Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Lars Jacobsen hjem til OB?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    ................NEJ TAK!!!
    Det er alligevel utroligt at hver gang man tænker ok, nu kan de ikke blive mere inkompetente i OB, jamen så lykkedes det dem alligevel at finde nye måder at fremstå som idioter på...

    Comment


      Oprindeligt indsendt af MaxHH Se indlæg
      Kan vi lave en indsamling til Elfborgs transfer-kasse?

      Mvh

      MaxHH

      Jeg donerer gerne.
      Kunne faktisk være mega sjovt. Selvfølgelig ville selve beløbet ingen gavn have, men bare for at sende et signal til LJ, OB's ledelse og fodbold-Danmark

      Comment


        her fra.

        OB står ved en skillevej, hvor der er brug for kræfter, der kan katapultere det store potentiale, der er blandt mange dygtige, unge spillere som Falk, Kadrii, Emil Larsen, Kasper Larsen, Daniel Høegh, Jacob Barrett og en god håndfuld på vej.

        I øjeblikket mangler vi simpelthen spilleren, den kan give den rygrad, der for alvor gør, at holdet kan spille med musklerne. Jeg er overbevist om, at Lars Jacobsen kan styrke den rygrad gevaldigt, så de unge spillere for alvor slår igennem.

        Lars Jacobsen har den vindermentalitet OB savner
        LJ har været en væsentlig del af den succes FCK har oplevet de seneste 10 år. For ham er succes ikke noget man har en teoretisk diskussion om, hvordan man opnår. Han ved lige præcis, hvad der skal til, som Thomas Helveg gjorde, da han vendte tilbage til OB. Det kan de andre spillere lære af og læne sig op af.
        Samtidig må de seneste års succesoplevelser betyde, at han ikke er hæmmet af tanker om, at noget kan gå galt, som en del OB'ere indimellem synes at være præget af.

        LJ passer bedre til den nuværende spillestil end Ruud
        LJ er teknisk bedre end Ruud. Han vil lettere kunne indgå i den tekniske fodbold, vi gerne vil spille med spillere som Emil Larsen, Falk, Kadrii, Schoop mv.
        Han er også en angrebsivrig back. På den måde minder han meget om Ruud. Jeg vil dog påstå LJ's indlæg er mere præcise end Ruuds.
        Defensivt fejler han heller ikke noget. FCK har sejlet en del rundt med Remmer på backen. De minutter jeg har set med LJ har de set mere fornuftige ud rent defensivt.

        LJ kan give nødvendig erfaring til forsvaret
        I næste sæson er det ikke usandsynligt, at midterforsvaret hedder Kasper Larsen og Daniel Høegh. Jeg ser meget gerne, OB skriver med Jacob Barrett.
        Hvis forsvaret kommer til at se sådan ud, er der behov for en erfaren mand - både til at guide i kampene og til at fungere som sparringspartner uden for banen. Qua LJ's erfaring tror jeg, han har meget at give af på begge fronter.

        LJ vil brænde for at løfte OB's niveau
        LJ er på vej ind i sin karrieres efterår, og derfor er motivation afgørende for, om han leverer et par sæsoner på det jævne, eller han kan være med til at løfte sit kommende hold og holdkammerater.
        Jeg tror faktisk mange rutinerede spillere kan se en stor motivationsfaktor i at være med til at løfte det potentiale, der er i OB. Jeg tror ikke den lyst er blevet mindre af, at man kan se noget lignende er lykkedes i AaB.
        De spillere, der skal være med til at give det løft til OB, skal virkelig føle for det. Ja, LJ valgte FCK fremfor OB, fordi han følte sig motiveret af muligheden for at spille Champions League og formentlig også få en gevaldig stor løncheck. Men med en lang fortid i OB, er jeg overbevist om, at han vil blive særligt motiveret af at være med til at løfte sin gamle barndomsklub - ligesom Rasmus Würtz fik den ekstra gnist, da han kom hjem til Aalborg.

        Så jeg håber, vi skriver kontrakt med Lars Jacobsen.

        Mvh
        OBtimisten

        Comment


          Jeg siger, igen, nej tak.

          a) LJ er bedre defensivt end Ruud, men han er ikke bedre offensivt eller i boldomgangen. Tværtimod er hans raids op af kanten blevet færre og færre, efter hans hastighed er begyndt at svinde. Han er faldet mærkbart i niveau de sidste to sæsoner, og de kampe der førte til at Remmer spillede ham af holdet, var absolut ikke over Ruuds (eller Diarras) niveau. Hvilket fører mig til næste pointe:

          b) Vi har allerede en fysisk og defensivt stærk forsvarsspiller i Diarra, som jeg meget hellere ser spille end LJ. Der er langt mere fremtid i ham, og han er sandsynligvis også langt billigere end LJ.

          c) Og LJ vil brænde for at løfte OBs niveau? Du kan godt skrive det, men det betyder ikke at det er rigtigt. Han kan lige så godt være endnu en mæt stjerne på aftægt, af den slags vi har set for mange af det sidste årti. Det ved vi først, når han står her med en dyr kontrakt.

          Og så er der hele det følelsesmæssig aspekt, som er diskuteret op og ned andre steder....

          Men det kan for mig koges ned til: Hvorfor købe en dyr, gammel, upopulær forsvarsspiller, ​når vi allerede har en fuldgod erstatning i truppen??
          "Ohne sauhunde geht es nicht!" - Maik Franz
          Kluden Krew - O'ense Internationals

          Comment


            Taget i betragtning af økonomiske situation for OB, vil det være spild af penge. Diarra er en langt mere sikker løsning der har bevist sine kvaliteter er gode nok til OB. At den er billigere og samtidig med fremtidig potientale er kun ekstra plusser.

            Der vil naturligt være et skærigstidspunkt mellem Diarra (der bliver bedre og bedre) og LJ (der falder i niveau), om det allerede er sket kan være svært at vurdere, men LJ vil til sommer ikke have spillet i et halvt år og jeg har svært ved at se ham gøre nogen nævneværdig forskel, i forhold til det niveau Diarra holder.

            Er det playersponsorat siger vi selvfølgelig ja tak, men brug det dog på en dygtig angriber. LJ er i hvertfald ikke pengene værd.

            Comment


              Oprindeligt indsendt af bettet Se indlæg
              Der vil naturligt være et skærigstidspunkt mellem Diarra (der bliver bedre og bedre) og LJ (der falder i niveau), om det allerede er sket kan være svært at vurdere, men LJ vil til sommer ikke have spillet i et halvt år og jeg har svært ved at se ham gøre nogen nævneværdig forskel, i forhold til det niveau Diarra holder.

              Er det playersponsorat siger vi selvfølgelig ja tak, men brug det dog på en dygtig angriber. LJ er i hvertfald ikke pengene værd.
              Jeg er helt enig i at Diarra er rigtig fin rent defensivt. Offensivt synes jeg til gengæld der er lang vej. Han virker for mig ikke som en back der som det naturligste i verden drøner op og ned af sidelinjen og indgår i det hurtige et to spil. Jeg tror ikke det bliver meget anderledes af han kommer over i højre side.Forudsat AMC ikke fortsætter så bliver der godt nok langt meget ansvar på de unge forsvarsspillere hvis Diarra er løsningen på højre back.

              Comment


                Oprindeligt indsendt af Onkel Riffel Se indlæg
                Men det kan for mig koges ned til: Hvorfor købe en dyr, gammel, upopulær forsvarsspiller, ​når vi allerede har en fuldgod erstatning i truppen??
                Er netop spørgsmålet man bør hænge ledelsen (op) på, hvis de går imod al fornuft. Vi mangler især en målscorer, vi har ingen penge, LJ har en OB-historik, der ikke falder i god jord, på Sidelinjen kritiserer han for at være arrogant og sløset i forsvaret, som argument for at bruge en uerfaren ung spiller i afgørende guldkampe. Hvad er det for en erfaring vi kan bruge i OB, som ikke kan bruges i FCK, og hvorfor vælger FCK at benytte et talent, når nu LJ har alle de kvaliteter man lister op. Husk på han er landsholdsspiller osv....

                Comment


                  At hente Lars J vil iøvrigt være at gøre det stik modsatte af, hvad der er blevet sagt omkring "det nye OB".
                  Jeg kan ikke huske, hvor/om jeg har læst det, eller om det er blevet sagt på et af opstartsmøderne, men frit citeret er der blevet sagt: "Vi skriver ikke kontrakt med spillere over 30 år" (hvorefter man så kort efter forlængede med AMC).
                  Mvh Kent

                  Fotografering: https://www.facebook.com/kentrasmussenfotografi

                  Comment


                    Oprindeligt indsendt af obforever Se indlæg
                    At hente Lars J vil iøvrigt være at gøre det stik modsatte af, hvad der er blevet sagt omkring "det nye OB".
                    Jeg kan ikke huske, hvor/om jeg har læst det, eller om det er blevet sagt på et af opstartsmøderne, men frit citeret er der blevet sagt: "Vi skriver ikke kontrakt med spillere over 30 år" (hvorefter man så kort efter forlængede med AMC).
                    der er vel heller ingen grund til at lave en "arsenal" og holde sig strengt til en eller anden 30 års regel - hvorfor skal vi ikke kunne skrive med og eller forlænge med en der har passeret de 30 - hvis man føler det er den rigtige. I min verden giver det ikke meget mening.

                    - dette skal ikke ses som et forsvar for at købe LJ, her mener jeg bestemt vi må kunne få noget bedre/yngre/billigere for pengene. Og måske findes den nye back allerede i truppen; hvis det er et valg mellem en ny angriber og så bruge diarra/cob på hb eller en ny back....ja så foretrækker jeg det første - vi mangler i den grad noget styrke oppe foran

                    Comment


                      Oprindeligt indsendt af MaxHH Se indlæg
                      Kan vi lave en indsamling til Elfborgs transfer-kasse?

                      Mvh

                      MaxHH
                      Count me in...
                      Til-afgange under Alm: 96 - still counting

                      Comment


                        Mvh Division Gallo samt AK47

                        Comment


                          Hvem siger det nødvendigvis er til højreback?
                          OB har det jo med at bruge spillere på mindre vante pladser, så hvorfor ikke købe ham til midterforsvaret?
                          OB lukker stadig for mange mål ind på tåbelige fejl, så det kan da godt være han bliver købt ind som erstatning for AMC. Lars J var i sin OB-tid en glimrende midtstopper og har fortsat en hurtighed som de andre stoppere i truppen ikke har. Desuden er han bedre på bolden end eksempelvis AMC, så på den måde vil han også passe bedre ind i strategien. Jeg ved naturligvis godt at han ikke har spillet midtstopper i mange år, og måske har han stadig ambitioner om landsholdsfodbold, som selvfølgelig gør det komplet uattraktivt at spillet midtstopper. Jeg kan alligevel ikke lade være med at tænke tanken, for han er jo blevet en ældre herre og har måske mistet lidt fart, som gør det vanskeligere for ham på backpositionen.

                          Comment


                            Oprindeligt indsendt af Boysen Se indlæg
                            Mvh Division Gallo samt AK47

                            haha

                            Comment


                              OB er et mærkeligt sted, hvor man åbenbart ikke magter, at lære af fortidens fejl og udvikle klubben efter en gennemført strategi. Et eller andet sted, kan jeg godt se argumentet for, at manden er interessant for OB på papiret, men reelt er hen uinteressant, og blot endnu end dyr lønseddel med minimalt udbytte, som kan slikke sin løn til sig et par år på aftægt i OB, som en gammel doven løve. Men mon ikke historien bare er ved at gentage sig? OB bruges som løftestang til større kontrakt andet sted, endnu engang er vi til grin, og det samme de fans der ønsker ham tilbage.

                              Comment


                                Helt enig. Vi har sådan set kun brug for en eneste ting til sommer, og det er en bomstærk angriber.

                                Comment

                                Working...
                                X