Oprindeligt indsendt af ChrisOB
Se indlæg
Jeg siger ikke, at man skal respektere resultater, som har været skuffende. Derfor kan man godt respektere hans arbejde. Så må man bare sige tak for nu og bedre held et andet sted. Jeg tror ikke, jeg kommer til at savne Kent på den sportslige front, fordi det så blev så pinligt tydeligt i løbet af hans tid, at han ville mere, end spillerne kunne. Hans ambitioner om at skabe et boldspillende hold blev bare ikke forløst - på den led blev det 'Troels Bech-døden' om igen.
Min pointe om Kent N er denne: vi står sandsynligvis stadig med et relativt stramt budget i forhold til drømme om top6. Nu hvor AGF har overhalet os, og AaB det samme, så er vi max. på 6.højeste budget og dermed på et økonomisk ret yderligt mandat. Sportsligt står vi med et hold, hvor det er svært at se spillere med et højt top-niveau. Kent har egentlig fået mange til at præstere ret godt, set i forhold til deres talent. Jeg er bange for, at der måske ikke er så mange % mere, som en ny træner kan hive ud.
Dermed ser jeg det som et relativt svært job for den nye træner, uanset hvem det bliver. Der er ikke langt op til ret stor udskiftning i fht start-11er; så det ligner 95% et 'Kent-hold', som den nye træner skal få til at fungere. Dér vil jeg sige som KEP: den nye mand skal eddermame være dygtig.
Den analyse siger mig, at uden mærkbare forstærkninger så er der større chancer for at den næste træner ikke lykkes, end at han gør. Odds er imod, som jeg ser det. Med mindre der er villighed til at give den nye træner noget bedre at arbejde med, og det tvivler jeg på.
Comment