Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Kent fyret

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    Oprindeligt indsendt af ChrisOB Se indlæg
    Omvendt kan vi også komme til at sidde om et par måneder og sige "Hvorfor kom vi ikke af med ham noget før?" Du er altid så nervøs for om forandring nødvendigvis er det bedste at gøre; uden at tage højde for at i fodbold kan der nogen gange godt ske store positive omvæltninger bare ved at skifte én mands øjne ud med nogle andre, så den energi, der kommer fra træning også viser sig, når modstanderen i kampene scorer et mål.

    Det handler vel egentlig ikke om, at jeg atter vil slå på tromme for min egen personlige "frelser"-teori, som du ikke tror på; men jeg er stadig overbevist om, at der er sket mærkeligere ting i fodbold, end at én mand, om det er på banen eller på bænken, kan gå ind og bringe så meget ny energi med sig, at det enten fører til noget man kalde overpræstering eller en ny udvikling, der gradvist gør noget bedre.

    Man kan sagtens vise respekt overfor Kent og så være glad for, at man prøver på noget nyt. Men det har jeg ikke tænkt mig personligt at give udtryk for; Jeg har absolut ingen respekt for hvor han har taget os hen; så jeg er mega glad for at slippe for ham og hans råberi.

    Og den følelse kan jeg sagtens beholde indtil jeg har set, hvem den nye træner er; og så smide min eventuelle tilfredshed eller utilfredshed over på den nye træner alt efter, hvordan der præsteres. Jeg ved bare, at Kent ikke har afleveret en trup i balance; han har afleveret en trup, der ikke kan vinde to kampe i træk eller vinde, når man kommer bagud.

    Det har jeg svært ved at se, man skal give ham respekt for.

    MvH ChrisOB
    Klart en mulighed (med fed) - det håber jeg da ved Gud på - uden disrespekt for Kent. Håber bare på bedre resultater.

    Jeg siger ikke, at man skal respektere resultater, som har været skuffende. Derfor kan man godt respektere hans arbejde. Så må man bare sige tak for nu og bedre held et andet sted. Jeg tror ikke, jeg kommer til at savne Kent på den sportslige front, fordi det så blev så pinligt tydeligt i løbet af hans tid, at han ville mere, end spillerne kunne. Hans ambitioner om at skabe et boldspillende hold blev bare ikke forløst - på den led blev det 'Troels Bech-døden' om igen.

    Min pointe om Kent N er denne: vi står sandsynligvis stadig med et relativt stramt budget i forhold til drømme om top6. Nu hvor AGF har overhalet os, og AaB det samme, så er vi max. på 6.højeste budget og dermed på et økonomisk ret yderligt mandat. Sportsligt står vi med et hold, hvor det er svært at se spillere med et højt top-niveau. Kent har egentlig fået mange til at præstere ret godt, set i forhold til deres talent. Jeg er bange for, at der måske ikke er så mange % mere, som en ny træner kan hive ud.

    Dermed ser jeg det som et relativt svært job for den nye træner, uanset hvem det bliver. Der er ikke langt op til ret stor udskiftning i fht start-11er; så det ligner 95% et 'Kent-hold', som den nye træner skal få til at fungere. Dér vil jeg sige som KEP: den nye mand skal eddermame være dygtig.

    Den analyse siger mig, at uden mærkbare forstærkninger så er der større chancer for at den næste træner ikke lykkes, end at han gør. Odds er imod, som jeg ser det. Med mindre der er villighed til at give den nye træner noget bedre at arbejde med, og det tvivler jeg på.

    Comment


      Oprindeligt indsendt af FFM Se indlæg
      Men hvis vi kigger faktuelt på det så var vi 4 point fra, det er 2 dommerkendelser eller andre tilfældigheder. Det er sgu tæt på.

      Så ligger der mange uenigheder om spillestil og koncept, men når vi var så tæt på pointmæssigt så betyder det sgu ikke nødvendigvis at Kent har set forkert med et hold i top 6, og man kan argumentere for at Tingager salget måske var den forskel.

      Men at det var AaB og Horsens der kom i top 6 istedet for os var da så absolut ikke givet og et kæmpe fejlskøn.
      Ja eller et indkøb af en Tingager erstatning som havde niveau

      Comment


        Oprindeligt indsendt af FFM Se indlæg
        Mener du at spillerne ikke har niveau til andre klubber eller det er de andres klubber reserver vi har hentet?
        At vi henter konkurrende klubbers reserver og tror, at vi kan overhale dem alligevel. Det er komplet tosset. Det minder mig lidt om dengang, hvor Bayern Münchens fans insisterede på, at klubben skulle hente Morientes (som var supersub) i Real Madrid. Det nægtede ledelsen, fordi man ikke kunne vinde Champions League ved at hente sin konkurrents reserver.

        Sådan noget savner jeg i OB, hver gang Jesper Hansen henter en reservespiller i Esbjerg eller AaB og præsenterer dem som den store mirakelmager i OB. Men så igen: manden har jo selv indrømmet at han lyver og henter spillere som slet ikke er gode nok.
        OB havde været danske mestre nu, hvis ikke man i 2008 havde lagt kursen om og forsøgt at købe sig til et mesterskab med udenlandske stjerner. Havde man beholdt Ulrik Larsen, og bestyrelsen havde lagt mindre pres på Kim Brink, havde OB vundet mesterskabet mindst én gang siden. Jesper Hansen og Kent Nielsen skal i øvrigt fyres.

        Comment


          Oprindeligt indsendt af StateTrooper Se indlæg
          At vi henter konkurrende klubbers reserver og tror, at vi kan overhale dem alligevel. Det er komplet tosset. Det minder mig lidt om dengang, hvor Bayern Münchens fans insisterede på, at klubben skulle hente Morientes (som var supersub) i Real Madrid. Det nægtede ledelsen, fordi man ikke kunne vinde Champions League ved at hente sin konkurrents reserver.

          Sådan noget savner jeg i OB, hver gang Jesper Hansen henter en reservespiller i Esbjerg eller AaB og præsenterer dem som den store mirakelmager i OB. Men så igen: manden har jo selv indrømmet at han lyver og henter spillere som slet ikke er gode nok.
          Kan du ikke finde citatet hvor han lyver og siger han henter spillere som slet ikke er gode nok? Jeg ved godt han hentede nogle spillere som især skulle bidrage med noget træningskultur, men så var det vist heller ikke vildere.

          Ryan synes jeg generelt har gjort en god figur og det virker faktisk til at han er ved at være klar til at spille fast hvilket næppe gør ham dårligere. Med hensyn til CN Havde jeg for 2 måneder siden været fuldkommen enig, men på trods af manden stadig ikke kan ramme noget synes jeg faktisk han gør en god figur. Thrane var reserve spiller her ligesom i AaB, han har højest sandsynligt ikke kostet det store og selvom vi burde have bedre reservér ser jeg det ikke som den kæmpe katastrofe. Derudover har vi så hentet Jønsson, KEP og AK som vel ikke var egentlige reserver i AaB. Jønsson gik desværre aldrig og vi brugte alt for lang tid på projektet. AK er en ganske habil angriber som gør det godt, KEP har imponeret mig denne sæson og synes egentlig ikke at vi behøver skifte ham ud.

          Comment


            Oprindeligt indsendt af nixcha Se indlæg
            Klart en mulighed (med fed) - det håber jeg da ved Gud på - uden disrespekt for Kent. Håber bare på bedre resultater.

            Jeg siger ikke, at man skal respektere resultater, som har været skuffende. Derfor kan man godt respektere hans arbejde. Så må man bare sige tak for nu og bedre held et andet sted. Jeg tror ikke, jeg kommer til at savne Kent på den sportslige front, fordi det så blev så pinligt tydeligt i løbet af hans tid, at han ville mere, end spillerne kunne. Hans ambitioner om at skabe et boldspillende hold blev bare ikke forløst - på den led blev det 'Troels Bech-døden' om igen.

            Min pointe om Kent N er denne: vi står sandsynligvis stadig med et relativt stramt budget i forhold til drømme om top6. Nu hvor AGF har overhalet os, og AaB det samme, så er vi max. på 6.højeste budget og dermed på et økonomisk ret yderligt mandat. Sportsligt står vi med et hold, hvor det er svært at se spillere med et højt top-niveau. Kent har egentlig fået mange til at præstere ret godt, set i forhold til deres talent. Jeg er bange for, at der måske ikke er så mange % mere, som en ny træner kan hive ud.

            Dermed ser jeg det som et relativt svært job for den nye træner, uanset hvem det bliver. Der er ikke langt op til ret stor udskiftning i fht start-11er; så det ligner 95% et 'Kent-hold', som den nye træner skal få til at fungere. Dér vil jeg sige som KEP: den nye mand skal eddermame være dygtig.

            Den analyse siger mig, at uden mærkbare forstærkninger så er der større chancer for at den næste træner ikke lykkes, end at han gør. Odds er imod, som jeg ser det. Med mindre der er villighed til at give den nye træner noget bedre at arbejde med, og det tvivler jeg på.
            Så vil jeg spille rollen som den "positive" overfor din "negativ" og tro på, at der rent faktisk kan hives flere procenter ud, end du umiddelbart tror. ;-) Vi skal overpræstere i forhold til vi står, så langt er vi enige, hvorfor jeg også personligt vil have os til at skrotte top 6 målsætningen, men jeg har stadig en tro på en dynamik, der handler om kædereaktion, der skubber procenter, om ikke dramatisk, så mere tydeligt i vores retning. Hvis det er den rigtige mand, der trækker de rigtige spillere til sig og skaber en bedre gruppedynamik, end den som Kent har skabt.

            Dér hvor det slår gnister til træning og kamp - så alt ikke kun bliver krammere og løs snak med De Kloges Klub i Ådalen.

            Der skal til at begås nogle flere frispark, og hvis de nuværende ikke tør dét, skal de nye folk være nogen, der kan.

            Så vi kan kombinere Kents hold med et nyt element, indtil vi kan få det hele skiftet ud.

            Endnu en grund til at holde igen med top 6 målsætningen.

            Hvis man fortsætter Kent vejen giver slutresultatet sig selv.

            MvH ChrisOB
            1 nederlag de sidste 14 kampe. (8-5-1 - målscore: 23-9) 0 i de sidste 9 (6-3-0 - målscore: 16-6). 0 kampe siden sidst vi vandt en kamp efter været kommet bagud 0-1. Casper Nielsen - gør hvad han vil.

            Comment


              Oprindeligt indsendt af ChrisOB Se indlæg
              Så vil jeg spille rollen som den "positive" overfor din "negativ" og tro på, at der rent faktisk kan hives flere procenter ud, end du umiddelbart tror. ;-) Vi skal overpræstere i forhold til vi står, så langt er vi enige, hvorfor jeg også personligt vil have os til at skrotte top 6 målsætningen, men jeg har stadig en tro på en dynamik, der handler om kædereaktion, der skubber procenter, om ikke dramatisk, så mere tydeligt i vores retning. Hvis det er den rigtige mand, der trækker de rigtige spillere til sig og skaber en bedre gruppedynamik, end den som Kent har skabt.

              Dér hvor det slår gnister til træning og kamp - så alt ikke kun bliver krammere og løs snak med De Kloges Klub i Ådalen.

              Der skal til at begås nogle flere frispark, og hvis de nuværende ikke tør dét, skal de nye folk være nogen, der kan.

              Så vi kan kombinere Kents hold med et nyt element, indtil vi kan få det hele skiftet ud.

              Endnu en grund til at holde igen med top 6 målsætningen.

              Hvis man fortsætter Kent vejen giver slutresultatet sig selv.

              MvH ChrisOB
              Men skal der virkelig overpræsteres? Er det ikke blot et spørgsmål om at holdet spiller to gode halvlege i hver kamp frem for kun en? Jeg ved ikke helt hvad det er der sker i pausen i OB’s kampe men noget sker der... om det er mentalt eller taktisk ved jeg ikke men vi går tit fra at være dominerende til at blive presset ...
              "Fejlen ved verden er, at de dumme er så skråsikre på alting, og de begavede så fulde af tvivl."

              "Der findes ingen kendsgerninger, kun fortolkninger."

              Venter man for længe, får man ingenting ...

              Comment


                Oprindeligt indsendt af Plum Se indlæg
                Men skal der virkelig overpræsteres? Er det ikke blot et spørgsmål om at holdet spiller to gode halvlege i hver kamp frem for kun en? Jeg ved ikke helt hvad det er der sker i pausen i OB’s kampe men noget sker der... om det er mentalt eller taktisk ved jeg ikke men vi går tit fra at være dominerende til at blive presset ...
                Jeg ved ikke, hvad jeg skal sige andet end ja, lige nu inkluderer det at overpræstere at spille mere end én god halvleg per kamp.

                Det er nu engang sådan, at hvis en trup går en hel sæson (efter at have spillet flere lignende sæsoner) igennem uden reelt at spille én eneste sammenhængende god kamp, i hvert fald ikke mod modstandere, der ikke havner i nedrykningsplayoff, så kan man næppe kalde det tilfældigt. Så er det niveau.

                Sportsligt, som såvel mentalt.

                Derfor vil jeg vente med at se, hvem den nye træner er og hvilke spillere, der følger efter, før jeg kan komme med et egentlig bud på, om vi kan få brudt tendenser med at falde sammen efter en god halvleg.

                Lige nu er jeg ikke i tvivl om, at den mentale blokering kun kan brydes af spillere, der kan gå ind og gøre en forskel i modgang.

                Og dem har vi ikke i den nuværende trup. Så jo, lige nu skal vi overpræstere, hvis vi skal bryde et meget klart mønster.

                MvH ChrisOB
                1 nederlag de sidste 14 kampe. (8-5-1 - målscore: 23-9) 0 i de sidste 9 (6-3-0 - målscore: 16-6). 0 kampe siden sidst vi vandt en kamp efter været kommet bagud 0-1. Casper Nielsen - gør hvad han vil.

                Comment


                  Oprindeligt indsendt af ChrisOB Se indlæg
                  Så vil jeg spille rollen som den "positive" overfor din "negativ" og tro på, at der rent faktisk kan hives flere procenter ud, end du umiddelbart tror. ;-) Vi skal overpræstere i forhold til vi står, så langt er vi enige, hvorfor jeg også personligt vil have os til at skrotte top 6 målsætningen, men jeg har stadig en tro på en dynamik, der handler om kædereaktion, der skubber procenter, om ikke dramatisk, så mere tydeligt i vores retning. Hvis det er den rigtige mand, der trækker de rigtige spillere til sig og skaber en bedre gruppedynamik, end den som Kent har skabt.

                  Dér hvor det slår gnister til træning og kamp - så alt ikke kun bliver krammere og løs snak med De Kloges Klub i Ådalen.

                  Der skal til at begås nogle flere frispark, og hvis de nuværende ikke tør dét, skal de nye folk være nogen, der kan.

                  Så vi kan kombinere Kents hold med et nyt element, indtil vi kan få det hele skiftet ud.

                  Endnu en grund til at holde igen med top 6 målsætningen.

                  Hvis man fortsætter Kent vejen giver slutresultatet sig selv.

                  MvH ChrisOB
                  Vi er helt enige om, at der var nødt til at ske noget, og fyringen er logisk nok.

                  Jeg håber selvfølgelig, du får ret i den positive tilgang. Helt overordnet viser trænerfyringer sig som regel at have en forbigående virkning (men det er især fyringer midt i en sæson, der er forsket på); men de kan jo også være start på noget positivt. Jeg ser bare ikke den helt store gevinst i at begå flere frispark, når det nu mest er målchancer, vi har manglet. Det virker for mig som lidt en klassisk 'bare vi havde flere Ulrik Mosebyer'-debat. 'Bare vi kunne tonse lidt mere'. Det ville være noget af et skift, for vi har ikke et hold, der er gearet til mere fysisk spillestil - så skal den nye træner virkelig kunne trylle i hvert fald.

                  Jeg håber mere på, at vi får et par nye typer, som har noget af det, der har været savnet: først og fremmest 1 central midtbanespiller, der kan være målfarlig (og gerne fylde noget i felterne), og dernæst 1-2 offensivtyper, som har enten speed, fysik eller teknik på et højt niveau (som f.eks. en Sana i AGF har) - spillere der kan skabe noget, også på egen hånd. Uanset træner og spillestil, så mener jeg det er kvalitet på banen, der skal til for at løfte holdet.

                  Comment


                    Oprindeligt indsendt af FFM Se indlæg
                    Kan du ikke finde citatet hvor han lyver og siger han henter spillere som slet ikke er gode nok? Jeg ved godt han hentede nogle spillere som især skulle bidrage med noget træningskultur, men så var det vist heller ikke vildere.
                    "Vi tog spillere ind, som vi vidste ikke var gode nok......."

                    https://www.bt.dk/superligaen/superl...ke-var-gode-no
                    Til-afgange under Alm: 96 - still counting

                    Comment


                      Oprindeligt indsendt af nixcha Se indlæg
                      Vi er helt enige om, at der var nødt til at ske noget, og fyringen er logisk nok.

                      Jeg håber selvfølgelig, du får ret i den positive tilgang. Helt overordnet viser trænerfyringer sig som regel at have en forbigående virkning (men det er især fyringer midt i en sæson, der er forsket på); men de kan jo også være start på noget positivt. Jeg ser bare ikke den helt store gevinst i at begå flere frispark, når det nu mest er målchancer, vi har manglet. Det virker for mig som lidt en klassisk 'bare vi havde flere Ulrik Mosebyer'-debat. 'Bare vi kunne tonse lidt mere'. Det ville være noget af et skift, for vi har ikke et hold, der er gearet til mere fysisk spillestil - så skal den nye træner virkelig kunne trylle i hvert fald.

                      Jeg håber mere på, at vi får et par nye typer, som har noget af det, der har været savnet: først og fremmest 1 central midtbanespiller, der kan være målfarlig (og gerne fylde noget i felterne), og dernæst 1-2 offensivtyper, som har enten speed, fysik eller teknik på et højt niveau (som f.eks. en Sana i AGF har) - spillere der kan skabe noget, også på egen hånd. Uanset træner og spillestil, så mener jeg det er kvalitet på banen, der skal til for at løfte holdet.
                      Man behøves ikke en Ulrik Moseby for at få en type, der begår flere frispark. Det er lidt ligesom, at man sagtens kan spille mere med bolden uden at spille præcis som Barcelona. Det er ikke min pointe, at hvis bare vi henter en tonser ind på et spillende hold, så løser alt sig, overhovedet ikke.

                      Vi skal have mere hjerte i modgang. Og her skal vi begå flere frispark for at få energien oppe. Det kan lade sig gøre med alle slags hold og alle slags spillere. Det gør selv Barcelona.

                      Jeg er ikke i tvivl om at flere spillere, der leder per eksempel vil kunne inspirere til mere fight i modgang, som så kan kaste flere frispark af sig. Det er frispark, som et symbol på, hvad en ny træner og en ny spiller skal bidrage med, så vi kan blive bedre i modgang. Ikke mindst som et signal til omverdenen: At det kan godt være de andre er bedre, men de skal ikke slå os på energi.

                      Så de skal slå sig mere på os.

                      Det tror jeg ikke, du har noget problem med, vel?

                      Kvalitet vil også blive kvalt i mangel på energi og ledelse.

                      MvH ChrisOB
                      1 nederlag de sidste 14 kampe. (8-5-1 - målscore: 23-9) 0 i de sidste 9 (6-3-0 - målscore: 16-6). 0 kampe siden sidst vi vandt en kamp efter været kommet bagud 0-1. Casper Nielsen - gør hvad han vil.

                      Comment


                        Oprindeligt indsendt af Kaspernon Se indlæg
                        "Vi tog spillere ind, som vi vidste ikke var gode nok......."

                        https://www.bt.dk/superligaen/superl...ke-var-gode-no
                        Okay, den er fuldstændig fløjet forbi mig. Men at det var sparetider og dermed umiddelbart dårligere spillere var ingen vel i tvivl om.

                        Comment


                          Oprindeligt indsendt af FFM Se indlæg
                          Okay, den er fuldstændig fløjet forbi mig. Men at det var sparetider og dermed umiddelbart dårligere spillere var ingen vel i tvivl om.
                          Jeg springer behændigt uden om diskussionen om hvor sparetider vitterligt var og er en valid undskyldning for f.eks en 4-årig kontrakt til Thomas Mikkelsen og Mikkel Kirkeskov, og går direkte til om det ikke er usandsynlig ringe PR at offentligt sige, man bevidst hentede spillere, der ikke var gode nok?

                          MvH ChrisOB
                          1 nederlag de sidste 14 kampe. (8-5-1 - målscore: 23-9) 0 i de sidste 9 (6-3-0 - målscore: 16-6). 0 kampe siden sidst vi vandt en kamp efter været kommet bagud 0-1. Casper Nielsen - gør hvad han vil.

                          Comment


                            Oprindeligt indsendt af ChrisOB Se indlæg
                            Man behøves ikke en Ulrik Moseby for at få en type, der begår flere frispark. Det er lidt ligesom, at man sagtens kan spille mere med bolden uden at spille præcis som Barcelona. Det er ikke min pointe, at hvis bare vi henter en tonser ind på et spillende hold, så løser alt sig, overhovedet ikke.

                            Vi skal have mere hjerte i modgang. Og her skal vi begå flere frispark for at få energien oppe. Det kan lade sig gøre med alle slags hold og alle slags spillere. Det gør selv Barcelona.

                            Jeg er ikke i tvivl om at flere spillere, der leder per eksempel vil kunne inspirere til mere fight i modgang, som så kan kaste flere frispark af sig. Det er frispark, som et symbol på, hvad en ny træner og en ny spiller skal bidrage med, så vi kan blive bedre i modgang. Ikke mindst som et signal til omverdenen: At det kan godt være de andre er bedre, men de skal ikke slå os på energi.

                            Så de skal slå sig mere på os.

                            Det tror jeg ikke, du har noget problem med, vel?

                            Kvalitet vil også blive kvalt i mangel på energi og ledelse.

                            MvH ChrisOB
                            Vi bliver nok ikke enige om løsningen: jeg kan slet ikke se, at det skulle frispark, der er vejen frem eller målestok for ret meget. Jeg synes ikke, man har set et OB-hold, der ikke fightede. Jeg synes virkelig ikke, at det er fight eller frispark, der mangler. Jeg har da ikke noget imod, at modstanderen kan slå sig på os, men det er vigtigere at vinde end at uddele håndmadder.

                            Evnerne i modstanderens felt har manglet; hvilket har gjort det for nemt for andre hold at forsvare sig imod os. Vi har set det så mange gange: holdet har kun haft to muligheder - a) skab overtal på kant og forsøg at komme ind og lægge et cut-back - eller b) forsøg en utroligt svær kombination på meget lidt plads.

                            Vores indlæg har været få og som regel alt for nemme at afvise; vi har også svært ved at komme til gode skud udefra (klart, når vores modstander bare skal stå lavt og tæt i kæderne), vi prøver med hurtigt spil at skabe ubalancer, men mangler lige den sidste fart eller præcision i den sidste aflevering for at det bliver farligt. Vores angribere fylder ikke meget i feltet og vinder sjældent nærkampe, så bare at smide den boksen har heller ikke virket.
                            Summa sum for mig er, at der skal nogle typer ind, der kan noget andet - kan udfordre på fart som en Antipas, eller på fysik som Kirkevold også har været god til; eller nogle vel-timede løb ind i feltet som HHA i sin bedste tid.

                            Det nytter ikke så meget at fighte og lave frispark, hvis vi ikke bliver bedre til at være farlige foran de andres mål. Vi har scoret OK med mål, men stort set kun, når kampene var mere åbne - lige så snart det andet hold pakker sig, så mangler vi ganske enkelt våben. og kvalitet.

                            Comment


                              Oprindeligt indsendt af StateTrooper Se indlæg
                              Problemet i denne situation er, at vi har et hold bestående af mestendels reservespillere fra klubber på niveau med OB eller under. Vi har så ganske få profiler, at jeg simpelthen ikke kan se, hvad der skulle være at bygge videre på. Uanset hvilken træner der kommer, så ligner det unægteligt en helt ny udrensning af spillertruppen.

                              Noget af det falder selvfølgelig tilbage på Kent Nielsen der også må have haft meget at sige på spillersiden, men det handler også om, at vi har en sportsdirektør fra tredje eller fjerde hylde efter danske forhold. Ud af sine utallige transfers er hans hitrate simpelthen så uhyggeligt lav, at man får hovedpine af at tænke på, at han skal være med til at sammensætte den næste træners trup.

                              Det kan godt være, at klubbens budget er skåret ned, men de penge, som nu engang var tilbage, er blevet forvaltet så elendigt, at det måske forevigt har knækket min tro på den nuværende sportslige ledelse og bestyrelse. Alene det faktum at vores sportsdirektør ikke kan hente udenlandske spillere siger alt.

                              Jesper Hansens netværk stopper i midten af superligaen og divisionerne under. Det er umuligt at bygge noget stort op på disse navne - ellers ville andre klubber jo have gjort det for længst. Man kan ikke sammensætte et hold af spillere fra divisionerne og reserver fra bundklubberne og forvente at de bliver et top 6-hold. Det vil i bedste fald kun være muligt nogle få sæsoner i løbet af et årti - og hvis man hedder Viggo Jensen eller Ove Pedersen og har fingeren på pulsen helt nede i serieklubberne.

                              Hvordan kan man være sportsdirektør og være så pinligt ringe til en af de vigtigste opgaver i moderne fodbold? Hvordan kan man fyre sin dygtige scout og tage arbejdet under sig selv, når man intet netværk har? Hvordan kan man ikke engang vide, hvad der foregår i skandinavisk fodbold?

                              Jesper Hansen har hældt klubbens millioner ud ad vinduet til typer som Lasse Kryger, Dvalishvili, Conor O'Brian osv. En dygtig sportsdirektør havde over samme periode kunne nøjes med at hente halvdelen og have en langt bedre hitrate.

                              Når jeg leder efter årsagen til, at det står så skidt til i OB, behøver jeg bare kigge på vores sportsdirektør. Ingen seriøs virksomhed ville lade en mand med så store mangler have den slags ansvar. Men i OB lader man bare tingene stå til og er tilfredse med nogle jyske gloser og uld i mund.

                              Husk blot at manden kørte Horsens i sænk. Klubben rejste sig først, da Jesper Hansen forsvandt. Nu har man også overhalet OB.

                              Vi flytter os ikke ud af stedet, så længe den mand sidder i chefstolen, men hvorfor kan man blive ved med at tale for døve øren til bestyrelsen?

                              Den mand skulle have været fyret for mindst to år siden.
                              Enig
                              Græsset er altid grønnere på den anden side, hvis man glemmer at vande.

                              OB - engang var vi gode

                              Comment


                                Oprindeligt indsendt af nixcha Se indlæg
                                Vi bliver nok ikke enige om løsningen: jeg kan slet ikke se, at det skulle frispark, der er vejen frem eller målestok for ret meget. Jeg synes ikke, man har set et OB-hold, der ikke fightede. Jeg synes virkelig ikke, at det er fight eller frispark, der mangler. Jeg har da ikke noget imod, at modstanderen kan slå sig på os, men det er vigtigere at vinde end at uddele håndmadder.

                                Evnerne i modstanderens felt har manglet; hvilket har gjort det for nemt for andre hold at forsvare sig imod os. Vi har set det så mange gange: holdet har kun haft to muligheder - a) skab overtal på kant og forsøg at komme ind og lægge et cut-back - eller b) forsøg en utroligt svær kombination på meget lidt plads.

                                Vores indlæg har været få og som regel alt for nemme at afvise; vi har også svært ved at komme til gode skud udefra (klart, når vores modstander bare skal stå lavt og tæt i kæderne), vi prøver med hurtigt spil at skabe ubalancer, men mangler lige den sidste fart eller præcision i den sidste aflevering for at det bliver farligt. Vores angribere fylder ikke meget i feltet og vinder sjældent nærkampe, så bare at smide den boksen har heller ikke virket.
                                Summa sum for mig er, at der skal nogle typer ind, der kan noget andet - kan udfordre på fart som en Antipas, eller på fysik som Kirkevold også har været god til; eller nogle vel-timede løb ind i feltet som HHA i sin bedste tid.

                                Det nytter ikke så meget at fighte og lave frispark, hvis vi ikke bliver bedre til at være farlige foran de andres mål. Vi har scoret OK med mål, men stort set kun, når kampene var mere åbne - lige så snart det andet hold pakker sig, så mangler vi ganske enkelt våben. og kvalitet.
                                Meget enig i ovenstående kritikpunkter. Selvfølgelig skal spillertruppen styrkes i sommervinduet, men der er også mange andre muligheder for forbedringer i truppen via intensiveret specialtræning, som efter min mening har været forsømt med Kent Nielsen og JB`s old school træningsmetoder og enorme stædighed mht. moderne træningsformer. Muligheder for "nymodens pjat", som KN kaldte det :
                                Vi er elendige til indlæg fra fløjene. Såvel defensive som offensive dødbolde bør forbedres ligesom lange indkast skal introduceres. Der er faktisk en træner- fuldtids- i denne kunstart, som arbejder for flere SL klubber f.eks. Horsens.

                                Comment

                                Working...
                                X