Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Ny træner efter Kent

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    Det vilde gæt

    Det vilde gæt ville være Henrik Pedersen, Henrik Who?
    Han blev faktisk også nævnt tidligere, hvor OB skulle have en ny træner. Han har været assistenttræner for Red Bull Salzburg, og været assitenstræner for Union Berlin og stærkt medvirkende til at de var tæt på at rykke op i Bundesligaen. Han er blevet storrost af spillerne i alle klubberne for sin mandskabsbehandling og for sin store fodboldfaglighed. Han har været i udlandet og er vist ledig. Han satser meget på unge spillere og har nok noget af det samme syn på fodbold som Hjulmand. Det ville fand´me være spændende.

    https://www.tipsbladet.dk/artikel/sm...traenerlegende

    https://www.bt.dk/fodbold/ukendt-dan...er-imponerende

    Comment


      Oprindeligt indsendt af Obenno Se indlæg
      Det vilde gæt ville være Henrik Pedersen, Henrik Who?
      Han blev faktisk også nævnt tidligere, hvor OB skulle have en ny træner. Han har været assistenttræner for Red Bull Salzburg, og været assitenstræner for Union Berlin og stærkt medvirkende til at de var tæt på at rykke op i Bundesligaen. Han er blevet storrost af spillerne i alle klubberne for sin mandskabsbehandling og for sin store fodboldfaglighed. Han har været i udlandet og er vist ledig. Han satser meget på unge spillere og har nok noget af det samme syn på fodbold som Hjulmand. Det ville fand´me være spændende.

      https://www.tipsbladet.dk/artikel/sm...traenerlegende

      https://www.bt.dk/fodbold/ukendt-dan...er-imponerende
      Ham husker jeg også. Spændende valg

      Comment


        Oprindeligt indsendt af Obenno Se indlæg
        Det vilde gæt ville være Henrik Pedersen, Henrik Who?
        Han blev faktisk også nævnt tidligere, hvor OB skulle have en ny træner. Han har været assistenttræner for Red Bull Salzburg, og været assitenstræner for Union Berlin og stærkt medvirkende til at de var tæt på at rykke op i Bundesligaen. Han er blevet storrost af spillerne i alle klubberne for sin mandskabsbehandling og for sin store fodboldfaglighed. Han har været i udlandet og er vist ledig. Han satser meget på unge spillere og har nok noget af det samme syn på fodbold som Hjulmand. Det ville fand´me være spændende.

        https://www.tipsbladet.dk/artikel/sm...traenerlegende

        https://www.bt.dk/fodbold/ukendt-dan...er-imponerende
        Jeg ved ikke, hvorfor jeg glemte ham, men jeg er egentlig også ganske tændt på den idé. Hans tid i Køge var blandet, men den bragte også nogle spændende ting med sig, hvor han bl.a. via sit netværk fik hevet en Bruninho til, og fik flyttet en Kristian Pedersen fra seriebold i Ringsted til toppen af 2. Bundesliga, og nu formentlig snart noget endnu bedre. Som jeg hører det manglede han noget i setuppet omkring sig, hvor det også var noget manglende økonomisk opbakning der gjorde, at samarbejdet med Køge ikke var idéelt, så han måtte videre, men det er nu ikke noget jeg har som et stort minus.

        Han er præcis som du skriver rundet af nogle rigtigt interessante ting, bl.a. hele Red Bull-koncernen, som man kan sige meget grimt om, men som man ikke kan kritisere for deres syn på, hvordan man spiller moderne fodbold. Hans samarbejde med Jens Keller gik angiveligt også rigtigt godt i Union, indtil der gik tysk fodbold i den, og nogle tog en panisk beslutning, fordi at forventningerne pludselig var blevet skruet op.

        Han er stadig et ubeskrevet blad i dansk fodbold, men et ambitiøst bud og en mand der orienterer sig fremad og ikke tilbage. Netop derfor tror jeg dog også, at han vil være et rigtigt skidt match med Jesper Hansen, som jo åbenlyst er meget bagudskuende og meget lidt fremsynet.

        Og så skal man ikke tage fejl af, at han nok er nærmere Zorniger end han er Hjulmand i sin fodboldfilosofi, og det anser jeg ikke som værende en dårlig ting.

        Comment


          Oprindeligt indsendt af Sheed Se indlæg
          Ok, så lad mig være væsentligt hårdere ved Kuhn. Jeg synes rent ud sagt, at manden lyder næsten ubegavet. Det siger jeg ikke for at være polemisk eller provokerende, det er helt ærligt sådan jeg oplever det, og jeg deler den observation med andre jeg kender, uafhængigt. Hans måde at se spillet på, når han skal udtrykke sig, er meget banal og floskuløs, han kan sgu aldrig huske, hvad nogle hedder, og jeg er tændt helt af på tanken om, at han skal kunne flytte og inspirere et OB-hold. Bullettinerne fra det svenske gik jo netop også dengang på, at han slet ikke formåede at inspirere og lede spillertruppen. https://ekstrabladet.dk/sport/fodbol...malmoe/6414362

          Om det er gået bedre eller værre for Malmö siden da, kan man lave sin egen læsning af, afhængig af hvor man kommer fra. De vinder i hvert fald mesterskabet i den første sæson efter Kuhn med næsten sammen pointtal og margin til nr. 2. Så er de så startet rigtigt skidt i denne sæson og har fyret tidligere AaB-træner Magnus Pehrsson, en mand der blev hentet ind fra Estlands landshold, og som mange med indsigt i AaB beskriver som den mest inkompetente AaB-træner i nyere tid. Bare fordi at den næste træner viser sig at være et klart fejlcast, validerer det ikke Kuhns arbejde i min verden, og det siger meget for mig, hvis en spillertrup vender sig mod en træner efter blot én sæson, hvor man er blevet mester, med den suverænt bedste trup dog.

          Jeg synes så din Bo Henriksen og Jonas Dal sammenligning er lidt langt ude.

          Bo har været i 2 klubber på 11 år, uden at blive fyret vel at mærke. Han har flyttet de klubber fremad næsten hver eneste sæson, og ja det har været klubber, hvor forventningerne ikke har været de største, men er de det i OB nu? OB er ikke ligefrem et tophold, og der er sgu ikke mange af os der forventer, at de skal blive det indenfor de næste bare 10 år.

          Når Jonas Dal starter i Fredericia om nogle uger, er det hans 4. klub siden 2013. Det er allerede der en meget klar forskel. Det han leverede med Hobro var rigtigt stort, men også baseret på, at han overtog et omklædningsrum med nogle klare kulturbærere og ledere som Justesen, Thomsen, Fisker, Ingemann og Damborg, sat sammen med nogle gode talenter fra 2-3. hylde. Det fik han noget nær det maksimale ud af, men da der kom lidt udskiftning, og folk som Justesen og Thomsen ikke kunne overpræstere længere, begyndte tingene også at falde sammen, og han afleverede et Superligahold der nærmest ikke stod til at redde. Det har vi i hvert fald tilgode at se med Bo endnu.

          Men jeg er da grundlæggende helt enig, det vil da være et gamble (hvem vil i øvrigt ikke været det?), og det vil være en anden opgave end Brønshøj og Horsens, som dog også var to meget forskellige opgaver. Jeg er så umiddelbart villig til at tage den chance, fordi at jeg ikke kan se, at der er meget at tabe for OB, og at det derfor kan være værd at afprøve noget af det der udefinerbare Bo synes at bære med sig. Sammenlignet med en mere indadvent og til tider lidt bister Kent Nielsen, tror jeg at det kunne gøre nogle rigtigt gode ting at få en helt anden personlighed som Bo ind, og han vil kunne skabe noget kolorit omkring OB der også vil gøre, at folk nok i mindre grad vil forvente at skulle høre noget fra Jesper Hansen. Kan han så også formå at tage en "alt at vinde"-kultur med til OB, vil jeg kun anse det som positivt, for det er det klubben har brug for.

          Der er ingen af os længere der forventer, at OB skal være en del af toppen af dansk fodbold inden for en overskuelig årrække, vores ejer synes åbenlyst ikke at tage skridt i den retning, så tag for min skyld gerne underdog rollen på, og forsøg at skabe noget begejstring og nogle succesopleveser omkring den her bedemandsklub.
          Det var i hvert fald hårdere ;)
          Er enig i at det lyder simpelt de ting han siger, men synes ikke nødvendigvis at det gør hans observationer dårligere og synes egentlig at de er ganske udemærkede. Dermed ikke sagt at det ikke lyder en del mere validt når Mads Davidsen snakker om brugen af video og målinger på træningsbanen, men synes også det er rart at ikke alt er tal og statistik. Der tror jeg at Bo H og Kuhn egentlig minder meget om hinanden selvom at Fodbold med Horup og Mediano er meget forskellige formater synes jeg at Bo har givet mig det samme indtryk de gange jeg har hørt ham der.

          Jeg skal gerne give dig at sammenligningen mellem Jonas Dal og Bo H absolut ikke er perfekt, men i forhold til situationen med at skulle tage det skridt op og komme fra en klub hvor situationen var at man intet havde at tabe så var det umiddelbart det jeg tænkte på. Og også der min frygt ligger, for uanset hvor træt man som OB fan er af at høre kontinuitet så er det jo noget der skal til hvis vi skal findes vores plads blandt de 6 bedste.

          Jeg håber da også at man forhører sig i Horsens og hvis muligheden er der snakker med Bo og så evaluerer på hvad han kan bidrage, men som jeg ser holdet pt, så synes bare ikke at det er så slemt at vi har brug for at satse, men der skal bygges nogle ting på det fundament som jeg alligevel synes Kent har skabt og der tror jeg da at både Bo og Kuhn kan noget mandskabsmæssigt som kan være med til at rykke os det sidste og at Kuhn så har et svensk og dansk mesterskab på cv'et tæller op for mig, selvom man kan diskutere hvor meget han gjorde og hvor gode holdene er så var han med til at indfri noget potentiale.

          I forhold til underdog rollen så tror jeg ikke at omgivelserne er med på at acceptere den præmis. Det ville da være fedt og nok gøre en del ting nemmere og fjerne noget fastlåst fra holdet, men tror den bliver svær at snakke sig frem til. Selvom det da kunne være fedt at flyve lidt under radaren og overraske positivt for en gangs skyld.

          Er som sådan ikke afvisende over for Bo, men at han nødvendigvis skulle være et meget bedre valg end Kuhn er jeg bare ikke nødvendigvis sikker på.

          Comment


            Oprindeligt indsendt af JMJ Se indlæg
            Det er jeg enig i Han har skabt sine resultater i klubber, hvor forventningerne har været lave. Men som Sheed påpeger; Har vi ikke råd til at tage den chance? Jeg ser ham heller ikke rykke ned med den nuværende trup, så spørgsmålet er, hvor meget vi i virkeligen har at tabe.
            Jeg mener ikke vi har råd til at foretage os noget som helst uden en fuldstændig krystalklar plan for hvad træneren skal passe ind i.

            1. Hvad er OB?
            2. Hvor skal vi hen?
            3. Hvornår og hvordan?
            4. Ansæt træner.


            Når det er sagt, så er jeg helt uenig. Vi har alt at tabe. Et fejlskud mere og bruddet i kæden af OB-fans vil være endegyldigt brudt, således at jeg kan frygte vi går fra at være en dansk storklub til at være en underperformende middelvareklub, der ikke har interessen, kulturen og omgivelserne til at hæve os yderligere.

            Det var præcis det jeg skrev i en mail til Jesper Hansen for 1,5 års tid siden: At de uden en langsigtet plan og meget hurtig handling til at indfri den endegyldigt måtte sige farvel til det OB vi kender.

            Comment


              Oprindeligt indsendt af Obenno Se indlæg
              Lønstrup: Han kan noget med sit hold, vil spille positivt og har med ligaens laveste budget skabt noget overraskelse. Han har ambitioner, har noget X-factor og har helt sikkert ambitioner om at blive Ståles afløser, men til det job, mangler han at bevise sig på en større scene og det er OB. Han vil gerne tilbage til FCK, men i det ene eller to år, vil han sikkert gøre noget godt for OB, var også som spiller en ledertype.

              Erik Rasmussen: Ville ikke fortsætte i Vendsyssel, selv om de er tæt på superligaen, han står for noget positiv bold, har opnået noget med Vendsyssel, men har også fejlet i en del klubber, hvor han har det dårligt med autoriteter, i små klubber går det bedre, men tror også, at der vil komme ballade i OB med Jesper Hansen. Og hvorfor vil han ikke fortsætte? J

              Johnny Mølby: Endnu en AC Horsens, der ikke har opnået meget andet end nedrykninger, men han kender Henrik Hansen, åh nej. Står for positiv spillestil som passer med Kent Nielsen, men mangler noget power over for spillerne. Kritiserede han ikke på et tidspunkt sine spillere i en eller anden klub? Mangler bestemt X-Factor.

              Joakim Mattson: Tidligere assistenttræner i OB, blev fyret af Erik Rasmussen i Vendsyssel, som så overtog trænerstolen, han er dygtig, men mangler kendis factor og X-factor, en dygtig håndværker.

              Jeg tror ikke, at OB tør tage de store chancer.
              Hvis det bliver Johnny Mølby eller Mattson er OB kurs mod ligegyldighed sikret. Der skal altså bare lidt x-faktor til for at få fansene tilbage.
              OB: Danske mestre i 2075/6

              Comment


                DEn nye træner bliver Johnny Mølby. Af alle ledige emner er han den eneste der har arbejdet sammen med JH før og det er som bekendt det eneste kriterie for at blive ansat

                Comment


                  Oprindeligt indsendt af Tåhyler Se indlæg
                  Hvis det bliver muligt er jeg overbevist om at Jesper skyder hele skylden på Kent og fyrer ham. Han blev advaret tidligere på året. Plads nr 10 er det vel - og så er man dumpet nu.
                  Gudskelov kan Jesper stadig også blive fyret. Han skal da ikke have lov til at ansætte flere forkerte - inkl træner.
                  Græsset er altid grønnere på den anden side, hvis man glemmer at vande.

                  OB - engang var vi gode

                  Comment


                    Enrico var også inde over beslutningen

                    https://www.tipsbladet.dk/nyhed/supe...cent-opbakning

                    Comment


                      Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg
                      Enrico var også inde over beslutningen

                      https://www.tipsbladet.dk/nyhed/supe...cent-opbakning
                      Har hørt fra Enrico at han ikke mener JH er kompetent, måske er der håb hvis han får lidt indflydelse.

                      Comment


                        Oprindeligt indsendt af tOrnBjerg Se indlæg
                        Har hørt fra Enrico at han ikke mener JH er kompetent, måske er der håb hvis han får lidt indflydelse.
                        Hvordan nærmere "Har hørt fra Enrico"?
                        Til-afgange under Alm: 96 - still counting

                        Comment


                          "Hvor travlt har I med at finde jeres nye træner. Han skal vel optimalt set ind over de nye signings?
                          - Ja, det er i hvert fald sådan vi gør tingene i OB. Arbejdet med at finde en ny træner går i gang nu, og ligesom jeg plejer at sige med transfervinduet; Jo hurtigere, vi kan få det plads, jo bedre. Men vi kommer også til at tage os den tid, det tager at finde den rigtige mand."

                          Ja, rettidig omhu gør man meget ud af i OB. Meget!

                          Comment


                            Oprindeligt indsendt af anglicantian Se indlæg
                            "Hvor travlt har I med at finde jeres nye træner. Han skal vel optimalt set ind over de nye signings?
                            - Ja, det er i hvert fald sådan vi gør tingene i OB. Arbejdet med at finde en ny træner går i gang nu, og ligesom jeg plejer at sige med transfervinduet; Jo hurtigere, vi kan få det plads, jo bedre. Men vi kommer også til at tage os den tid, det tager at finde den rigtige mand."

                            Ja, rettidig omhu gør man meget ud af i OB. Meget!
                            Nu kan OB jo ikke kommunikere ud at man det sidste halve år har haft, kigget markedet igennem. Det ville være respektløs overfor Kent og andre interessenter.
                            Kunne tænkes at det er derfor man kommer med den givende udmelding

                            Comment


                              Det var til et privat arrangement før han blev direktør. Her lagde han ikke fingrene imellem. Situationen er måske lidt anderledes nu, hvor han er insider og nødt til at være loyal med NT

                              Comment


                                https://www.tipsbladet.dk/nyhed/supe...-ny-ob-traener
                                "Fejlen ved verden er, at de dumme er så skråsikre på alting, og de begavede så fulde af tvivl."

                                "Der findes ingen kendsgerninger, kun fortolkninger."

                                Venter man for længe, får man ingenting ...

                                Comment

                                Working...
                                X