kvinde der kan spå i kaffegrums om at forudsige resultatet mellem nummer 7 og 8 Københavnerserien, klarer de den skal møde et hold af russiske cirkusbjørne i en træklatringkonkurrence, mens de andre ror regatta på Sortedams Dosseringen mod 11 spejdere... herefter trækkes der lod om et bord på Barbar Bar, hvor vinderholdet skal drikke absinth mod bartenderne fra Guldfasanen! herefter er jo tydeligt at se, hvem der fortjener at komme Europa League og hvem der rykker ned!

                        Sorry, jeg måtte bare lige ud med det... Jeg tror Riflen har givet det rigtige om end ikke mindre gøgleragtige svar...
                        Oh yeah, gode gamle Guldfasanen (Guldfissen blandt venner). Nøj, man har båret en brandert eller otte ude derfra gennem tiderne. OB kan godt skrive kontrakt med mig - tror jeg kan bidrage positivt i det slutspil.

                        MvT
                        Får glæden tilbage, når OB vinder tre kampe i træk.

                        Comment


                          JH tilfreds med strukturen

                          http://tipsbladet.dk/nyhed/superliga....tipsbladet.dk

                          Comment


                            Oprindeligt indsendt af Onkel Riffel Se indlæg
                            Noget af det jeg er lidt bekymret for, er at der potentielt kan opstå kampe, hvor et hold kunne have en fordel i at tabe.

                            Jvf nedrykningsgrupperne: "Gruppe B (nedrykning/Europa League): Nummer 7, 10, 11 og 14 går i gruppe 1, mens nummer 8, 9, 12 og 13 går i gruppe 2."

                            Hvis vi forestiller os en situation efter 25 runder, hvor stillingen er:

                            7 AGF
                            8 FCV
                            9 Lyngby
                            10 OB
                            11 SIF
                            12 FCN
                            13 SDJ
                            14 Viborg

                            Og især hvis det samtidigt ikke ser ud til, at OB og AGF kan flytte sig op/ned i sidste runde, så vil SIF på nummer 11 have en interesse i at undgå 11.-pladsen, for at undgå de to "stærke" hold på 7. og 10. pladsen, og kan dermed med fordel tabe den sidste kamp inden slutspillet, især hvis de møder et hold fra top-otte.

                            De to puljer ville se sådan ud, hvis der ingen forskydninger skete i den sidste runde:

                            1 AGF----------1 FCV
                            2 OB----------- 2 Lyngby
                            3 SIF----------- 3 FCN
                            4 Viborg------- 4 SDJ

                            Hvis jeg var SIF, ved jeg godt, hvilken af de to grupper jeg helst ville i...
                            Ja det er vel uundgåeligt med de flere regler/strukturer/streger, at der kommer flere situationer hvor det kan være en løsning...
                            Har været inde på det samme med 7. pladsen vs. 6. pladsen, men der skulle pengene så trods alt tale for 6 pladsen efter hvad det lyder til... men alene set ud fra Europa, kunne det nok ofte være en bedre chance at gå efter det via. 7 pladsen...
                            Til-afgange under Alm: 96 - still counting

                            Comment


                              Hmmm .. Jeg troede at én af årsagerne til at den nye struktur blev vedtaget, var muligheden for flere penge ud af TV-aftalerne, men det var åbenbart forkert antaget
                              http://mediawatch.dk/secure/Medienyt...tm_source=Feed

                              Comment


                                Så blev den nye struktur også godkendt af DBU:
                                DBU godkender ny struktur
                                Øv, øv og 1.000.000 gange øv!!!!! (Men det skal nok gå alt sammen!)

                                Comment

                                Working...
                                X