Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Rygter/Ønsker Transfervindue Sommer 2018

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    Oprindeligt indsendt af StateTrooper Se indlæg
    Det er andet år i træk, at vi ikke når en ganske nem målsætning. Næste år når vi den garanteret heller ikke, hvis den da ikke bliver omformuleret til noget endnu dårligere.

    "Bare okay" ville være en plads i top seks og udsigten til, at vi bliver bedre. Jeg kan ikke se nogle fremskridt overhovedet i det her.
    Jeg kan som dig heller ikke rigtig se nogen fremgang i OB og jeg er bestemt heller ikke tilfreds med JH og KNs arbejde. Men jeg altså også lidt svært ved at se tegnene i sol, måne og stjerner på at vi om få år skulle være ligesom Vejle. Derimod synes jeg vi ligner en solid og kedelig midterklub, der hverken kommer til at hive Europa-pladser hjem, men som med 14 hold i ligaen heller ikke står til at komme i akut nedrykningsfare.

    Nogle gange tror jeg man har en tendens til at gøre tingene en tand værre end de er fordi man er utilfreds. Sidste år ved vinterpsuden var der også flere der skråsikkert meldte ud år vi med sikkerhed ville rykke ned - det skete som bekendt ikke, og vi var faktisk ikke engang sådan rigtig tæt på. Det er lidt samme situation her. Jo, vi kan godt blive det nye Vejle, hvis ALT kokser. Men det ER altså ikke det mest sandsynlige scenarie - heller ikke med JH og KN ved roret.

    Comment


      Oprindeligt indsendt af driflin Se indlæg
      Jeg kan som dig heller ikke rigtig se nogen fremgang i OB og jeg er bestemt heller ikke tilfreds med JH og KNs arbejde. Men jeg altså også lidt svært ved at se tegnene i sol, måne og stjerner på at vi om få år skulle være ligesom Vejle. Derimod synes jeg vi ligner en solid og kedelig midterklub, der hverken kommer til at hive Europa-pladser hjem, men som med 14 hold i ligaen heller ikke står til at komme i akut nedrykningsfare.

      Nogle gange tror jeg man har en tendens til at gøre tingene en tand værre end de er fordi man er utilfreds. Sidste år ved vinterpsuden var der også flere der skråsikkert meldte ud år vi med sikkerhed ville rykke ned - det skete som bekendt ikke, og vi var faktisk ikke engang sådan rigtig tæt på. Det er lidt samme situation her. Jo, vi kan godt blive det nye Vejle, hvis ALT kokser. Men det ER altså ikke det mest sandsynlige scenarie - heller ikke med JH og KN ved roret.
      Enig, meget skal gå galt før at bunden falder totalt ud af det her hold og den her klub, og det er slet ikke relevant at nævne Vejle som en lignende case.

      Nogle mener at Jesper Hansen skal have stor ros for, at OB er "stabiliseret" og nu leverer under middel placeringer hver sæson, efter at man flirtede med den nedrykning i flere sæsoner. Jeg er så af den holdning, at det er det absolutte minimum man kan forvente af en klub af OBs størrelse og med de økonomiske forudsætninger der er. Hvis OB stadig hang fast i bunden og kæmpede mod nedrykning, ville det ledelsesmæssigt være en eklatant katastrofe.

      Nu er OB så efterhånden også bare et sted, hvor man må indse, at de visioner man har drevet klubben med i de sidste 5 års tid, ikke kommer til at rykke klubben nævneværdigt fremad herfra. Nu er der i min optik et fundament der gør, at OB næppe kommer til at falde helt sammen på hverken den ene eller den anden måde, og så er det også tid til at tage nogle chancer og gå i en eller anden retning, fremfor det fedtspilleri vi i bund og grund ser i de her år.


      - Ole Bang Nielsen kom til Odense Sport & Event med det klare mål at lave en turnaround. Nu er første del af den turnaround med fokus på omkostningssiden vel overstået, og derfor vil vi gerne sige tak til Ole for hans store indsats for Odense Sport & Event gennem de sidste fem år. Ole har med kyndig hånd ført virksomheden igennem en udfordrende periode

      - Vi har benyttet Oles ønske til grundigt at overveje hvillen profil, der fremadrettet skal føre Odense Sport & Event videre. Det mener vi, er lykkedes med Enrico Augustinus, som i sit hidtidige virke har vist rigtig gode evner til at drive rentabel udvikling, og hertil kommer, at Enrico er inkarneret OB’er og kender forretningen fra kundeperspektiv. Vi tror på, at Enrico har den rette profil til at løfte og skærpe Odense Sport & Events kernekompetencer og strategi ind i fremtiden


      Det var med det skudsmål, at Thorborg henholdvis tog afsked med Ole Bang Nielsen og bød velkommen til Augustinus. På den rent sportslige del, kan jeg se nogle klare paralleler, som jeg håber på, er en indikation om fremtiden.

      JH har også været med til at konsolidere OB som Superligaklub og forretning, hvad end man vil det eller ej, selvom jeg da så absolut også hører til blandt dem der mener, at det ikke er nogen stor præstation, og at man burde have kunne tage OB længere i den periode. Når det så er sagt, så fremstår det for mig bare efterhånden evident, at OB har brug for en ny sportslig leder med nogle lidt større visioner på mange planer, og som kan løfte OB til det næste step, som der lægges op til, at Augustinus skal på den kommercielle side.

      Jeg kan altså bare ikke få øje på den empiri der tilsiger, at JH skulle være manden for at klare den opgave. Det kræver bare en anden karakter og en anden tilgang til måden at drive sportslig ledelse på i 2018, hvis OB skal løfte sig til det næste step. Vi skal ikke stille os tilfredse med at være en grå midterklub og bevæge os hen mod at være den fynske afdeling af AC SønderjyskE, vi skal stile efter noget mere og vise nogle større armbevægelser, og jeg har desværre bare ingen tro på, at det sker så længe, det er JH der står bag mange af nøglebeslutningerne.

      Comment


        Er der rygter om nye spillere...
        "Seriøs sport har intet med fair play at gøre. Den er fuld af had, jalousi og praleri, tilsidesættelse af alle regler og en sadistisk fornøjelse ved synet af vold. Med andre ord, det er krig uden våben."

        Comment


          Oprindeligt indsendt af BEWC Se indlæg
          Er der rygter om nye spillere...
          Jeg hørte for 2-3 uger siden at man havde snakket med Erik Marxens agent.
          Men om det bare var en forespørgsel eller om der er noget igang ved jeg ikke

          Comment


            Det kan da heller ikke blive meget dårligere end nu, endnu et år hvor vi falder sammen på det sidste, en forfærdelig kamp i synderjyske , jeg må igen sige det var en flok drenge mod mænd, der er bare viljen til forskel, de kæmper og tror på det og vi smider os bare i græsset og håber dommerren vil få mellidenhed med dem, det er bare ikke til at holde ud at skal se på ens klub i gennem 40 år være så ringe, ledelsen må finde ud af hvad de vil med denne dejlige gamle klub, for det kan ikke fortsætte på denne måde, tilskuerne er der hvis bare der kommer noget stabilitet, men unge mennesker gider ikke være en del af et taber hold, og dermed heller ikke kan trække spillere med en hvis kvalitet, sæsonen slutter på søndag den 13-5 med et samlet nederlag til AGF på 3 - 0 efter 2 - 0 i Århus tak for endnu et katastrofe år

            Comment


              Oprindeligt indsendt af jkj Se indlæg
              Det kan da heller ikke blive meget dårligere end nu, endnu et år hvor vi falder sammen på det sidste, en forfærdelig kamp i synderjyske , jeg må igen sige det var en flok drenge mod mænd, der er bare viljen til forskel, de kæmper og tror på det og vi smider os bare i græsset og håber dommerren vil få mellidenhed med dem, det er bare ikke til at holde ud at skal se på ens klub i gennem 40 år være så ringe, ledelsen må finde ud af hvad de vil med denne dejlige gamle klub, for det kan ikke fortsætte på denne måde, tilskuerne er der hvis bare der kommer noget stabilitet, men unge mennesker gider ikke være en del af et taber hold, og dermed heller ikke kan trække spillere med en hvis kvalitet, sæsonen slutter på søndag den 13-5 med et samlet nederlag til AGF på 3 - 0 efter 2 - 0 i Århus tak for endnu et katastrofe år
              Jeg synes godt nok det er en ret voldsom fejlanalyse af Sønderjydske-kampen. Det var sgu ikke drenge mod mænd - det var to hold der tog det stille og roligt. Du kan vel kalde det drenge mod drenge. Derudover var der vist Sønderjydske der fik et billigt straffespark ved at smide sig i græsset og håbe på dommerens medlidenhed - ikke os.

              Til gengæld tror jeg du får ret i at vi ryger ud til AGF. 0-0 ude og 1-1 hjemme.

              Comment


                Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg
                Jeg hørte for 2-3 uger siden at man havde snakket med Erik Marxens agent.
                Men om det bare var en forespørgsel eller om der er noget igang ved jeg ikke
                Så vi kigger altså stadig i de nederste skuffer
                817 ⚪️
                Y.N.W.A ❤️

                Comment


                  Oprindeligt indsendt af Magge Se indlæg
                  Så vi kigger altså stadig i de nederste skuffer
                  Kender ikke rigtig hans niveau. Men det bliver nok ikke en der flytter os det store....

                  Comment


                    Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg
                    Kender ikke rigtig hans niveau. Men det bliver nok ikke en der flytter os det store....
                    En okay venstre back , dog ikke markant bedre end JBL snarere på niveau
                    817 ⚪️
                    Y.N.W.A ❤️

                    Comment


                      Oprindeligt indsendt af Magge Se indlæg
                      En okay venstre back , dog ikke markant bedre end JBL snarere på niveau
                      I min optik er han noget ringere end JBL, så medmindre man ved, at der kan ligge et salg og lure eller at han skal agere reserve, så ser jeg ikke den store idé i at hente ham.

                      Comment


                        Oprindeligt indsendt af mckellberg Se indlæg
                        I min optik er han noget ringere end JBL, så medmindre man ved, at der kan ligge et salg og lure eller at han skal agere reserve, så ser jeg ikke den store idé i at hente ham.
                        Men det er vel også en reserve på venstre back vi mangler? Jeg har det fint med at det ikke er på den position vi bruger vores penge, så længe Barret ikke skal nogle steder.

                        Comment


                          Oprindeligt indsendt af FFM Se indlæg
                          Men det er vel også en reserve på venstre back vi mangler? Jeg har det fint med at det ikke er på den position vi bruger vores penge, så længe Barret ikke skal nogle steder.
                          Samme her. Så længe vi har Desler der kan være en fornuftig standin er det fint med mig indtil vi evt kan rykke et talent op
                          Kan se at Jonathan Kjær har taget pladsen fra Mathias Bonde men ved ikke om han har SL potentiale

                          Vil meget hellere bruge pengene på andre pladser

                          Comment


                            Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg
                            Samme her. Så længe vi har Desler der kan være en fornuftig standin er det fint med mig indtil vi evt kan rykke et talent op
                            Kan se at Jonathan Kjær har taget pladsen fra Mathias Bonde men ved ikke om han har SL potentiale

                            Vil meget hellere bruge pengene på andre pladser
                            Jeg synes nu det vil være bedst at se på en reserve derovre, for ryan vil jeg ikke bare sige kan spille 25-30 kampe i løbet af en sæson, og så bliver det altså skidt de kampe både ryan og jbl er ude, og de kan altså snildt løbe op i 5-6 kampe i løbet af sæsonen, for jbl har også sine dage på sidelinjen. Marxen vil være en okay reserve, som jeg tror vil presse jbl bedre end joao

                            Comment


                              Oprindeligt indsendt af hankatten Se indlæg
                              Jeg synes nu det vil være bedst at se på en reserve derovre, for ryan vil jeg ikke bare sige kan spille 25-30 kampe i løbet af en sæson, og så bliver det altså skidt de kampe både ryan og jbl er ude, og de kan altså snildt løbe op i 5-6 kampe i løbet af sæsonen, for jbl har også sine dage på sidelinjen. Marxen vil være en okay reserve, som jeg tror vil presse jbl bedre end joao
                              Enig i at Marxen vil være en fin reserve. Han kan dække alle pladser i forsvaret og på et væsentligt højere niveauer Joao. Til gengæld er jeg bange for at man vil være tilfredse hvis man henter Marxen og så ikke vil hente den dygtige midterforsvarer vi i høj grad mangler.

                              Comment


                                Oprindeligt indsendt af driflin Se indlæg
                                Enig i at Marxen vil være en fin reserve. Han kan dække alle pladser i forsvaret og på et væsentligt højere niveauer Joao. Til gengæld er jeg bange for at man vil være tilfredse hvis man henter Marxen og så ikke vil hente den dygtige midterforsvarer vi i høj grad mangler.
                                Jeg er helt for at man gør meget for at hente en KL hjem. Men så er der også spørgsmålet omkring hvad der sker med Molberg. Hvis Molberg vender tilbage og vi vurderer han er god nok så står vi med KEP, Molberg, Lund, Marxen og en evt, Tverskov.

                                Er grundlæggende enig i at det er en position der skal prioriteres, og ser KL som oplagt, men der kan lynhurtigt ske meget der.

                                Comment

                                Working...
                                X